Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wekelijks in de Hema, zo niet vaker. Zit op 5 a 10 minuten loopafstand van huis.

Wat ik koop? Baby- en peuterkleding, ondergoed, houten speelgoed, make-up, vleeswaren, kantoorartikelen. Soms beddengoed (sommige gaan inmiddels 8 jaar mee), panty’s. Nouja, best veel dus. Peuter wil altijd graag een broodje eten en ik ontbijt er weleens.

Herken de ‘klachten’ over harde muziek bijvoorbeeld ook niet. Is blijkbaar niet in iedere Hema hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws denk ik! Boekhoorn gaat de Hema overnemen.

https://www.nu.nl/ondernemen/5520470/on ... redirect=1
.
Alle reacties Link kopieren
Zou die persoon zich baseren op dit inmiddels drieëneenhalf jaar lopend marktonderzoek?

Samengevat:
Minder meuk, meer kwaliteit en dan moet het weer lukken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat er nog naar de HEMA?
Marcel gaat vaak naar de HEMA! :)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2018 15:48
Reden: discriminatie
49.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Halal, kosher, veganistisch, lekker boeien.

Ik wil dat de afdeling allerhande roomboterkoekjes die je aan mag wijzen en die dan in een papieren zakje worden gedaan weer terug komt.

En goede handdoeken. Mijn nieuwste van de Hema (drie jaar oud) vallen de gaten al in, terwijl die van meer dan 25 jaar oud alleen maar wat dunner zijn geworden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De roomboterkoekjesafdeling wil ik ook weer terug! En de losse dropjes! De colaflesjes vond ik zo lekker. :heart:

Ik mijd de Hema momenteel (stomme onoverzichtelijke winkel met stomme spullen van slechte kwaliteit), maar ik hou hoop. Misschien weet Boekhoorn er weer een echt fijne zaak van te maken waar ik handdoeken kan kopen die twintig jaar meegaan, sokken kan halen waar niet binnen een mum van tijd gaten in vallen, roomboterkoekjes in een papiertje kan kopen en als kers op de taart een zak colaflesjes. Niet die gore dingen van Haribo, maar de enige echte Hema-colaflesjes!
Ik heb er van de week weer 30 euro uitgegeven aan kinderkleding voor dochter. Rokje, vestje en een trui. Voor mezelf zie ik er niet vaak iets, maar voor dochter maat 116 wel.

En haar verjaardagstaarten er ook gekocht vorige week.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er echt zelden. We halen alleen af en toe nog brood daar, want die vind ik het lekkerst.
Sinds Blokker hier weg is ga ik meer naar de Hema,anders moet ik naar de dichts bijzijnde stad dus wat dat betreft komt de Hema goed uit.
Ik gisteren, etui en weckpotten.

Alleen mijn eyeliner was er alweer niet. Ook niet genoeg weckpotjes en een lichtbak die ik wilde. Kon ik online kopen.

En ik had coupons geactiveerd voor wat korting op die spullen. Zo uit mijn mandje na 10 minuten, alles wat ik had was ineens uitverkocht. Stond er geen uren in ofzo.

Wel geactiveerde coupons en geen spullen. Grr.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-10-2018 14:48
Zou die persoon zich baseren op dit inmiddels drieëneenhalf jaar lopend marktonderzoek?

Samengevat:
Minder meuk, meer kwaliteit en dan moet het weer lukken.
Als ik facebook of twitter had zou ik marcel een linkje naar dit topic sturen!

(dit is een hint!)
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:53
3.09% gewijzigd
.
Ik hoop dat het nu eindelijk weer zo wordt dat ze gewoon hebben wat ik zoek. Dus gewoon blauwe panties in alle maten, kinderondergoed in alle maten en dan ook zo dat ik setjes heb, dus niet dat de zwarte onderbroeken er wel zijn maar dat ik kan fluiten naar de zwarte hemden, schoolspullen zonder dat ik misgrijp, mijn favo mascara gewoon op voorraad en sokken in de kleur die ik wil.

Ik wil niet terug naar huis, online moeten bestellen en dan de volgende dag terug om in hetzelfde filiaal alsnog de gewenste artikelen wel te kunnen ophalen, voor me klaargelegd en wel. Zorg gewoon voor beschikbaarheid in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk komen de goede bh's weer terug. Recent is het materiaal en de maatvoering veranderd. Waardeloos.
En ik hoop op de terugkeer van 50/60 denier effen panties, sokjes en pantykousjes. En niet die rottige kousevoetjes die na 2 stappen bij mn tenen zitten.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-10-2018 20:02
Hopelijk komen de goede bh's weer terug. Recent is het materiaal en de maatvoering veranderd. Waardeloos.
En ik hoop op de terugkeer van 50/60 denier effen panties, sokjes en pantykousjes. En niet die rottige kousevoetjes die na 2 stappen bij mn tenen zitten.
Ik wil mijn lievelingssokken van 10 jaar geleden terug. Heb nog maar 1 paar over. Ondertussen al 10 paar nieuwe versleten. Allemaal prut.
.
Alle reacties Link kopieren
Nu de hema ook in mijn land zit, ga ik er heel vaak heen
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-10-2018 15:10
Halal, kosher, veganistisch, lekker boeien.

Ik wil dat de afdeling allerhande roomboterkoekjes die je aan mag wijzen en die dan in een papieren zakje worden gedaan weer terug komt.
Er zijn zo goed al geen voorbeelden waaruit blijkt dat teruggrijpen op een voorbije tijd succesvol is. Ik gok dat de nieuwe eigenaar even flink huis gaat houden en het dan voor flink wat meer doorverkoopt. Zoals hij vaker heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nu op Nieuwsuur NPO2
nounou
Die overname lijkt mij het begin van het einde.

Verder koop ik er niet veel meer, te duur voor de kwaliteit.
De hot dogs en de gevulde speculaas zijn dan weer wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
18-10-2018 22:28
Er zijn zo goed al geen voorbeelden waaruit blijkt dat teruggrijpen op een voorbije tijd succesvol is. Ik gok dat de nieuwe eigenaar even flink huis gaat houden en het dan voor flink wat meer doorverkoopt. Zoals hij vaker heeft gedaan.

Als hij daarmee voor zorgt dat er goede producten komen, dan zal het me echt niet boeien of hij met de Hema slaapt of de Hema doorschuift.

Luister naar je vroegere klanten. Die komen terug als jij weer goede kwaliteit verkoopt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-10-2018 22:39
Die overname lijkt mij het begin van het einde.

Dat weet ik niet. Je zit met de frachisehouders die zich niet opzij laten zetten of uitmelken en belang hebben bij een sterke en duurzame Hema. Die hebben ze geprobeerd eruit te werken maar dat is niet gelukt en gaat nu ook niet meer door begrijp ik. Dus ff ontmantelen is er niet bij.
.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-10-2018 22:30
Nu op Nieuwsuur NPO2
Any news?
.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 16:18
Ik gisteren, etui en weckpotten.

Alleen mijn eyeliner was er alweer niet. Ook niet genoeg weckpotjes en een lichtbak die ik wilde. Kon ik online kopen.

En ik had coupons geactiveerd voor wat korting op die spullen. Zo uit mijn mandje na 10 minuten, alles wat ik had was ineens uitverkocht. Stond er geen uren in ofzo.

Wel geactiveerde coupons en geen spullen. Grr.
Ik was toevallig een paar dagen geleden bij de Casa en daar stonden me toch een partij weckpotjes. Ik dacht nog wie heeft daar behoefte aan? Maar blijkbaar is er toch vraag naar.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik hou nog steeds van de Hema. Het is niet een winkel waar ik dagelijks kom.

Maar ik ga er wel altijd heen voor feestartikelen, (verjaardags)kaartjes, agenda’s, kaarsen, kraamcadeautjes en cadeautjes voor kinderverjaardagen, BH’s, nagellak, wenkbrauwpotloodjes, (zwem)kleding voor mijn nichtje en neefje. Mijn tweelingzus koopt er heel regelmatig kleertjes voor mijn nichtje en neefje. En likkoekjes. En tompoucen en kinderchampagne voor feestjes.

Ik ben trouwens echt verliefd op hun babykleertjes. En de Jip en Janneke collectie. Ik hoop zó dat dat er nog is als ik kinderen krijg. :heart:
Alle reacties Link kopieren
http://www.quotenet.nl/Nieuws/6-zakenti ... ebt-218151

6 zakentips van Hema-koper Marcel Boekhoorn:

Als we investeren definieren we niet vooraf al onze exit strategie, maar we kopen onszelf nooit in zonder een goed idee te hebben aan wie we ons belang weer kunnen verkopen. If we don’t know our exit, we won’t buy it – it’s as simple as that.’


Maar ook:


‘De meeste private equitybedrijven focussen zich op kostenbesparingen. En dat is ook van belang voor een goede herstructurering, maar we geloven fundamenteel meer in het stimuleren van de groei, door innovatie en steun aan het management, dan het hakken in kosten.’
.
kopjekoffie70 schreef:
18-10-2018 22:47
Ik was toevallig een paar dagen geleden bij de Casa en daar stonden me toch een partij weckpotjes. Ik dacht nog wie heeft daar behoefte aan? Maar blijkbaar is er toch vraag naar.
Online kan ik ze daar niet vinden in een normale maat en zonder een glaswerkje erop. En bij ons is de xenos nog niet omgebouwt.

Is juist onwijs veel vraag naar ( hobbygewijs). Gelukkig verkoopt de ikea ze wel. Is alleen zo'n end rijden. ;-)

Zou gewoon al fijn zijn dat ze beter bevoorraden. Ik ging voor 3 dingen heen en bij 2 dingen was het vak leeg. En niet de eerste keer. Irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven