Waarom wil jij geen leraar worden?

06-11-2019 06:14 452 berichten
Vandaag staken de leraren, zoals de meesten inmiddels weten. Niet genoeg mensen willen leraar worden; het beroep is niet aantrekkelijk genoeg. Daardoor zijn er te weinig docenten, moet er meer werk gebeuren met minder mensen, gaat de werkdruk omhoog en belanden we in een vicieuze cirkel.

Mijn vraag aan jullie: Waarom zou jij geen leraar willen worden?

Ik kan me zo voorstellen dat er veel verschillende redenen voor zijn en ik ben benieuwd. Voor wiens reden is dat ze al een baan hebben, probeer je even voor te stellen dat je deze op den duur niet meer hebt en de switch naar het onderwijs een optie zou zijn. Waarom zou je deze dan toch niet kiezen?

Voor wie wel docent is of het wel leuk vindt, je mag ook reageren.

Ik ben overigens zelf docent. In de trant van 'TO trapt af': wat voor mij een reden zou zijn om de switch te maken naar een andere baan, is salaris en status. Ik merk dat veel mensen op mij neerkijken als 'simpele docent' of als iemand met weinig ambitie/mislukte carrière, terwijl ik gewoon cum laude een universitaire Master heb afgerond, mijn werk heel serieus neem en mijn functie ook belangrijk vind.
Mevrouw75 schreef:
27-12-2019 12:04
Ik kan er niks aan doen, maar ik heb ze allemaal van hear-say over sollicitatiegesprekken.
Ja dat begreep ik. Het verklaart wel van alles.
Alleen de OP gelezen. Ik zou geen lerares kunnen zijn, veel te (veel) druk.
Ik kijk niet neer op een "simpele docent". Integendeel. Ik bewonder je voor wat je doet en vind het een zeer nuttig en eervol beroep zelfs! Net als verpleegkundige, arts of politieagent. Je kunt het verschil maken in het leven van mensen.

Als iemand op je neer kijkt zegt dat wat over diegene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven