Waarom krijgt Richard K. zoveel sympathie?

18-01-2024 10:05 1178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik maak me zorgen over het grote aantal mensen dat bij voorbaat alvast excuses verzint voor Richard K. die een echtpaar vermoordde en twee kinderen tot wees maakte. Ik open X sowieso niet meer sinds er niets meer wordt geredigeerd. Maar zelfs op nu.nl is de grondtoon van de meeste reacties dat ofwel de politie de schuld heeft ofwel de slachtoffers het aan zichzelf te danken hebben. Hoe zien jullie dat?

https://www.ad.nl/binnenland/richard-k- ... a398eae3c/
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
18-01-2024 11:42
Maar heeft een koper geen onderzoeksplicht? Het ingehuurde bedrijf dat het huis goedkeurde zou dan toch aansprakelijkheid zijn als ze iets over het hoofd hebben gezien?
Jij reageert precies zoals velen op nu.nl: de schuld ligt bij de politie en de schuld ligt bij de vermoorde mensen. Zou je dat ook zeggen als jij een kat in de zak koopt, klaagt, een rechtzaak aanspant en voordat die rechtzaak begint, worden jij en je partner voor de ogen van jullie kind vermoord?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar komen die steunbetuigingen voornamelijk uit Weiteveen zelf dan? Of is het weer eens een oprisping van de rotte onderbuik van social media?
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-01-2024 11:56
De kinderen krijgen een wezenuitkering tot een bepaalde leeftijd. En ik kan me voorstellen dat de erfgenamen/voogd het huis zsm wil verkopen. Je wil toch niet met de kinderen blijven wonen in het huis en dorp waar de ouders zijn vermoord?
Ik kan me voorstellen dat potentiële kopers niet al te dik gezaaid zijn nu.
Lila-Linda schreef:
18-01-2024 11:00
en vergis je ook niet in een diepgewortelde vreemdelingenhaat. Het zijn Polen die hij vermoordde
Vrouw was volgens mij gewoon ‘hollands’
Champoo schreef:
18-01-2024 11:58
De familie (neem aan dat die de kinderen opvangt) komen geloof ik niet uit die regio, dus lijkt me sterk dat ze daar nog op school terugkomen.

En inderdaad, wat een halve garen zitten er toch op X. Termen als "held", "beschermer" en "superpapa" om iemand te beschrijven die, zoals het er uitziet, met voorbedachte rade twee mensen uit het leven heeft geschoten.
Echt een zorgelijke ontwikkeling dat er mensen zijn die hem superpapa noemen.
Een papa in de bak is het. Wat leer je je kinderen hiermee?
Het maakt me echt boos dat mensen hem een held noemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inbox3991 schreef:
18-01-2024 12:02
Echt een zorgelijke ontwikkeling dat er mensen zijn die hem superpapa noemen.
Een papa in de bak is het. Wat leer je je kinderen hiermee?
Het maakt me echt boos dat mensen hem een held noemen.
Hij ontneemt zijn eigen kinderen ook een vader door deze actie.
Dubois schreef:
18-01-2024 12:05
Hij ontneemt zijn eigen kinderen ook een vader door deze actie.
Dat bedoel ik
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
18-01-2024 11:56
De kinderen krijgen een wezenuitkering tot een bepaalde leeftijd. En ik kan me voorstellen dat de erfgenamen/voogd het huis zsm wil verkopen. Je wil toch niet met de kinderen blijven wonen in het huis en dorp waar de ouders zijn vermoord?
Ja, maar die rechtszaak over het huis zou ze wel eens een forse schadevergoeding kunnen opleveren. Dat Richard K die moorden heeft gepleegd, ontslaat hem daar neem ik aan niet van. Zou wel heel zuur zijn voor de kinderen later, bovenop alles. Dan kom je dus onder een boete uit door een dubbele moord te plegen, zeg maar. En het was vast ook haar huis, zijn partner dus. Dat dit vlak voor die rechtszaak is gebeurd is wel tekenend.

Wie een boerderij in Drenthe verkoopt aan randstedelingen, die vaak hun overwaarde inzetten, maakt sowieso dikke winst. 7,5 is echt veel hoor. Die Drentenaren als Richard K willen dus geen 'import', alleen als ze eraan kunnen verdienen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
18-01-2024 11:58
Maar komen die steunbetuigingen voornamelijk uit Weiteveen zelf dan? Of is het weer eens een oprisping van de rotte onderbuik van social media?
Een gedeelte komt uit de omgeving zelf. Ik heb meerdere Facebookvrienden die uit de omgeving van Weiteveen komen en hem een held vinden. Ookal kennen ze hem niet (dat staat erbij). Of ze kennen zijn vrouw omdat ze bij de plaatselijke tandartspraktijk werkt ("en daar is ze altijd zo vriendelijk"), "dus het moet wel een goede man zijn".
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
18-01-2024 11:58
De familie (neem aan dat die de kinderen opvangt) komen geloof ik niet uit die regio, dus lijkt me sterk dat ze daar nog op school terugkomen.

En inderdaad, wat een halve garen zitten er toch op X. Termen als "held", "beschermer" en "superpapa" om iemand te beschrijven die, zoals het er uitziet, met voorbedachte rade twee mensen uit het leven heeft geschoten.
Daar heb je gelijk in. Ik hoop maar dat ze niet teveel meekrijgen van die reacties.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
18-01-2024 11:25
Als jij een normale, aardige, nette vent bent en je verzeild in een dergelijke situatie, dan los je problemen niet op de manier op waarop hij dat deed en je verandert ook niet plotsklaps in een getikte moordende mafklapper als je daarvoor een doodgewone kerel was. Ook niet als je “getergd” wordt.


Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
18-01-2024 10:10
Omdat het een klein dorp is, hij er al zijn hele leven woont en de mensen hem van haver tot gort kennen. De mensen die zijn huis gekocht hebben import zijn. Hij is getergd, blijkbaar was het pistool van de slachtoffers, heeft hij het te pakken gekregen en zichzelf, zijn gezin en de dieren verdedigd na een lange periode van treiterijen.

Ik heb de beide filmpjes gekeken en ik zie 2 volkomen normale mensen die tot het uiterste gedreven zijn.
2 normale mensen? Ik zie dat toch echt heel anders. Als je Facebook live gebruikt voor je communicatie ben je al helemaal niet lekker in je bol volgens mij.

Jouw verhaal hierboven werd door iedereen gekopieerd terwijl je, als je even nadenkt en de gebeurtenissen en nieuwsberichten leest, toch een heel ander beeld krijgt van deze "held". Maar zelf nadenken is voor velen erg moeilijk en krijg je dit soort sympathieën.

- De "Polen" waar iedereen het in eerste instantie over had (alsof dat het minder erg zou maken), blijken een Pools-Nederlandse man en een Nederlandse vrouw te zijn.
- Het wapen heeft ie niet afgepakt, maar hoogstwaarschijnlijk zelf meegenomen
- De vrouw is waarschijnlijk door Richard klem gereden en geëxecuteerd (door het hoofd geschoten volgens de berichten)
- Richard is daarna naar het huis gegaan en heeft de man vermoord
- Bij zijn arrestatie vertelt Richard iets aan de agenten waarna meerdere agenten wegrennen. óf hij vertelt ze daar dat hij de man ook heeft doodgeschoten óf hij vertelt ze daar dat het zoontje nog in het huis is bij zijn vermoorde vader.


Nee, Richard is echt een volkomen normale man. "Dit krijg je als de politie niet doet". Maar het lijkt er meer en meer op dat 2 tokkie families elkaar het leven zuur maakten. En de domste is tot actie over gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
Dat lijkt me niet hoor. Zou wat zijn dat een ieder aan eigenrichting doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
nee juist niet
bijna niemand gaat die grens over
Doreia* schreef:
18-01-2024 10:10
Omdat het een klein dorp is, hij er al zijn hele leven woont en de mensen hem van haver tot gort kennen. De mensen die zijn huis gekocht hebben import zijn. Hij is getergd, blijkbaar was het pistool van de slachtoffers, heeft hij het te pakken gekregen en zichzelf, zijn gezin en de dieren verdedigd na een lange periode van treiterijen.

Ik heb de beide filmpjes gekeken en ik zie 2 volkomen normale mensen die tot het uiterste gedreven zijn.

Moord is nooit goed te praten. De consequenties gaat Richard dragen, is mijn verwachting. Hij werkt mee, gaat antwoord geven op alles en zal zijn straf ondergaan.
Het is absoluut geen feit dat het wapen van de slachtoffers was.
Wat ik lees in AD is dat eerst de vrouw klemgereden is in haar auto en doodgeschoten en toen heeft hij aangebeld en Poolse man gestoken met een mes en daarna beschoten

Ik wordt echt helemaal misselijk van dit verhaal
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
Nah, daar ben ik het niet mee eens. Echt niet iedereen is hier toe in staat, sommige mensen helaas wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
18-01-2024 11:58
Maar komen die steunbetuigingen voornamelijk uit Weiteveen zelf dan? Of is het weer eens een oprisping van de rotte onderbuik van social media?
Zijn facebook pagina staat gewoon open.

Een korte opsomming van reacties onder zijn laatste foto, spelfouten overgenomen. Heb niet alle berichten uitgetypt.

- Houd je sterk Richard, respect voor jou dat je zo opkomt voor je gezin
- Alleen ma respect voor deze man. Mijn vlag gaat uit voor deze man met heel groot RESPECT. TOOPER BE JE EN JE HEBT GEDAAN WAT JE MOEST DOEN JE GEZIN BESCHERMEN JE BENT EEN HELD
- respect
- Respect voor jou Richard! iedereen staat achter je
- Geen straf maar een lintje
- Topper velen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen... REPECT
- Respect
- Held
- Respect je bent een voorbeeld voor velen
- Respect
- Bravo
- Respect
- Respect
- Ik steun Richard
- Steun vanuit Wateringen en vele mensen op mijn fb. je hebt volledig gelijk
- respect
- respect

-
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
18-01-2024 12:20
Het is absoluut geen feit dat het wapen van de slachtoffers was.
Wat ik lees in AD is dat eerst de vrouw klemgereden is in haar auto en doodgeschoten en toen heeft hij aangebeld en Poolse man gestoken met een mes en daarna beschoten

Ik wordt echt helemaal misselijk van dit verhaal
Ja gestoken waar de zoon bij was. Terwijl zijn moeder verderop dood lag.
Alle reacties Link kopieren Quote
mienbillekesjeuken schreef:
18-01-2024 12:06
Ja, maar die rechtszaak over het huis zou ze wel eens een forse schadevergoeding kunnen opleveren. Dat Richard K die moorden heeft gepleegd, ontslaat hem daar neem ik aan niet van. Zou wel heel zuur zijn voor de kinderen later, bovenop alles. Dan kom je dus onder een boete uit door een dubbele moord te plegen, zeg maar. En het was vast ook haar huis, zijn partner dus. Dat dit vlak voor die rechtszaak is gebeurd is wel tekenend.

Wie een boerderij in Drenthe verkoopt aan randstedelingen, die vaak hun overwaarde inzetten, maakt sowieso dikke winst. 7,5 is echt veel hoor. Die Drentenaren als Richard K willen dus geen 'import', alleen als ze eraan kunnen verdienen blijkbaar.
Misschien moet Richard K die kinderen smartengeld uitbetalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
firstnamelastname schreef:
18-01-2024 12:25
Zijn facebook pagina staat gewoon open.

Een korte opsomming van reacties onder zijn laatste foto, spelfouten overgenomen. Heb niet alle berichten uitgetypt.

- Houd je sterk Richard, respect voor jou dat je zo opkomt voor je gezin
- Alleen ma respect voor deze man. Mijn vlag gaat uit voor deze man met heel groot RESPECT. TOOPER BE JE EN JE HEBT GEDAAN WAT JE MOEST DOEN JE GEZIN BESCHERMEN JE BENT EEN HELD
- respect
- Respect voor jou Richard! iedereen staat achter je
- Geen straf maar een lintje
- Topper velen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen... REPECT
- Respect
- Held
- Respect je bent een voorbeeld voor velen
- Respect
- Bravo
- Respect
- Respect
- Ik steun Richard
- Steun vanuit Wateringen en vele mensen op mijn fb. je hebt volledig gelijk
- respect
- respect

-
Ik heb geen facebook meer en dat is zo te zien nog steeds bepaald geen gemis. Wat een stuitende domheid. Hoe bedenk je het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 18-01-2024 12:31
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.

Echt. Wat een bullshit verkondig je hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
72Jelle schreef:
18-01-2024 10:27
Volkomen normale mensen vermoorden geen andere mensen.
Oh ja wel als je maar genoeg getergd wordt is iedereen er toe in staat. Jij ook. De een breekt alleen wat eerder dan de ander.

Wat mij betreft begint dit probleem bij de makelaar. Die had verkopers moeten wijzen op hun meldingsplicht en de koper moeten melden dat er aan dit huis gebreken konden zijn.

En nu wil ik niet specifiek die makelaar beschuldigen. Want die had dit natuurlijk nooit kunnen voorzien. Maar je ziet het wel in de hele maatschappij terug. Mensen die alleen hun werk doen voor het geld.
Mensen voelen zich niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun werk. Het gaat alleen nog maar om geld.

En dan gaar het mis. Want verkopers willen of kunnen kopers niet tegemoet komen. Kopers voelen zich genaaid

Het halve dorp bemoeit zich er mee op een negatieve manier. Nou als ik jou was dan zou ik die koper / verkopers toch........

Ze willen geen gezichtsverlies lijden.
En dan loopt het zo hoog op en dan gebeurd er dit.

Omdat je door alles zo vanuit emotie handeld dat je niet meer in staat bent om rationeel te denken.

Alle betrokkenen zojn slachtoffer . Het schijnt dat Richard k en familie al eerder bij de politie had gemeld dat ze bedreigd werden. Toen had de politie wat moeten doen. Niet wachten tot het uit de hand loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
18-01-2024 12:30
Ik heb geen facebook meer en dat is zo te zien nog steeds bepaald geen gemis. Wat een stuitende domheid. Hoe bedenk je het.
80% van de mensen die daar reageerden hebben hun profiel ook open staan en hebben allen 1000+ "vrienden" op FB. Het is een hele andere wereld.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven