Waarom staat er ineens een andere tolk?

19-05-2020 19:28 62 berichten
Ik knipper even met m’n ogen, en er staat een andere tolk. Waarom??
Ik wil Irma..
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik stond ook even raar te kijken.
Geen idee waarom.
Eigenlijk is een hele persco te intensief voor 1 tolk. Was vooraf al aangekondigd dat Irma (de ‘vaste’ tolk) zou wisselen op het moment dat de pers vragen kon gaan stellen.
Werd gezegd, dat het ging gebeuren, niet waarom.

Misschien raken haar handen langzaam overbelast.
Misschien had die andere een vrije dag. Dat komt ook voor onder doventolken namelijk. Of ze was het zat om ineens bevorderd te zijn tot Bekende Nederlander, iets wat ik me ook levendig in kan denken.

Maar het kan natuurlijk ook best een complot zijn. I stay tuned in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Trientje74 schreef:
19-05-2020 19:31
Eigenlijk is een hele persco te intensief voor 1 tolk. Was vooraf al aangekondigd dat Irma (de ‘vaste’ tolk) zou wisselen op het moment dat de pers vragen kon gaan stellen.
Precies.
Wel blijven opletten mensen!
Chocolade, altijd goed!
Trientje74 schreef:
19-05-2020 19:31
Eigenlijk is een hele persco te intensief voor 1 tolk. Was vooraf al aangekondigd dat Irma (de ‘vaste’ tolk) zou wisselen op het moment dat de pers vragen kon gaan stellen.
O goed dat ze ons daarop voorbereidden. Helaas had ik die informatie dus gemist.
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2020 19:31
Misschien had die andere een vrije dag. Dat komt ook voor onder doventolken namelijk. Of ze was het zat om ineens bevorderd te zijn tot Bekende Nederlander, iets wat ik me ook levendig in kan denken.

Maar het kan natuurlijk ook best een complot zijn. I stay tuned in ieder geval.
Ze werd halverwege gewisseld. Het is te zwaar voor één tolk.
Te intensief om het hele stuk alleen te doen. Voor de vragen zou een ander komen. Las ik op de Telegraaf site
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2020 19:31
Misschien had die andere een vrije dag. Dat komt ook voor onder doventolken namelijk. Of ze was het zat om ineens bevorderd te zijn tot Bekende Nederlander, iets wat ik me ook levendig in kan denken.

Maar het kan natuurlijk ook best een complot zijn. I stay tuned in ieder geval.
Sorry dat ik je hoop op een complot de grond inboorde :hyper:
Felidaes schreef:
19-05-2020 19:31
Ik wil Irma..
Ik ook, zij is zo leuk. Vooral dat hamsteren
captain_hindsight schreef:
19-05-2020 19:33
Ze werd halverwege gewisseld. Het is te zwaar voor één tolk.
Nou, slotje dan maar?

Al is het natuurlijk wel een heel belangwekkend vraagstuk, dat ben ik met jullie eens. Ik ben ook blij dat men pogingen heeft ondernomen het volk voor te bereiden op deze schokkende gebeurtenis. Dat geeft toch wat vertrouwen in de manier waarop de machthebbers met ons meeleven en degenen die de telegraaf lezen hoefden tenminste niet de hele persco lang vertwijfeld hoofdbonkend op de grond te liggen loeien vanwege deze... nou ja ik heb er geen woorden voor.
Die nieuwe tolk heeft wel een zware taak te vervullen.
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2020 19:36
Nou, slotje dan maar?

Al is het natuurlijk wel een heel belangwekkend vraagstuk, dat ben ik met jullie eens. Ik ben ook blij dat men pogingen heeft ondernomen het volk voor te bereiden op deze schokkende gebeurtenis. Dat geeft toch wat vertrouwen in de manier waarop de machthebbers met ons meeleven en degenen die de telegraaf lezen hoefden tenminste niet de hele persco lang vertwijfeld hoofdbonkend op de grond te liggen loeien vanwege deze... nou ja ik heb er geen woorden voor.
Er vallen nog doden als je mensen niet voorbereid op zo'n tolkwissel!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
19-05-2020 19:32
Precies.
Wel blijven opletten mensen!
Sorry. Maar gelukkig maar. Ik was al bang dat Irma stilletjes en onopvallend een beroerte heeft gekregen of zo. Of een ernstige vorm van doorlekken.
Lady*Voldemort schreef:
19-05-2020 19:36
Nou, slotje dan maar?

Al is het natuurlijk wel een heel belangwekkend vraagstuk, dat ben ik met jullie eens. Ik ben ook blij dat men pogingen heeft ondernomen het volk voor te bereiden op deze schokkende gebeurtenis. Dat geeft toch wat vertrouwen in de manier waarop de machthebbers met ons meeleven en degenen die de telegraaf lezen hoefden tenminste niet de hele persco lang vertwijfeld hoofdbonkend op de grond te liggen loeien vanwege deze... nou ja ik heb er geen woorden voor.
Maar de poging is niet goed gelukt. Ze moeten wel even gaan onderzoeken hoe het komt dat niet iederéén van tevoren goed op de hoogte was. Ik was in ieder geval van slag. Communicatie mensen, communicatie!
captain_hindsight schreef:
19-05-2020 19:37
Er vallen nog doden als je mensen niet voorbereid op zo'n tolkwissel!
Nou ja daarom.
captain_hindsight schreef:
19-05-2020 19:37
Die nieuwe tolk heeft wel een zware taak te vervullen.
Ja, de dag die ze wist dat zou komen was eindelijk hier.
Verrassingswolkje schreef:
19-05-2020 19:39
Maar de poging is niet goed gelukt. Ze moeten wel even gaan onderzoeken hoe het komt dat niet iederéén van tevoren goed op de hoogte was. Ik was in ieder geval van slag. Communicatie mensen, communicatie!
Volgende keer zou ik een NL alert doen, als ik Rutte was.
captain_hindsight schreef:
19-05-2020 19:37
Er vallen nog doden als je mensen niet voorbereid op zo'n tolkwissel!
Of het leidt tot een volksopstand. Die coronamaatregelen a la, maar van ‘onze’ tolk blijven jullie af :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Te zwaar? Die conferentie duurt maar halfuur toch? Of was ze daarvoor ook al uren aan het tolken?
Robinson schreef:
19-05-2020 19:43
Te zwaar? Die conferentie duurt maar halfuur toch? Of was ze daarvoor ook al uren aan het tolken?
Heb jij wel een een officiële persconferentie getolkt?
Robinson schreef:
19-05-2020 19:43
Te zwaar? Die conferentie duurt maar halfuur toch? Of was ze daarvoor ook al uren aan het tolken?
Ja! Wat een flauwekul inderdaad! Waarschijnlijk was dit gewoon tussen twee klussen door.
Verrassingswolkje schreef:
19-05-2020 19:44
Ja! Wat een flauwekul inderdaad! Waarschijnlijk was dit gewoon tussen twee klussen door.
Ooit on the spot moeten tolken? Onderschat niet hoe intensief dat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven