Wat zit er in jullie overlevingspakket

31-01-2024 10:58 249 berichten
Waarom veel hooggeplaatsten nu waarschuwen voor een dreigende oorlog met Rusland
https://www.ad.nl/buitenland/waarom-vee ... ~a5dccbd2/

Achter een betaalmuur, maar de kern is: "Je moet water in huis hebben, een radio op batterijen en een zaklantaarn die op batterijen werkt. Zodat je de eerste 36 uur kunt overleven.".

Zelf ben ik nog niet verder gekomen dan wat pakken Bar-le-Duc inslaan en bedenken dat ik hoognodig naar de Blokker moet voor een lading batterijen. Zijn jullie al begonnen met het aanleggen van een noodvoorraad en noodpakket?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wijn, bier en sterke drank.

Ik snap dat nooit met dat water hamsteren. Als de nood echt aan de man is, zijn er overal sloten en vijvers waar je water uit kunt halen. Even koken en klaar om te drinken.

Ik snap sowieso niks van hamsteren.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
31-01-2024 11:51
Ik word hier een beetje bang van eerlijk gezegd.......
Ja snap ik... laatst werd gezegd door een hoge militairman, dat we er rekening mee moeten houden dat vrede niet vanzelfsprekend is, en dat iedereen zich zou moeten kunnen redden, een paar dagen. Dus ja, ik snap wel dat mensen maatregelen nemen en ook wel dat het onrust geeft.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
31-01-2024 11:51
Ik word hier een beetje bang van eerlijk gezegd.......
We stammen allemaal af van overlevers van oorlog en hongersnood. Het komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
31-01-2024 11:51
Ik word hier een beetje bang van eerlijk gezegd.......
Dat is naar.

Voor mij geldt dat wij dit al jaren in huis hebben, al voor corona.

En er zijn in Amerika en heel veel andere landen die echt al decennia preppen.

En daar is het tot nu toe nog nooit echt nodig geweest (afgezien van natuurrampen).

Ik denk maar zo; beter mee verlegen dan om verlegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebloem98 schreef:
31-01-2024 11:53
Daar moeten nog kopieen van belangrijke documenten bij en een goede powerbank. En heb daarnaast ook een krat met voedsel wat ik bij nood zo mee kan nemen. En in de schuur een aardige voorraad water.
Maar ja, waar ga je heen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel wat water op voorraad maar alleen genoeg om drie dagen drie mensen en twee huisdieren mee te hydrateren. Spoelwater voor toiletten zal ik dan aftappen uit een van de regentonnen.
Zaklampen (gewone en een ‘knijpkat’) hangen in de meterkast.

Radio op batterijen heb ik niet. Al een aantal keer wat aan de hand geweest (wateroverlast, chemieconcern half in de fik) en dat het alarm ging maar berichtgeving ho maar. Ja dat het alarm was afgegaan maar zover waren de meeste mensen wel. Denk dat de powerbank op zonne-energie i.c.m. telefoon meer info opleveren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
31-01-2024 11:53
Ja snap ik... laatst werd gezegd door een hoge militairman, dat we er rekening mee moeten houden dat vrede niet vanzelfsprekend is, en dat iedereen zich zou moeten kunnen redden, een paar dagen. Dus ja, ik snap wel dat mensen maatregelen nemen en ook wel dat het onrust geeft.
Had ie niet moeten zeggen, van die paar dagen. Nonsens natuurlijk.
En onrust geeft dat voor sommigen.
Een collega van hem heeft dat op tv zondag wel wat afgezwakt.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
31-01-2024 12:01
Maar ja, waar ga je heen?
Vraag ik mij ook af ;-D
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb één flesje water van 0,5 liter dat mijn ex-vriend ooit in de koelkast heeft gelegd en achter heeft gelaten toen hij vertrok. Ik drink geen water uit plastic flesjes dus het ligt er nog steeds.

Ik koop pas nieuw wc-papier als de laatste rol in gebruik is dus als op dat moment een ramp uitbreekt heb ik ook een probleem.

Momenteel heb ik één bakje macaroni in de vriezer staan en dat is al het eten wat ik in huis heb.

Ik heb geen kaarsen, wel een klein zaklampje en lucifers. Maar het is me nog nooit gelukt een lucifer af te strijken.

Als er een ramp uitbreekt ben ik de sjaak.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
31-01-2024 12:04
Had ie niet moeten zeggen, van die paar dagen. Nonsens natuurlijk.
En onrust geeft dat voor sommigen.
Een collega van hem heeft dat op tv zondag wel wat afgezwakt.
Voor de inside info moeten we bij jou zijn natuurlijk :D
zolang jij niks in huis haalt doe ik het ook niet
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
31-01-2024 12:04
Had ie niet moeten zeggen, van die paar dagen. Nonsens natuurlijk.
En onrust geeft dat voor sommigen.
Een collega van hem heeft dat op tv zondag wel wat afgezwakt.
Toen de oorlog in Oekraine net startte, had ik het wel even op de heupen dat ik dacht: ik moet een moestuin! En een kelder om te schuilen! Met mijn doorzon woning waar de raketten dwars doorheen slaan!
Nu is dat niet meer het geval.

Ik denk dat als Polen erbij betrokken word, ik echt werk ga maken van voorbereiden. Maar nu niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
31-01-2024 12:05
Vraag ik mij ook af ;-D
Ik zou dan naar mijn ouders gaan (op het platteland), als dat nog mogelijk is.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
31-01-2024 12:10
Voor de inside info moeten we bij jou zijn natuurlijk :D
zolang jij niks in huis haalt doe ik het ook niet
Heel goed. :proud:
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon dichtbij de Belastingdienst. Ik kan het wel schudden hierzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alleen kaarsen, waxinelichtjes, standaard voorraad qua eten en drinken en kattenvoer, water uit de regenton. Als ik het toilet niet meer door kan spoelen ga ik wel op een van de kattenbakken ;-D
Waarschijnlijk niet verstandig maar ik heb helemaal geen zin om rekening te houden met een eventuele ramp/oorlog.
calamitycat wijzigde dit bericht op 31-01-2024 12:15
3.80% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben geen pakketten. We hebben genoeg eten voor een paar maanden. In die tijd starten we wel iets op om in de eigen voedselvoorziening te voorzien. We hebben heel veel kennis van voedsel halen uit de natuur. Verder hebben we een waterbron, stroombron en genoeg brandstof voor drie jaar warmte en koken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
31-01-2024 12:11
Toen de oorlog in Oekraine net startte, had ik het wel even op de heupen dat ik dacht: ik moet een moestuin! En een kelder om te schuilen! Met mijn doorzon woning waar de raketten dwars doorheen slaan!
Nu is dat niet meer het geval.

Ik denk dat als Polen erbij betrokken word, ik echt werk ga maken van voorbereiden. Maar nu niet.
Als Rusland een Navoland gaat binnenvallen ben ik te laat met alles vrees ik. Schiphol, Rotterdamse haven, het internetknooppunt Amsterdam internet Exchange.. De Randstad is echt wel een gigadoelwit als het misgaat en 1 bom en alles is weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
31-01-2024 11:20
In geval van die stroomuitval is een radio op batterijen toch vooral handig als je graag naar de radio luistert?
Ik denk dat bedoeld wordt als er wat gebeurd, dat dat het enige contact met de buitenwereld is, niet voor de gezellige muziek.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
31-01-2024 12:15
Wij hebben geen pakketten. We hebben genoeg eten voor een paar maanden. In die tijd starten we wel iets op om in de eigen voedselvoorziening te voorzien. We hebben heel veel kennis van voedsel halen uit de natuur. Verder hebben we een waterbron, stroombron en genoeg brandstof voor drie jaar warmte en koken.
Heb je allemaal jerrycans staan?
Alle reacties Link kopieren Quote
CleopatraVII schreef:
31-01-2024 12:09
Ik heb één flesje water van 0,5 liter dat mijn ex-vriend ooit in de koelkast heeft gelegd en achter heeft gelaten toen hij vertrok. Ik drink geen water uit plastic flesjes dus het ligt er nog steeds.

Ik koop pas nieuw wc-papier als de laatste rol in gebruik is dus als op dat moment een ramp uitbreekt heb ik ook een probleem.

Momenteel heb ik één bakje macaroni in de vriezer staan en dat is al het eten wat ik in huis heb.

Ik heb geen kaarsen, wel een klein zaklampje en lucifers. Maar het is me nog nooit gelukt een lucifer af te strijken.

Als er een ramp uitbreekt ben ik de sjaak.
Na die eerste 48 uur ben ik ook gewoon de l*l, daar maak ik mij geen illusies over. Als er onrust of paniek uitbreekt dan lig ik als eerste tussen zes planken.
Als ik kijk naar die spullen die de overheid adviseert, dan denk ik bij die zaag ook ‘wat dan?’. Ik kan niet eens zagen. Ik zou niet weten wat ik kan doen met een zaag. Die hamer snap ik nog (bij een gevecht op leven en dood om het laatste blikje bonen of zo) en een kniptang kan handig zijn om vee uit een weide nog een fighting chance te geven bij hoog water of vuur.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
31-01-2024 11:53
Ik heb wijn, bier en sterke drank.

Ik snap dat nooit met dat water hamsteren. Als de nood echt aan de man is, zijn er overal sloten en vijvers waar je water uit kunt halen. Even koken en klaar om te drinken.

Ik snap sowieso niks van hamsteren.

Waar ga je dat op koken dan?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik arcenicum ga aanschaffen, ik ben niet zo'n type om op de vlucht te slaan
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
31-01-2024 12:18
Heb je allemaal jerrycans staan?
Hout. Dat moet drie jaar drogen voor gebruik, vandaar dat we voor drie jaar hebben liggen. En we kunnen koken op de kachel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is meer voor het idee en om lekker te kunnen slapen. Sowieso komen je eigen buren ws gewapend je huis leeg plunderen zodra de pleuris uitbreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
31-01-2024 12:24
Ik denk dat ik arcenicum ga aanschaffen, ik ben niet zo'n type om op de vlucht te slaan
Is ook een optie :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven