Wachtgeld voor Wassila Hachchi

18-02-2016 12:02 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je als kamerlid je verantwoording moet nemen en niet zomaar op stel en sprong kunt vertrekken.Dat ze dan nog aanspraak maakt op wachtgeld om wat vrijwilligerswerk te doen voor Hilary vind ik echt van de zotte. Wat vinden jullie?



WEL.nl Jeannette Kras

2 uur geleden



“Oud-kamerlid Hachchi deelt voor Clinton enkel foldertjes uit”



Oud-Kamerlid Wassila Hachchi vertrok vorige maand plotsklaps uit de Tweede Kamer. Ze zou voor het campagneteam van Hillary Clinton gaan werken. Dat is inderdaad wat ze nu aan het doen is. Volgens De Telegraaf mag ze foldertjes uitdelen voor de presidentskandidaat. Vrijwillig uiteraard, maar gelukkig krijgt ze wachtgeld.



© wel.nl “Oud-kamerlid Hachchi deelt voor Clinton enkel foldertjes uit”



Hachchi overviel haar partij D66 met de aankondiging dat ze op zou stappen. Niemand wist precies waarom ze wegging. Sinds de dag van haar ontslag heeft Hachchi recht op wachtgeld. In eerste instantie 80 procent van haar jaarsalaris van 107.000 euro, wat neerkomt op 6801 euro per maand. Na drie maanden gaat een sollicitatieplicht gelden.



Eind januari meldde ze zich voor het eerst op de bonnefooi bij het hoofdkwartier van de Democraten, zonder idee wat ze precies kon bieden. Dat wekte bevreemding bij de altijd goed voorbereide Amerikanen. Hachchi reageert niet op telefoontjes en berichten.
LOEP ME MAAR aub.
quote:dianavankrimpen schreef op 18 februari 2016 @ 12:42:

[...]





Een vuile dief is zij zeker weten. Zijn ze allemaal bij de overheid en de gemeentes. Zakken vullen en het gewone volk dient zich aan de regels te houden. Heb bij semi overheidsinstelling gewerkt. Zat dicht bij de administratie. Heb genoeg gezien en gehoord. Declaraties, extraatjes, privileges etc.



Het demotiveert mij in ieder geval om me aan de opgelegde regels van het UWV/overheid te houden op dit moment. Ik moet zoveel volgens de regels.....ben er even klaar mee want ik moet even helemaal niets. Ik mag van mezelf even bijkomen na non stop gewerkt te hebben en na 20 jaar eruit bezuinigd door de F****** overheid hier.



Ik ben er klaar mee.Nou nou. Het is allemaal wat.
Ja ja . Zeker weten. Niet dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 12:40:

Ze zou geen aanspraak maken op wachtgeld, had ze Pechtold verteld. Even afwachten dus.En wat zegt Alexander Pechtold hier:



Elsevier:

Nederland

Waar is Wassila? Plots vertrek van Kamerlid zaait twijfel bij D66



[Wassila Hachchi zat ruim vijf jaar in de Tweede Kamer - Foto:ANP]



elif door Elif Isitman 23 jan 2016



D66-Kamerlid Wassila Hachchi kondigde woensdag haar plotselinge vertrek aan: ze verruilt de Tweede Kamer en haar partij voor het campagneteam van de Amerikaanse presidentskandidaat Hillary Clinton. Niemand binnen haar partij kan dat echter bevestigen.



Het mysterie en de twijfel rondom het plotselinge vertrek van Hachchi (36) groeit, schrijft De Telegraaf zaterdag.

Wachtgeld



Hachchi, die ruim vijf jaar in de Kamer zat, liet haar partij afgelopen week abrupt achter. De enige toelichting die ze gaf was dat ze naar het campagneteam van Clinton gaat. Personen binnen haar partij kunnen niet bevestigen dat Hachchi daadwerkelijk een baan heeft in Amerika.



Gevreesd wordt voor een 'Rehwinkel-affaire': de Groningse burgemeester Peter Rehwinkel vertrok in 2013 en beweerde destijds een baan in Barcelona te hebben gekregen als rampenmanager bij het internationaal verbond van gemeenten. De baan bleek uiteindelijk niet door te gaan, waarna Rehwinkel zichzelf aanmeldde als vrijwilliger en teerde op het Nederlandse wachtgeld.



'Ik moet aannemen dat het betaald werk is,' zei D66-leider Alexander Pechtold over het vertrek van Hachchi. Werk voor de campagne van Amerikaanse presidentskandidaten is zeer vaak vrijwillig. Hachchi zelf bleef de afgelopen dagen onbereikbaar voor commentaar. Zaterdag postte ze wel haar afscheidsbrief op Twitter.



Zwijgen



Het zwijgen van Hachchi doet het aanzien van de partij geen goed. Pechtold meldde vrijdagmiddag dat ze niet op kosten van de Nederlandse belastingbetaler naar de Verenigde Staten gaat: 'ze heeft tegen mij gezegd dat ze geen gebruik maakt van haar wachtgeld,' aldus de D66-leider.



Collega's met wie ze veel samenwerkte verbazen zich over het plotselinge vertrek van de politica. 'De manier waarop dit gaat verrast mij,' zegt Kamerlid Kees Verhoeven. Ze zou de afgelopen tijd met geen woord hebben gerept over haar vertrek.



Betrokkenen opperen dat het door een recent ongeluk zou kunnen komen. Hachchi werd onlangs tijdens het hardlopen aangevallen door een grote hond, die een stuk uit haar arm beet. Volgens Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma heeft dat er 'best ingehakt'. Hachchi zou haar laatste werkzaamheden 'onder de pijnstillers' hebben afgerond.



Weer anderen zeggen dat ze moeite had met de 'politieke egocultuur' op het Binnenhof. Ze zou de harde toon van debatten maar niets hebben gevonden.



Hachchi zou komende week naar Boston vliegen. Op Twitter benadrukt ze dat de reden voor haar vertrek in haar afscheidsbrief vermeld staat. Ze gaat niet in op vragen over wachtgeld, en of het om een vrijwillige functie gaat of niet.
LOEP ME MAAR aub.
Eigenlijk weten ze helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:WD-40 schreef op 18 februari 2016 @ 12:56:

[...]



Het is weer zo lekker zwart wit denken.



Dinsdag 26 januari ‘vindt’ Telegraaf TV oud-Kamerlid Wassila Hachchi bij het hoofdkwartier van Hillary Clinton in New York.



Cameraman Daan Wallis: ‘Mag ik u wat vragen?’

Wassila Hachchi: ‘Nee’

Wallis: ‘Waarom bent u zo plotseling weggegaan?’

Wassila Hachchi wendt het hoofd af, loopt door.

Wallis: ‘Snapt u de commotie die is ontstaan?’

Wassila Hachchi: ‘Ik heb gister daar het nodige over gezegd.’

Wallis: ‘Gaat u daar echt aan de slag?’

Wassila Hachchi wandelt door.

Wallis: ‘Mevrouw, wilt u echt niets zeggen?

Hachchi, herhaalt: ‘Ik heb gister daar het nodige over gezegd.’
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 18 februari 2016 @ 13:10:

[...]





Dinsdag 26 januari ‘vindt’ Telegraaf TV oud-Kamerlid Wassila Hachchi bij het hoofdkwartier van Hillary Clinton in New York.



Cameraman Daan Wallis: ‘Mag ik u wat vragen?’

Wassila Hachchi: ‘Nee’

Wallis: ‘Waarom bent u zo plotseling weggegaan?’

Wassila Hachchi wendt het hoofd af, loopt door.

Wallis: ‘Snapt u de commotie die is ontstaan?’

Wassila Hachchi: ‘Ik heb gister daar het nodige over gezegd.’

Wallis: ‘Gaat u daar echt aan de slag?’

Wassila Hachchi wandelt door.

Wallis: ‘Mevrouw, wilt u echt niets zeggen?

Hachchi, herhaalt: ‘Ik heb gister daar het nodige over gezegd.’alleen sloeg mijn quote op een berichtje van tass heeft het niets hiermee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik er wel mee te maken hebben.



En dan geef ik een voorbeeld van echt zwart-wit-denken van een goed-betaald-kamerlid wat vrijwillig opstapt, dan ook nog eens duur betaald word om een paar maandjes in Amerika te "verblijven".
LOEP ME MAAR aub.
http://www.rtlnieuws.nl/c ... ymans/het-raadsel-hachchi



Het is trouwens niet bekend of zij wel of niet gebruik maakt van de wachtgeldregeling.
En mocht ze wachtgeld krijgen;



Uit de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/b ... achichi_ontmaskerd__.html

Na drie maanden gaat een sollicitatieplicht gelden. Voorlopig kan Hachchi het er dus nog even van nemen in Amerika.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat deze mevrouw geen gelegenheid moet krijgen geen aanspraak te maken op de wachtgeldregeling.

Een bijstandsuitkering mag ze van mij aanvragen en daarop een éénmalige strafkorting krijgen voor zelf vertrekken uit de kamer.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 18 februari 2016 @ 14:20:

Ik vind dat deze mevrouw geen gelegenheid moet krijgen geen aanspraak te maken op de wachtgeldregeling.

Een bijstandsuitkering mag ze van mij aanvragen en daarop een éénmalige strafkorting krijgen voor zelf vertrekken uit de kamer.Eens. Ze heeft Nederland verlaten, ze heeft er ook zelf voor gekozen om de tweede kamer te verlaten. Hoezo wachtgeld dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:WD-40 schreef op 18 februari 2016 @ 13:25:

En mocht ze wachtgeld krijgen;



Uit de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/b ... achichi_ontmaskerd__.html

Na drie maanden gaat een sollicitatieplicht gelden. Voorlopig kan Hachchi het er dus nog even van nemen in Amerika.De regeltjes zeggen dat ze recht heeft op wachtgeld. Maar ik vind van niet. Dat is meten met twee maten. Iedereen die ontslag neemt is zijn baan kwijt en krijgt waarschijnlijk niet eens WW omdat hij op eigen houtje is weggegaan. Ze heeft niet eens de tijd gegeven om "uit te werken" want ze is van de ene op de andere dag vertrokken.



Drie maanden Amerika is lang. Ik las onderstaande artikel nog eens door. Vooral deze woorden:....Een oud-politicus krijgt net zo lang wachtgeld als hij of zij in de politiek heeft gezeten. Als je tweeënhalf jaar Kamerlid bent geweest, heb je dus recht op tweeënhalfjaar wachtgeld, met een maximum van drie jaar en twee maanden .......



en deze woorden:Het wachtgeld komt dus te vervallen zodra de ex-politicus in een andere functie voldoende verdient

Nu blijkt ze dus helemaal geen betaalde baan te hebben maar is ze vrijwilliger. Hoe lang gaat het dan door met haar wachtgeld?





26 januari 2016 om 15:08 door Els Anker

Wachtgeld: hoe zit het ook alweer?

[Wassila Hachchi. Foto: ANP / Bart Maat]



De discussie over wachtgeld voor Kamerleden is weer opgelaaid, na het vrijwillig opstappen van D66-Kamerlid Wassila Hachchi. Maar wachtgeld: hoe zit dat nou precies?



Een Kamerlid dat uit het parlement vertrekt, heeft altijd recht op wachtgeld. Volgens een woordvoerder van de Tweede Kamer geldt deze regeling ook als een politicus vrijwillig vertrekt, zoals in het geval van D66-Kamerlid Wassila Hachchi. Voor de wachtgelduitkering maakt het niet uit wat de reden van het aftreden was.



Sollicitatie



Wachtgeld is uitgevonden om tegemoet te komen aan de politieke onzekerheid waar politici mee te maken krijgen. Kamerleden krijgen dus geen Werkloosheidsuitkering (WW), maar wachtgeld. Aan het ontvangen van wachtgeld zitten echter wel verplichtingen: voor iedere Ex-Kamerlid geldt bijvoorbeeld een sollicitatieplicht, net als iedereen die WW ontvangt.



Lees ook: Bijna 15 miljoen aan wachtgeld betaald in drie jaar



Een oud-politicus krijgt net zo lang wachtgeld als hij of zij in de politiek heeft gezeten. Als je tweeënhalf jaar Kamerlid bent geweest, heb je dus recht op tweeënhalfjaar wachtgeld, met een maximum van drie jaar en twee maanden. Deze lengte is sinds september 2012 gelijk aan de maximumduur van een ‘gewone’ werkloosheidsuitkering.



Er is ook een minimum: als je langer dan drie maanden politicus bent geweest, heb je recht op minstens twee jaar wachtgeld. En als je korter dan drie maanden in functie was, krijg je maximaal zes maanden wachtgeld.



Salaris



Per 1 januari 2016 verdient een Kamerlid 7.705,12 euro bruto per maand. In het eerste jaar dat politici zijn gestopt met werken, krijgen ze 80 procent van hun salaris, vanaf het tweede jaar is dat 70 procent. Dat geldt echter als ze geen nieuwe baan hebben. Als de voormalig politici wel werken maar minder verdienen dan 80 procent van hun salaris, wordt hun loon aangevuld. Het wachtgeld komt dus te vervallen zodra de ex-politicus in een andere functie voldoende verdient.



De uitkeringen en pensioenen bij het verlaten van de Tweede Kamer worden geregeld in de Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (APPA). Deze regeling geldt niet alleen voor Tweede Kamerleden, maar ook voor de Nederlandse leden van het Europees Parlement, voor de Voorzitter van de Eerste Kamer en voor de Nationale Ombudsman.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De wachtgeldregeling op zich is niet slecht, maar het zou alleen maar moeten worden toegepast als parlementariers zonder werk komen omdat een kabinet valt (veelal buiten hun schuld). En dan zou je de regeling moeten beperking tot 4 jaar na de verkiezingen. Je weet immers dat als je er aan begint dat je maar zekerheid hebt voor maximaal 4 jaar. Dus als het kabinet na 2 jaar valt en je wordt niet herkozen, dan krijg je nog maximaal 2 jaar wachtgeld.



Als je niet zo'n regeling hebt wil geen hond kamerlid worden natuurlijk. Voor het geld ga je het niet doen. Dat is makkelijker te verdienen met een gewone (CAO) baan, en de meeste kamerleden geven toch een goedbetaalde baan op. Geef ze dan een klein beetje zekerheid.



Iemand die uit zichzelf opstapt moet uiteraard niks krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 18 februari 2016 @ 12:09:

Ik vind de wachtgeldregeling voor politici schandalig. Absurd veel meer dan een WW-uitkering en ook nog de eerste 3 maanden geen sollicitatieplicht.



Heb daar wel een eerder een item over gezien waarbij ze nagingen wat oud kamerleden met een wachtgeldregeling na een jaar deden. De een had een sabbatical, want het werk was erg zwaar geweest, de tweede schreef een boek en de derde was aan het promoveren. Allemaal met een riant wachtgeld-inkomen en ook van die partijen die het hardste schreeuwen dat je je eigen broek moet ophouden in deze participatiemaatschappij.





Eens. En gezien die drie maanden termijn heeft ze dit héél goed gepland van te voren. Want het leek net alsof ze op stel en spring was vertrokken.



Ik vind het werkelijk schandalig dat dit kan, want ze heeft de wet nog aan haar kant ook. En het vertrouwen in politici is bij veel mensen al ver onder nul gezakt de afgelopen tijd.
" Opvallend genoeg poneerde de stichting onlangs de stelling dat 'de macht van de families Clinton en Bush een democratische armoede' is voor Amerika." en nu flyeren voor Clinton? wauw, je eigen stichting overboord gooien...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 18 februari 2016 @ 17:05:

De wachtgeldregeling op zich is niet slecht, maar het zou alleen maar moeten worden toegepast als parlementariers zonder werk komen omdat een kabinet valt (veelal buiten hun schuld). En dan zou je de regeling moeten beperking tot 4 jaar na de verkiezingen. Je weet immers dat als je er aan begint dat je maar zekerheid hebt voor maximaal 4 jaar. Dus als het kabinet na 2 jaar valt en je wordt niet herkozen, dan krijg je nog maximaal 2 jaar wachtgeld.



Als je niet zo'n regeling hebt wil geen hond kamerlid worden natuurlijk. Voor het geld ga je het niet doen. Dat is makkelijker te verdienen met een gewone (CAO) baan, en de meeste kamerleden geven toch een goedbetaalde baan op. Geef ze dan een klein beetje zekerheid.



Iemand die uit zichzelf opstapt moet uiteraard niks krijgen......6801 euro per maand (en dat is 'maar' 80%) verdiend menige Nederlander NIET met een gewone (CAO) baan. En als ze zelf opstapt kiest ze zelf voor onzekerheid.



Ik vraag me wel af hoe men bij die drie maanden wachtgeld komt. Na drie maanden geld sollicitatieplicht, maar ze werkte vijf jaren in de kamer,dan zou ze vijf jaar recht hebben op wachtgeld of een aanvulling op haar nieuwe salaris.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 18 februari 2016 @ 23:32:

[...]





.....6801 euro per maand (en dat is 'maar' 80%) verdiend menige Nederlander NIET met een gewone (CAO) baan. En als ze zelf opstapt kiest ze zelf voor onzekerheid.



Ik vraag me wel af hoe men bij die drie maanden wachtgeld komt. Na drie maanden geld sollicitatieplicht, maar ze werkte vijf jaren in de kamer,dan zou ze vijf jaar recht hebben op wachtgeld of een aanvulling op haar nieuwe salaris.Maximale termijn wachtgeld is 3 jaar en 2 maanden..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad dat klopt, drie jaar en twee maanden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:WD-40 schreef op 18 februari 2016 @ 13:23:

http://www.rtlnieuws.nl/c ... ymans/het-raadsel-hachchi



Het is trouwens niet bekend of zij wel of niet gebruik maakt van de wachtgeldregeling.Mwah, als ze dat niet zou doen, zou ze daar echt al wel openheid over gegeven hebben.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:WD-40 schreef op 18 februari 2016 @ 13:23:

http://www.rtlnieuws.nl/c ... ymans/het-raadsel-hachchi



Het is trouwens niet bekend of zij wel of niet gebruik maakt van de wachtgeldregeling.Dan lees even de woorden die ik vet-zwart heb gemaakt:



Trouw

Wat doet Hachchi bij Hillary?

18/02/16, 15:24

© anp. Wassila Hachidi als Kamerlid



Vier weken na haar plotselinge vertrek uit de Tweede Kamer weet nog bijna niemand wat Wassila Hachchi uitvoert - en wie dat betaalt.



Als ik salaris krijg, zie ik af van wachtgeld

Wassila Hachchi



De campagne van Hillary Clinton, die namens de Democraten de nominatie als presidentskandidaat wil binnenslepen, wordt deze dagen nauwlettend gevolgd door een aantal Nederlandse journalisten. Opvallend: ze zijn niet de oceaan overgestoken voor Hillary, maar voor Wassila.



Bij haar vertrek half januari uit de Tweede Kamer liet Wassila Hachchi een korte verklaring achter: ze verliet het parlement om in de Verenigde Staten de campagne van Clinton te gaan ondersteunen. Het hele Binnenhof, en opvallend genoeg ook haar eigen partij D66, reageerde verrast. Het is goed mogelijk dat Hachchi al te horen had gekregen dat ze na de verkiezingen volgend jaar niet meer zou terugkeren, maar de snelheid waarmee ze vertrok was enorm.



De commotie leverde na een paar dagen een - opnieuw beknopte - verklaring van het gewezen Kamerlid op, waarin zij zei de ontstane ophef te betreuren.

Onduidelijkheid over nieuwe functie



Eerder ophef

Bij zijn vertrek als burgemeester van Groningen in 2013 liet PvdA'er Peter Rehwinkel weten dat hij aan de slag zou gaan bij een organisatie voor rampenbestrijding in Barcelona. Dat bleek te optimistisch: hij kreeg er geen betaalde functie. Rehwinkel maakte daarom gebruik van wachtgeld - een periode die eind dit jaar afloopt. Volgens het Dagblad van het Noorden is Rehwinkel al wel aan de slag gegaan bij een communicatie-adviesbureau. Die inkomsten worden verrekend met het wachtgeld.



Hachchi belde ook met haar voormalige baas, D66-fractieleider Alexander Pechtold, en liet hem weten dat ze eind januari gesprekken zou voeren over haar functie in het Clinton-team. Over een salaris kon ze niets zeggen, daarmee de kritiek voedend dat ze haar wachtgeld als vertrekkend Kamerlid zou gebruiken voor - misschien wel - vrijwilligerswerk. Maar, zo gaf Pechtold door, ze zou afzien van wachtgeld als ze in Amerika een salaris zou krijgen.



Hachchi zat lang genoeg in de Kamer om recht te hebben op de maximale periode van 3 jaar en twee maanden wachtgeld - net zo lang als de maximale WW-periode voor gewone werknemers. In het eerste jaar krijgt ze 80 procent van haar maandinkomen - dat komt neer op 6500 euro.



Vier weken na haar plotselinge vertrek is er nog evenveel mist als in het begin. Hachchi zelf heeft niets meer gezegd over een eventuele nieuwe baan en ook haar eigen website geeft geen verklaring. Ook vanuit het Clintonteam is geen mededeling gekomen over Hachchi als werknemer - of vrijwilligster. De Telegraaf viste bij de campagneleiding, maar volgens de krant was die niet op de hoogte van de komst van een oud-parlementariër uit Nederland.



© PHOTO_NEWS.



Sobere regeling

De wachtgeldregeling voor politici werd vorig jaar versoberd. Onder de oude regels zou Hachchi bijna een jaar langer recht op wachtgeld hebben.



Het zou mischien prettiger zijn als Hachchi meer openheid van zaken geeft, maar is ze dat ook verplicht? Wettelijk gezien zeker niet. Als ze al aanspraak heeft gemaakt op wachtgeld - zelfs dat is niet zeker - dan heeft ze de eerste drie maanden geen sollicitatieplicht. Daarna moet ze wel gaan zorgen dat ze kans maakt op een andere baan, anders kan ze gekort worden.



Hachchi kan dus nog zeker twee maanden Clinton helpen - eventueel om te proberen een salaris te krijgen. Zo lang ze geen duidelijkheid geeft, is er ook werk voor de Nederlandse journalisten die de campagne volgen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 18 februari 2016 @ 12:42:

[...]





Een vuile dief is zij zeker weten. Zijn ze allemaal bij de overheid en de gemeentes. Zakken vullen en het gewone volk dient zich aan de regels te houden. Heb bij semi overheidsinstelling gewerkt. Zat dicht bij de administratie. Heb genoeg gezien en gehoord. Declaraties, extraatjes, privileges etc.



Het demotiveert mij in ieder geval om me aan de opgelegde regels van het UWV/overheid te houden op dit moment. Ik moet zoveel volgens de regels.....ben er even klaar mee want ik moet even helemaal niets. Ik mag van mezelf even bijkomen na non stop gewerkt te hebben en na 20 jaar eruit bezuinigd door de F****** overheid hier.



Ik ben er klaar mee.



Calimero.

Aangezien je te maken hebt met de UWV/overheid neem ik aan dat je uit dezelfde ruif vreet. En aan uitkeringen e.d. wordt bijna oneindig veel meer uitgegeven dan aan politici. Dus kijk eerst eens bij jezelf voordat je gaat zitten klagen over anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hortence schreef op 18 februari 2016 @ 12:36:

Idd. @ leuke tas! Wij betalen met zijn allen de foldertjes deler voor Hilary.

Daar komt het feitelijk uiteindelijk op neer.



Als je bakken geld uitgeeft voor deze achterlijke wachtgeldregeling (en de zgn. argumenten trek ik door de plee), houd je weinig geld over voor andere zaken. "Er moet bezuinigd worden," roepen de graaiende politici. Ik voeg er dan aan toe: "...om onze wachtgeldregeling te financieren."
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 20 februari 2016 @ 10:28:

[...]





Calimero.

Aangezien je te maken hebt met de UWV/overheid neem ik aan dat je uit dezelfde ruif vreet. En aan uitkeringen e.d. wordt bijna oneindig veel meer uitgegeven dan aan politici. Dus kijk eerst eens bij jezelf voordat je gaat zitten klagen over anderen.Als je zelf opstapt, en naar het buitenland vertrekt, krijg je volgens mij niks uit die 'ruif'. En al helemaal geen 6500 euro per maand.



En er zijn zeker-weten méér werkelozen dan politici. Dan word er vast ook meer uitgegeven aan WW-uitkeringen voor werkelozen dan aan politici. Maar solliciteren kun je vanaf dag 1.
LOEP ME MAAR aub.
Update? Misschien van onze vrienden van D`66, die transparantie zo hoog in het vaandel hebben staan?
quote:viva1966 schreef op 20 februari 2016 @ 10:28:

[...]





Calimero.

Aangezien je te maken hebt met de UWV/overheid neem ik aan dat je uit dezelfde ruif vreet. En aan uitkeringen e.d. wordt bijna oneindig veel meer uitgegeven dan aan politici. Dus kijk eerst eens bij jezelf voordat je gaat zitten klagen over anderen.





Ik ben er uitgepleurd na 20 jaar. Wat denk jij dat dat met iemand doet als je wegbezuinigd wordt. Nou doei hoor, je bent niet meer nodig. De mazzel.

En met mij velen die ook uit die ruif moeten vreten maar hier niet om gevraagd hebben. Wel even een verschilletje he met deze mevrouw die zelf ontslag neemt en ervan uitgaat dat een carrière in VS wel eens leuk zou kunnen zijn.



Maar goed, we wachten af wat er gebeurt. Er is idd nog niet bekend of ze aanspraak gaat maken op haar wachtgeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven