Vrouwenmars Loosdrecht
zondag 3 mei 2026 om 15:02
Goedemiddag allemaal,
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
vrijdag 15 mei 2026 om 16:18
Ik heb werkelijk nog nooit overlast ervaren van vluchtelingen als die hier in de buurt werken opgevangen. Ik zie juist leuke initiatieven ontstaan. Waar ik wel overlast van ervaar zijn de mensen die heel de dag met een blik bier in de hand op straat rondhangen of onder invloed lijken van drugs en dan eventueel ergens met een groep afspreken. Sommigen zijn dakloos, sommigen niet en hoe meer bier en andere verdovende middelen erin gaat hoe harder er gepraat wordt, er ruzies ontstaan etc. Zijn 9 van de 10 gewoon Nederlanders. Eergisteren zag ik wat vluchtelingen chillen op een bankje, gewoon kletsen, zacht muziekje erbij van hun thuisland. Geen last van.Anna582 schreef: ↑15-05-2026 14:11Ik vind alle uitingen tegen migratie eng, of het de media, de straat of de politiek is. Er lijkt steeds meer ruimte te zijn voor xenofobische gedachten. Er lijkt nauwelijks gesproken te worden over de mensen zelf: zij die vluchten voor oorlog en geweld. Daarnaast zie ik ook op andere vlakken een toename van geweld: hier in de buurt, in een dorp, werd een voetbalwedstrijd gespeeld: beide teams kwamen niet uit het dorp zelf. Op het internet was er een oproep gedaan om te komen knokken. Deze mensen hadden niets met het voetbal te maken. Er vielen gewonden. Verschrikkelijk dit!
Ik heb wel eens gevraagd aan iemand die fel tegen een AZC/opvang was waar hij dan persoonlijk zoveel last van had qua vluchtelingen. En dan kon hij niks specifieks opnoemen naast daklozen/verslaafden die de hele dag op straat hangen of die bendes uit Roemenië die soms met busjes ergens gedropt worden om te bedelen. Dat zijn geen vluchtelingen. Vaak niet in ieder geval.
vrijdag 15 mei 2026 om 22:32
Dankjewel voor het delen.Phlox24 schreef: ↑15-05-2026 11:28Mooie actie, ik weet niet of het mag maar plaats hier het adres voor een kaartje voor AZC Loosdrecht
Bewoners en medewerkers NoodOpvang
AZC Loosdrecht Gemeente Wijdemeren,
Rading 1, 1231KB Loosdrecht
Ik stuur ook een kaartje naar het lokale AZC, ik kan mij voorstellen dat ook de bewoners en medewerkers zich bedreigd voelen door deze intimidatie.
Vandaag in Trouw:
De medewerkers en bewoners van de noodopvang in Loosdrecht laten schriftelijk weten ‘enorm geraakt’ te zijn door ‘de vele kaartjes, bloemen, tekeningen en lieve berichten’ uit het hele land. Intussen gaat het al om vijf postzakken. “We voelen ons daardoor ontzettend gesteund.” De attenties krijgen ‘een mooie plek’ in de tijdelijke opvang.
Ars longa, vita brevis
zondag 17 mei 2026 om 12:09
Al degene die protesteerden/vernielden in Loosdrecht vind ik enge mensen. Vele komen niet eens uit Loosdrecht. Ik denk ook dat het niet zozeer om de asielzoeker gaat maar om het uiten van algehele onvrede zoals woningtekort, co2 uitstoot, belasting, inflatie etc. maar de asielzoekers aangrijpen om hun punt te maken.
De commentaren op FB van mensen die dit geweld nog goed praten ook zijn afschuwelijk. Ze hebben iets gehoord over de tante van de buurvrouw haar oma en nemen dat als zoete koek aan en dus is het waar. Ze praten de rellen goed en roepen dingen als het volk is het zat. Dan denk ik, praat even over jezelf en niet voor mij aub. Verdiep je eens in de cijfers en naar de daadwerkelijke feiten. Confronteer je ze daarmee dan zijn ze in het ene geval stil en in het andere geval praten ze weer voor iedereen en willen ze zich niet verdiepen in hoe het werkelijk zit. Vraag je ze hoe zij het probleem dan op willen lossen, dan weten ze het niet of komen met oplossingen aan die wettelijk gezien helemaal niet kunnen......
De commentaren op FB van mensen die dit geweld nog goed praten ook zijn afschuwelijk. Ze hebben iets gehoord over de tante van de buurvrouw haar oma en nemen dat als zoete koek aan en dus is het waar. Ze praten de rellen goed en roepen dingen als het volk is het zat. Dan denk ik, praat even over jezelf en niet voor mij aub. Verdiep je eens in de cijfers en naar de daadwerkelijke feiten. Confronteer je ze daarmee dan zijn ze in het ene geval stil en in het andere geval praten ze weer voor iedereen en willen ze zich niet verdiepen in hoe het werkelijk zit. Vraag je ze hoe zij het probleem dan op willen lossen, dan weten ze het niet of komen met oplossingen aan die wettelijk gezien helemaal niet kunnen......
zondag 17 mei 2026 om 12:18
In onze gemeente zijn nu noodverordeningen, na veel grimmige protesten. Ik denk dat er angst is dat het hier ook de kant op gaat van Loosdrecht. De politieagenten die extra mogen controleren op wapens en dergelijke werden al vergeleken met bruinhemden die onze rechten op demonstreren en de democratie stil leggen. Ze worden ook gedeeld op social media als ze gefilmd zijn. Het is echt om te janken.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 17 mei 2026 om 12:25
Dat is ongeveer het niveau van deze "demonstranten". Onderschat het algemene anti-overheid gehalte ervan niet.Maleficent schreef: ↑17-05-2026 12:18In onze gemeente zijn nu noodverordeningen, na veel grimmige protesten. Ik denk dat er angst is dat het hier ook de kant op gaat van Loosdrecht. De politieagenten die extra mogen controleren op wapens en dergelijke werden al vergeleken met bruinhemden die onze rechten op demonstreren en de democratie stil leggen. Ze worden ook gedeeld op social media als ze gefilmd zijn. Het is echt om te janken.
zondag 17 mei 2026 om 12:31
Laten we het hopen dat die "omvolking" flink doorzet, we kunnen wel met wat van dit soort geweld goedpratende griezels minder toe.
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt' - https://nos.nl/l/2614645
Markuszower in Loosdrecht: 'We worden omvolkt' - https://nos.nl/l/2614645
zondag 17 mei 2026 om 12:35
zondag 17 mei 2026 om 12:41
Dat denk ik ook.
Maar er is denk ik wel een groeiende groep mensen die politiek geweld goedkeurt, de scheiding der machten ter discussie stelt en de grondrechten van mensen afwijst.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in