Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Aaaaah V&D ja, die mis ik ook. Ik kocht er wel eens een mooie leren tas of portemonnee, leren broekriem voor man, dat soort dingen.
Erg jammer dat het niet meer bestaat.
Vanmiddag even geshopt en bij de Hema alvast een lekker badjasje gescoord. Net boven de knie en niet zo dik (ziekenhuis is altijd een broeikas, zo warm) Ook nog van 20 voor 12 euro dus dat was een koopje.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 25-07-2020 18:44
Reden: tikfout
0.13% gewijzigd
Ja.....v&d.....liever die dan de hema 🥺
Aan de V&D van 30 jaar geleden hangt voor mij ook nog een hoop jeugdsentiment. Ik vond het al zo jammer toen ze de boel gingen omgooien, net als nu met de Hema gebeurt. Straks wordt Hema ook nog Shop in Shop o_o

@Herfstappeltaart, Badjasje? Nou vraag ik me af of wij dan dezelfde hebben :) Gewone stof, geen badstof?
ñuca schreef:
25-07-2020 19:33
Aan de V&D van 30 jaar geleden hangt voor mij ook nog een hoop jeugdsentiment. Ik vond het al zo jammer toen ze de boel gingen omgooien, net als nu met de Hema gebeurt. Straks wordt Hema ook nog Shop in Shop o_o

@Herfstappeltaart, Badjasje? Nou vraag ik me af of wij dan dezelfde hebben :) Gewone stof, geen badstof?

Het is een grijs stofje, niet helemaal glad maar ook geen badstof volgens mij. Van 20 voor 12 euro. Staat ook online bij de Hema.
Oh nee, die is niet hetzelfde, ik heb die lichtblauwe van jersey katoen. Ook heel fijn :)
Ik zit me vooral te irriteren momenteel dat de nieuwe folder maandag ingaat maar dat deze nergens te vinden is..
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
24-07-2020 18:30
Ik heb nachtgoed nodig voor het ziekenhuis. Ben geen twintig meer dus ik wil graag een beetje verschoond blijven van teksten e.d.
Zou ik bij de Hema kans van slagen hebben?Gewoon een stippeltje ofzo?
Ik moest wat dingen hebben voor een ziekenhuisbevalling en ben goed geslaagd bij Hunkemöller.
Vandaag HEMA overgeslagen en lekker naar de Zeeman. Perfect geslaagd.
Ik was van de week aan het kijken naar kleding en accessoires van de Hema. Veel producten waar al losse naden/lange draden aan zitten. De kosten die je ervoor betaalt gaan iig niet naar het personeel of de producent dus het is verhoudingsgewijs ontzettend duur.
Alle reacties Link kopieren
De Hema wordt gezelliger: https://www.nu.nl/economie/6137696/nieu ... nkels.html

Lijkt mij een prima plan, want 'gezellig' als in 'de Hema is een gezellige winkel', nou nee. Ik ga wel 'gezellig naar de Hema' vanwege de 'gezellige spullen', maar de winkel zelf vind ik nou niet echt een leuke, uitnodigende of gezellige uitstraling hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
05-06-2021 11:49
De Hema wordt gezelliger: https://www.nu.nl/economie/6137696/nieu ... nkels.html

Lijkt mij een prima plan, want 'gezellig' als in 'de Hema is een gezellige winkel', nou nee. Ik ga wel 'gezellig naar de Hema' vanwege de 'gezellige spullen', maar de winkel zelf vind ik nou niet echt een leuke, uitnodigende of gezellige uitstraling hebben.
Van mij hoeft het niet gezellig. Lekker basic is prima, zodat je makkelijk kan vinden wat je zoekt. Beter kunnen ze investeren in het opkrikken van de kwaliteit van de spullen.
.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Hema zie ik witte tegels en rode logo's, of is dat mijn jaren '80 beeld dat is blijven hangen?

Geen gezellige winkel, en dat hoeft ook niet, dat ze de gewenste spullen op voorraad hebben vind ik belangrijker.

Voor gezelligheid én goed huishoudelijk spul ga ik liever naar échte winkels zoals De Klomp in Groningen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
05-06-2021 12:04
Van mij hoeft het niet gezellig. Lekker basic is prima, zodat je makkelijk kan vinden wat je zoekt. Beter kunnen ze investeren in het opkrikken van de kwaliteit van de spullen.
Kwaliteit lijkt mij een randvoorwaarde. Nu ja, behalve misschien voor een winkel als de Action waarom sommige spullen ronduit slecht zijn, vind ik. Maar de inrichting van een winkel doet ook wat. Ik ga bijvoorbeeld liever naar het Kruidvat dan naar de Etos. Etos vind ik zo netjes, zo steriel. Kruidvat kan dan weer een ander uiterste zijn, maar ik voel me daar een stuk meer welkom.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is de Hema enkele maanden terug ge-restylen en heropend..nou als dat gezellig is... zwarte muren, lompe witte letters als kaas en brood en nare verlichting (soort hudson bay), bij de make upjes en oorbellen veel te weinig ruimte om te kunnen snuffelen. Dit gaat m niet worden mensen. En de kwaliteit daar hebben we t eerder over gehad...lees ook de reacties maar op nu.nl. Jammer want het was ooit wel een leuke winkel.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-06-2021 12:12
Bij de Hema zie ik witte tegels en rode logo's, of is dat mijn jaren '80 beeld dat is blijven hangen?

Geen gezellige winkel, en dat hoeft ook niet, dat ze de gewenste spullen op voorraad hebben vind ik belangrijker.

Voor gezelligheid én goed huishoudelijk spul ga ik liever naar échte winkels zoals De Klomp in Groningen.
TIL dat Hema geen echte winkel is. :blond:
tonkje schreef:
05-06-2021 13:07
Kwaliteit lijkt mij een randvoorwaarde. Nu ja, behalve misschien voor een winkel als de Action waarom sommige spullen ronduit slecht zijn, vind ik. Maar de inrichting van een winkel doet ook wat. Ik ga bijvoorbeeld liever naar het Kruidvat dan naar de Etos. Etos vind ik zo netjes, zo steriel. Kruidvat kan dan weer een ander uiterste zijn, maar ik voel me daar een stuk meer welkom.

Ik heb dat net andersom. Het Kruidvat vind ik een rommelige, ongeorganiseerde bende waar ik niks kan vinden. Etos heerlijk overzichtelijk, veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-06-2021 15:47
Ik heb dat net andersom. Het Kruidvat vind ik een rommelige, ongeorganiseerde bende waar ik niks kan vinden. Etos heerlijk overzichtelijk, veel fijner.
Ik dus ook..kom nooit meer bij het Kruidvat.
Heb het idee dat het personeel van Etos ook kundiger is.

En oja wat mis ik V&D ..uren struinen en tussendoor even naar het restaurant :cry:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Ik mis V&D omdat ze daar gewoon goeie spullen hadden. Die niet na 5x wassen uit elkaar vallen. Of waar de rafels al in zitten als je het koopt. Eeuwig zonde.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
05-06-2021 18:35
Ik mis V&D omdat ze daar gewoon goeie spullen hadden. Die niet na 5x wassen uit elkaar vallen. Of waar de rafels al in zitten als je het koopt. Eeuwig zonde.
Dat..en geweldige koopjes altijd prijzencircus, tassen van desigual die 2 x per seizoen met 50% korting gingen en hun eigen merk LIV had prima basics, heb er nog vesten van...
Alle reacties Link kopieren
Oh de V&D.. Die mis ik ook, ze hadden hele fijne broeken. En het was altijd zo lekker om er rond te snuffelen.

Het enige fijne bij de Hema vind ik de (magnetron/diepvries)bakjes. En soms koop ik er ook basic-shirts/tops.

Oh ja, en ze hebben er lekkere thee.

Maar verder.. Mwah.
Alle reacties Link kopieren
Behalve gebak (dat tegenwoordig van Jumbo is?) heb ik er niets te zoeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
05-06-2021 20:19
Dat..en geweldige koopjes altijd prijzencircus, tassen van desigual die 2 x per seizoen met 50% korting gingen en hun eigen merk LIV had prima basics, heb er nog vesten van...
Dat waren dan ook de enige momenten dat het druk was bij V&D en een belangrijke reden waarom ze er niet meer zijn. Van alleen opruiming kan een winkel niet leven. Ook met 50% korting wordt er weliswaar nog steeds een brutomarge behaald, maar netto ga je toch het rood in. Ook als omdat niet alles uitverkocht raakt, er blijven altijd spullen over.

Wat ik wel mis is dat veel V&D van die handige doorsteekroutes waren tussen 2 winkelstraten. Nu moet je in veel steden toch omlopen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-06-2021 15:47
Ik heb dat net andersom. Het Kruidvat vind ik een rommelige, ongeorganiseerde bende waar ik niks kan vinden. Etos heerlijk overzichtelijk, veel fijner.
Dat inderdaad. Ik word altijd claustrofobisch bij Kruidvat door de ongelofelijke zooi en onoverzichtelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
05-06-2021 11:49
De Hema wordt gezelliger: https://www.nu.nl/economie/6137696/nieu ... nkels.html

Lijkt mij een prima plan, want 'gezellig' als in 'de Hema is een gezellige winkel', nou nee. Ik ga wel 'gezellig naar de Hema' vanwege de 'gezellige spullen', maar de winkel zelf vind ik nou niet echt een leuke, uitnodigende of gezellige uitstraling hebben.
Ik vraag me af wat ze voor ogen hebben bij "gezellig". Zithoekjes zoals Hudson Bay had bedacht maar waar niemand gebruik van maakte? Koffiebar? Donkergekleurde rekken met spotjes die in je ogen schijnen zoals veel kledingwinkels ook hebben? HEMA moet eenvoudig en efficiënt zijn. En goede spullen op voorraad hebben. M.n. dat laatste is echt een probleem. Vrijwel alle schappen zijn halfleeg. Zal uiteraard een kostenbesparing zijn (voorraad is duur) maar de reden om naar een HEMA te gaan is dat je iets direct wilt hebben/nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
05-06-2021 20:19
Dat..en geweldige koopjes altijd prijzencircus, tassen van desigual die 2 x per seizoen met 50% korting gingen en hun eigen merk LIV had prima basics, heb er nog vesten van...
Ik mis V&D!
Ik kocht er alle linnengoed. Nergens zoveel keus in goede en betaalbare dekbedhoezen en hoeslakens.
En een goed assortiment in huishoudspullen als serviesgoed, bestek etc.
Ook de basic kleding was prima. Ik draag nog longsleeves die ik er misschien wel al 15 jaar geleden kocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven