Wat stemmen er veel mensen voor FVD, ik vind het schokkend.

19-03-2019 21:17 3283 berichten
Ook in mijn tijdlijn zie ik er behoorlijk wat voorbij komen. Ook mensen die ik hoog heb zitten. Wat heeft die Thierry Baudet wat ik niet zie? Mijn vraag is serieus. Want hoe ik hem en zijn partij ook aanvlieg, ik vind het echt een vreselijk misselijk mannetje.
MarkSD schreef:
19-03-2019 22:04
Wij willen:

Forse salarisverhoging voor alle politiemensen op straat. Prioriteit op de toewijzing van (sociale) huurwoningen in de grote steden, zodat zij dicht bij hun werk kunnen wonen en het werk aantrekkelijker wordt gemaakt. Dit kan ook de leefbaarheid van de buurt ten goede komen.
Zwaardere straffen voor gewelds- en zedendelicten, veel zwaardere straffen voor recidivisten.

Invoeren van een ‘three-strikes-you’re-out’-systeem: bij het plegen van drie ernstige geweldsmisdrijven volgt een levenslange gevangenisstraf. Aanpak van de zogenaamde ‘draaideurcriminelen’ en voortvarend aanpakken van de knelpunten bij het OM en de Rechterlijke Macht.

Waar mogelijk, berechting van niet-genaturaliseerde immigranten in hun land van herkomst
.

Grondige reorganisatie van het Ministerie van Justitie door minister van hoog kaliber met voldoende gezag die opgewassen is tegen de ambtelijke stammenstrijd.

Beperken beroeps- en bezwaarschriften tot direct belanghebbenden om daadkrachtig beleid mogelijk te maken.
Herinvoeren van grenscontroles om grensoverschrijdende criminaliteit en grensoverschrijdend terrorisme effectiever aan te kunnen pakken.

Ik zeg: DOEN!
Als (jarenlange) werknemer binnen het strafrechtelijk systeem met een behoorlijk diverse doelgroep kan ik het hier alleen maar mee eens zijn. Mensen met strafbladen van tig pagina's die enkel van bajes naar bajes naar kliniek naar kliniek gaan. Staan veel te snel weer op straat. Ze kosten de maatschappij bakken met geld zonder dat het ooit wat oplevert. Het is echt om te janken.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-03-2019 23:49
Hard werken en veel geld verdienen is nog steeds een vies iets ofzo. Jouw eigen verdiende geld moet je uiteraard voor een zo groot mogelijk deel afstaan aan de minder bedeelden. Hoe krijg je het uit je toetsenbord (niet jij, maar Jest dus). Dit soort bullshit raakt men zat en o.a. daarom zal de fvd zo populair zijn.

Geld mag je krijgen - en erger nog - behouden door in een sociale huurwoning te 'wonen' met heel veel kinderen op je naam te hebben. Lekker alle toeslagen naar het buitenland loodsen. :whistle:
Ik begrijp de keuze van mensen wel. Ik snap de standpunten van FvD prima en ben het met veel dingen ook wel eens.
Niemand ontkent overigens bijvoorbeeld het klimaatprobleem. Het is alleen weer Nederland op z’n smalst om mensen met hoge kosten en een hoop ellende op te zadelen, terwijl het amper effect zal gaan hebben.
Als grote landen als India en China op deze voet doorgaan gaat er NIKS veranderen. Niet dat Nederland dan ook maar niks moet doen, maar wat sommige partijen nu allemaal uit de kast willen trekken is complete waanzin.

Immigratie kan ook niet verder op deze manier...

Ik vraag me alleen af wat een passend alternatief is als je rechts of rechts van het midden wilt stemmen.
Wilders is niks, Baudet is niks qua persoon (nazi-sympathie, uitspraken over vrouwen). VVD draait naar links en is onbetrouwbaar en leugenachtig.
Wat blijft over?
Snowpink schreef:
19-03-2019 23:49
Hard werken en veel geld verdienen is nog steeds een vies iets ofzo. Jouw eigen verdiende geld moet je uiteraard voor een zo groot mogelijk deel afstaan aan de minder bedeelden. Hoe krijg je het uit je toetsenbord (niet jij, maar Jest dus). Dit soort bullshit raakt men zat en o.a. daarom zal de fvd zo populair zijn.
Ja, inderdaad.
Ik vind het prima dat we belasting betalen en dat er een vangnet is voor mensen die dat nodig hebben. Maar daar is dus inderdaad al aan betaald door (bijvoorbeeld) mijn ouders.
Met die erf- en schenkbelasting wordt er dubbel of driedubbel aan betaald. Totaal oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is schokkend hoeveel mensen er op de pvv, fvd, sgp stemmen. Extremisme viert hoogtij. En ze zullen gelukkig ook geen meerderheids kabinet vormen. Dus blijven het schreeuwers. Net als hun volgelingen, want ze krijgen bijna niets voor elkaar. Zo werkt een democratie. Iets wat veel mensen blijkbaar niet kunnen snappen. Het bewijst wel weer dat er veel meer domme mensen zijn dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
Uit de OP: "...ook mensen die ik hoog heb zitten...."

Dat noemt men ook wel manipulatie/hersenspoeljargon.

Als in:
-iedereen is het er over eens dat...
-we weten natuurlijk allemaal dat...
-het kan toch niet zo zijn dat...
-ieder weldenkend mens vindt dat...
-niemand kan hier tegen zijn...
-u weet net zo goed als ik...
-dat moeten we niet willen met zijn allen...
-he is algemeen bekend dat...
-onderzoek heeft uitgewezen dat...

Er zijn in Nederland veel mensen die al wat langer meelopen dan vandaag.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/11 ... 50-plusser

En die vijftig-plussers hebbn destijds (in het pré computer tijdperk) zelf vaak nog goed leren rekenen. En zij zijn wat minder gecharmeerd van al het 'spelen met woordjes' en je alleen maar (op grond van vermeende intelligentie) verheven voelen boven ieder ander mens.

Die mensen die jij zo hoog hebt zitten, hebben zich wellicht niet zo laten indoctrineren en/of manipuleren door onderwijs en NPO?!

De aanmatigende toon hier van mensen die rustig durven te zeggen "ik heb nog geen goede argumenten gehoord".... en desgevraagd zelf geen tegenargumenten kunnen/durven te noemen "want geen zin in"....
Zou zomaar kunnen zijn dat heel veel mensen die arrogantie helemaal zát zijn?
AnAppleADay schreef:
19-03-2019 23:16
https://cult.tpo.nl/2017/03/17/julien-b ... en-gelijk/

De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig “respect” behandeld willen worden door hun sexpartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden.
.
Ah. Daar staat de Kiki al jaren vol mee, met dergelijke overrompelingsverhalen.

Rot op, man.’ Ik trek het dekbed over mijn hoofd. Het licht gaat uit, en hij komt naast me liggen. Verdomme. ‘Wat zei ik nou!’ Ik wil hem een zet geven, maar hij pakt mijn pols beet. In het licht van de straatlantaarns zie ik zijn ogen glinsteren. Weer probeer ik hem weg te duwen, maar hij is veel sterker dan ik. ‘Ik vind het geil als je kwaad bent,’ mompelt hij. Hij duwt zijn tong tegen mijn lippen en even voel ik de neiging om er hard in te bijten, maar dan open ik mijn mond. Mijn lichaam verraadt me altijd als het om Kees gaat.
https://www.viva.nl/bloggers/kiki/kiki- ... kees-gaat/
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 01:22
38.63% gewijzigd
Jest schreef:
19-03-2019 22:39
@MarkSD, wij zijn het radicaal met elkaar oneens over van alles en nog wat. Dus ik kan nu wel hele epistels gaan typen waarom ik tegen al die genoemde standpunten van FvD ben, maar daar heb ik geen zin in en dat heeft niet zoveel zin.
Discussie heeft altijd zin.

Maar grappig dat je het zegt. Zag net de DWDD hitpiece op Baudet. Met onzin schreeuwende Prem en brabbelende oma Barbera.
De enige die iets zinnigs zei was Eus.

Lag helemaal dubbel toen Maurice de Hond in de slotseconden exact jouw stelling gaf: DWDD = Ajax en Baudet = Feyenoord, dus die worden het niet eens en zien een andere wedstrijd.

En dat er dan een raar zuur mannetje aan tafel piept dat hij die opmerking niet begrijpt.....

:rofl:
anoniem_357224 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 01:23
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
20-03-2019 01:12
.
Ah. Daar staat de Kiki al jaren vol mee, met dergelijke overrompelingsverhalen.
Wat is de Kiki?
Mij doet het denken aan Bouquet reeks.
Oakes schreef:
20-03-2019 01:21
Wat is de Kiki?
Mij doet het denken aan Bouquet reeks.
Onze huisdame:
https://www.viva.nl/bloggers/kiki/kiki- ... kees-gaat/
redbulletje schreef:
19-03-2019 22:46
Alles beter dan degenen die alles aangrijpen om onze belastingen te kunnen verhogen.
.
Exact. Een te rijk volk is een te vrij en onafhankelijk volk. En dat stemt steeds verkeerd bij referenda. Hinderlijk.

Dus proclameren de klimaat apostelen van GL en D66 de nieuwe warme hel. Zonde en berouw, en betalen zal je!

Zonder CO2 belasting als sacrament geen toegang tot de GutmenschHimmel.
Alle reacties Link kopieren
Jest schreef:
19-03-2019 22:51
Oké, ik doe er eentje. Daarna stop ik ermee. Ja, ik ben voor schenk- en erfbelasting. Wie erft er in Nederland? Kinderen van rijke ouders. Zonder belasting wordt dat kapitaal volledig binnen de familie doorgegeven. En het is nou eenmaal een gegeven dat je met geld meer geld kunt maken. Als je hier geen enkele belasting op zou heffen, dan versterk je dit effect alleen maar. Door belasting wordt die rijkdom tenminste nog een piepklein beetje gedeeld met mensen wier wieg gewoon in een arbeidersgezin stond.

En nee, ik ben niet anti Nederlandse cultuur. Ik ben tegen het extra promoten van Nederlandse cultuur en geschiedenis. Dat is iets anders.

Ik wens iedereen morgen veel wijsheid toe.
Hiermee diskwalificeer je jezelf nogal, verder ga ik er maar niet op in....
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
20-03-2019 01:23
Onze huisdame:
https://www.viva.nl/bloggers/kiki/kiki- ... kees-gaat/
Oh. :rofl:
.
Anoniem24072022141314 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 06:17
Reden: ja
99.91% gewijzigd
.
Anoniem24072022141314 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 06:16
Reden: tja
99.90% gewijzigd
nbk schreef:
20-03-2019 01:34
Hiermee diskwalificeer je jezelf nogal, verder ga ik er maar niet op in....
Ze diskwalifceerd zich helemaal niet. Is gewoon een niet ongangbare mening, is zelfs één van de redenen dat het erf- en schenkrecht oorspronkelijk zijn ingevoerd.
aatjuhh123 schreef:
19-03-2019 21:56
Nee, je moet lekker op Rutte stemmen, die heeft alles en ieder1 belazerd de afgelopen jaren en verkwanseld Nederland waar je bijstaat.

Alle linkse partijen ( Groen Links voorop ) roven bij ieder1 die in dit land teveel verdient en/of wat wil bereiken ten faveure van de niksnutten, immigranten, illegalen en het milieu.
Maar die uiteraard geen asielzoeker oid in hun eigen buurt willen hebben of een electriciteitscentrale oid.

D66 verkoopt ziel en zaligheid om maar in het pluche te kunnen blijven.

Het CDA geeft ook langzaam maar zeker alles weer op waar ze voor stonden om maar te kunnen blijven regeren.

Voor de religiepartijen heb ik veel respect maar blijven simpelweg te klein om iets te kunnen betekenen.

Dan blijven Wilders en Baudet over. Wilders is te extreem in zijn gedachten hoewel die het wel vaak bij het rechte eind heeft.

Tja, dan wordt het dus Baudet. alleen die foto waar ie in zijn blote reet ligt had ie niet moeten doen.

Maar gaat wel groot wordem
Dat is inderdaad het (niet jouw want vind je samenvatting goed, ben het er niet mee eens maar maakt het begrijpelijk) niveau.
De blote reet is erger dan de wanstaltige uitspraken.
Maargoed als ik dit lees zijn we in dit land gewoon te verwend en denken daarom dat egoïsme en asociaalheid redelijke alternatieven zijn.
.
Anoniem24072022141314 wijzigde dit bericht op 31-03-2019 06:37
99.17% gewijzigd
Phineas schreef:
19-03-2019 23:13
Maar weet je hoe erfbelasting op dit moment in elkaar zit? Er geldt namelijk een behoorlijke vrijstelling. Je gaat pas belasting betalen als je hier overheen gaat.
Laat me niet lachen! Voor een echtgenoot is de vrijstelling idd groot genoeg om belastingvrij het huis, wat roerende goederen en een kleine spaarrekening te kunnen behouden. Een kind wordt kaalgeplukt als dat bezit na overlijden van beide ouders in zijn/haar handen komt.
Miss-Pippilotta schreef:
19-03-2019 23:45
Wat een dikke onzin is dit zeg.
Mijn ouders (en veel mensen van hun generatie) hebben echt keihard voor hun centen gewerkt. Een arbeidersgezin. Gespaard, gewerkt en geploeterd. Met een mooi huis als resultaat. Over elke cent is belasting betaald aan de staat. Het is HUN geld, zij zouden daarmee moeten kunnen doen wat ZIJ willen. Het moeten kunnen geven aan wie ze willen.
Die erf- en schenkbelasting is gewoon echt stelen. Tenenkrommend. En jouw argumentatie slaat echt nergens op.
Dit dus!
MarkSD schreef:
20-03-2019 01:12
.Mijn lichaam verraadt me altijd als het om Kees gaat.[/i]
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet.
Baudet is zo iemand die het opneemt voor "het volk" maar zelf met trots elitair is/denkt te zijn.
Een poos geleden was in het nieuws dat hij een lunchafspraak had met een beruchte neonazi.
Ik vind dat je als politicus alle schijn van Nazis-sympathieën dient te vermiiden.
En dat zijn nog maar 2 zaken die ik op hem tegen heb.

Ook al realiseer ik me dat kleine christelijke partijen weinig in de melk te brokkelen hebben stem ik toch op de Christenunie. Als niemand op kleine partijen stemt, krijgen ze nooit meer zeggingskracht, ben ik van mening.
De CU vind ik een partij met een sociaal hart. Ik ben het niet met alle standpunten eens: ik ben bijv. voorstander van het homohuwelijk, maar dat is nu toch al wettelijk en zal niet meer worden afgeschaft.
amarna wijzigde dit bericht op 20-03-2019 08:36
76.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Parelsnoer post_id=29722129 time=1553048637 user_id=383945]

Zo noemde VVD-leider Mark Rutte de islamitische gebedsoproep "gejengel"

Goh, dat ben ik met Rutte eens. De Palingsound vind ik ook gejengel. Boehoe, dat maakt me vast een ultra-rechtse populist.
Schei, toch uit zeg. In een land waar kerkklokken niet meer mogen luiden wegens geluidsoverlast, daar zou een zulks kattengejank ook binnenshuis moeten blijven.
Ik heb de reacties niet gelezen maar ik vind Baudet eng.....heel eng....heel heel eng.....

De opvattingen die hij heeft, de houding die hij aanneemt (quasi intellectueel) en hij is zelfs voor mij de reden om strategisch te stemmen. Doe ik anders nooit, maar ik moet er echt niet aan denken dat deze "politicus"meer macht krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven