Waarom krijgt Richard K. zoveel sympathie?

18-01-2024 10:05 1178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik maak me zorgen over het grote aantal mensen dat bij voorbaat alvast excuses verzint voor Richard K. die een echtpaar vermoordde en twee kinderen tot wees maakte. Ik open X sowieso niet meer sinds er niets meer wordt geredigeerd. Maar zelfs op nu.nl is de grondtoon van de meeste reacties dat ofwel de politie de schuld heeft ofwel de slachtoffers het aan zichzelf te danken hebben. Hoe zien jullie dat?

https://www.ad.nl/binnenland/richard-k- ... a398eae3c/
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
18-01-2024 12:31
Oh ja wel als je maar genoeg getergd wordt is iedereen er toe in staat. Jij ook. De een breekt alleen wat eerder dan de ander.

Wat mij betreft begint dit probleem bij de makelaar. Die had verkopers moeten wijzen op hun meldingsplicht en de koper moeten melden dat er aan dit huis gebreken konden zijn.

En nu wil ik niet specifiek die makelaar beschuldigen. Want die had dit natuurlijk nooit kunnen voorzien. Maar je ziet het wel in de hele maatschappij terug. Mensen die alleen hun werk doen voor het geld.
Mensen voelen zich niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun werk. Het gaat alleen nog maar om geld.

En dan gaar het mis. Want verkopers willen of kunnen kopers niet tegemoet komen. Kopers voelen zich genaaid

Het halve dorp bemoeit zich er mee op een negatieve manier. Nou als ik jou was dan zou ik die koper / verkopers toch........

Ze willen geen gezichtsverlies lijden.
En dan loopt het zo hoog op en dan gebeurd er dit.

Omdat je door alles zo vanuit emotie handeld dat je niet meer in staat bent om rationeel te denken.

Alle betrokkenen zojn slachtoffer . Het schijnt dat Richard k en familie al eerder bij de politie had gemeld dat ze bedreigd werden. Toen had de politie wat moeten doen. Niet wachten tot het uit de hand loopt.

Werkelijk... na alles wat er hier geschreven is kom je met dit...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij doet alleen maar aannames Goudglitter. Zou ik echt mee ophouden als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
Een normaal mens heeft om te beginnen al geen vuurwapen in huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-01-2024 12:16
nee juist niet
bijna niemand gaat die grens over
Omdat bijna niemand tot het uiterste getergd wordt. Kijk maar eens naar een oorlog hoe soldaten al marelend en verkrachtend en plunderen te keer gaan. Zijn echt niet allemaal al gestoord voir ze in het leger zaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-01-2024 12:16
nee juist niet
bijna niemand gaat die grens over
Omdat bijna niemand tot het uiterste getergd wordt. Kijk maar eens naar een oorlog hoe soldaten al marelend en verkrachtend en plunderen te keer gaan. Zijn echt niet allemaal al gestoord voir ze in het leger zaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
18-01-2024 12:31
Oh ja wel als je maar genoeg getergd wordt is iedereen er toe in staat. Jij ook. De een breekt alleen wat eerder dan de ander.

Wat mij betreft begint dit probleem bij de makelaar. Die had verkopers moeten wijzen op hun meldingsplicht en de koper moeten melden dat er aan dit huis gebreken konden zijn.

En nu wil ik niet specifiek die makelaar beschuldigen. Want die had dit natuurlijk nooit kunnen voorzien. Maar je ziet het wel in de hele maatschappij terug. Mensen die alleen hun werk doen voor het geld.
Mensen voelen zich niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun werk. Het gaat alleen nog maar om geld.

En dan gaar het mis. Want verkopers willen of kunnen kopers niet tegemoet komen. Kopers voelen zich genaaid

Het halve dorp bemoeit zich er mee op een negatieve manier. Nou als ik jou was dan zou ik die koper / verkopers toch........

Ze willen geen gezichtsverlies lijden.
En dan loopt het zo hoog op en dan gebeurd er dit.

Omdat je door alles zo vanuit emotie handeld dat je niet meer in staat bent om rationeel te denken.

Alle betrokkenen zojn slachtoffer . Het schijnt dat Richard k en familie al eerder bij de politie had gemeld dat ze bedreigd werden. Toen had de politie wat moeten doen. Niet wachten tot het uit de hand loopt.
Maar je beschuldigt de makelaar wél, want hoe weet jij dat die makelaar ze niet heeft gewezen op de meldingsplicht en niet gezegd heeft dat er gebreken zouden kunnen zijn?
En waarom zou zoiets mensen ontslaan van zelf nadenken voordat je iets verkoopt of een dure aankoop doet?

En uiteraard, de politie heeft het weer gedaan want die had moeten ingrijpen. Er was overigens sprake van wederzijdse bedreiging en meldingen bij de politie. De andere partij heeft geen wapens getrokken en mensen vermoord, terwijl ze in hetzelfde schuitje zaten, blijkbaar is tóch niet iedereen tot zoiets in staat dan hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
18-01-2024 12:31
Oh ja wel als je maar genoeg getergd wordt is iedereen er toe in staat. Jij ook. De een breekt alleen wat eerder dan de ander.

Wat mij betreft begint dit probleem bij de makelaar. Die had verkopers moeten wijzen op hun meldingsplicht en de koper moeten melden dat er aan dit huis gebreken konden zijn.

En nu wil ik niet specifiek die makelaar beschuldigen. Want die had dit natuurlijk nooit kunnen voorzien. Maar je ziet het wel in de hele maatschappij terug. Mensen die alleen hun werk doen voor het geld.
Mensen voelen zich niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun werk. Het gaat alleen nog maar om geld.

En dan gaar het mis. Want verkopers willen of kunnen kopers niet tegemoet komen. Kopers voelen zich genaaid

Het halve dorp bemoeit zich er mee op een negatieve manier. Nou als ik jou was dan zou ik die koper / verkopers toch........

Ze willen geen gezichtsverlies lijden.
En dan loopt het zo hoog op en dan gebeurd er dit.

Omdat je door alles zo vanuit emotie handeld dat je niet meer in staat bent om rationeel te denken.

Alle betrokkenen zojn slachtoffer . Het schijnt dat Richard k en familie al eerder bij de politie had gemeld dat ze bedreigd werden. Toen had de politie wat moeten doen. Niet wachten tot het uit de hand loopt.
Maar je beschuldigt de makelaar wél, want hoe weet jij dat die makelaar ze niet heeft gewezen op de meldingsplicht en niet gezegd heeft dat er gebreken zouden kunnen zijn?
En waarom zou zoiets mensen ontslaan van zelf nadenken voordat je iets verkoopt of een dure aankoop doet?

En uiteraard, de politie heeft het weer gedaan want die had moeten ingrijpen. Er was overigens sprake van wederzijdse bedreiging en meldingen bij de politie. De andere partij heeft geen wapens getrokken en mensen vermoord, terwijl ze in hetzelfde schuitje zaten, blijkbaar is tóch niet iedereen tot zoiets in staat dan hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 18-01-2024 12:50
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog een pareltje:


https://www.petitie24.nl/petitie/5057/l ... -de-koning
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
18-01-2024 12:37
Omdat bijna niemand tot het uiterste getergd wordt. Kijk maar eens naar een oorlog hoe soldaten al marelend en verkrachtend en plunderen te keer gaan. Zijn echt niet allemaal al gestoord voir ze in het leger zaten.
Verkrachten in oorlog komt niet omdat ze getergd zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Groepspsychose.
Alle reacties Link kopieren Quote
God, die Dominic Wijngaard is ook niet gespeend van een dramatische inslag. Wat een onzinnig, eenzijdig gewauwel. Alsof die domme petitie iets gaat helpen ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
@goudglittertje, je vergeet nog de juf van de lagere school te beschuldigen, omdat die een keer gezegd heeft dat hij niet meer met de blokken mocht spelen/niet aan de haren van Karin mocht trekken. :sarcastic:

Wat een bijzondere conclusies trek je.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
18-01-2024 12:37
Omdat bijna niemand tot het uiterste getergd wordt. Kijk maar eens naar een oorlog hoe soldaten al marelend en verkrachtend en plunderen te keer gaan. Zijn echt niet allemaal al gestoord voir ze in het leger zaten.
Bekijk het eerder eens andersom. Ieder mens heeft gedurende zijn leven met tegenslagen, ziektes, dood, stress, geldgedoe, ruzies, onrecht etc. te maken. Het is de manier hoe je met die dingen omgaat die wat over je persoonlijkheid zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
:woa:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog meer?

https://www.facebook.com/10001193466126 ... 251224286/

(ja is gewoon openbaar en zonder account te bekijken)
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
18-01-2024 12:53
God, die Dominic Wijngaard is ook niet gespeend van een dramatische inslag. Wat een onzinnig, eenzijdig gewauwel. Alsof die domme petitie iets gaat helpen ook.
Mijn hemel. Zelfs de meest minimale vorm van intelligentie ontbreekt. 'Deze mensen vinden het normaal dat blablabla. Nee, een dubbele moord. Dat is lekker normaal.

En ook geen flauw benul van het concept gratie. Wie start de crowdfunding voor dit zielige slachtoffer van twee vermoorde mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
18-01-2024 12:13
Iedereen staat met 1 voet in de gevangenis.
Iedereen is hier toe in staat, net even die trigger, net die ene druppel, iedereen heeft zijn breekpunt.
Ik geloof zeker dat in wezen iedereen ertoe in staat is als je jezelf moet verdedigen, maar uit ervaring weet ik dat mijn drempel zeeeeeer hoog is.
Bovendien heb ik geen vuurwapen.
Zomaar in een opwelling 2 mensen vermoorden is echt wel extreem.
Alle reacties Link kopieren Quote
firstnamelastname schreef:
18-01-2024 12:25
Zijn facebook pagina staat gewoon open.

Een korte opsomming van reacties onder zijn laatste foto, spelfouten overgenomen. Heb niet alle berichten uitgetypt.

- Houd je sterk Richard, respect voor jou dat je zo opkomt voor je gezin
- Alleen ma respect voor deze man. Mijn vlag gaat uit voor deze man met heel groot RESPECT. TOOPER BE JE EN JE HEBT GEDAAN WAT JE MOEST DOEN JE GEZIN BESCHERMEN JE BENT EEN HELD
- respect
- Respect voor jou Richard! iedereen staat achter je
- Geen straf maar een lintje
- Topper velen zouden een voorbeeld aan jou moeten nemen... REPECT
- Respect
- Held
- Respect je bent een voorbeeld voor velen
- Respect
- Bravo
- Respect
- Respect
- Ik steun Richard
- Steun vanuit Wateringen en vele mensen op mijn fb. je hebt volledig gelijk
- respect
- respect

-
Gatver
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie net een foto van Richard met zijn zoontje (?) van een jaar of acht. In een tuin, beide met een vuurwapen. Naast elkaar, klaar om ergens op te schieten. Is een foto die was gedeeld op Facebook.
Dat is niet normaal.
firstnamelastname schreef:
18-01-2024 12:59
Nog meer?

https://www.facebook.com/10001193466126 ... 251224286/

(ja is gewoon openbaar en zonder account te bekijken)
Dit is beroepswappie en overheidshater Jan Huzen, die na corona naadloos overschakelde op "steun de boer", eigenlijk alles is altijd de schuld van de overheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
firstnamelastname schreef:
18-01-2024 12:59
Nog meer?

https://www.facebook.com/10001193466126 ... 251224286/

(ja is gewoon openbaar en zonder account te bekijken)
Maar wat is dat nou, dat ook deze man het schijnbaar meerdere malen is overkomen dat ‘zijn hele gezin’ bedreigd is? Mijn gezin is nog nooit bedreigd (ja, afgezien van debielen op de snelweg maar die hebben dan vooral schijt aan iedereen en niet specifiek aan mijn gezin).

Ik snap het ook gewoon niet, dat gejank dat de politie niets doet. Als je toch meerdere keren is uitgelegd waarom ze niets kunnen doen, dan heb je toch zelf ook gelijk een draaiboek in handen hoe je het zelf ook kunt ‘spelen’ als je dan zo’n grote behoefte hebt aan escalerende acties?

In onze wijk woont ook een man die echt zwaar van het paadje is en iedereen om hem heen het bloed onder de nagels uittrekt met zijn procedures om werkelijk iedere scheet. Maar zijn slachtoffers reageren nu gewoon met proces nummer zoveel en trekken hem leeg. Helemaal niemand staat schreeuwend op straat of erger. Zijn broer, ook al zo’n sociaal gehandicapt figuur woont twee wijken verderop, heeft te maken met ludieke acties (een overbuurman die zijn acties helemaal zat was omdat de dorpsgek vond dat zijn molentje uit de voortuin moest en toen meer dan 300 Laven en tuinkabouters in zijn voortuin heeft gezet).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
18-01-2024 12:37
Omdat bijna niemand tot het uiterste getergd wordt. Kijk maar eens naar een oorlog hoe soldaten al marelend en verkrachtend en plunderen te keer gaan. Zijn echt niet allemaal al gestoord voir ze in het leger zaten.
in NL in een jaar zo 20.000 burenruzies die zo ver uit de hand lopen dat er ingegrepen wordt
Maar niet 20.000 schietpartijen hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ziek van dit verhaal.. En alle reacties op Facebook dat het zo'n heldendaad is geweest van de schutter.
En 'die Polen dit en dat' en 'wat zou jij doen als dit jouw overkwam', 'hij moest zijn gezin wel beschermen', etc......een misselijk gevoel krijg ik er van.
firstnamelastname schreef:
18-01-2024 13:11
Ik zie net een foto van Richard met zijn zoontje (?) van een jaar of acht. In een tuin, beide met een vuurwapen. Naast elkaar, klaar om ergens op te schieten. Is een foto die was gedeeld op Facebook.
Dat is niet normaal.
Zijn wel lucht buks geweren, maar de manier waarop ze zichzelf presenteren doet mij denken aan Amerikaanse families die allemaal op de foto gaan met hun (echte) wapens

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven