Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Alle reacties Link kopieren
Beddengoed koop ik bij een beddenwinkel. Helaas zijn dat er steeds minder.

Ik koop geen beddengoed bij de schreeuwreclamewinkelketens. Ik wil naar zaken waar nog écht personeel rondloopt dat je weet te bedienen en in de catalogus van vorig jaar wil nakijken of een bepaalde print nog leverbaar is.

Bij winkels waar de klantvriendelijkheid bestaat uit: "Als het er niet ligt, dan hebben we het niet" ben ik snel klaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-06-2021 15:47
Ik heb dat net andersom. Het Kruidvat vind ik een rommelige, ongeorganiseerde bende waar ik niks kan vinden. Etos heerlijk overzichtelijk, veel fijner.

Precies dat, bij het kruidvat ben ik altijd bang dat ik per ongeluk een heel schap omver loop doordat m'n veter bleef hangen achter een uit het schap stekende mascara :facepalm:

Bij mij in de buurt wordt binnenkort een HEMA geopend, zo blij! Heb me daar echt op verheugd.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-06-2021 11:13
Precies dat, bij het kruidvat ben ik altijd bang dat ik per ongeluk een heel schap omver loop doordat m'n veter bleef hangen achter een uit het schap stekende mascara :facepalm:
;-D

Ik moet zeggen dat ik ook liever naar de wat grotere en ruimer opgezette Kruidvat ga die iets verder weg is, dan naar de kleinere en soms overvolle - als er weer eens aanbiedingen midden in het smalle gangpad staan - op loopafstand.
Bij mij in de buurt wordt binnenkort een HEMA geopend, zo blij! Heb me daar echt op verheugd.
:jump:

Ik ben echt een Hema-fan en omdat ze maanden dicht moesten vanwege corona (wat ik heel raar vond) heeft de Hema nu extra hoge gunfactor bij mij. Ik kom er nu (nog) vaker, ook voor spullen die ik normaal bij de AH of het Kruidvat zou kopen. Het helpt natuurlijk ook dat ik een Hema op 200 meter heb zitten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de V&D van vroeger, heerlijke winkel vond ik het. En later toen er winkeltjes in kwamen, bleef ik er ook nog komen, dan wisselde ik het winkelen af met een bezoekje aan het restaurant.

Mijn super mooie -niet te onderscheiden van echt- nepkerstboom is van de V&D, het negligé dat ik nu draag en meer dan 20 jaar geleden heb gekocht is van de V&D, evenals wat servieswerk dat ik in huis heb. Ik ging er ook altijd naartoe voor panty's en sokken, ze hadden veel keuze en goede kwaliteit.

De Hema die heeft meuk, slechtzittende kleding met rafels, daar ga ik slechts een enkele keer naartoe.

Net als de Kruidvat, daar kom ik wel eens voor talkpoeder of wasmiddel of zo, maar voor de rest probeer ik die winkel -die ze altijd zo helemaal volstouwen- te vermijden. Ik ben bang dat ik een keer per ongeluk zo'n berg met opgestapelde dozen daar in elkaar laat storten met mijn handtas. De kassa's daar vind ik ook raar, dan staat er een hele rij in de kassa die open is en wordt de kassa "tegenover" geopend, waardoor er mensen die niet in de rij stonden daar direct bij aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de V&D ook. Heerlijk om daar te struinen en dan tussendoor even wat eten/drinken bij La Place. Zo ontzettend jammer dat ze het niet gered hebben. Aan mij lag het niet, ik gaf er best veel geld uit :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik gun mijn kinderen de schoolcampus van V&D.
Alle reacties Link kopieren
Voor alle V&D liefhebbers: ze hebben een website. Met heel veel schoolspullen.

Niet hetzelfde als de echte winkels, beetje schrale troost, maar toch, de V&D bestaat soort van nog.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
06-06-2021 16:41
Ik gun mijn kinderen de schoolcampus van V&D.
Op de schoolcampus kon ik voor zoon niet eens een Casio rekenmachine kopen. Casio leverde niet meer, die zagen de bui blijkbaar al hangen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik mis V&D ook. Ik kwam ontzettend veel bij de V&D. Schoolcampus was inderdaad ook fijn. Dat is nu min of meer overgenomen door Albert Heijn en de Hema, maar wel op veel kleinere schaal.

Ik kom nog wel veel bij de Hema, maar niet zo heel veel voor kleding, alleen soms spijkerbroeken en wat basics voor de kinderen, ik vind bijvoorbeeld de flared jeans leuk en die hebben ze altijd in de collectie. Ik vind vooral schrijfspullen bij de Hema heel fijn (schriften e.d.) en dus ook wel schoolspullen, mijn dochter heeft een Pip Studio agenda die ik bij de Hema heb gekocht. Babyspullen (nu dan om cadeau te doen) koop ik ook vaak daar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
De schoolcampus van V&D toen ik zelf jong was. :cheer:

En later toen ik net mama was de babykledingafdeling. En weer iets later de kinderkledingafdeling voor iets grotere kleintjes. :heart:

Ik kon mijn tassen uitpuilend volstouwen daar, altijd bleef me iets aan mijn vingers plakken en werd mijn beurs leeggezogen.
herfstappeltaart schreef:
05-06-2021 15:47
Ik heb dat net andersom. Het Kruidvat vind ik een rommelige, ongeorganiseerde bende waar ik niks kan vinden. Etos heerlijk overzichtelijk, veel fijner.
Toch vind ik de rommelige Kruidvat hier in de buurt fijner dan de Etos. Bij deze Etos heb ik al zo vaak voor een leeg schap gestaan ("u kunt wel een waardebon krijgen, dan kunt u product x voor de aanbiedingsprijs krijgen de komende maand." 4x geprobeerd en 4x een leeg schap..). Ook is Etos met veel dingen net even wat duurder. Dan slalom ik liever met kinderwagen door de Kruidvat.

HEMA vind ik een heerlijke winkel. Babyspullen, basics, speelgoed en knutselspul :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh de V&D daar heb ik echt goede herinneringen aan. Vroeger als de kinderbijslag binnen was, dan werden mijn jongste neefje en mijn jongere zusje bij oma gestald en ging ik met mijn moeder, tante, broer en nichtjes winkelen voor het nieuwe seizoen. Met z'n vieren op de achterbank (of twee in de kofferbak) en dan nieuwe kleren kopen. Altijd gingen we naar V&D om koffie/fris te drinken en een saucijzenbroodje :heart: Natuurlijk struinden we daar dan heel lang rond.
Mijn moeder en tante ruzieden dan standaard wie mocht betalen. Nee ik betaal, jij hebt ook al gereden. Maar jij hebt het parkeren al betaald :proud:

En dan kwamen we met tassen vol kleren thuis die we vol trots aan onze oma ging showen.

Later ging ik met mijn zus alleen of met vriendinnen winkelen, maar struinen bij de V&D hoort eigenlijk bij winkelen voor mij en koffiedrinken natuurlijk. Nu ga ik nog steeds naar La Place als ik gewinkeld heb, maar het is het toch niet helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven