Whatsapp fraude: ik ben er intrapt. dure les

28-09-2020 01:29 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voel ik me stom en machteloos. De ‘ vriend in nood fraude’ was mij nog niet bekend. Nu wel. En het heeft me veel geld gekost,
Ik werd geappt door iemand die zich voordeed als mijn zoon. Dezelfde profielfoto. En zelfs zijn manier van communiceren was zoals Ik die ken van mijn zoon als hij in paniek is. De oplichter moet dus grondig onderzoek hebben gedaan. Ik vind dat zo’n nare gedachte. En mijn zoon voelt zich schuldig.
Heeft iemand van jullie ook iets dergelijks meegemaakt?
Mensch durf te leven
Alle reacties Link kopieren
Darkside: bedankt voor de tip om whatsapp beter te beveiligen. Heb ik gelijk toegepast!
Mensch durf te leven
Dat soort lui mogen ze van mij echt kei- en keihard straffen.
Maar ja, pak ze maar eens
Elegantic schreef:
28-09-2020 13:32
WA geschiedenis kan niet, tenzij ze het originele nummer gebruiken?

Dit bedoel ik en misschien zijn de appjes gekopieerd in een nieuwe chat (zo begreep ik je van mijn buurvrouw):
Tikatukka schreef:
28-09-2020 19:16
Ik reageer even algemeen. Dank voor jullie lieve reacties! Over de financiële schade kom ik wel heen. Waar ik vooral moeite mee heb is dat ik me stom voel. Sommigen van jullie wrijven er dat ( hopelijk onbedoeld) nog even subtiel in.
Het tweede waar ik veel moeite mee heb is dat de oplichter kennelijk heeft kunnen meekijken met mijn privé gesprekken via whatsapp met mijn zoon. En zijn taal heeft gekopieerd.
Ik heb onmiddellijk de bank gebeld en aangifte bij de politie gedaan. Daar verwacht Ik verder niks van
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
28-09-2020 09:25
Niet bekend met deze vorm van fraude? Ik zie het al jaren het internet over gaan.

Maar goed, met mijn familie heb ik afgesproken dat ik altijd zou bellen als ik geld nodig heb.
Als mijn kind of een vriend hierover zou appen zou ik ook bellen, zeker omdat dit zo vaak voorkomt.
Ik heb toevallig ook een paar maanden geleden toen dit soort fraude enorm in het nieuws was tegen mijn ouders gezegd dat ze me altijd moeten bellen als ik per WhatsApp om geld zou vragen.

Enorm balen TO, ze gaan heel geraffineerd te werk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn moeder hebben ze zich ook 2x voorgedaan als mij, wel zonder foto. Ze had het dan ook gelijk door.

Wat vervelend to. Heel naar hoe ze te werk gaan.
Brucedehond schreef:
28-09-2020 05:15
Uhm... Zoon heeft hier niets mee van doen hè. To moet juist leren om eerst te bellen in dit soort gevallen (wat ze door deze ervaring meteen heeft geleerd natuurlijk).

Maar balen voor je to! :there:
Nou TO verwacht het van zoon, ze appen dus wel meer en vinden dat normaal. Leer zoon dus dat hij belt ipv appt. En ja TO ook natuurlijk.
Ik vind het vreemd dat mensen hun zoon/dochter/zus etc niet gewoon bellen na dat vermeende paniek appje en klakkeloos geld gaan overmaken. Deze scam is al vele malen uitgebreid in het nieuws en op tv geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven