Wat stemt Viva?
zaterdag 6 september 2025 om 17:23
Feit is dat een aanzienlijk deel van ons arbeidsreservoir ondanks de lage werkloosheid niet aan het werk komt omdat de match met de reguliere arbeidsmarkt er kennelijk onvoldoende is, terwijl er genoeg eenvoudig werk blijft liggen. Misschien liggen daar mogelijkheden.
zaterdag 6 september 2025 om 18:41
en weet je ook waarom die mensen niet aan het werk komen?Vanielje schreef: ↑06-09-2025 17:23Feit is dat een aanzienlijk deel van ons arbeidsreservoir ondanks de lage werkloosheid niet aan het werk komt omdat de match met de reguliere arbeidsmarkt er kennelijk onvoldoende is, terwijl er genoeg eenvoudig werk blijft liggen. Misschien liggen daar mogelijkheden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 6 september 2025 om 19:14
SGP bedoel je?
Waarom ben jij zo gefocust op een rechts kabinet met veel partijen? Daar gaat geen grote partij aan meewerken.
Met de huidige peilingen lijk CDA, GL-PvdA het samen te moeten gaan doen. En dat aangevuld met D66 en dan toch VVD? Teveel partijen is ook niet goed voor stabiliteit.
zaterdag 6 september 2025 om 19:21
Misschien ook kieskeurigheid van werkgevers. Of een groot deel van de werklozen is écht ongeschikt voor een baan met de bijbehorende discipline. Ik kan me voorstellen dat een ondernemer liever een Oekraïner of Ghanees heeft dan iemand die 15 jaar bijstand op zijn CV heeft staan.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
zaterdag 6 september 2025 om 19:23
zaterdag 6 september 2025 om 19:24
Ik woon in een gemeente die ooit een voortrekkersrol had op het gebied van de "tegenprestatie voor een uitkering." Het klonk allemaal prachtig, maar de praktijk bleek weerbarstiger. Er zitten steeds meer mensen in de bijstand die eigenlijk een andersoortige uitkering zouden moeten hebben, er is een groep mensen die onbemiddelbaar is en heel eerlijk, werk wegbezuinigen en vervolgens iemand voor een uitkering precies hetzelfde werk laten doen is ethisch ook discutabel. Maar Hoera voor het neoliberalisme maar weer.
Si abra la puerta hay lobos.
zaterdag 6 september 2025 om 20:53
Dat klopt, een substantieel deel van de mensen die bijstand krijgt is door complexe problematiek helemaal niet in staat om te werken. Daar zijn talloze onderzoeken over verschenen, en toch menen politici elke keer weer dat ze het wiel opnieuw kunnen/moeten uitvinden, al naar gelang hun politieke kleur en wereldbeeld.oudebaas schreef: ↑06-09-2025 19:21Misschien ook kieskeurigheid van werkgevers. Of een groot deel van de werklozen is écht ongeschikt voor een baan met de bijbehorende discipline. Ik kan me voorstellen dat een ondernemer liever een Oekraïner of Ghanees heeft dan iemand die 15 jaar bijstand op zijn CV heeft staan.
zaterdag 6 september 2025 om 22:03
De trickle down economy is een fabeltje waar gelukkig niet veel stemmers meer voor vallen als je de peilingen voor de VVD ziet.
https://www.lse.ac.uk/research/research ... -economics
zondag 7 september 2025 om 16:35
Ik gebruik het woord eigenlijk nooit, andere mensen wel. Die vinden dat er veel islamisering in Nederland is, dat de "explosie van islamisering" hoog uitvalt en dat de islamisering sterk zal toenemen de komende jaren.
Ik zelf merk er weinig van.
zondag 7 september 2025 om 16:40
De VVD wil niet alleen belastingverlaging voor de rijken. De VVD is vooral interessant voor jonge huiseigenaren die het slachtoffer dreigen te worden van de afbouw van de hypotheekrenteaftrek door PvdA en CDA.Danae schreef: ↑06-09-2025 22:03De trickle down economy is een fabeltje waar gelukkig niet veel stemmers meer voor vallen als je de peilingen voor de VVD ziet.
https://www.lse.ac.uk/research/research ... -economics
De daling in de peilingen komt vooral door de waarde die de kiezer aan hecht aan de persoon van een lijsttrekker, en die van de VVD heeft zich met allerlei zaken bemoeit die haar niets aangingen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in