Wat stemt Viva?

01-09-2025 20:23 492 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het aantal poll opties te klein is om alle partijen te noemen verdeel ik de boel in blokken.

Welke richting gaat je stem op?

Totaal aantal stemmen: 248

Links (PvdA/GL, SP, D66, Volt) (61%)
Centrumrechts (VVD, CDA, NSC, CU) (18%)
Radicaal rechts (PVV, JA‘21, BBB, FvD, SGP) (15%)
Anders. (6%)
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
rosanna08 schreef:
06-09-2025 16:36
op welke manier wil je bijstandsgerechtigden efficiënt inzetten?
Feit is dat een aanzienlijk deel van ons arbeidsreservoir ondanks de lage werkloosheid niet aan het werk komt omdat de match met de reguliere arbeidsmarkt er kennelijk onvoldoende is, terwijl er genoeg eenvoudig werk blijft liggen. Misschien liggen daar mogelijkheden.
Vanielje schreef:
06-09-2025 17:23
Feit is dat een aanzienlijk deel van ons arbeidsreservoir ondanks de lage werkloosheid niet aan het werk komt omdat de match met de reguliere arbeidsmarkt er kennelijk onvoldoende is, terwijl er genoeg eenvoudig werk blijft liggen. Misschien liggen daar mogelijkheden.
en weet je ook waarom die mensen niet aan het werk komen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
06-09-2025 18:41
Dat weet ik niet. Dat zal van persoon tot persoon verschillen.
Peiling 6 september:
GL 28
PVV 28
CDA 24
VVD 15
JA21 11
D66 10.

PVV en VVD samen op -18 zetels, maar probeer hier maar wat van te maken.
Pioen00 schreef:
06-09-2025 19:03
Peiling 6 september:
GL 28
PVV 28
CDA 24
VVD 15
JA21 11
D66 10.

PVV en VVD samen op -18 zetels, maar probeer hier maar wat van te maken.
En hoeveel voor BBB/FvD en christelijk rechts?
Vanielje schreef:
06-09-2025 19:07
SGP bedoel je?

Waarom ben jij zo gefocust op een rechts kabinet met veel partijen? Daar gaat geen grote partij aan meewerken.

Met de huidige peilingen lijk CDA, GL-PvdA het samen te moeten gaan doen. En dat aangevuld met D66 en dan toch VVD? Teveel partijen is ook niet goed voor stabiliteit.
rosanna08 schreef:
06-09-2025 18:41
Misschien ook kieskeurigheid van werkgevers. Of een groot deel van de werklozen is écht ongeschikt voor een baan met de bijbehorende discipline. Ik kan me voorstellen dat een ondernemer liever een Oekraïner of Ghanees heeft dan iemand die 15 jaar bijstand op zijn CV heeft staan.
Puritanism:
(HL Mencken)
Vanielje schreef:
Mensen kiezen tegen islamisering, maar halen de Inquisitie rechtsom binnen?
Puritanism:
(HL Mencken)
Ik woon in een gemeente die ooit een voortrekkersrol had op het gebied van de "tegenprestatie voor een uitkering." Het klonk allemaal prachtig, maar de praktijk bleek weerbarstiger. Er zitten steeds meer mensen in de bijstand die eigenlijk een andersoortige uitkering zouden moeten hebben, er is een groep mensen die onbemiddelbaar is en heel eerlijk, werk wegbezuinigen en vervolgens iemand voor een uitkering precies hetzelfde werk laten doen is ethisch ook discutabel. Maar Hoera voor het neoliberalisme maar weer.
Si abra la puerta hay lobos.
oudebaas schreef:
06-09-2025 19:23
Mensen kiezen tegen islamisering, maar halen de Inquisitie rechtsom binnen?
Tegen de islamisering die er niet is, maar die "inquisitie" is idd wel in opkomst.
oudebaas schreef:
06-09-2025 19:21
Misschien ook kieskeurigheid van werkgevers. Of een groot deel van de werklozen is écht ongeschikt voor een baan met de bijbehorende discipline. Ik kan me voorstellen dat een ondernemer liever een Oekraïner of Ghanees heeft dan iemand die 15 jaar bijstand op zijn CV heeft staan.
Dat klopt, een substantieel deel van de mensen die bijstand krijgt is door complexe problematiek helemaal niet in staat om te werken. Daar zijn talloze onderzoeken over verschenen, en toch menen politici elke keer weer dat ze het wiel opnieuw kunnen/moeten uitvinden, al naar gelang hun politieke kleur en wereldbeeld.
Vanielje schreef:
06-09-2025 13:22
Je moet VVD stemmen als je wilt dat de gemiddelde welvaart toeneemt zodat ook de onderkant van de arbeidsmarkt meer gaat verdienen, de lasten omlaag gaan en er geen geld uit wordt gegeven zodat de staatsschuld nog verder stijgt.
De trickle down economy is een fabeltje waar gelukkig niet veel stemmers meer voor vallen als je de peilingen voor de VVD ziet.

https://www.lse.ac.uk/research/research ... -economics
Vanielje schreef:
06-09-2025 20:45
Tegen de islamisering die er niet is, maar die "inquisitie" is idd wel in opkomst.
Wat versta jij onder islamisering?
Vanielje schreef:
BBB staat nu op 6 en de SGP op 3 zoals altijd.
Pioen00 schreef:
07-09-2025 13:53
Wat versta jij onder islamisering?
Ik gebruik het woord eigenlijk nooit, andere mensen wel. Die vinden dat er veel islamisering in Nederland is, dat de "explosie van islamisering" hoog uitvalt en dat de islamisering sterk zal toenemen de komende jaren.

Ik zelf merk er weinig van.
Danae schreef:
06-09-2025 22:03
De trickle down economy is een fabeltje waar gelukkig niet veel stemmers meer voor vallen als je de peilingen voor de VVD ziet.

https://www.lse.ac.uk/research/research ... -economics
De VVD wil niet alleen belastingverlaging voor de rijken. De VVD is vooral interessant voor jonge huiseigenaren die het slachtoffer dreigen te worden van de afbouw van de hypotheekrenteaftrek door PvdA en CDA.

De daling in de peilingen komt vooral door de waarde die de kiezer aan hecht aan de persoon van een lijsttrekker, en die van de VVD heeft zich met allerlei zaken bemoeit die haar niets aangingen.
Vanielje schreef:
07-09-2025 16:35
Ik gebruik het woord eigenlijk nooit, andere mensen wel. Die vinden dat er veel islamisering in Nederland is, dat de "explosie van islamisering" hoog uitvalt en dat de islamisering sterk zal toenemen de komende jaren.

Ik zelf merk er weinig van.
Ik gebruik het woord eigenlijk ook nooit en niet alle nieuwkomers hangen de islam aan. Toch lees ik voorspellingen dat het aantal moslims in Nederland in 2050 al zal zijn toegenomen naar 4 miljoen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven