Vrouwenmars Loosdrecht

03-05-2026 15:02 296 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag allemaal,

Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.

Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.

Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
DebbieHerrie schreef:
12-05-2026 20:07
Dank je. Maar zijn dit jouw woorden of die van Peter Middendorp?
Peter stelt in zijn korte column: mensen zeggen: de asielzoekers mogen hier niet komen, want het is voor vrouwen en kinderen niet veilig. En de gemeente had moeten overleggen, dan zouden we niet zo boos zijn. Dat kan niet allebei waar zijn. Als de gemeente had overlegd, zou het wel OK zijn als die zogenaamde rovers en boeven in je stad of dorp komen wonen? Natuurlijk niet, dus het gaat er alleen om dat ze de asielzoekers - volgens mij door verkeerde beeldvorming en stemmingmakerij ter rechter zijde - doodenge griezels vinden.
Wat eten we vanavond?
rafaella schreef:
12-05-2026 19:33
Maar ik snap dan weer niet dat jij niet begrijpt dat inwoners zich zorgen maken wat er gaat gebeuren als er een groep alleenstaande mannen met weinig privacy en niets om handen in de dorpskern worden neergezet. Stel dat het een groep Nederlandse corpsleden zouden zijn, allemaal man en alleenstaand met niks te doen en weinig privacy. Zou je dan wel begrijpen dat bewoners zich zorgen maken hoe dat er in de praktijk uit gaat komen te zien?
Nee, ook niet.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
rafaella schreef:
12-05-2026 19:33
Maar ik snap dan weer niet dat jij niet begrijpt dat inwoners zich zorgen maken wat er gaat gebeuren als er een groep alleenstaande mannen met weinig privacy en niets om handen in de dorpskern worden neergezet. Stel dat het een groep Nederlandse corpsleden zouden zijn, allemaal man en alleenstaand met niks te doen en weinig privacy. Zou je dan wel begrijpen dat bewoners zich zorgen maken hoe dat er in de praktijk uit gaat komen te zien?
Snap ik ook niet en daar wordt dus ook nergens tegen geprotesteerd.
Wat eten we vanavond?
rafaella schreef:
12-05-2026 19:39
Het is een vrij kort door de bocht stuk. Dat de gemeente de inwoners overviel en de inwoners allemaal bange ideeën hadden over in de bosjes gesleurd en verkracht worden. En dat er DUS niets aan de hand was geweest als de inwoners maar de vraag voorgelegd hadden gekregen wanneer de verkrachters mogen komen.
Maar dus geen pleidooi om in te zetten op het terugdringen van de vooroordelen?
Over het algemeen snap ik wel dat mensen verandering lastig vinden en ongemak voelen bij de onzekerheid, maar ik snap niet dat je dan gaat demonstreren of het een goed idee vindt om de mensen die hulp en huisvesting nodig hebben dan maar weg te sturen.
Wat eten we vanavond?
rafaella schreef:
12-05-2026 19:36
Dan mag je mij naïef noemen, maar ik geloof daar dus echt in.
Je bent allesbehalve naïef.
makreel schreef:
12-05-2026 20:30
Over het algemeen snap ik wel dat mensen verandering lastig vinden en ongemak voelen bij de onzekerheid, maar ik snap niet dat je dan gaat demonstreren of het een goed idee vindt om de mensen die hulp en huisvesting nodig hebben dan maar weg te sturen.
Nou ja, demonstreren zou ik nog wel mee kunnen leven op de ouderwetse manier met spandoeken en zo. Maar wat die lui doen is natuurlijk geen demonstreren meer, dat is gewoon terreur.
Graftak!
makreel schreef:
12-05-2026 20:22
Peter stelt in zijn korte column: mensen zeggen: de asielzoekers mogen hier niet komen, want het is voor vrouwen en kinderen niet veilig. En de gemeente had moeten overleggen, dan zouden we niet zo boos zijn. Dat kan niet allebei waar zijn. Als de gemeente had overlegd, zou het wel OK zijn als die zogenaamde rovers en boeven in je stad of dorp komen wonen? Natuurlijk niet, dus het gaat er alleen om dat ze de asielzoekers - volgens mij door verkeerde beeldvorming en stemmingmakerij ter rechter zijde - doodenge griezels vinden.
Aha, op die manier.
Het punt is dat je prima een gesprek kunt voeren met mensen die zeggen 'ik heb toch moeite met een AZC in mijn dorp,' maar dat je dat soort opmerkingen zelden hoort. Volgens de Telegraaf en andere nieuwsmedia is 'wat mij betreft schieten ze alle asielzoekers dood' een uiting van precies die zorg. Ik zie dat toch anders.
Ik lees de gruwelijkste opmerkingen over het AZC in mijn directe omgeving, van trotse opa's met facebookfoto's met hun kleinkinderen of vrouwen met nette kapsels met een leuk hondje. Bedreigingen, verwensingen, ze typen het zonder enig voorbehoud. En daar moet je een gesprek mee voeren?
Si abra la puerta hay lobos.
Ik heb best vaak heimwee naar de tijd waarin mensen zich nog schaamden om het soort onderbuikgereutel te uiten dat nu gemeengoed is geworden.
GriebusDus schreef:
12-05-2026 21:37
Ik heb best vaak heimwee naar de tijd waarin mensen zich nog schaamden om het soort onderbuikgereutel te uiten dat nu gemeengoed is geworden.
Toch iets wat vroeger beter was. Ik moet het toegeven.
Ach, die bezorgde burgers toch weer: Brand bij noodopvang Loosdrecht door vuurwerk, betogers houden brandweer tegen - https://nos.nl/l/2614129
DebbieHerrie schreef:
12-05-2026 21:53
Ach, die bezorgde burgers toch weer: Brand bij noodopvang Loosdrecht door vuurwerk, betogers houden brandweer tegen - https://nos.nl/l/2614129
:steam:
DebbieHerrie schreef:
Gelukkig zijn ze zelf helemaal geen overlast bezorgers, dat zijn alleen de asielzoekers.

Ik vraag me af of die asielzoekers zelf nog wel willen wonen daar.
Stressed is just desserts spelled backwards
En o, o, o, die enge asielzoekers toch: dat zullen onze jongens nooit doen:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... rgwekkend/
Maleficent schreef:
12-05-2026 21:57
Gelukkig zijn ze zelf helemaal geen overlast bezorgers, dat zijn alleen de asielzoekers.

Ik begreep eerder in dit topic dat het helemaal geen probleem is voor die asielzoekers, want in hun land van oorsprong is het nog veel gevaarlijker.
En Wilders geniet zich kapot.
Solomio schreef:
12-05-2026 22:05
En Wilders geniet zich kapot.
En hij zal natuurlijk gaan ontkennen dat zijn gedrag hiervoor heeft gezorgd, en D66 overal de schuld van geven. En die eikel komt er nog mee weg ook. Waarom durft niemand gewoon eens keihard het debat met hem aan te gaan?
DebbieHerrie schreef:
Zullen we gaan stoppen met het bezorgde burgers te noemen en gewoon zeggen wat ze zijn: terroristen.

Van NCTV:

Kernkenmerken van terrorisme:

Doelgericht geweld: Het gaat om illegaal geweld (zoals moord, gijzeling, aanslagen) vaak gericht tegen burgers. --> CHECK

Psychologisch effect: Terroristen willen een klimaat van angst creëren. --> CHECK

Ideologisch motief: Aanslagen worden gepleegd om politieke, religieuze of ideologische veranderingen af te dwingen. --> CHECK

Ondermijning: Het doel is de overheid te dwingen tot handelingen of juist het ontwrichten van de samenleving. --> CHECK
Appletje schreef:
12-05-2026 22:09
En hij zal natuurlijk gaan ontkennen dat zijn gedrag hiervoor heeft gezorgd, en D66 overal de schuld van geven. En die eikel komt er nog mee weg ook. Waarom durft niemand gewoon eens keihard het debat met hem aan te gaan?
Hij vermijdt zoveel mogelijk debatten volgens mij.
Maleficent schreef:
12-05-2026 21:57

Nou vreselijk toch, triest volk :facepalm:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven