Wat stemt Viva?
zaterdag 6 september 2025 om 07:53
Zohé, wat een leugen. Dit is dus de reden dat er zoveel wordt gedreigd en bedreigd tegen politici.Danae schreef: ↑06-09-2025 07:44Het is helemaal niet voor de hand liggend dat christelijke partijen samen gaan werken met de PVV. Christenen vinden menselijkheid en normen en waarden nogal belangrijk namelijk en dat ontbreekt volledig bij de PVV.
Ik ben bang dat hoeveel ze ook verliezen, de VVD toch in de coaltie gaat komen. En dat het afbraakbeleid waar niemand bij gebaat is behalve een paar mensen die er geld aan verdienen doorgaat. Maar ik hoop dat ik het te somber inzie.
Vertel, wat breekt de VVD af en wie verdient er geld aan.
Ik hoop in ieder geval dat er kei- en keihard naar het huishoudboekje wordt gekeken en dat er geen stuiver uitgaat die er niet inkomt.
zaterdag 6 september 2025 om 07:59
De huizenmarkt heeft de VVD volledig verziekt en de sociale huur afgebroken. Degenen die die huurwoningen hebben opgekocht hebben daar ontzettend veel geld aan verdiend, alsook degenen die voor de enorme prijsstijgingen meerdere huizen hadden. Als het expliciet maken daarvan zorgt voor bedreigingen, dan is de oorzaak daarvan dus hun beleid.Vanielje schreef: ↑06-09-2025 07:53Zohé, wat een leugen. Dit is dus de reden dat er zoveel wordt gedreigd en bedreigd tegen politici.
Vertel, wat breekt de VVD af en wie verdient er geld aan.
Ik hoop in ieder geval dat er kei- en keihard naar het huishoudboekje wordt gekeken en dat er geen stuiver uitgaat die er niet inkomt.
zaterdag 6 september 2025 om 08:15
Dat is niet zo. Er is tijdens de crisis een verhuurdersheffing ingesteld. Dat was het enige politieke compromis dat bereikt kon worden. De corporaties hebben zelf gekozen voor een andere samenstelling van hun woningvoorraad. En de winnaars daarvan zijn vooral de brave bestuurders van die woningstichtingen.Danae schreef: ↑06-09-2025 07:59De huizenmarkt heeft de VVD volledig verziekt en de sociale huur afgebroken. Degenen die die huurwoningen hebben opgekocht hebben daar ontzettend veel geld aan verdiend, alsook degenen die voor de enorme prijsstijgingen meerdere huizen hadden. Als het expliciet maken daarvan zorgt voor bedreigingen, dan is de oorzaak daarvan dus hun beleid.
zaterdag 6 september 2025 om 08:26
Oh, en nog een kleine reminder: de verhuurdersheffing werd ingesteld onder Rutte II, kabinet van VVD en PvdA.Danae schreef: ↑06-09-2025 07:59De huizenmarkt heeft de VVD volledig verziekt en de sociale huur afgebroken. Degenen die die huurwoningen hebben opgekocht hebben daar ontzettend veel geld aan verdiend, alsook degenen die voor de enorme prijsstijgingen meerdere huizen hadden. Als het expliciet maken daarvan zorgt voor bedreigingen, dan is de oorzaak daarvan dus hun beleid.
zaterdag 6 september 2025 om 08:34
Nee hoor, dat kwam gewoon door het kabinetsbeleid https://eenvandaag.avrotros.nl/artikele ... ken-137004Vanielje schreef: ↑06-09-2025 08:15Dat is niet zo. Er is tijdens de crisis een verhuurdersheffing ingesteld. Dat was het enige politieke compromis dat bereikt kon worden. De corporaties hebben zelf gekozen voor een andere samenstelling van hun woningvoorraad. En de winnaars daarvan zijn vooral de brave bestuurders van die woningstichtingen.
Kun je ontkennen wat je wil maar dat maakt het niet minder waar.
zaterdag 6 september 2025 om 08:49
Waar heb je het over? Dit artikel gáát over de Verhuurdersheffing en het effect op de woningmarkt.Danae schreef: ↑06-09-2025 08:34Nee hoor, dat kwam gewoon door het kabinetsbeleid https://eenvandaag.avrotros.nl/artikele ... ken-137004
Kun je ontkennen wat je wil maar dat maakt het niet minder waar.
Dit was de enige maatregel in het kabinet Rutte-Asscher die genoeg geld opleverde om het gat in de begroting te dichten én waarmee zowel VVD als PvdA het eens waren.
zaterdag 6 september 2025 om 09:02
Als je goed leest zie je dat het over het gehele woningmarktbeleid gaat, waardoor ook de woz-waarde omhoog is geschoten (aan wie wil je de schuld geven voor de jubelton?) die invloed heeft op de huurmarkt. Al dat beleid van die kabinetten Rutte dus. Toch een beetje laf om als dat beleid bekritiseerd dan de verantwoordelijkheid af te willen schuiven op de wisselende coalitiepartners die de VVD het gehad.Vanielje schreef: ↑06-09-2025 08:49Waar heb je het over? Dit artikel gáát over de Verhuurdersheffing en het effect op de woningmarkt.
Dit was de enige maatregel in het kabinet Rutte-Asscher die genoeg geld opleverde om het gat in de begroting te dichten én waarmee zowel VVD als PvdA het eens waren.
Gelukkig heeft Timmermans ook al aangegeven niet meer naar rechts op te schuiven voor coalitievorming, dus daar hoeven stemmers niet bang voor te zijn.
https://www.nu.nl/politiek/6358604/timm ... -meer.html
zaterdag 6 september 2025 om 09:07
Zeggen en doen is een groot verschil. Vooralsnog lijken CDA en PvdA/Gl de grootste te worden, beiden partijen zullen dan toch moeten opschuiven om samen te kunnen werken.Danae schreef: ↑06-09-2025 09:02Gelukkig heeft Timmermans ook al aangegeven niet meer naar rechts op te schuiven voor coalitievorming, dus daar hoeven stemmers niet bang voor te zijn.
Het enige wat ik voor nu voor waar aan neem is dat deze partijen niet met PVV in zee gaan.
zaterdag 6 september 2025 om 09:08
Nou ja, het CDA heeft een tijd terug best een stap naar rechts gemaakt. Dat was in de periode dat bijvoorbeeld Hannie van Leeuwen, een partycoryfee met sociale inborst, zich terugtrok als actief lid.Danae schreef: ↑06-09-2025 07:44Het is helemaal niet voor de hand liggend dat christelijke partijen samen gaan werken met de PVV. Christenen vinden menselijkheid en normen en waarden nogal belangrijk namelijk en dat ontbreekt volledig bij de PVV.
Ik ben bang dat hoeveel ze ook verliezen, de VVD toch in de coaltie gaat komen. En dat het afbraakbeleid waar niemand bij gebaat is behalve een paar mensen die er geld aan verdienen doorgaat. Maar ik hoop dat ik het te somber inzie.
zaterdag 6 september 2025 om 09:20
Jubelton: ingevoerd 2013, door Jeroen Dijsselbloem (PvdA).Danae schreef: ↑06-09-2025 09:02Als je goed leest zie je dat het over het gehele woningmarktbeleid gaat, waardoor ook de woz-waarde omhoog is geschoten (aan wie wil je de schuld geven voor de jubelton?) die invloed heeft op de huurmarkt. Al dat beleid van die kabinetten Rutte dus. Toch een beetje laf om als dat beleid bekritiseerd dan de verantwoordelijkheid af te willen schuiven op de wisselende coalitiepartners die de VVD het gehad.
Gelukkig heeft Timmermans ook al aangegeven niet meer naar rechts op te schuiven voor coalitievorming, dus daar hoeven stemmers niet bang voor te zijn.
Beetje raar om de VVD dingen te verwijten die door de minister van een coalitiegenoot zijn doorgevoerd.
De problemen op de huizenmarkt zijn eigenlijk meer verorzaakt door de PvdA dan door de VVD.
zaterdag 6 september 2025 om 09:38
Uiteraard is coalitievorming nodig in Nederland (gelukkig!) maar dat ze meer bij hun principes gaan blijven de komende tijd, daar geloof ik wel in.
danae wijzigde dit bericht op 06-09-2025 09:40
0.10% gewijzigd
zaterdag 6 september 2025 om 09:40
Arme VVD, die in al die kabinetten waar zij de minister-president leverden zulk woningmarktbeleid hebben moeten voeren waar ze totaal niet achter stonden.
zaterdag 6 september 2025 om 09:53
Ja he? In 4 kabinetten de grootste partij, maar toch is het nog steeds de schuld van links.
Een interessant artikel over de geschiedenis van het woonbeleid en hoe het misging (CDA en VVD).
https://decorrespondent.nl/14726/wat-e ... 41d4aa0067
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zaterdag 6 september 2025 om 11:39
Maar ook in dit artikel wordt weer harde kritiek gelevert specifiek op de maatregelen genomen door het Rutte-Asscher kabinet van 2012 t/m 2017.Sun.lover schreef: ↑06-09-2025 09:53Ja he? In 4 kabinetten de grootste partij, maar toch is het nog steeds de schuld van links.
Een interessant artikel over de geschiedenis van het woonbeleid en hoe het misging (CDA en VVD).
https://decorrespondent.nl/14726/wat-e ... 41d4aa0067
Je mag gerust kritiek hebben op dat beleid, maar benoem dan ook de sterke punten, zoals de toen ingevoerde inkomenstoets waardoor sociale woningbouw voor de échte lagere inkomens bereikbaar bleef.
En als dat allemaal de schuld is van de VVD, waarom is coalitiegenoot PvdA daar dan niet voor gaan liggen? De kont tegen de krib gegooid? Of gewoon het kabinet laten vallen.
zaterdag 6 september 2025 om 11:42
De PvdA is er toen ook zwaar voor afgestraft door de kiezers.Vanielje schreef: ↑06-09-2025 11:39Maar ook in dit artikel wordt weer harde kritiek gelevert specifiek op de maatregelen genomen door het Rutte-Asscher kabinet van 2012 t/m 2017.
Je mag gerust kritiek hebben op dat beleid, maar benoem dan ook de sterke punten, zoals de toen ingevoerde inkomenstoets waardoor sociale woningbouw voor de échte lagere inkomens bereikbaar bleef.
En als dat allemaal de schuld is van de VVD, waarom is coalitiegenoot PvdA daar dan niet voor gaan liggen? De kont tegen de krib gegooid? Of gewoon het kabinet laten vallen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
zaterdag 6 september 2025 om 12:44
Ik geef kritiek waar ik kritiek op heb en dat is op het afbraakbeleid van de vele kabinetten Rutte, o.a. op het gebied van de woningmarkt: koop en huur. En ook op andere gebieden zoals de zorg en het onderwijs. De VVD wil niets opbouwen, in ieder geval niet voor mensen die weinig hebben. Dus als je vooral wil dat de mensen die al veel hebben nog meer krijgen moet je VVD stemmen. Als je liever wil dat anderen ook een kans krijgen, kun je beter op een andere partij stemmen.Vanielje schreef: ↑06-09-2025 11:39Maar ook in dit artikel wordt weer harde kritiek gelevert specifiek op de maatregelen genomen door het Rutte-Asscher kabinet van 2012 t/m 2017.
zaterdag 6 september 2025 om 13:22
Je moet VVD stemmen als je wilt dat de gemiddelde welvaart toeneemt zodat ook de onderkant van de arbeidsmarkt meer gaat verdienen, de lasten omlaag gaan en er geen geld uit wordt gegeven zodat de staatsschuld nog verder stijgt.Danae schreef: ↑06-09-2025 12:44Ik geef kritiek waar ik kritiek op heb en dat is op het afbraakbeleid van de vele kabinetten Rutte, o.a. op het gebied van de woningmarkt: koop en huur. En ook op andere gebieden zoals de zorg en het onderwijs. De VVD wil niets opbouwen, in ieder geval niet voor mensen die weinig hebben. Dus als je vooral wil dat de mensen die al veel hebben nog meer krijgen moet je VVD stemmen. Als je liever wil dat anderen ook een kans krijgen, kun je beter op een andere partij stemmen.
zaterdag 6 september 2025 om 13:33
Omdat je in een coalitie zit. Maar dat is wat anders dat alles de schuld zou zijn van de PVDA en niet van de grootste partij de VVD.Vanielje schreef: ↑06-09-2025 11:39Maar ook in dit artikel wordt weer harde kritiek gelevert specifiek op de maatregelen genomen door het Rutte-Asscher kabinet van 2012 t/m 2017.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zaterdag 6 september 2025 om 13:34
Geloof je dat echt?

zaterdag 6 september 2025 om 15:45
De gemiddelde VVD stemmer is tegen een verhoging van het minimumloon. VVD wil defensie betalen door te bezuinigen op bijstandsuitkeringen. Ja zo gaan de mensen die het het hardst nodig hebben er inderdaad op vooruit. Trickle down economie is een fabeltje dat alleen de welvarenden dient.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 6 september 2025 om 16:02
Nú het minimumloon verhogen is hetzelfde als handmatig de al zo hoge inflatie omhoog draaien, AOW e.d. zijn daar namelijk aan gekoppeld.Quaintrelle schreef: ↑06-09-2025 15:45De gemiddelde VVD stemmer is tegen een verhoging van het minimumloon. VVD wil defensie betalen door te bezuinigen op bijstandsuitkeringen. Ja zo gaan de mensen die het het hardst nodig hebben er inderdaad op vooruit. Trickle down economie is een fabeltje dat alleen de welvarenden dient.
En feit is dat de wereld veranderd is en de investeringen in defensie ergens van betaald moeten worden. De VVD wil het bijstandsregime inderdaad aanpassen. Dat komt niet noodzakelijk neer op verlaging, maar door efficiënte inzet van bijstandsgerechtigden kan er ook een toegevoegde waarde gecreëerd worden.
zaterdag 6 september 2025 om 16:25
ik ken de verkiezingsprogramma’s wel. Maar feit is dat vooral de grote ondernemingen en de rijken er beter van zijn geworden. De lui die ook grote bedragen doneren, zoals bijvoorbeeld OTTO workforce. De VVD heeft het tijdens de campagne altijd over dat hard werken moet lonen en dat de middeninkomens er op vooruit moeten gaan. Oh ja en over veiligheid. Toch zijn de laatste regeringsperiode de lasten vooral neergelegd bij de werkende burgers en niet bij het groot kapitaal. Dus loze woorden om stemmers te winnen.
zaterdag 6 september 2025 om 16:36
op welke manier wil je bijstandsgerechtigden efficiënt inzetten?Vanielje schreef: ↑06-09-2025 16:02Nú het minimumloon verhogen is hetzelfde als handmatig de al zo hoge inflatie omhoog draaien, AOW e.d. zijn daar namelijk aan gekoppeld.
En feit is dat de wereld veranderd is en de investeringen in defensie ergens van betaald moeten worden. De VVD wil het bijstandsregime inderdaad aanpassen. Dat komt niet noodzakelijk neer op verlaging, maar door efficiënte inzet van bijstandsgerechtigden kan er ook een toegevoegde waarde gecreëerd worden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in