Actueel
alle pijlers
Wat wordt er zoal gestemd?
woensdag 27 februari 2008 om 15:52
Ik ben niet iemand die op een vaste partij stemt (heb het ook pas 1 keer mogen doen voor de 2e kamer ) en zou op dit moment niet weten voor wie ik zou gaan als er nu verkiezingen zouden zijn. Heb bij meerdere partijen dat ik het met sommige punten eens ben, en met anderen juist helemaal niet (en dat dat dan ook genoeg reden is om ze niet te kiezen). Lastig dus!
Wat betreft het dichter bij je werk gaan wonen: vaak hebben beide partners werk, dat hoeft niet allebei in dezelfde plaats te zijn (je kunt wel dichtbij solliciteren maar ze moeten je ook maar net willen hebben). Daarnaast is mijn vriend in dienst bij een detacheringsbureau en die heeft dus ieder jaar ergens anders werk. En ieder jaar verhuizen gaat me wat ver!
Daarnaast heeft hij tot nu toe alleen maar op plaatsen gezeten waar geen openbaar vervoer kwam (of je deed er 2 uur over + fietsen vanaf t dichtstbijzinde treinstation). En dan heb ik het gewoon over brabant/utrecht/zuid holland etc!
Wat betreft het dichter bij je werk gaan wonen: vaak hebben beide partners werk, dat hoeft niet allebei in dezelfde plaats te zijn (je kunt wel dichtbij solliciteren maar ze moeten je ook maar net willen hebben). Daarnaast is mijn vriend in dienst bij een detacheringsbureau en die heeft dus ieder jaar ergens anders werk. En ieder jaar verhuizen gaat me wat ver!
Daarnaast heeft hij tot nu toe alleen maar op plaatsen gezeten waar geen openbaar vervoer kwam (of je deed er 2 uur over + fietsen vanaf t dichtstbijzinde treinstation). En dan heb ik het gewoon over brabant/utrecht/zuid holland etc!
woensdag 27 februari 2008 om 15:53
woensdag 27 februari 2008 om 15:54
Ik denk niet dat er veel mensen bij het verhuizen van het ene koophuis naar het andere op achteruit zijn gegaan de afgelopen jaren.
Als je huis 30.000 euro gestegen is in een paar jaar tijd, dan is de overdrachtsbelasting van 15.000 euro natuurlijk geen reden om niet te verhuizen.
Maar ik ben het wel met je eens dat overdrachtsbelasting een belachelijke dubbele belastingheffing is die moet verdwijnen. Maar niet omdat verhuizen er te duur voor wordt.
woensdag 27 februari 2008 om 16:23
woensdag 27 februari 2008 om 16:50
Dat is je eigen keuze.
Het alternatief is in lange files staan.
Want, let's face it: die gaan nooit meer minder worden in Nederland...
Dus van mij moet je niet verhuizen. Maar als je ver van je werk blijft wonen en je staat daardoor een uur in de file, vind ik dat je niet moet zeuren omdat er alternatieven zijn.
woensdag 27 februari 2008 om 17:01