Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
07-06-2018 16:42
Heb altijd de Hema hoeslakens/dekbedhoezen , zijn prima.
Nu weer Hema onderbroeken in de aanbieding.Ook maar weer 3 gekocht.
Handdoeken van de Hema zware kwaliteit ook wel goed.Geven niet af na 2 keer voorwassen na aankoop.
Het viel mij laatst op dat de dekbedhoezen ook alleen maar in korte maten verkrijgbaar zijn. Heel dom, nu kopen minder mensen het. Ze hadden het op 200/220 moeten houden.
Jawel hoor, heb vorige week nog een lange genomen van 200 x 240.
Alle reacties Link kopieren
hudsonleegverkoop schreef:
03-07-2018 15:56
Het viel mij laatst op dat de dekbedhoezen ook alleen maar in korte maten verkrijgbaar zijn. Heel dom, nu kopen minder mensen het. Ze hadden het op 200/220 moeten houden.
Minder omzet kan meer marge beteken als hetgeen wat je wel blijft verkopen meer oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje van 3 is dol op de Hema...en die zit niet bij mij in buurt. Ze zegt altijd gaan we naar de Hema ijsje eten? Of we gaan naar de Hema; Goed idee!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik moest gister met mijn twee dochters even op een afspraak wachten dus wilden we in de vernieuwde hema wat drinken met wat lekkers. De hema is echt helemaal vernieuwd, ook een nieuw buffet met het taart-gedeelte er aan gekoppeld.

Oudste wilde een bubbelwafel-met-ijs-en-aardbeien waar overal grote reclames voor staan. Helaas, om 3 uur in de middag was dat er al niet meer. Zij koos wat anders, maar jongste wilde zo graag een echte hema tompouce: met gele room en roze glazuur. Die stond niet bij het buffet, maar ze waren wel bij de taart afdeling. Maar de medewerkster en later ook de manager wist ons te vertellen dat we die niet in het restaurantgedeelte mochten opeten als we die zouden kopen. Dus je koopt een hema-tompouce en verschillende buffet-dingen, maar de hema-tompouce mag je niet in het hema-restaurant opeten!!!!

de reden er voor is dat ze de buffetproducten willen promoten, dus of we dan de nieuwe hema-tompouce willen proberen. Geen room, veel slagroom en aardbeien er tussen. En daar houdt mijn dochter niet van, die wil gewoon de hema-tompouce. Maar nee hoor, dat mochten we alleen staand buiten op gaan eten.

Echt idioot dit, hoe verzinnen ze het. Die tompouce is een basis-hema product. Het restaurant was bijna leeg. en dan niet een tompouce mogen opeten binnen?

we zijn er weg gegaan, laat de hema maar met hun nieuwe assortiment.
The past may be in tatters
But today is all that matters
hudsonleegverkoop schreef:
03-07-2018 15:56
Het viel mij laatst op dat de dekbedhoezen ook alleen maar in korte maten verkrijgbaar zijn. Heel dom, nu kopen minder mensen het. Ze hadden het op 200/220 moeten houden.
Die maat is er gewoon nog. Er groter ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Laatst onderbroeken daar gekocht.
Na een maand of 2 begon de een na de andere onderbroek het te begeven...
Alle reacties Link kopieren
SweetChilliSauce schreef:
04-07-2018 15:33
Laatst onderbroeken daar gekocht.
Na een maand of 2 begon de een na de andere onderbroek het te begeven...
Ja, heel herkenbaar. Ze worden gauw slecht. Valer, gaatjes enz.
heb een jaar terug ondergoed er gehaald, en alles is nog prima. Alles nog netjes. Maar ik heb wel de duurdere, misschien maakt dat verschil
Echt zonde dat ooit zo'n fijn bedrijf zo van god los is geraakt. Ik dacht vanavond even iets te bestellen via de webshop (dat was de enige optie omdat het gewenste artikel niet in de filialen op voorraad is) en kreeg een vage foutmelding. Daarna proberen om de klantenservice te bellen: wachttijd is meer dan 20 minuten. Mailen kan niet want de klantenservice is geopend. Dan via Facebook: krijg ik een reactie van een chatbot die nergens op slaat.
Arme Hema, dit komt nooit meer goed.
Ach, ik heb er laatst nog besteld en ik hoop dat ze nog lang blijven.

De concurrentie van goedkope winkels zoals Action en dergelijke.
Wat ze daar aanbieden kan je dus ook bij al die andere winkels voor dezelfde prijzen kopen.
Is wel opletten dus met de kwaliteit.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 05-07-2018 11:56
58.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de hema al jaren niet meer zo leuk. Sinds je er geen losse koekjes meer kan kopen en snoep. Ze hadden altijd heerlijk paleisbanket. De vleeswarenafdeling ook niet meer mijn favoriet.
Ondergoed koop ik er nog wel eens. Bij de hemarkt heb ik dan wel weer een dekbedovertrek gescoord voor 10 euro zacht katoen en 200x220
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Laatst voor het eerst in jaren weer eens een t-shirt voor mezelf gekocht bij de Hema, omdat ik de print zo leuk vond. Helaas, na 1x wassen al helemaal pillig. Doe ik dus niet meer. Jammer.
Ik bestel nog een aantal katoenen zakdoeken bij ze. Ik heb er nog van 40 jaar oud.
Daar komen nu langzaam gaatjes in. Is toch fijner dan het wasbare (per ongeluk in de zak laten zitten van wegwerp) katoenen wegwerp die niet pluist.
Jammer dat ze alleen heren hebben...
Alle reacties Link kopieren
Laatst een usb-stick gekocht in de vorm van een palmboom omdat ik áltijd mijn sticks kwijt ben. Deze valt goed op. Prompt vind ik mijn andere (netjes opgeborgen) sticks terug.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-07-2018 12:14
Laatst een usb-stick gekocht in de vorm van een palmboom omdat ik áltijd mijn sticks kwijt ben. Deze valt goed op. Prompt vind ik mijn andere (netjes opgeborgen) sticks terug.
Ze hebben zulke leuke! Ik ga bijna hopen dat ik er eens eentje kwijt raak, zodat ik zo'n leuke nieuwe kan kopen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
05-07-2018 12:23
Ze hebben zulke leuke! Ik ga bijna hopen dat ik er eens eentje kwijt raak, zodat ik zo'n leuke nieuwe kan kopen.
De oplaadkabels voor 5 euro zijn ook goed. En dochterlief heeft de lippenstift usb stick.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
05-07-2018 12:03
Ik bestel nog een aantal katoenen zakdoeken bij ze. Ik heb er nog van 40 jaar oud.
Daar komen nu langzaam gaatjes in. Is toch fijner dan het wasbare (per ongeluk in de zak laten zitten van wegwerp) katoenen wegwerp die niet pluist.
Jammer dat ze alleen heren hebben...
Wedden dat de nieuwe geen 40 jaar meegaan? Je mag denk ik al blij zijn als ze de twee halen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het speelgoed voor kleine kinderen leuk bij de hema. Houten puzzeltjes voor een paar eiro in de vorm van Takkie. Houten snijplankje met houten mesje en houten fruit wat je dan kunt snijden. Stevig spul voor een leuke prijs. En ik koop er vaak Clairette de Die.
Ik ga steeds meer afkeer krijgen tegen die zooiwinkels alsAction , big bazaar en Prijsmepper
De Hema heeft inderdaad leuk houten speelgoed voor de kleintjes!

Verder vind ik de Hema helaas niet veel beter dan de Action. Het wordt steeds meer een zooiwinkel en dat soort winkels mijd ik. Jammer hoor, want ik heb wel behoefte aan een fijn miniwarenhuis met kwalitatief goede spullen. Bij de Bijenkorf betaal je het volle pond, de V&D is er niet meer (vind ik echt jammer) en de Hema is niet meer wat het is geweest. Online winkel ik alleen voor kinderkleding en ik moet er niet aan denken om handdoeken en dergelijke online te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 4 hele grote strand lakens gekocht, 4 stuks voor 24 euri koopje
Alle reacties Link kopieren
Ik bracht een paar jaar geleden in november een nieuwe houten treinset terug. De rails hadden splinters en de magneetjes waren roestig. Ik was (zoals altijd) de éééérste die ermee terug kwam. Ik antwoordde dat ze het dan na Sinterklaas wel druk zouden krijgen.

En inderdaad, een terugroepactie voor de houten treinset...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Toevallig was ik vandaag voor het eerst sinds jaren in de Hema, ik had wat kantoorspullen nodig en de Hema was de dichtstbijzijnde winkel.

Ik dacht even dat ik 13 was en in de Coolcat was beland, niet qua assortiment maar ze draaiden echt keiharde muziek en dan ook nog in iedere hoek van de winkel een ander nummer.

Ik kan bij de Hema nooit iets vinden dus ik ben de hele winkel doorgelopen. Ik weet niet of het draaien van Boef op maximaal volume bij de babykleertjes nou echt klanten gaat lokken, het is wel weer eens wat anders :rofl:
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
De Hema vind ik niet n trekker. Ik koop er rosbief. En andere vleeswaren. als ik in de stad ben,
En make-up kwasten, ruime keuze in n handige verkoop balie. en niet duur. Koop regelmatig nieuwe er bij.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb een houten tangram puzzel gekocht in verschillende kleurtjes. Is een leuk ding.

Jonge mensen willen niet functioneel. Die willen wegwerp.
Dat is het nieuwe statussymbool. Rommel op de straat gooien en anderen je rommel op laten ruimen.

Ik vond in mijn kast nog een prachtig hemdje dat ik ooit kocht bij de Hema.
Ik heb er ook nog een paar van zijde en dan gehaakt van een andere keten.
Van de H&M was de pasvorm er uit - met het complete stiksel aan de onderkant - nar twee keer dagen.
Prachtige kleur en het matcht bij heel veel kleding, maar is echt geen gezicht aan de onderkant.
Ik heb zelfs ondergoed van 20 jaar oud van ze. Draagt heerlijk in bed met dit warme weer.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-07-2018 23:23
65.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven