Voortschrijdend inzicht: PVV'er wordt moslim

04-02-2019 17:02 327 berichten
Joram van Klaveren wilde een boek schrijven over de islam. Hij raakte zo vervoerd door het geloof dat hij vanaf nu als moslim door het leven gaat.

Bijzonder vind ik dit soort levensveranderende inzichten. Van Klaveren is geen domme jongen, hij studeerde godsdienstwetenschappen/religie en levensbeschouwing en was lange tijd docent godsdienst op een christelijke school. Hij groeide op in een streng gereformeerd gezin.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 19:34
Goh, Geert die domme uitspraken doet :lol:

Maar liever een domme uitspraak van Geert horen, dan onderstaande zien en je ogen en mond sluiten:

Gruwelijke mishandeling van scholier maakt Nederlanders boos https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019012 ... nders-boos
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 16:55
Ja jammer, dat die haatzaaiende en tweespalt veroorzakende man de schatkist ook nog eens handenvol geld kost.
Alsof het normaal is dat je met de dood bedreigt wordt als je iets roept wat een ander niet aanstaat. Dat hij op allerlei dodenlijsten staat, bewijst in ieder geval zijn gelijk waar het de islam betreft. Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar ik vrees dat hij wel degelijk een punt heeft als hij het over het gevaar van de islam heeft.

Heb je vanmorgen in de krant nog gelezen over het lot van Yezidivrouwen en meisjes? Een meisje van 9 jaar dat werd verkocht als vrouw voor een IS’er. (Op slavenmarkten werden vrouwen en meisjes verhandeld.) De enkels van het meisje werden gebroken, zodat zij alleen maar op bed kon liggen om zo telkens weer te worden verkracht. Alles gerechtvaardigd in de islam, want met ongelovigen mag je alles uitvoeren. Dergelijke mannen staan nu in de startblokken om weer terug te keren naar Europa en ook naar Nederland. Hier krijgen ze een fopstraf, want hoe wil je ooit gaan bewijzen wat die kerels allemaal voor wreeds hebben uitgehaald. Binnen een paar jaar staan die verknipte figuren weer op straat. We hebben in Nederland duizenden salafisten, geradicaliseerd en staatsgevaarlijk. En dan klagen over wat Wilders de schatkist kost? Wat denk je eigenlijk dat het kost om al die geradicaliseerde moslims in de gaten te houden? Om nog maar niet te spreken over het risico wat wij hier lopen. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurt als de aanslag op een popfestival afgelopen zomer niet was verijdeld.

Hirsi Ali werd ook ernstig bedreigd in Nederland en je kunt haar zeker niet ervan beschuldigen dat zij domme dingen zei. Het is toch logisch dat iemand dan beveiligd wordt, ook al kost dat ons als samenleving geld.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
18-02-2019 19:53
Alsof het normaal is dat je met de dood bedreigt wordt als je iets roept wat een ander niet aanstaat. Dat hij op allerlei dodenlijsten staat, bewijst in ieder geval zijn gelijk waar het de islam betreft.
Nou nee.
Als het zo zou zijn, dan bewijst het alleen dat er een boel mensen heel boos op hem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
18-02-2019 19:53
.Dergelijke mannen staan nu in de startblokken om weer terug te keren naar Europa en ook naar Nederland.
Als Angela Merkel en Frans Timmermans ze terug willen laten keren, dan gaat het ook gebeuren...
Wij hebben niets meer te vertellen over ons eigen land, beslissingen worden in "Europa"genomen.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 19:59
Nou nee.
Als het zo zou zijn, dan bewijst het alleen dat er een boel mensen heel boos op hem zijn.
Als die boze mensen tot moord bereid zijn, dan is het niet meer dan normaal dat het beoogd doelwit beveiligd wordt op kosten van de maatschappij.

Charlie Hebdo praat jij ook recht? Hebben de slachtoffers volgens jou zeker ook aan zichzelf te danken.
Betty33 schreef:
18-02-2019 20:00
Als Angela Merkel en Frans Timmermans ze terug willen laten keren, dan gaat het ook gebeuren...
Wij hebben niets meer te vertellen over ons eigen land, beslissingen worden in "Europa"genomen.
verkeerde voorstelling van zaken. Trump wil dat ieder land zelf zorgt voor zijn terroristen. Nu zijn de Koerden ermee opgezadeld. Daar zal dus in VN verband afspraken over gemaakt worden. merken en timmermans hebben niet zoveel te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
18-02-2019 20:08


Charlie Hebdo praat jij ook recht? Hebben de slachtoffers volgens jou zeker ook aan zichzelf te danken.
Wat praat ik recht dan?
karin6789 schreef:
18-02-2019 20:23
Wat praat ik recht dan?

Misschien moet je je zelf eens nader verklaren, gaat dat je ook lukken in één zin?
Alle reacties Link kopieren
Betty33 schreef:
18-02-2019 20:00
Als Angela Merkel en Frans Timmermans ze terug willen laten keren, dan gaat het ook gebeuren...
Wij hebben niets meer te vertellen over ons eigen land, beslissingen worden in "Europa"genomen.

De tweets van Trump hierover zijn aan je voorbij gegaan ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
https://www.thesun.co.uk/news/8259961/m ... per-allah/

https://fr.novopress.info/213380/marks- ... musulmans/

Serieus??
Nu is "The Sun" natuurlijk niet het meest verlichte medium, de Franse site ken ik niet.

Een malloot ziet een geëmbossed (ge-embossed? Nieuwe spelling? Ik weet het tegenwoordig niet meer) aloë-vera blaadje op wc-papier aan voor het symbool Allah.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 21:00
1.36% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Korte vertaling.

Onderzoek onder 1029 personen die moslim zijn of in de moslimcultuur zitten, uit een groep van 15459 mensen vanaf 15 jaar.

29% van de ondervraagden vindt de sharia boven de Franse wet staan.

https://www.bfmtv.com/societe/islam-fra ... 38242.html

Dans le détail, comme le met en exergue Le JDD, 29% des interrogés se sont également déclarés "d'accord" à l'affirmation suivante: "La loi islamique (charia) est plus importante que la loi de la République".


*Ce sondage a été conduit auprès de 1.029 personnes de confession ou de culture musulmane (dont 874 se déclarant musulmanes), extraites d'un échantillon de 15.459 métropolitains âgés de 15 ans et plus.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je al jaren niet meer voor Charlie Hebdo werkt moet je als Marokkaanse journaliste beveiligd worden.

https://m.youtube.com/watch?v=ml_nZ78T88Q

NPO doet flauw, ik betaal toch belasting hiervoor? Alleen voor abonnees, nu.

https://www.npostart.nl/2doc/03-01-2019/VPWON_1299292
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
18-02-2019 19:53
Alsof het normaal is dat je met de dood bedreigt wordt als je iets roept wat een ander niet aanstaat. Dat hij op allerlei dodenlijsten staat, bewijst in ieder geval zijn gelijk waar het de islam betreft. Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar ik vrees dat hij wel degelijk een punt heeft als hij het over het gevaar van de islam heeft.

Heb je vanmorgen in de krant nog gelezen over het lot van Yezidivrouwen en meisjes? Een meisje van 9 jaar dat werd verkocht als vrouw voor een IS’er. (Op slavenmarkten werden vrouwen en meisjes verhandeld.) De enkels van het meisje werden gebroken, zodat zij alleen maar op bed kon liggen om zo telkens weer te worden verkracht. Alles gerechtvaardigd in de islam, want met ongelovigen mag je alles uitvoeren. Dergelijke mannen staan nu in de startblokken om weer terug te keren naar Europa en ook naar Nederland. Hier krijgen ze een fopstraf, want hoe wil je ooit gaan bewijzen wat die kerels allemaal voor wreeds hebben uitgehaald. Binnen een paar jaar staan die verknipte figuren weer op straat. We hebben in Nederland duizenden salafisten, geradicaliseerd en staatsgevaarlijk. En dan klagen over wat Wilders de schatkist kost? Wat denk je eigenlijk dat het kost om al die geradicaliseerde moslims in de gaten te houden? Om nog maar niet te spreken over het risico wat wij hier lopen. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurt als de aanslag op een popfestival afgelopen zomer niet was verijdeld.

Hirsi Ali werd ook ernstig bedreigd in Nederland en je kunt haar zeker niet ervan beschuldigen dat zij domme dingen zei. Het is toch logisch dat iemand dan beveiligd wordt, ook al kost dat ons als samenleving geld.

+100000
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
18-02-2019 19:59
Nou nee.
Als het zo zou zijn, dan bewijst het alleen dat er een boel mensen heel boos op hem zijn.

Wilders is ook regelmatig boos. Wie niet? Maar niet alle boze mensen zijn moordenaars.
LOEP ME MAAR aub.
Zazamaenade schreef:
18-02-2019 13:35
@MarkSD Nee, de term extreemrechts is niet gereserveerd voor (neo)nazi's.
Dit is de definitie van extreemrechts van het Verwey-Jonker Instituut :
[...

@Zaza, ik had nog nooit van dit instituut gehoord, maar na jouw verwijzing lees ik opeens iets over deze club;

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... ks-672876/

Dit onderzoek is uitgevoerd door het Verwey-Jonker Instituut, onder leiding van Maurits Berger. Berger pleitte in eerdere publicaties voor de mogelijkheid van een gedeeltelijke toepassing van de sharia-wetgeving in het Westen.

Ene Willem Wagenaar is een verbonden 'onderzoeker'. Maar ook veroordeeld voor de moordaanslag op de vergadering van de CP.
https://stopantifa.wordpress.com/2017/0 ... stichting/

Als dit klopt, is het beter deze enge jongens en hun definities 'links' te laten liggen, nietwaar?
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
18-02-2019 23:57
@Zaza, ik had nog nooit van dit instituut gehoord, maar na jouw verwijzing lees ik opeens iets over deze club;

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... ks-672876/

Dit onderzoek is uitgevoerd door het Verwey-Jonker Instituut, onder leiding van Maurits Berger. Berger pleitte in eerdere publicaties voor de mogelijkheid van een gedeeltelijke toepassing van de sharia-wetgeving in het Westen.

Ene Willem Wagenaar is een verbonden 'onderzoeker'. Maar ook veroordeeld voor de moordaanslag op de vergadering van de CP.
https://stopantifa.wordpress.com/2017/0 ... stichting/

Als dit klopt, is het beter deze enge jongens en hun definities 'links' te laten liggen, nietwaar?
Ja deze zin over Willem Wagenaar zegt wel genoeg:
Philip Wagenaar en hij is op 14 januari 1967 in Utrecht geboren en hij heeft een lange carrière binnen het extreemlinkse activistenwezen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Fizz schreef:
18-02-2019 19:53
Alsof het normaal is dat je met de dood bedreigt wordt als je iets roept wat een ander niet aanstaat. Dat hij op allerlei dodenlijsten staat, bewijst in ieder geval zijn gelijk waar het de islam betreft. Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar ik vrees dat hij wel degelijk een punt heeft als hij het over het gevaar van de islam heeft.

Heb je vanmorgen in de krant nog gelezen over het lot van Yezidivrouwen en meisjes? Een meisje van 9 jaar dat werd verkocht als vrouw voor een IS’er. (Op slavenmarkten werden vrouwen en meisjes verhandeld.) De enkels van het meisje werden gebroken, zodat zij alleen maar op bed kon liggen om zo telkens weer te worden verkracht. Alles gerechtvaardigd in de islam, want met ongelovigen mag je alles uitvoeren. Dergelijke mannen staan nu in de startblokken om weer terug te keren naar Europa en ook naar Nederland. Hier krijgen ze een fopstraf, want hoe wil je ooit gaan bewijzen wat die kerels allemaal voor wreeds hebben uitgehaald. Binnen een paar jaar staan die verknipte figuren weer op straat. We hebben in Nederland duizenden salafisten, geradicaliseerd en staatsgevaarlijk. En dan klagen over wat Wilders de schatkist kost? Wat denk je eigenlijk dat het kost om al die geradicaliseerde moslims in de gaten te houden? Om nog maar niet te spreken over het risico wat wij hier lopen. Je moet er niet aan denken wat er was gebeurt als de aanslag op een popfestival afgelopen zomer niet was verijdeld.

Hirsi Ali werd ook ernstig bedreigd in Nederland en je kunt haar zeker niet ervan beschuldigen dat zij domme dingen zei. Het is toch logisch dat iemand dan beveiligd wordt, ook al kost dat ons als samenleving geld.
Precies dit !
En dan zeiken over wat iemand de schatkist kost..
Alle reacties Link kopieren
Mark, je haalt er weer allerlei andere zaken bij, en je bronnen zijn dubieus, in dit geval door de manier waarop (de onderzoeker van) de Anne Frank Stichting verdacht wordt gemaakt.
Van een gruwelijk misgelopen protestactie tegen de Centrumdemocraten, 33 jaar geleden, wordt een terroristische cq moordaanslag gemaakt. Heel typerend voor die krochten van het internet.
Met jou discussiëren is op deze manier een soort Sisyphusarbeid, en daar pas ik voor.

Je vraag aan Karin met hoeveel moslims zij het bed heeft gedeeld vind ik onbeschoft op een pijler als Actueel, het is reageren en overbluffen op GeenStijl-niveau.
Die vraag past wel prima in het algehele beeld van witte mannen die angst hebben voor seksuele concurrentie, een vrij primitief mechanisme van reageren op nieuwkomers in een samenleving. De vraag zegt misschien ook iets over hoe serieus jij vrouwen neemt in een discussie. Je laat je akelig in de kaart kijken.
Ik ben uitgediscussieerd met je.
nounou
Zaza, de naam viel mij op bij het lezen van dat artikel. Het gaat er juist om dat jouw bron dubieus is, want kennelijk valt de uitkomst bij deze clubjes altijd naar de extreem linkse kant en ziet men overal racisme en extremen, behalve in de islamhoek.

Wagenaar die voor de Anne Frank Stichting onderzoek deed was betrokken bij een poging tot brandstichting van een gebouw waar een politieke vergadering plaatsvond. Dat lijkt mij een veel groter gevaar voor de democratie dan de andere meningen op internet over migratie die de AIVD laatst als extreem-rechtse uitingen typeerde.

Ik zie mijzelf (en jou) als redelijke in het politieke midden. Maar ik ben wat opmerkzamer dan jou als het gaat om extreem links geweld tegen de democratie.

En wat Karin betreft: ik maak nooit persoonlijke aanvallen. Maar zij doet dat steeds wel op mij, waarschijnlijk omdat ze het in haar hoofd niet kan verwerken dat ik links ben en toch de islam als iets verschrikkelijks zie (afgelopen weken Danny in Arabistan gezien?).

Nu riep ze uit het niets (conform verward extreem links frame) weer dat ik PVV stemmer was en er niet voor zou willen uitkomen. Gezien haar persoonlijke vraag vond ik dat ik wel een persoonlijke tegenvraag mocht stellen.

Gaf ze geen antwoord op, de flauwerd. Maar zo zijn ze.
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 11:20
4.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
19-02-2019 08:54
Precies dit !
En dan zeiken over wat iemand de schatkist kost..
Inderdaad.

Als duizendennnnnnnn economische jonge sterke asielzoekers de grens oversteken staat ze welkom te roepen terwijl de oudere hulpbehoevenden aan zelfredzaamheid moeten doen en het verzorgingstehuis uitmoeten.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Auto aan de kant en dan op een matje bidden op de vluchtstrook? :woa:

Bizar beeld: Man knielt op vluchtstrook A73 en wordt bijna overreden door vrachtwagen https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019022 ... aangereden
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
22-02-2019 12:41
Auto aan de kant en dan op een matje bidden op de vluchtstrook? :woa:

Bizar beeld: Man knielt op vluchtstrook A73 en wordt bijna overreden door vrachtwagen https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019022 ... aangereden

:proud:

Bijna een Darwin award.
missie_m schreef:
22-02-2019 12:41
Auto aan de kant en dan op een matje bidden op de vluchtstrook? :woa:

Bizar beeld: Man knielt op vluchtstrook A73 en wordt bijna overreden door vrachtwagen https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019022 ... aangereden
Hopelijk rijbewijs tijd kwijt en flinke boete, mafkees.
Alle reacties Link kopieren
Voortschrijdend inzicht? :facepalm:


'Stationsteker' Jawed S. blijft bij dreigement tegen Wilders http://a.msn.com/01/nl-nl/BBTWd95?ocid=se

RTL Nieuws
'Stationsteker' Jawed S. blijft bij dreigement tegen Wilders
RTL Nieuws / ANP
1 uur geleden


foto:© Aangeboden door RTL Nederland Jawed S.

'Stationsteker' Jawed S., die wordt verdacht van de terreuraanslag op het Centraal Station in Amsterdam vorig jaar, neemt niets terug van zijn dreigement aan het adres van PVV-leider Geert Wilders.

Hij zei nogmaals tegen de rechter dat hij zelf met Wilders zal 'afrekenen'
omdat hij niet wil dat zijn religie, de islam, wordt beledigd. Hij vindt het onbegrijpelijk dat Wilders van de Nederlandse overheid zoveel ruimte krijgt.

Slachtoffer in rolstoel

S. stak op 31 augustus 2018 in een hal van het station twee Amerikaanse toeristen neer. De politie schoot hem neer met twee kogels. Een van de beide slachtoffers zit nog steeds in een rolstoel.

Op een zitting in december zei S. dat hij vanuit zijn verblijfplaats in Duitsland naar Nederland was gereisd om de profeet Mohammed te verdedigen.

S. vindt dat Wilders de profeet had beledigd met het uitschrijven van een cartoonwedstrijd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er helemaal klaar mee dat zo’n beetje iedere randdebiel die Nederland binnenkomt hier maar mag blijven. Nu overweegt het kabinet toch weer om die IS-gangers terug te halen. Hoe ga je hier dan bewijzen wat die figuren daar hebben uitgespookt. Dat worden natuurlijk fopstrafjes en binnen een paar jaar staan die levensgevaarlijke idioten hier weer op straat.

Nu weer zo’n Albanese zware crimineel die na de moord op een politieagent in Albanie met een vals paspoort naar Nederland is gevlucht. Hij mag niet, dankzij die rat van een advocaat Roethof, uitgezet worden naar Albanie. Hij zou daar levenslang krijgen en dat is in strijd met het verdrag van de Rechten van de Mens. Hier komt hij echter op vrije voeten. Roethof gaat in ieder geval zorgen dat zijn verblijf hier legaal wordt. (Dus effe een huis en uikering regelen.) Vervolgens zitten wij dus met een loslopende moordenaar hier die wij ook nog eens gaan onderhouden.

Wanneer wordt het belang van de Nederlandse bevolking nu eens voorop gesteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven