Vruchtbaarheidsbehandelingen uit de basisverzekering??

donderdag 1 december 2011 om 22:44
Ja mee eens Helene, maar op een gegeven moment, als het na een x aantal keer niet lukt dan moet je toch accepteren? Dit soort behandelingen zijn behoorlijk prijzig en daar betalen anderen dus ook aan mee, maar goed wij verschillen van mening is prima. Ik vind het soms weleens zuur dat ik dingen niet vergoed krijg (medisch of niet) ook al betaal ik het graag zelf aangezien het een grote wens is.
donderdag 1 december 2011 om 22:46
donderdag 1 december 2011 om 22:47

donderdag 1 december 2011 om 22:48
donderdag 1 december 2011 om 22:49
donderdag 1 december 2011 om 22:50
quote:helene31 schreef op 01 december 2011 @ 22:25:
Cappi, omdat er jou medisch niets in de weg staat om zwanger te raken? Min of meer kies jij ervoor om het medisch te maken.
Iemand hier schreef al dat vruchtbaarheidsbehandelingen tegenwoordig vaker nodig zijn omdat mensen te lang wachten met proberen kinderen te krijgen. Dat is toch net zo goed min of meer eigen keuze?
Aanvullend pakket lijkt me een uitstekende oplossing.
Cappi, omdat er jou medisch niets in de weg staat om zwanger te raken? Min of meer kies jij ervoor om het medisch te maken.
Iemand hier schreef al dat vruchtbaarheidsbehandelingen tegenwoordig vaker nodig zijn omdat mensen te lang wachten met proberen kinderen te krijgen. Dat is toch net zo goed min of meer eigen keuze?
Aanvullend pakket lijkt me een uitstekende oplossing.

donderdag 1 december 2011 om 22:54
Bovendien is er dan nog geen sprake van eigen keuze.
Cappi is gewoon vruchtbaar, voor zover zij weet, die 300 euro betaalt zij omdat zij ervoor kiest het medisch te maken. Ze kan ook voor een paar euro een zak spuitjes en potjes bij de apotheek halen en het hele gebeuren gewoon thuis doen met haar donor.
Vergelijkbaar met een ziekenhuisbevalling op eigen verzoek. Daar moet je ook voor betalen.
Cappi is gewoon vruchtbaar, voor zover zij weet, die 300 euro betaalt zij omdat zij ervoor kiest het medisch te maken. Ze kan ook voor een paar euro een zak spuitjes en potjes bij de apotheek halen en het hele gebeuren gewoon thuis doen met haar donor.
Vergelijkbaar met een ziekenhuisbevalling op eigen verzoek. Daar moet je ook voor betalen.

donderdag 1 december 2011 om 22:56
Nou Cappi, ik zou het ook zelf betalen als het niet vergoed zou worden, en ik zou het ook logisch vinden als er volgend jaar op bezuinigd word. Maar nu heb ik het geluk dat het word vergoed en daar maak ik gebruik van. Dus zoveel verschillen onze meningen niet hoor. Ik hoop voor je dat het snel gaat lukken bij je!
donderdag 1 december 2011 om 22:57
Helene, ik weet niet of je weet hoe het in de donor wereld in zijn werk gaat maar er lopen een hoop idioten rond, dus voor mij geen optie, ik heb bewust gekozen voor deze optie met de bijbehorende kosten en dat is dus mijn keuze met de bijbehorende kosten en dan kan je wel door blijven gaan over dat ik het medisch maak, dat doe ik dus ook maar ik zadel iemand anders niet met mijn kosten op daar gaat deze discussie toch uiteindelijk over of niet?
Dan kan ik net zo goed de weg inslaan dat onvruchtbare stellen ook voor andere opties kunnen kiezen zoals draagmoederschap of adoptie
Dan kan ik net zo goed de weg inslaan dat onvruchtbare stellen ook voor andere opties kunnen kiezen zoals draagmoederschap of adoptie
donderdag 1 december 2011 om 22:58
Het is echt heel krom dat GL dit in de basisverzekering wil houden, als je je realiseert dat massa's mensen zelf moeten betalen of een groot deel zelf moeten bijdragen voor dingen die echt behoorlijk noodzakelijk zijn (naast de chronisch zieken die ik al noemde en de tandartsbehandelingen die iemand anders noemde ook bijv. mensen met simpele, veelvoorkomende afwijkingen zoals bijziendheid met sterkte -6 ofzo, daar kun je echt niet veilig mee over straat).

donderdag 1 december 2011 om 23:02
quote:Eva82 schreef op 01 december 2011 @ 23:00:
Helene bedoeld dat jij 2 keuzes hebt, of medisch en betalen, of zelf thuis met donor. Wat allebei inseminatie is, maar op een andere manier. Maar ik kan niet thuis een ivf poging doen. Daar zit het verschil.
Juist, dat is de nuance die ik, kennelijk tevergeefs, trachtte te maken.
Heel begrijpelijk als je daar niet voor wilt kiezen, maar er zitten dus consequenties aan.
Helene bedoeld dat jij 2 keuzes hebt, of medisch en betalen, of zelf thuis met donor. Wat allebei inseminatie is, maar op een andere manier. Maar ik kan niet thuis een ivf poging doen. Daar zit het verschil.
Juist, dat is de nuance die ik, kennelijk tevergeefs, trachtte te maken.
Heel begrijpelijk als je daar niet voor wilt kiezen, maar er zitten dus consequenties aan.
donderdag 1 december 2011 om 23:02
Wat proberen jullie nu te betogen, door per se een verschil te willen specificeren met de situatie van cappi? Dat zij geen aanvullende verzekering hiervoor zou mogen nemen en anderen wel? Dat haar behandeling niet in de basisverzekering mag en die andere wel? Of wat precies? Met welk doel voeren jullie deze discussie over cappi's situatie en die van Eva?
donderdag 1 december 2011 om 23:04
Dus met het verschil dat jij het vergoed zou moeten krijgen en ik niet, want daar komt het op neer. als je echt graag een kind wilt dan zijn er voor jou toch ook andere opties die je kan overwegen behalve IVF of niet?
Maar goed we verschillen van mening, ik laat het hierbij, wil je wel succes wensen met het realiseren van je wens.
Maar goed we verschillen van mening, ik laat het hierbij, wil je wel succes wensen met het realiseren van je wens.
donderdag 1 december 2011 om 23:04
[quote]helene31 schreef op 01 december 2011 @ 23:01:
Ik heb sterkte -6,5 aan beide ogen en er kan echt wel eens in de 3 jaar een nieuwe bril vanaf. Hoeft voor mij niet in de basisverzekering.[/quot
Ik geef aan dat het krom is, en dat IVF dus in de aanvullende thuishoort, niet dat brillen in de basisverzekering zouden moeten.
Ik heb sterkte -6,5 aan beide ogen en er kan echt wel eens in de 3 jaar een nieuwe bril vanaf. Hoeft voor mij niet in de basisverzekering.[/quot
Ik geef aan dat het krom is, en dat IVF dus in de aanvullende thuishoort, niet dat brillen in de basisverzekering zouden moeten.

donderdag 1 december 2011 om 23:05
Nee, dat vergoeden vanuit de aanvullende verzekering wel zo menselijk is. Dát punt tracht ik te maken. Cappi kwam met vrij harde uitspraken over het accepteren van onvruchtbaarheid en dat ze zelf nooit voor IVF zou kiezen.
Haar situatie gebruik ik alleen als uitgangspunt, omdat ze zelf roept dat het vergelijkbaar zou (moeten?) zijn.
Haar situatie gebruik ik alleen als uitgangspunt, omdat ze zelf roept dat het vergelijkbaar zou (moeten?) zijn.