Vrouwenmars Loosdrecht
zondag 3 mei 2026 om 15:02
Goedemiddag allemaal,
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.
Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.
Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
woensdag 13 mei 2026 om 14:48
Ja, eigenlijk veel leuker dan die extreemlinkse RAF-talk hierSurferRosa schreef: ↑13-05-2026 14:32https://pointer.kro-ncrv.nl/jordy-en-de ... etherlands
https://nos.nl/artikel/2606585-tientall ... chtbaarder
Leuk clubje!
woensdag 13 mei 2026 om 14:55
Pcies. Dat leuke clubje is in ieder geval ‘hands on’ i.p.v. die talk hier.DebbieHerrie schreef: ↑13-05-2026 14:48Ja, eigenlijk veel leuker dan die extreemlinkse RAF-talk hier!
Where is my mind?
woensdag 13 mei 2026 om 15:15
Ook een mooi voorbeeld van framing en ‘gevoel’ boven feiten prevaleren;
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/261416 ... ambtenaren
Toch blijft het kabinet inzetten op het noodrecht. Ook premier Schoof verdedigt dit in september 2024 door te zeggen dat mensen een asielcrisis ervaren. Ambtenaren van Justitie schrijven over deze redenering: "De regering moet zich niet beroepen op onrustgevoelens maar op harde feiten."
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/261416 ... ambtenaren
Toch blijft het kabinet inzetten op het noodrecht. Ook premier Schoof verdedigt dit in september 2024 door te zeggen dat mensen een asielcrisis ervaren. Ambtenaren van Justitie schrijven over deze redenering: "De regering moet zich niet beroepen op onrustgevoelens maar op harde feiten."
Where is my mind?
woensdag 13 mei 2026 om 15:47
Dat er 'bezorgde burgers' in Loosdrecht zijn, geloof ik gelijk. Overal wonen bekrompen mensen die bang zijn voor alles wat anders is, ook in Loosdrecht.
Nu hebben ze ook nog eens de pech dat hun protest gekaapt is door terroristen.
Als ze een protestmars willen organiseren, betekent dat dat ze allerlei opruiende Defend... -mensen op de koop toe binnen halen.
Als je dan toch met een mars mee loopt, verbind je je dus met die opruiende Defend...-mensen.
Dat is balen.
Het echte probleem is dat je monddood gemaakt bent door die Defend...-lui. Daar wil je je als bezorgde burger toch niet mee associëren?!
En als je éigenlijk alleen maar boos was omdat de gemeente je niet lang genoeg van te voren heeft ingelicht, dan schrijf je een brief naar de burgemeester of ga je in gesprek met de wethouder.
Daar hebben die vluchtelingen niets mee te maken dus waarom zou je over over hun rug een protestmars organiseren?
Nu hebben ze ook nog eens de pech dat hun protest gekaapt is door terroristen.
Als ze een protestmars willen organiseren, betekent dat dat ze allerlei opruiende Defend... -mensen op de koop toe binnen halen.
Als je dan toch met een mars mee loopt, verbind je je dus met die opruiende Defend...-mensen.
Dat is balen.
Het echte probleem is dat je monddood gemaakt bent door die Defend...-lui. Daar wil je je als bezorgde burger toch niet mee associëren?!
En als je éigenlijk alleen maar boos was omdat de gemeente je niet lang genoeg van te voren heeft ingelicht, dan schrijf je een brief naar de burgemeester of ga je in gesprek met de wethouder.
Daar hebben die vluchtelingen niets mee te maken dus waarom zou je over over hun rug een protestmars organiseren?
woensdag 13 mei 2026 om 16:50
Als ik weet dat hier in de buurt een demonstratie is voor iets vermijd ik tegenwoordig gewoon tijdelijk dat hele gebied of blijf ik thuis. Ik wil echt niet per ongeluk relschoppers tegen het lijf lopen. Gelukkig zijn demonstraties hier nooit uit de hand gelopen zo ver ik weet maar iedere keer als er eentje is, hoeft niet voor een azc ofzo te zijn, denk ik onbewust wel altijd van ojee als dat maar goed gaat en er niks gesloopt wordt.
woensdag 13 mei 2026 om 19:41
Dat kan ik me voorstellen Graze. Het kan zo enorm uit de hand lopen: heel eng.Graze schreef: ↑13-05-2026 16:50Als ik weet dat hier in de buurt een demonstratie is voor iets vermijd ik tegenwoordig gewoon tijdelijk dat hele gebied of blijf ik thuis. Ik wil echt niet per ongeluk relschoppers tegen het lijf lopen. Gelukkig zijn demonstraties hier nooit uit de hand gelopen zo ver ik weet maar iedere keer als er eentje is, hoeft niet voor een azc ofzo te zijn, denk ik onbewust wel altijd van ojee als dat maar goed gaat en er niks gesloopt wordt.
Hier in de stad heb ik eigenlijk alleen aangekondigde protesten meegemaakt. Niet over dit onderwerp trouwens. Maar goed, tot nu toe is het niet zo verschrikkelijk uit de hand gelopen. We moeten natuurlijk wel de mogelijkheid blijven hebben om onze stem te laten horen.
Ik vind het eng zoals het nu gaat: extremisten die de ruimte opeisen. Ik vind het eng dat het extremistische gedachtengoed de straat gevonden heeft.
woensdag 13 mei 2026 om 19:44
De straat is nog tot daar aan toe. Dat extreemrechts het parlement gevonden heeft, dat is pas eng.Anna582 schreef: ↑13-05-2026 19:41Dat kan ik me voorstellen Graze. Het kan zo enorm uit de hand lopen: heel eng.
Hier in de stad heb ik eigenlijk alleen aangekondigde protesten meegemaakt. Niet over dit onderwerp trouwens. Maar goed, tot nu toe is het niet zo verschrikkelijk uit de hand gelopen. We moeten natuurlijk wel de mogelijkheid blijven hebben om onze stem te laten horen.
Ik vind het eng zoals het nu gaat: extremisten die de ruimte opeisen. Ik vind het eng dat het extremistische gedachtengoed de straat gevonden heeft.
Graftak!
woensdag 13 mei 2026 om 20:09
Of we strooien gewoon elke dag een beetje Pixie Dust de wereld in, dat helpt ookSurferRosa schreef: ↑13-05-2026 14:55Pcies. Dat leuke clubje is in ieder geval ‘hands on’ i.p.v. die talk hier.
woensdag 13 mei 2026 om 21:01
woensdag 13 mei 2026 om 21:06
Helemaal mee eens.Lady*Voldemort schreef: ↑13-05-2026 19:44De straat is nog tot daar aan toe. Dat extreemrechts het parlement gevonden heeft, dat is pas eng.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 13 mei 2026 om 21:25
Maakt niet uit. De mensen die ze ronselen zijn toch niet al te snugger. Het soort volk dat mensen met een andere mening op social media uitschelden met "vieze linkse homo en kanker nsb-er" en dergelijke. Als dat je niveau is, maak je je niet druk om een Engelse naam van je vriendenclubje.
woensdag 13 mei 2026 om 22:42
Ja ik vind ook dat we moeten kunnen blijven demonstreren want we zijn een democratie maar niet ten koste van mijn eigen veiligheid. Dus al zou ik nu ergens voor willen demonstreren dan zou ik dat nu niet doen. Vind het risico op mogelijke rellen gewoon te groot. En ik ken meer mensen die best hun stem willen laten horen maar het nu ook niet gaan opzoeken zeg maar.Anna582 schreef: ↑13-05-2026 19:41Dat kan ik me voorstellen Graze. Het kan zo enorm uit de hand lopen: heel eng.
woensdag 13 mei 2026 om 23:01
Lady *Voldemort, dat vind ik ook hoor. Ik kijk nu maar Pauw& De Wit, met fragmenten uit de discussie in de 2e Kamer. Ongelofelijk deze ondermijnende geluiden.Lady*Voldemort schreef: ↑13-05-2026 19:44De straat is nog tot daar aan toe. Dat extreemrechts het parlement gevonden heeft, dat is pas eng.
donderdag 14 mei 2026 om 09:06
Dat is waar, dat het ze niet uitmaakt. Maar het maakt het zo'n duidelijke onzin dat het ze om de 'Nederlandse cultuur' zou gaan.Appletje schreef: ↑13-05-2026 21:25Maakt niet uit. De mensen die ze ronselen zijn toch niet al te snugger. Het soort volk dat mensen met een andere mening op social media uitschelden met "vieze linkse homo en kanker nsb-er" en dergelijke. Als dat je niveau is, maak je je niet druk om een Engelse naam van je vriendenclubje.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in