Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Olaf Koens voor RTL Nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/n ... t-de-bezittingen-pijnlijk
quote:_isis_ schreef op 19 juli 2014 @ 12:26:

[...]

zo zie je maar hoe vertekend een foto kan zijn, deze man bedoelde het goed en toonde respect.

Respect?!?!

Als die vadsige gek er niet was, dan was het aapje in Malysia, in de armen van een klein kind.
Ik heb trouwens wel het idee dat de conflicten in het Midden oosten en Oekraine steeds dichterbij komen. Het zou me niet verbazen als je die onrust wat je daar hebt straks wereldwijd dus ook hier hebt.
Ik vind ook dat Europa/Nederland zich keihard mag maken nu. Maar ik denk dat de rust en kalmte die Rutte nu heeft ook erg zinvol kunnen zijn in een situatie als deze.
quote:SuperWijf schreef op 19 juli 2014 @ 13:39:

Ik vind ook dat Europa/Nederland zich keihard mag maken nu. Maar ik denk dat de rust en kalmte die Rutte nu heeft ook erg zinvol kunnen zijn in een situatie als deze.

Ja, het is heel dubbel.

Als je het over je kant laat gaan, is het einde zoek.

Als je ingrijpt, is het einde ook zoek.

Is er heel veel wat Nederland kan doen. Vooral in Internationaal verband. We kunnen diplomatiek vele doen. Ambassadeur op het matje, diplomatieke betrekkingen verbreken. We kunnen sancties instellen en dan echte. Rusland kan dan de gaskraan dichtdraaien. Dat kan, maar dan zijn ze met een paar maanden failliet. Logischer is dat ze dan ook allerlei sancties terug invoeren maar die raken ons veel minder hard dan hen.

Nederland zelf importeert amper Russisch gas; we zijn nog steeds zo goed als zelfvoorzienend wat dat betreft. Andere Europese landen hebben daar meer last van.

Echte harde sancties van de EU en de VS zijn een economische ramp voor Rusland; het land zit dan binnen een paar maanden aan de grond, de roebel zal moeten defaulten, pensioenen zullen niet meer uitbetaald worden. Kortom, goede kans dat dat het einde van Poetin zou betekenen. Wij zouden daar ook onder lijden, zeker, maar minder extreem.

Rusland is 100% verantwoordelijk hiervoor en het wordt echt tijd om nu eens iets series te doen.
quote:SuperWijf schreef op 19 juli 2014 @ 13:39:

Eens. De kalmte bewaren en niet meegaan in de (propaganda)gekte die alle media ingegooid wordt.

Wij weten niet hoe het er achter de schermen aan toe gaat.

Verontrustend vind ik het wel dat OVSE weer geen toegang tot het rampgebied krijgt. Dat alles lokaal wordt gedaan
Geduvel om de zwarte boxen zijn begonne... Volgens de rebbellenleider zijn er geen black boxes gevonde..

Ooh ze waren al geborgen toch ?
Nee, vast geen black boxes.... Terwijl er wel volledig intacte, hagelwitte shirts gevonden zijn.
Goudsekaas, ik heb begrepen dat er al mensen hebben geroepen dat deze situatie wel eens een herhaling van Sarajevo 1914 kan worden. Of dat zo is, weet ik niet, maar herken wat je schrijft.
Dom dat Timmermans naar Kiev ging

Het Nederlandse kabinet volgt een wankele koers. Enerzijds wordt benadrukt dat de kwestie op het grondgebied in Oost-Oekraïne door een internationaal onderzoeksteam moet worden uitgezocht voor er naar schuldigen gewezen kan worden. Dat is verstandiger dan wat de Amerikanen en de Russen nu doen: Naar elkaar wijzen.

Wat is nu het eerste Nederlandse belang? Dat is het zo snel mogelijk veilig stellen van de lichamen. Van de Nederlanders natuurlijk in de eerste plaats. Die lichamen liggen daar nu te rotten op de velden.

Er zijn wat takjes bij gezet met witte lapjes stof. Er zijn wat zakken omheen gewikkeld.

Er zijn verhalen over plunderingen. Gruwelijk natuurlijk.

Woede over de separatisten is begrijpelijk. De chaos is compleet. Zie ook de hier weergegeven voorpagina van de Telegraaf, waarin al een oordeel geveld wordt over de daders.

Volgens een enkele journalist daar ter plekke gebeurt er nu niets. Dat is ook onverdraaglijk.

Allerhande onbevestigde berichten over wat er nu met die lichamen zou gebeuren, ingestoken door de Oekraïeners, maken het nog erger.

Maar begrijpelijke woede is iets anders dan verstandig diplomatiek opereren.

Timmermans zet zijn kaarten op de Oekraïners en reisde af naar Kiev. Van daaruit sprak hij ferme taal over de separatisten. Timmermans geeft daarmee het signaal af dat ‘wij’, de Nederlanders, niet officieel maar wel feitelijk, de kant van de Oekraïners hebben gekozen. Hoe kan Nederland nu nog de medewerking van de separatisten eisen?

Het is al moeilijk genoeg. Nederland maakt deel uit van de EU, die in feite al partij gekozen hebben. Diezelfde EU houdt zich nu uiteraard al helemaal op de vlakte.

Journalisten, ook Nederlandse, en zeker Amerikaanse, zijn op de rampplek geweest. Het spreekt voor zich dat ze daarbij omzichtig moeten opereren. Een Nederlandse ploeg zou erheen moeten om de lijken veilig te stellen, desnoods onder toezicht van de separatisten.

Maar door zijn aanwezigheid in Kiev maakt Timmermans dit alles wel heel erg moeilijk. Waar hoopt hij nu op? Dat het Oekraïense leger het gebied verovert? Wat, denkt hij, is dan het gevolg van Russische kant? En hoe reëel is dat überhaupt? Hoe denkt hij in godsnaam via de Oekraïners de medewerking van de separatisten te krijgen?

Het veilig stellen van de lijken had veel beter via de lijn Moskou geregeld kunnen worden dan via de lijn Kiev. Door de suggestie van partijdigheid heeft Timmermans dit alles allemaal veel moeilijker gemaakt. Een onverdraaglijke gedachte voor de nabestaanden.

bron

Klinkt wel logisch wat hier gezegd word
Dat lulletje rozenwater Rutte zal wel eens ferme taal spreken, hij zal niet rusten voorsat de daders zijn gepakt. Ondertussen liggen al dag broers, vaders, moeders, kleinkinderen, collega's, buren in dat veld..... Ik vind het hardverscheurend....waarom accepteren we dit in de wereld? Al jaren staan we klaar om in andermans oorlog te vechten, wie helpt ons nu?
Het is echt dieptriest dat die passagierslijst op internet circuleert. Ze maken de lijst pas bekend als echt alle nabestaanden op de hoogte zijn gebracht. Familierechercheurs zijn nog op pad.
quote:Wageningen1985 schreef op 19 juli 2014 @ 12:26:

Russen halen nu ook al lijken weg volgens telegraaf..die mensen moeten gewoon wegblijven van die plek, ze zijn gek geworden daar. Toch denk ik dat sancties geen zin heeft, en ook denk ik nog steeds dat ze niet met opzet het vliegtuig hebben willen neerhalen maar het blijft oorlogsgebied.Bekijk het eens van de andere kant. Is het respectvol om lijken in de brandende zon te laten liggen? Ze hadden allang geborgen moeten zijn in plaats van dat geleuter van gisteren "morgen gaat Timmermans met de forenzen mee om uit te zoeken bla bla bla........ Wat morgen?, Gisteren hadden ze er al moeten zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:lilyofthevalley schreef op 19 juli 2014 @ 14:35:

Het is echt dieptriest dat die passagierslijst op internet circuleert. Ze maken de lijst pas bekend als echt alle nabestaanden op de hoogte zijn gebracht. Familierechercheurs zijn nog op pad.M.a heeft hem nu ook online staan.
quote:yoshe schreef op 19 juli 2014 @ 14:32:

Al jaren staan we klaar om in andermans oorlog te vechten, wie helpt ons nu?Dit is geen oorlog tegen ons hè.
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.

Dat lulletje rozenwater Rutte zal wel eens ferme taal spreken, hij zal niet rusten voorsat de daders zijn gepakt. Ondertussen liggen al dag broers, vaders, moeders, kleinkinderen, collega's, buren in dat veld..... Ik vind het hardverscheurend....waarom accepteren we dit in de wereld? Al jaren staan we klaar om in andermans oorlog te vechten, wie helpt ons nu?Wil je graag een oorlog?
quote:Mopsie41 schreef op 19 juli 2014 @ 12:29:

[...]

Ik denk niet dat ze me nog willen op mijn 45e. Maar ik ben absoluut niet tegen dienstplicht. Mij zou het niet boeien om zo'n malloot een kogel door zijn kop te jagen.

Als iedereen gaat roepen "mij zou het niet boeien om zo'n malloot een kogel door zijn kop te jagen" dan zouden we een flink aantal terroristen onder ons hebben want die roepen dat wellicht ook.
LOEP ME MAAR aub.

Dat lulletje rozenwater Rutte zal wel eens ferme taal spreken, hij zal niet rusten voorsat de daders zijn gepakt. Ondertussen liggen al dag broers, vaders, moeders, kleinkinderen, collega's, buren in dat veld..... Ik vind het hardverscheurend....waarom accepteren we dit in de wereld? Al jaren staan we klaar om in andermans oorlog te vechten, wie helpt ons nu?+100
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:ElleMichelle schreef op 19 juli 2014 @ 12:36:

Momenteel is de EU de grootste handelspartner en investeerder in Rusland.

EU en vrienden moeten Rusland gewoon boycotten.De EU had zich nooit mogen moeien met Oekraïne. Sinds Guy Verhofstad (van de EU) op het plein de Oekraïners toesprak met een hoop beloftes...sinds dien is het foute boel in dat land. En ze grijpen echt alles aan om Rusland de zwarte Piet toe te spelen, want Poetin wil (net zoals de meeste Russen) niet met 'Guy, Merkel en Obama' mee in het grote-schuitje van de EU.

Naar de Olymp.spelen in Socji ging Obama (enz.enz) niet vanwege Poetin en de anti-homohaat in dat land, terwijl Obama wel lachend de hand schud van de president van Israël die jarenlang aan landjepik heeft gedaan en net zo'n antihomowet heeft.
LOEP ME MAAR aub.
Die lichamen moeten daar zsm weg, liggen daar te rotten in de zon in een veld met allerlei beestjes en dingetjes.
.
Het is echt een vreselijke gedachte dat de overledenen daar nog liggen.

Ik weet dat overal ter wereld mensen sterven en voor oud vuil worden achter gelaten,net zo vreselijk.

Ik begrijp alleen niet dat er niet meer daadkracht komt om de slachtoffers te bergen.

Misschien denk ik te simpel, maar dit kan toch niet.
Ik zal wel een domme opmerking maken nu, maar ik snap het hele gedoe met die zwarte dozen niet zo.

Die zullen alleen bewijzen dat het niet om een technische fout gaat maar dat het vliegtuig inderdaad uit de lucht geschoten is.

Maar ja, dat is eigenlijk allang duidelijk.

Op de zwarte doos zal niet te horen zijn wie de schuldige is.

Het vingerwijzen is allang begonnen, dus daarvoor zullen die zwarte dozen ook geen oplossing bieden.
Ik vraag me inmiddels echt af waar dit heen gaat. Ik maak me boos om het feit dat de stoffelijke overschotten niet geborgen en teruggebracht naar Nederland kunnen worden. Dat de toegang ontzegt wordt of maar beperkt toegezegd wordt. En de lichamen die "gestolen" zijn en waarover gedreigd wordt er autopsie op te doen. Hebben ze daar geen toestemming voor nodig van een naaste? Het is toch te grof en te schandalig voor woorden?

Ergens ben ik bang dat "we" de lichamen misschien helemaal niet terugkrijgen. Hoe moet dit wel niet zijn voor de directe naasten van de slachtoffers? Weten dat iemand waar je zoveel van houdt daar nog ligt? Word er misselijk van.

Ik weet niet wat er gedaan moet worden, ik weet ook niet wat er gedaan kan worden maar waar nu samenwerking zou moeten zijn is nu alles behalve dat. En dat baart me zorgen.
Youcan, in de zwarte dozen kunnen zezien of t toestel op 33000 voet was blijven vliegen of is gedaald naar bv 31000 feet door bv een technisch mankement. Dan is t nog niet terecht dat ie is neergeschoten maar verklaart iets meer aangezien ze niet op 32.000ft mochten vliegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven