Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 1664 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
Quaintrelle schreef:
11-06-2025 13:45
Het is voor alle EU landen juist belangrijk om binnen de EU te blijven, willen zij hun soevereiniteit behouden. Als blok sta je sterk en heb je namelijk iets in te brengen in onderhandelingen. Zou Nederland alleen staan, dan zijn zij overgeleverd aan de grillen en eisen van de sterkste zoals bijvoorbeeld Amerika. Hoe zie jij die soevereiniteit dan voor je?

In het VK is een meerderheid er inmiddels van overtuigd dat de Brexit een slecht idee was, en als er nu een referendum zou komen dan zou er nooit meer voor 'leave' gestemd worden. We hebben een duidelijk voorbeeld van een land waar dit dus geen succes was geweest, en als eiland had het VK een stuk grotere kans dat het wel zou lukken. Dus waarom iemand in NL zou willen stemmen op een anti-EU partij is me al een raadsel, en dan heb ik het nog niet over de rest van Baudets hersenspinsels.. Ik hoop echt dat hij uit de Tweede Kamer verdwijnt, het zou tijd worden.
Despierta schreef:
11-06-2025 10:50
Over uit de EU, de euro en de NAVO. Volgens jou is het absurd om daaruit te stappen en toch met buurlanden samen te willen werken. Maar waarom zou je niet willen samenwerken zónder je soevereiniteit uit handen te geven? FvD zegt niet: "we stoppen met samenwerken", maar juist: "we willen zélf bepalen met wie, wanneer en hoe." En ja, dat is iets heel anders dan eindeloos vergaderen in Brussel terwijl de rekening altijd bij Nederland belandt.

Heeft Brexit je niet geleerd dat uit de EU stappen juist veel meer kost dan wat ze aan de EU moesten bijdragen? De Britse economie heeft 4% ingeleverd, dat is echt enorm: https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... ljard-euro
En dan hadden de Britten al hun eigen munt. Als we naast uit de EU stappen ook nog eens de euro hier wegdoen kost het ons nog meer. Het idee om uit de NAVO te stappen kent als basis de Ruslandliefde van Baudet, dat lijkt me een heel gevaarlijke achtergrond.

Dan die “onbetaalbare” beloften: meer loon, betere zorg, meer leraren, lagere AOW-leeftijd… klinkt dat onrealistisch? Of klinkt het eigenlijk gewoon als wat veel mensen diep vanbinnen graag zouden willen? Natuurlijk kost dat geld. Maar laten we wel eerlijk zijn: er gaat nu ook bakken met geld naar prestigeprojecten, ontwikkelingshulp, EU-afdrachten, klimaatdwang en massa-immigratie. Als je daar kritisch naar kijkt — en durft te kiezen — dan kun je wél ruimte maken voor deze doelen.

Heb je enig idee wat Nederland uitgeeft aan ontwikkelingshulp, klimaatmaatregelen en immigratie? (EU-afdrachten heb ik in het eerste deel al iets over gezegd, uit de EU stappen kost meer dus van die afdrachten hou je niks over om te kunnen besteden aan loon, zorg, etc)
De begroting voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp voor 2025 is 3,6 miljoen euro bron
De begroting voor het Ministerie van Asiel en Migratie is 9,8 miljard euro bron
Voor Klimaat en Groene Groei is 4,5 miljard euro begroot bron

Totaal bij elkaar dus ongeveer 14,5 miljard euro.
Overigens kun je migratie het beste tegengaan door ontwikkelingshulp ter plekke of in de regio te bieden.

En dan kijken naar wat er allemaal van betaald zou kunnen worden volgens FvD.
Ten eerste zijn er al praktische bezwaren. Als je de AOW-leeftijd 2 jaar verlaagd, is het nog moeilijker om genoeg mensen te vinden om te werken in zorg en onderwijs. Verlaging van de AOW-leeftijd gaat dus niet samen met meer leraren en betere zorg.
Daarnaast kost het verlagen van de AOW-leeftijd 7,9 miljard per jaar. Dus wil je de AOW-leeftijd met 2 jaar verlagen, dan kost dat 15,8 miljard bron, dat is al meer dan FvD wil besparen door niets uit te geven aan ontwikkelingshulp, migratie en klimaatmaatregelen.
https://nos.nl/artikel/2570776-asielpor ... nsc-en-bbb

Net peutertjes die eerlijk moeten delen :facepalm:
Charlotta schreef:
11-06-2025 14:38
In het VK is een meerderheid er inmiddels van overtuigd dat de Brexit een slecht idee was, en als er nu een referendum zou komen dan zou er nooit meer voor 'leave' gestemd worden. We hebben een duidelijk voorbeeld van een land waar dit dus geen succes was geweest, en als eiland had het VK een stuk grotere kans dat het wel zou lukken. Dus waarom iemand in NL zou willen stemmen op een anti-EU partij is me al een raadsel, en dan heb ik het nog niet over de rest van Baudets hersenspinsels.. Ik hoop echt dat hij uit de Tweede Kamer verdwijnt, het zou tijd worden.
Eens. En vergeet niet dat er voor Brexit KEIHARD gelogen werd door politici en dat je juist de vrijheid van mensen - goederen - diensten binnen de EU wel nodig hebt om als land goed te functioneren. Een NEXIT zie ik in Nederland ook niet gebeuren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Star⁴ schreef:
11-06-2025 15:31
https://nos.nl/artikel/2570776-asielpor ... nsc-en-bbb

Net peutertjes die eerlijk moeten delen :facepalm:
Ach, waarschijnlijk wordt alles op migratie en asiel controversieel verklaard en mag er toch niets beslist worden. Schat ik zo in.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
https://nos.nl/artikel/2570747-tekort-a ... 000-mensen

Een maatregel die zijn doel voorbij is geschoten. Laat zelfstandigen nou gewoon zelfstandig zijn en pak de problemen aan in de sectoren waar ze zijn, in dit geval met name in de zorg. Nu is de hele sector de klos, en komen er ipv minder problemen dus meer problemen.

Idem voor de verplichte AOV, zoals die plannen nu zijn klinkt het meer als mensen geld afhandig maken dan het oplossen van de inkomensval bij zelfstandigen bij ziekte. Laat die verplichting dan maar zitten zou ik zeggen. Of werk de plannen dusdanig uit dat de verzekering uitkeert na 1 maand, of voor mijn part 3 maanden.

Goed, dit gaat niet eerder gebeuren dan 2027, dus nog toekomstmuziek. En met een rechts/centrum rechts kabinet zal de uitwerking hopelijk anders uitvallen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Despierta schreef:
11-06-2025 13:09
Nee, iedereen mag het zien en weten als je homoseksueel bent. We hoeven alleen niet te doen alsof het de norm is en het iedereen de hele tijd door de strot te duwen. Er zijn overigens veel homoseksuelen die het daar mee eens zijn. Ze zijn gewoon mensen dus er hoeft niet steeds de nadruk gelegd te worden op het feit dat ze seksueel gezien op hetzelfde geslacht vallen.

En meer van je zoon houden dan van je dochter? Waar en wanneer heeft iemand van FvD dat geschreven of gezegd?
Enig idee hoeveel hetero-ideologie er dagelijks door ieders strot geduwd wordt?
https://chrisklomp.nl/stop-eens-met-dat-hetero-gedram/

Echt, ik word hier zo woedend van. Want als je het weghoudt uit de samenleving dan zullen er steeds weer opnieuw jongeren worstelen met die gevoelens, omdat ze leren dat je dat niet mag laten zien.
Er wordt helemaal niks door strotten geduwd, behalve dat idee dat het door strotten geduwd wordt.

Nog een mooi filmpje om duidelijk te maken waarom zichtbaarheid zo belangrijk is:
https://m.youtube.com/watch?v=UVepoXddTW4
solomio wijzigde dit bericht op 11-06-2025 17:52
5.94% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
11-06-2025 16:39
Enig idee hoeveel hetero-ideologie er dagelijks door ieders strot geduwd wordt?
https://chrisklomp.nl/stop-eens-met-dat-hetero-gedram/

Echt, ik word hier zo woedend van. Want als je het weghoudt uit de samenleving dan zullen er steeds weer opnieuw jongeren worstelen met die gevoelens, omdat ze leren dat je dat niet mag laten zien.
Er wordt helemaal niks door strotten geduwd, behalve dat idee dat het door strotten geduwd wordt.
Eens hoor, maar kijk eerst even wie het zegt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2025 16:41
Eens hoor, maar kijk eerst even wie het zegt.
Ja, ik weet het. Maar zij is helaas niet de enige die zo denkt.

David Dunning
Solomio schreef:
11-06-2025 16:39
Enig idee hoeveel hetero-ideologie er dagelijks door ieders strot geduwd wordt? [...]

Nog een mooi filmpje over waarom zichtbaarheid zo belangrijk [...]

EENS.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2025 07:03
Reden: Linkjes verwijderd
10.88% gewijzigd
Dala schreef:
11-06-2025 13:15
Oh ja krijgen we die weer. Op de een of andere manier heeft iedereen altijd een homoseksuele buurman met een hekel aan de gayparade. Ik geloof best dat lang niet iedereen daar naartoe wil, laat staan meedoen, maar het argument wordt wel heel vaak door cisgender heteroseksuelen aangedragen.
En dit natuurlijk.

David Dunning
.
Maar mensen gaan voorbij
Dala schreef:
11-06-2025 13:15
Oh ja krijgen we die weer. Op de een of andere manier heeft iedereen altijd een homoseksuele buurman met een hekel aan de gayparade. Ik geloof best dat lang niet iedereen daar naartoe wil, laat staan meedoen, maar het argument wordt wel heel vaak door cisgender heteroseksuelen aangedragen.
Die overigens ook heel vaak Beste Vrienden hebben die homoseksueel zijn, maar die doen tenminste gewoon.
(Herman Finkers)
Als Oekraïne wordt ingenomen, verschuiven de machtsverhoudingen in Europa zó sterk in het nadeel van Nederland , dat we een enorm probleem hebben.
Dertig jaar lang heeft Nederland bezuinigd op Defensie.
Dat repareer je natuurlijk niet zomaar.
Nog gekker wordt het als de Verenigde Staten van Amerika zich verder terug trekt uit de NAVO.
Politici denken in verkiezingscycli, niet in oorlogsscenario’s. Tanks en artillerie kosten veel en leveren op korte termijn geen stemmen op. Er is echter geen tijd om af te wachten.
Lachwekkend genoeg zou de VVD van Bolkestein dit snappen.
Dan te bedenken dat hij eigenlijk de geestelijke vader is van Geert Wilders.
Voormalig partijleider Mark Rutte zou opportunistisch genoeg zijn om daar naar te handelen.
De huidige leiding van de VVD lopen daarentegen wat meer achter de feiten aan.
Mijn stem gaat naar de partij die zich bewust is van dit structureel wegkijken en van aanpakken weet.
We hebben dus eerder mensen aan het front nodig dan burgers die grenswacht aan het spelen zijn.
Dit is niet leuk om te weten, maar wel noodzakelijk.
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2025 16:58
Die overigens ook heel vaak Beste Vrienden hebben die homoseksueel zijn, maar die doen tenminste gewoon.
Want homo's zijn altijd van die lieve jongens...

David Dunning
Solomio schreef:
11-06-2025 17:07
Je hebt een PB :)
Pluviofiel
Charlotta schreef:
11-06-2025 16:43
EENS.
Je hebt een pb.

David Dunning
Solomio schreef:
11-06-2025 17:07
Ja joh. Schattig, je kan ermee winkelen en over schoenen praten en ze hebben állemaal een venijnig soort humor.

Duhuh.

Waarom word je anders homo.

:frusty:
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Gek genoeg zijn ze nooit zo positief over lesbies.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2025 17:50
Nee,want dat zijn opzij-feministen met mannenhaat.

Duhuh.
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2025 17:50
Lesbies zijn stom.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
11-06-2025 16:58
Dat ja. Dezelfde mensen spreken aan tafel/vroeger op school ook altijd die éne persoon van kleur of een moslim aan nadat er eerst een racistische discussie was gevoerd met de woorden: jóu bedoelen we daar niet mee hoor...
Solomio schreef:
11-06-2025 17:53
Lesbies zijn stom.
En ze hebben geen humor, laat staan gezellige venijnige humor.
(Herman Finkers)
Lucy schreef:
11-06-2025 17:52
Nee,want dat zijn opzij-feministen met mannenhaat.

Duhuh.
Ja, want als je zo'n indrukwekkende lul kunt weerstaan moet je wel niet helemaal lekker zijn in je hoofd. En voor vrouwen is een lesbie ook enorm bedreigend, want iedereen weet dat alle homosekuelen altijd met iedereen naar bed willen mits van hetzelfde geslacht.
(Herman Finkers)
Maar goed, ik ga weer even ergens anders heen want Despierta is nu wel genoeg gekieteld.
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven