Wat stemmen er veel mensen voor FVD, ik vind het schokkend.

19-03-2019 21:17 3283 berichten
Ook in mijn tijdlijn zie ik er behoorlijk wat voorbij komen. Ook mensen die ik hoog heb zitten. Wat heeft die Thierry Baudet wat ik niet zie? Mijn vraag is serieus. Want hoe ik hem en zijn partij ook aanvlieg, ik vind het echt een vreselijk misselijk mannetje.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-03-2019 22:38
We moeten echt niet afhankelijk worden van Russisch gas. Daar hebben andere landen ook al problemen mee gekregen.
Dat ben ik met je eens. Maar afhankelijkheid wat betreft energie van welk ander land dan ook is geen goed idee.
Zazamaenade schreef:
19-03-2019 22:37
Een masker waar een enorme leegte achter schuilt; ik vind het beangstigend dat zo iemand zo hoog in de peilingen staat.
Ik deel je angst. Het is een populist pur sang. Maar de mensen vreten het.
Alle reacties Link kopieren
Boselfje2 schreef:
19-03-2019 22:27
Deze verkiezingen gaan over de provinciale staten en waterschapsverkiezingen, niet over landelijke politiek. Ik denk dat het slimmer is als iedereen even inleest in de standpunten van de (landelijke) partijen wat betreft provinciale aangelegen. Je punt maken met je stem in plaats van je even verdiepen in de provinciale politiek is een beetje dommig. Vind ik dan.

Ja, dat vind ik dus ook.
Dat is het trucje van Baudet waar nogal wat mensen intrappen, hij doet net alsof het een soort referendum over het kabinet is, deze verkiezingen.
nounou
Jest schreef:
19-03-2019 22:39
@MarkSD, wij zijn het radicaal met elkaar oneens over van alles en nog wat. Dus ik kan nu wel hele epistels gaan typen waarom ik tegen al die genoemde standpunten van FvD ben, maar daar heb ik geen zin in en dat heeft niet zoveel zin.

Waarom heeft dat geen zin?
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-03-2019 22:38
We moeten echt niet afhankelijk worden van Russisch gas. Daar hebben andere landen ook al problemen mee gekregen.

Dan moeten we het in Groningen blijven oppompen.

Nederland krijgt - als alles doorgaat - Russisch gas via North Stream
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
aatjuhh123 schreef:
19-03-2019 22:39
Je moet vd steenkool af.
Ook.
Jest schreef:
19-03-2019 22:26
Ik doe even een samenvatting hoor.
- Ontkenning van klimaatverandering
- De eigen volk eerst benadering wat immigratie betreft
- De anti-EU houding (of Baudet nog steeds voor Nexit is, is een beetje vaag geworden)
- Gekozen burgemeester en gekozen minister-president
- Referenda (en andere vormen van directe democratie)
- Afschaffen van de schenk- en erfbelasting
- Promoten Nederlandse geschiedenis en cultuur
Wil jij zeggen dat jij vóór schenk en erfbelasting bent? :O
En tegen referenda?
En anti Nederlandse cultuur?
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-03-2019 22:38
We moeten echt niet afhankelijk worden van Russisch gas. Daar hebben andere landen ook al problemen mee gekregen.
Ja, in Oekraïne weten ze daar alles van.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-03-2019 22:41
Ja, dat vind ik dus ook.
Dat is het trucje van Baudet waar nogal wat mensen intrappen, hij doet net alsof het een soort referendum over het kabinet is, deze verkiezingen.

Dat zegt Lilian Marijnissen gewoon openlijk.
https://www.ad.nl/politiek/sp-leider-ma ... ~ae72c757/

Vind je dat ook een trucje?
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 19-03-2019 22:46
3.54% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Jest schreef:
19-03-2019 22:41
Ik deel je angst. Het is een populist pur sang. Maar de mensen vreten het.
Elke politicus is een populist en populisme hoeft niet eens zo slecht te zijn hoor. Je hebt misschien een negatieve connotatie met dat woord, maar het is niets meer en niets minder dan een tegenstelling tussen elite en volk, waarbij de populist de kant van het volk kiest.

Klaver, Jetten en Kuzu zijn net zo hard populistisch als Baudet. GL en D66 zijn bonton, want 'tegen populisme'. Zeggen dat je tegen het populisme bent is heel populistisch.
Jest schreef:
19-03-2019 22:41
Ik deel je angst. Het is een populist pur sang. Maar de mensen vreten het.
Alles beter dan degenen die alles aangrijpen om onze belastingen te kunnen verhogen.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
19-03-2019 21:26
De rest bakt er niks van dus dan maar Baudet?
Dat slaat toch ook als een lul op een drumstel of niet dan?
En toch is dat de exacte reden die ik kreeg van een vriendin.. Oh en anders veranderd er nooit wat gaf ze aan. Het argument dat hij dingen roept voor te zijn, waar hij vervolgens tegen voor stemt mocht ook niet baten want dat deden andere partijen immers ook. Ook dat hij geen flikkert geeft om mensen met een modaal of lager inkomen en van hetzelfde laken een pak is als de Vvd ook niet (vind ze een ktpartij) Heb het maar opgegeven.

Het is een beetje net als Brexit en Trump. Deel van de bevolking is het zat en keert zich af van de gevestigde orde.
redbulletje schreef:
19-03-2019 22:43
Wil jij zeggen dat jij vóór schenk en erfbelasting bent? :O
En tegen referenda?
En anti Nederlandse cultuur?

Ja, natuurlijk. Een Griek in Nederland die zich Grieks voelt en trots is op zijn afkomst is heel begrijpelijk. Een Turk die op Erdogan in Nederland stemt is ook heel logisch, want hij is een Turkse Nederlander (of een Nederlandse Turk?). Een Nederlander die zegt van zijn land te houden en die trots is op zijn cultuur is een idioot.

En Amerikanen zijn stom en Russen zijn eng.
Alle reacties Link kopieren
Lees in een ander topic dat Jest niet in Nederland woont. Ja :rofl: zo lust ik er ook nog wel een paar.
redbulletje schreef:
19-03-2019 22:43
Wil jij zeggen dat jij vóór schenk en erfbelasting bent? :O
En tegen referenda?
En anti Nederlandse cultuur?
Oké, ik doe er eentje. Daarna stop ik ermee. Ja, ik ben voor schenk- en erfbelasting. Wie erft er in Nederland? Kinderen van rijke ouders. Zonder belasting wordt dat kapitaal volledig binnen de familie doorgegeven. En het is nou eenmaal een gegeven dat je met geld meer geld kunt maken. Als je hier geen enkele belasting op zou heffen, dan versterk je dit effect alleen maar. Door belasting wordt die rijkdom tenminste nog een piepklein beetje gedeeld met mensen wier wieg gewoon in een arbeidersgezin stond.

En nee, ik ben niet anti Nederlandse cultuur. Ik ben tegen het extra promoten van Nederlandse cultuur en geschiedenis. Dat is iets anders.

Ik wens iedereen morgen veel wijsheid toe.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
19-03-2019 22:46


Het is een beetje net als Brexit en Trump. Deel van de bevolking is het zat en keert zich af van de gevestigde orde.

Helder toch, even "klaar" met de gevestigde orde.
Ook dat is democratie.

Maar let op, de VVD schuift wel weer terug naar rechts, die zien ook wel in dat een deel van de keizers opstapt.
In Duitsland zie je dat heel goed, door de sterke opkomst van het AFD - 3e partij en inmiddels 2e in de peilingen - schuift Merkel ook naar "rechts" en zal uiteindelijk het AFD wel weer wat krimpen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
19-03-2019 22:51
Lees in een ander topic dat Jest niet in Nederland woont. Ja :rofl: zo lust ik er ook nog wel een paar.
Hahahaha meen je.
En dan ons hier de les lezen over ons stemgedrag.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Over het geld dat kinderen erven is al belasting betaald. Raar om wat overblijft nog een keer te belasten.

Waarom zou de NL geschiedenis en cultuur niet gepromoot moeten worden?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
19-03-2019 21:38
Gewoon omdat de VVD inmiddels op schoot zit bij D66 en GL en Wilders veel te veel anti islam is.

Blijft over voor de rechtse kiezers het Forum voor Democratie
Dit dus
Oakes schreef:
19-03-2019 22:51
Lees in een ander topic dat Jest niet in Nederland woont. Ja :rofl: zo lust ik er ook nog wel een paar.

Oh echt? Lekker dan om zo te praten.
Alle reacties Link kopieren
Jest schreef:
19-03-2019 22:51
Oké, ik doe er eentje. Daarna stop ik ermee. Ja, ik ben voor schenk- en erfbelasting. Wie erft er in Nederland? Kinderen van rijke ouders. Zonder belasting wordt dat kapitaal volledig binnen de familie doorgegeven. En het is nou eenmaal een gegeven dat je met geld meer geld kunt maken. Als je hier geen enkele belasting op zou heffen, dan versterk je dit effect alleen maar. Door belasting wordt die rijkdom tenminste nog een piepklein beetje gedeeld met mensen wier wieg gewoon in een arbeidersgezin stond.

En nee, ik ben niet anti Nederlandse cultuur. Ik ben tegen het extra promoten van Nederlandse cultuur en geschiedenis. Dat is iets anders.

Ik wens iedereen morgen veel wijsheid toe.
Wat een belachelijke opmerking. Mijn ouders hebben hun hele leven keihard gewerkt, om voor zichzelf te kunnen zorgen na hun pensioen en om hun enig kind wat mee te geven. Hoezo moet dat bestraft worden?
Hier kan ik echt boos over worden.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-03-2019 22:41
Ja, dat vind ik dus ook.
Dat is het trucje van Baudet waar nogal wat mensen intrappen, hij doet net alsof het een soort referendum over het kabinet is, deze verkiezingen.

Dit gaat meer over landelijke politiek dan over provinciale, de provinciale stemt binnenkort de eerste kamer, die uiteindelijk wetten van de tweede kamer moet goed of afkeuren
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Pandax schreef:
19-03-2019 21:30
Dat is toch die kerel die vindt dat vrouwen erom vragen verkracht te worden, maar het slecht vindt als moslims het doen?
Dit.

Echt debiel, hoe kan je alleen al daarom serieus met droge ogen op hen gaan stemmen. Dan ben je echt van de pot gerukt.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-03-2019 22:58
Dit.

Echt debiel, hoe kan je alleen al daarom serieus met droge ogen op hen gaan stemmen. Dan ben je echt van de pot gerukt.
Volgens mij was dat van dat verkrachten een onderdeel van zijn roman.
Dat is wel iets anders dan in een interview o.i.d.

Uiteraard hebben zijn tegenstanders dat uit die roman gehengeld en het hem voor de voeten gegooid (zoiets was het)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zazamaenade schreef:
19-03-2019 22:41
Ja, dat vind ik dus ook.
Dat is het trucje van Baudet waar nogal wat mensen intrappen, hij doet net alsof het een soort referendum over het kabinet is, deze verkiezingen.


Alleen Baudet? Laat me niet lachen. Ze doen er allemaal aan mee.

En hier dan? Heeft iemand hier het over wat er staat in de verkiezingsprogramma's van de verkiesbare partijen voor de provinciale staten en waterschappen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven