Voortschrijdend inzicht: PVV'er wordt moslim

04-02-2019 17:02 327 berichten
Joram van Klaveren wilde een boek schrijven over de islam. Hij raakte zo vervoerd door het geloof dat hij vanaf nu als moslim door het leven gaat.

Bijzonder vind ik dit soort levensveranderende inzichten. Van Klaveren is geen domme jongen, hij studeerde godsdienstwetenschappen/religie en levensbeschouwing en was lange tijd docent godsdienst op een christelijke school. Hij groeide op in een streng gereformeerd gezin.
Zazamaenade schreef:
18-02-2019 13:35
@MarkSD Nee, de term extreemrechts is niet gereserveerd voor (neo)nazi's.
Dit is de definitie van extreemrechts van het Verwey-Jonker Instituut :
Extreemrechtse formaties zijn organisaties met een meer of minder uitgesproken ideologie die in belangrijke mate wordt gekenmerkt door varianten van oriëntatie op het ‘eigene’, varianten van afkeer van het ’vreemde’, waarbij een onderscheid tussen het ‘eigene’ en het ‘vreemde’ primair gebaseerd is op etnische verschillen. Verder kenmerkt deze ideologie zichdoor een hang naar een meer autoritaire staatsvorm. https://www.verwey-jonker.nl/doc/2018/1 ... geweld.pdf

Het lijkt me daarnaast duidelijk dat de reden voor de ongezonde belangstelling vanuit extreemrechts voor Soros voortkomt uit het feit dat hij zowel Joods, rijk, liberaal, investerend in progressieve democratische groepen en instellingen en daarmee invloedrijk is. En nee, hij is niet bepaald een heilige, maar dat gespit is zijn verleden (de man was een kind in de Nazitijd) vind ik weerzinwekkend.
Ik laat het hierbij want dit gaat veel teveel off-topic.
.
Inderdaad gaat het wat offtopic, maar die definitie van die club lijkt mij veel te open (en nogmaals: geen recht doen aan het gebruik van de term van 1945-2015 waarbij extreem rechts = nazi). Ook Sylvana Simons stelt het 'eigene' boven de 'vreemde' en zou binnen extreem rechts vallen. Daarmee wordt het een nietszeggende term.

Soros is een boef, die oa door het ontbreken van moraal rijkdom heeft vergaard door beursmanipulaties. En nu zijn geld gebruikt om zijn politieke ideeen op te leggen. Vind ik weinig verheffend.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 14:06
OSF:
"Wilders presenteert de islam als bedreiging voor liberale waarden en zet mensen tegen elkaar op.
De PVV wordt gerekend tot de aanjagers van het anti-Europese en en anti-migratie discours."

100% mee eens!

Wilders presenteert? Hij baseert zich op het onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau in 2018

dat, zo staat er,: uitwijst dat zowel Turkse als Marokkaanse moslims in de afgelopen tien jaar strikter in de leer zijn geworden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
En:

Enquête bewijst dat veel Europese moslims fundi zijn. Of toch niet? https://www.trouw.nl/home/enquete-bewij ... ~a6498434/ via @trouw
13 december 2013
........
Zijn de religieuze voorschriften van de islam belangrijker dan de wetten van de overheid? Ja, zegt bijna twee derde van de West-Europese moslims. Volgens een Berlijns onderzoekscentrum bewijst het dat moslimfundamentalisme wijdverbreid is. Anderen waarschuwen voor overhaaste conclusies.......
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een NOS nieuwsbericht over Frankrijk mei 2018. Ik denk dat Wilders dit bedoeld:


Groeiend antisemitisme in Frankrijk, jongeren handelen uit naam van islam https://nos.nl/l/t/2232642 via @Nieuwsuur

...................................

"Het nieuwe antisemitisme komt op agressieve wijze naar buiten", vertelt hij. "Jongerenwerkers in buurthuizen vertellen dat soms kinderen al vol haat zijn tegen joden. Ze weten zich er geen raad mee."

In Frankrijk neemt het antisemitisme toe. De afgelopen zes jaar zijn in Frankrijk tien mensen vermoord omdat ze joods waren. Telkens had de dader een islamitische achtergrond.


.............................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk bedoelde Wilders dit, als je het mij vraagt.
Juli 2018


Macron wil "kader en regels" voor de islam in Frankrijk https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ma ... ~a2f9c717/ via @HLN_BE
................
“De republiek heeft geen reden om problemen te hebben met de islam, niet meer dan met een andere godsdienst. Maar er is een radicale, agressieve strekking die tot doel heeft onze regels en wetten in vraag te stellen.”

Frankrijk was de voorbije jaren doel van een reeks islamistische terreuraanslagen en zit al lang met de vraag hoe radicalisering verhinderd kan worden.

.....................................
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
18-02-2019 16:19
Dit is een NOS nieuwsbericht over Frankrijk mei 2018. Ik denk dat Wilders dit bedoeld:



.............................
Wilders is al sinds 2005 bezig met zijn haatzaaierij en stemmingmakerij.
Alle reacties Link kopieren
En:

Schokkend hoeveel westerse moslims fundamentalisme steunen http://tinyurl.com/y8f5s564 via @Else4Weekblad

Driekwart Nederlandse moslims vindt Syrië-gangers helden https://www.volkskrant.nl/ts-b66ecabe via @volkskrant
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 16:24
Wilders is al sinds 2005 bezig met zijn haatzaaierij en stemmingmakerij.

En hij staat vast nog langer op de 'dodenlijst', dus hij heeft wel een reden om er iets van te vinden denk ik.

2017:
Wilders na dertien jaar zware beveiliging: 'Dreigementen worden steeds grover' https://www.volkskrant.nl/ts-bb02d719 via @volkskrant
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Deze man stond afgelopen week in onze krant. Dertig jaar word hij al gejaagd.

Salman Rushdie werd tot in New York opgejaagd door de fatwa https://www.ad.nl/buitenland/salman-rus ... haring_web
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
18-02-2019 16:35
En hij staat vast nog langer op de 'dodenlijst', dus hij heeft wel een reden om er iets van te vinden denk ik.

2017:
Wilders na dertien jaar zware beveiliging: 'Dreigementen worden steeds grover' https://www.volkskrant.nl/ts-bb02d719 via @volkskrant
Ja jammer, dat die haatzaaiende en tweespalt veroorzakende man de schatkist ook nog eens handenvol geld kost.
karin6789 schreef:
18-02-2019 16:24
Wilders is al sinds 2005 bezig met zijn haatzaaierij en stemmingmakerij.
eerder, hij begon al toen hij nog in de VVD zat
leuk is dat hij opstapte uit onvrede toen hij geen staatssecretaris werd.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-02-2019 16:56

leuk is dat hij opstapte uit onvrede toen hij geen staatssecretaris werd.
Wat ie dan gedacht?
Hij kan en kon niks.
karin6789 schreef:
18-02-2019 16:58
Wat ie dan gedacht?
Hij kan en kon niks.
maar eerst denken dat je op het pluche komt en als dat niet lukt je er tegen af zetten.
beetje kinderlijk
Geldt dat voor al die mensen die bedreigd worden?

Er is in verlichte ogen niet zo veel nodig om op een dodenlijst van extremistische moslims te staan. Iedereen die opereert binnen ons democratisch bestel behoort alle bescherming te krijgen die nodig is om zijn haar werk te doen en mening te uiten.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 09:12
Reden: Op de man
94.00% gewijzigd
Wat voortschrijdend inzicht te maken heeft met op volwassen leeftijd te gaan geloven in sprookjes ontgaat mij nog steeds trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet weten waar een mens tegenwoordig op mag/moet/kan stemmen. Alles en iedereen waait met alle oneliners mee.

Inmiddels neig ik naar de SGP, dan wéét je wat je hebt...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-02-2019 17:26
Ik zou echt niet weten waar een mens tegenwoordig op mag/moet/kan stemmen. Alles en iedereen waait met alle oneliners mee.

Inmiddels neig ik naar de SGP, dan wéét je wat je hebt...
Ja, een vrouwonvriendelijke partij.
karin6789 schreef:
18-02-2019 17:08
[...]
.
Ik vertelde al eerder dat ik SP stemmer was, en de laatste keer ben overgestapt naar GeenPeil. Zelf beslissen wat je wil, beter wordt het niet.

Helaas trok het erg weinig mensen, waarschijnlijk omdat men toch te bang is zelf verantwoordelijkheid te moeten nemen.

En vertel jij nu Karin. Met hoeveel moslims heb jij al het bed gedeeld?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 09:13
Reden: Op de man
10.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
18-02-2019 17:46
.
Ik vertelde al eerder dat ik SP stemmer was
Als puber misschien.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
18-02-2019 17:46
.


En vertel jij nu Karin. Met hoeveel moslims heb jij al het bed gedeeld?
Dat gaat jou geen reet aan.
Lekker kort allemaal.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 17:43
Ja, een vrouwonvriendelijke partij.

Beter dan huichelen dat je vrouwvriendelijk zou zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 17:08
[...]
Dat je dit gaat roepen (omdat men niet met jou mening mee loopt) daar kon men op wachten.
Het gaat je geen donder aan waar iemand op gaat stemmen. En als ik op de PVV zou gaan stemmen dan zou ik vast een geschikte kandidaat vinden. Fleur Agema bijvoorbeeld vind ik een heel geschikte kandidaat. Maar ik heb er nog nooit op gestemd vanwege wat domme uitspraken van Geert. Maarrrr op het Jensen topic kun je op pagina 3 lezen wat ik schreef nav een misselijkmakende mishandeling.

Dat voorschrijdend inzicht van jullie. (Laat me niet lachen)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 09:14
Reden: Op de man
18.40% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
18-02-2019 19:27
En als ik op de PVV zou gaan stemmen dan zou ik vast een geschikte kandidaat vinden. Fleur Agema bijvoorbeeld vind ik een heel geschikte kandidaat. Maar ik heb er nog nooit op gestemd vanwege wat domme uitspraken van Geert.
Goh, Geert die domme uitspraken doet :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven