Waarom zijn Britt en baby Yassin nog niet terug?

03-10-2018 22:29 231 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-b ... ~acc47c65/

Dat arme meiske zit al meer dan 2 maanden in een Egyptische hotelkamer met haar baby die nogal onverwacht geboren werd.

Waarom wordt de terugreis naar Nederland niet geregeld? Kan de ambassade of het ministerie van Buitenlandse Zaken echt niet aan wat touwtjes trekken daar?

En als er dan echt zo nodig een officiele vader moet zijn, is er in heel NL niemand te vinden die deze rol (al is het tijdelijk..) op zich kan nemen?

Ik verbaas me er echt over en hoop dat ze snel naar huis kunnen. Haar situatie is al moeilijk genoeg.
strikjemetstippels schreef:
03-10-2018 23:13
Aan alle kanten een bizar verhaal. Ik snap die Egyptenaren totaal niet, je zou zeggen dat ze haar graag zien vertrekken toch (zo'n situatie is toch niet echt moreel hoogstaand qua normen en waarden van Egypte << of wij het er mee eens zijn of niet). Ik las dat er al was bepaald dat de baby niet Egyptisch is, dus waar om ze daar nu vast wordt gehouden?
Ze wordt niet vastgehouden. Ze kan geen aangifte van geboorte doen, omdat het in Egypte een eis is dat de vader op de akte staat.
Zonder akte krijgt ze geen paspoort voor het kind en dan kan het kind dus niet mee terug.
Wat ik uit de artikelen las is dat de ambassade niet wat extra inzet toont om dit op te lossen.

Dat kind zit daar al sinds ze zomervakantie met een baby, zonder de medische zorg van hier en zonder thuis.
Nemaìn’ schreef:
03-10-2018 23:22
Ze wordt niet vastgehouden. Ze kan geen aangifte van geboorte doen, omdat het in Egypte een eis is dat de vader op de akte staat.
Zonder akte krijgt ze geen paspoort voor het kind en dan kan het kind dus niet mee terug.
Wat ik uit de artikelen las is dat de ambassade niet wat extra inzet toont om dit op te lossen.

Dat kind zit daar al sinds ze zomervakantie met een baby, zonder de medische zorg van hier en zonder thuis.
Kan haar eigen vader zich daar niet voor opgeven om als fake vader op de Egyptische papieren te staan?
-Darkside- schreef:
03-10-2018 23:00
Misschien eerst inlezen voordat je nonsens roept.
Deze neem ik als onderschrift.
redbulletje schreef:
03-10-2018 23:24
Kan haar eigen vader zich daar niet voor opgeven om als fake vader op de Egyptische papieren te staan?
Aangezien kind net 18 is en waarschijnlijk dus 17 bij de verwekking wordt het dan zo'n beetje verkrachting van je eigen dochter.

Denk niet dat die Egyptenaren daar 1 letter van gaan geloven.
En dat ie nog kans loopt om ginder de bak in te draaien ook.

Dan kunnen ze nog beter de één of de andere 20-jarige dakloze van de grond rapen ergens - liefst in Europa - en aanduiden als vader.
Dat zou al ietsje geloofwaardiger overkomen, volgens mij.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 23:29
4.85% gewijzigd
redbulletje schreef:
03-10-2018 23:24
Kan haar eigen vader zich daar niet voor opgeven om als fake vader op de Egyptische papieren te staan?
Werkelijk?
Belg007 schreef:
03-10-2018 23:28
Aangezien kind net 18 is en waarschijnlijk dus 17 bij de verwekking wordt het dan zo'n beetje verkrachting van je eigen dochter.

Denk niet dat die Egyptenaren daar 1 letter van gaan geloven.
En dat ie nog kans loopt om ginder de bak in te draaien ook.

Dan kunnen ze nog beter de één of de andere 20-jarige dakloze van de grond rapen ergens - liefst in Europa - en aanduiden als vader.
Ik ken de regelgeving in Egypte niet wat betreft seks met minderjarigen en/of incest. Ze zullen daar toch ook wel snappen dat het alleen maar gedaan wordt om de bureaucratie te omzeilen. En als opa heb je toch in elk geval 'n bloedband.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet goed. Als je in zo'n soort land bevalt en ze vragen wie is de vader dan kun je toch gewoon piet bakker zeggen? Zouden ze verwachten dat zo'n man zich persoonlijk meld oid? Rare gang van zaken.
redbulletje schreef:
03-10-2018 23:30
Ik ken de regelgeving in Egypte niet wat betreft seks met minderjarigen en/of incest. Ze zullen daar toch ook wel snappen dat het alleen maar gedaan wordt om de bureaucratie te omzeilen. En als opa heb je toch in elk geval 'n bloedband.
Als ze daar écht iets zouden snappen, was dat kind al lang aangegeven en terug in Nederland.

Of had het niet eens aangegeven moeten worden en hadden ze Britt + kind op 't eerste vliegtuig terug gezet onder de woorden "Je zal al genoeg in shock zijn, regel de administratie maar in Nederland".
Ik begrijp niet dat ze niet uitzoekt wie de vader is, of dat ze de vader opgeeft. Tenzij jij een gangbang hebt met tien verschillende mannen, weet jij echt wel wie de vader is hoor. En ik probeer niet te slutshamen want ik heb zelf ook zo geleefd (nee niet een gangbang maar wel verschillende mannen in een periode), maar kom op.
Whatsinaname1988 schreef:
03-10-2018 22:52
Dat is verplicht in Arabische landen, je mag uit een lijst met namen kiezen. Het werkt niet zo zoals in Nederland.
Is dat echt zo?
kopjechino schreef:
03-10-2018 23:33
Ik begrijp niet dat ze niet uitzoekt wie de vader is, of dat ze de vader opgeeft. Tenzij jij een gangbang hebt met tien verschillende mannen, weet jij echt wel wie de vader is hoor. En ik probeer niet te slutshamen want ik heb zelf ook zo geleefd (nee niet een gangbang maar wel verschillende mannen in een periode), maar kom op.
Dus toevallig iemand tegenkomen in de kroeg, nauwelijks een naam vragen, het bed induiken, leuke seks hebben en 9 maand later weet jij nog exact zijn volledige naam (voornaam en familienaam) + adres en geboortedatum?
En liefst nog zijn telefoonnummer ook, zodat je hem kan bellen dat je totaal ongepland zwanger was van hem, het zelf niet wist, bevallen bent in Egypte en daar nu vast zit.


Ik gok dat wel meer 17 à 18-jarigen af en toe een one night hebben zonder veel contactgegevens uit te wisselen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 23:36
20.82% gewijzigd
kopjechino schreef:
03-10-2018 23:33
Ik begrijp niet dat ze niet uitzoekt wie de vader is, of dat ze de vader opgeeft. Tenzij jij een gangbang hebt met tien verschillende mannen, weet jij echt wel wie de vader is hoor. En ik probeer niet te slutshamen want ik heb zelf ook zo geleefd (nee niet een gangbang maar wel verschillende mannen in een periode), maar kom op.
Ze had wellicht 'n ONS met 'n gast die ze naderhand nooit meer terug zag en waarmee ze geen namen heeft uitgewisseld?
Belg007 schreef:
03-10-2018 23:34
Dus toevallig iemand tegenkomen in de kroeg, nauwelijks een naam vragen, het bed induiken, leuke seks hebben en 9 maand later weet jij nog exact zijn volledige naam (voornaam en familienaam) + adres en geboortedatum?
En liefst nog zijn telefoonnummer ook, zodat je hem kan bellen dat je totaal ongepland zwanger was van hem, het zelf niet wist, bevallen bent in Egypte en daar nu vast zit.
Naja ik had iig wel een naam en een telefoonnummer altijd. Ik probeer niet te judgen maar ik kan me het gewoon niet voorstellen.
Wellicht staat er nu wel 'n 18-jarige puberjongen doodsangsten uit omdat hij in de juiste periode een wip heeft gehad met dit meisje.
kopjechino schreef:
03-10-2018 23:33
Ik begrijp niet dat ze niet uitzoekt wie de vader is, of dat ze de vader opgeeft. Tenzij jij een gangbang hebt met tien verschillende mannen, weet jij echt wel wie de vader is hoor. En ik probeer niet te slutshamen want ik heb zelf ook zo geleefd (nee niet een gangbang maar wel verschillende mannen in een periode), maar kom op.
Met 2 mannen seks in dezelfde periode en je hebt geen naam ed kan natuurlijk prima. Ik denk niet dat ze daar voor haar lol vast zit.
redbulletje schreef:
03-10-2018 23:38
Wellicht staat er nu wel 'n 18-jarige puberjongen doodsangsten uit omdat hij in de juiste periode een wip heeft gehad met dit meisje.
Of hij was dronken en herinnert het zich niet / nauwelijks.
Belg007 schreef:
03-10-2018 23:34
Dus toevallig iemand tegenkomen in de kroeg, nauwelijks een naam vragen, het bed induiken, leuke seks hebben en 9 maand later weet jij nog exact zijn volledige naam (voornaam en familienaam) + adres en geboortedatum?
En liefst nog zijn telefoonnummer ook, zodat je hem kan bellen dat je totaal ongepland zwanger was van hem, het zelf niet wist, bevallen bent in Egypte en daar nu vast zit.
Inderdaad. Als jonge, onbezonnen meid ben ik ook wel eens zo met een gozer in bed gedoken. Ik wist zijn voornaam en verder niet.
Nou gebruikte ik wel ac en die faalde ook niet, maar ik snap het wel.

Maar hoe dan ook, ik zou inderdaad ook gewoon dan maar een fictieve naam opgeven. Maar ik zou niet weten in hoeverre dat gevolgen heeft....dat zo'n naam overgenomen wordt in Nederland en je dus altijd met een fake vader opgescheept blijft.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan ze als ongehuwde vrouw überhaupt geen geboorteaangifte doen?
Zit er geen ambassade van Nederland (of ander westers land) in Egypte? Als je daar binnenstapt bevind je je toch officieel op Nederlands grondgebied?
Oakes schreef:
04-10-2018 00:12
Misschien kan ze als ongehuwde vrouw überhaupt geen geboorteaangifte doen?
Dat kan inderdaad niet.
En bij de ambassade in egypte kun je je kind niet aangeven.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/wone ... and/egypte
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
03-10-2018 23:34
Dus toevallig iemand tegenkomen in de kroeg, nauwelijks een naam vragen, het bed induiken, leuke seks hebben en 9 maand later weet jij nog exact zijn volledige naam (voornaam en familienaam) + adres en geboortedatum?
En liefst nog zijn telefoonnummer ook, zodat je hem kan bellen dat je totaal ongepland zwanger was van hem, het zelf niet wist, bevallen bent in Egypte en daar nu vast zit.
Daarom, had gewoon piet bakker gezegd, of jan smit :D Hele fotoboeken.. nee die is het niet, .... nee die ook niet ...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-10-2018 00:14
Zit er geen ambassade van Nederland (of ander westers land) in Egypte? Als je daar binnenstapt bevind je je toch officieel op Nederlands grondgebied?
Dat idee had ik ook. Gewoon met weeën en al naar de ambassade.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
04-10-2018 00:42
Dat idee had ik ook. Gewoon met weeën en al naar de ambassade.
Dat was al geen optie meer, tegen de tijd dat ze doorhad dat ze aan het bevallen was, was de baby er al. Is ook niet in ziekenhuis oid geboren maar in de badkamer van het hotel.
En dan ga je naar de Nederlandse ambassade, en dan? Dan kun je daar nog steeds niet weg zonder paspoort. Er zit geen geheime tunnel tussen alle ambassades en Nederland, dus je moet er toch via Egypte en een Egyptische luchthaven weer uit.
Kind is 6 weken. Helemaal niet ruim 2 maanden dus.

Maar snap ook niet dat familie vriend zegt van zet mijn naam maar op de geboorteakte.
1-Aapje schreef:
04-10-2018 06:47
Kind is 6 weken. Helemaal niet ruim 2 maanden dus.

Maar snap ook niet dat familie vriend zegt van zet mijn naam maar op de geboorteakte.

Aan de ene kant zou dit een mooie oplossing zijn, al weet ik niet of ze dat daar accepteren. Aan de andere kant: dan kan dit familielid straks 18 jaar lang alimentatie betalen. Het zou me niet verbazen als de NL staat zoiets zou eisen. En daar zit je als niet vader zijnde natuurlijk niet op te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven