Wachtgeld voor Wassila Hachchi

18-02-2016 12:02 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je als kamerlid je verantwoording moet nemen en niet zomaar op stel en sprong kunt vertrekken.Dat ze dan nog aanspraak maakt op wachtgeld om wat vrijwilligerswerk te doen voor Hilary vind ik echt van de zotte. Wat vinden jullie?



WEL.nl Jeannette Kras

2 uur geleden



“Oud-kamerlid Hachchi deelt voor Clinton enkel foldertjes uit”



Oud-Kamerlid Wassila Hachchi vertrok vorige maand plotsklaps uit de Tweede Kamer. Ze zou voor het campagneteam van Hillary Clinton gaan werken. Dat is inderdaad wat ze nu aan het doen is. Volgens De Telegraaf mag ze foldertjes uitdelen voor de presidentskandidaat. Vrijwillig uiteraard, maar gelukkig krijgt ze wachtgeld.



© wel.nl “Oud-kamerlid Hachchi deelt voor Clinton enkel foldertjes uit”



Hachchi overviel haar partij D66 met de aankondiging dat ze op zou stappen. Niemand wist precies waarom ze wegging. Sinds de dag van haar ontslag heeft Hachchi recht op wachtgeld. In eerste instantie 80 procent van haar jaarsalaris van 107.000 euro, wat neerkomt op 6801 euro per maand. Na drie maanden gaat een sollicitatieplicht gelden.



Eind januari meldde ze zich voor het eerst op de bonnefooi bij het hoofdkwartier van de Democraten, zonder idee wat ze precies kon bieden. Dat wekte bevreemding bij de altijd goed voorbereide Amerikanen. Hachchi reageert niet op telefoontjes en berichten.
LOEP ME MAAR aub.
Hachchi kan terugkomen en enveloppen dichtlikken in Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 09 november 2016 @ 11:46:

Hachchi kan terugkomen en enveloppen dichtlikken in Den Haag. Neeeeeee, ze heeft dit land laten zitten toen ze er had moeten zijn.

Hillary heeft vast nog wat te doen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 09 november 2016 @ 13:21:

[...]





Neeeeeee, ze heeft dit land laten zitten toen ze er had moeten zijn.

Hillary heeft vast nog wat te doen.Nou, ik denk wel dat het klaar is nu voor Wassila in Amerika
Alle reacties Link kopieren
quote:Middag schreef op 09 november 2016 @ 13:41:

[...]



Nou, ik denk wel dat het klaar is nu voor Wassila in Amerika Alle ballonnen leeg laten en oprapen, vlaggetjes afhalen, posters verwijderen, stapeltjes flyers uit de wachtkamers halen, confetti opvegen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Traantjes drogen van de Clinton aanhangers
Alle reacties Link kopieren
Met D-66 gaat het eigenlijk best goed sinds Wassila weg is, ze gaan omhoog in de peilingen. En met Clinton is het niet zo goed afgelopen toen Wassila kwam "helpen". Ik wil niks suggereren maarruh... :-)
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
quote:Tutjebelletje schreef op 09 november 2016 @ 14:05:

Met D-66 gaat het eigenlijk best goed sinds Wassila weg is, ze gaan omhoog in de peilingen. En met Clinton is het niet zo goed afgelopen toen Wassila kwam "helpen". Ik wil niks suggereren maarruh... :-)Als ik Peggold was, zou Hatsjie lekker weg mogen blijven.
Oh dear, how sad, never mind.
Hatsjoe moet werken voor de kost. Ramen lappen, stofzuigen, koffie rondbrengen. NL heeft ook meer Trump nodig. Op zijn Trumps, het nieuwe mannenbewustzijn.
Peggeld is een gladbek.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
16-04-2016 19:08
De Telegraaf

Hachchi strijkt al 18.000 euro op

Gisteren, 05:30 Ruud Mikkers

Den Haag - Bijna drie maanden na haar plotselinge vertrek uit de Tweede Kamer, heeft Wassila Hachchi nog altijd geen betaalde baan gevonden. Verder dan vrijwilligerswerk voor de campagne van Hillary Clinton komt ze vooralsnog niet.

Dit stelt D66-voorzitter Letty Demmers, die met Hachchi in overleg is over haar toekomst. Volgens Demmers kijkt Hachchi nu naar wat er mogelijk is, ook wat betreft haar internationale ambities. Inmiddels heeft Hachchi 18.000 euro aan wachtgeld binnen geharkt. Begin vorige maand kondigde Demmers aan dat Hachchi een royement wacht als zij niet met een goed verhaal komt over hoe ze weer aan de bak denkt te komen, zodat haar wachtgeld kan worden stopgezet.

Hachchi is nu bijna drie maanden weg en dan gaat een sollicitatieplicht gelden. De partij is in grote verlegenheid gebracht door Hachchi die spoorslags uit de Kamer vertrok en richting de Verenigde Staten ging om daar op kosten van de Nederlandse belastingbetaler te gaan flyeren.

Demmers stelt dat er eerdaags een gezamenlijke verklaring zal komen. Zaterdag congresseert de partij, waarbij de pijnlijke kwestie als een donkere wolk in de lucht hangt. Er komt een motie in stemming die Kamerleden van de partij opdraagt een volledige periode van vier jaar uit te zitten. De bepaling moet worden opgenomen in de huishoudelijke regels van de fractie.

Onbereikbaar

Hachchi houdt zich al bijna drie maanden onbereikbaar voor commentaar. Volgens Demmers - die haar alleen via e-mail af en toe spreekt - werkt zij wel voor Clinton, maar betreft het een vrijwilligersbaan. Meer dan een bescheiden onkostenvergoeding krijgt ze niet. Van een betaalde functie, waar Hachchi aanvankelijk mee schermde, is in ieder geval geen sprake.

Hachchi verbijsterde haar partij nadat ze zich op 17 januari telefonisch bij haar fractievoorzitter Pechtold meldde, met de medeling dat zij per direct weg wil omdat ze aan de slag gaat voor Clinton. Ondanks zware druk uit de partijtop om dat besluit te heroverwegen, zette ze door. Ze was niet bij haar eigen afscheid, wat zeer ongebruikelijk is. Ze haalde zelfs haar spullen niet op, terwijl ze sinds 2010 Kamerlid was. Niemand van haar voormalige collega’s kon daarna nog met haar in contact komen.

Niet veel later dook ze op in New York in de buurt van het Democratische hoofdkantoor van Clinton, maar ze hield haar kaken stijf op elkaar. Na alle commotie in Nederland belde zij nog wel met Kamervoorzitter Arib en Pechtold, maar helderheid over haar motieven heeft ze tot op heden niet gegeven.

En dan nu dit zeggen:


Wassila Hachchi: “Het draaide vooral om Pechtold zelf” http://a.msn.com/07/nl-nl/BBQNgny?ocid=se

:pukey:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
11-12-2018 11:04
En dan nu dit zeggen:


Wassila Hachchi: “Het draaide vooral om Pechtold zelf” http://a.msn.com/07/nl-nl/BBQNgny?ocid=se

:pukey:
En Hillary Clinton heeft de verkiezingen verloren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
11-12-2018 11:04
En dan nu dit zeggen:


Wassila Hachchi: “Het draaide vooral om Pechtold zelf” http://a.msn.com/07/nl-nl/BBQNgny?ocid=se

:pukey:

Dit sort figuren maken de hele politiek ongeloofwaardig en onbetrouwbaar.

Vieze Pechtold zelf ook trouwens, met zijn cadeauflat en zijn bijvrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven