Wie wordt de nieuwe premier van Nederland?

13-05-2024 11:08 920 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort wordt waarschijnlijk bekend wie Geert Wilders naar voren schuift als premierskandidaat. De andere partijen moeten daar dan nog mee akkoord gaan.

Wie denk jij dat het gaat worden, en waarom?

Wie wordt de nieuwe premier van Nederland?

Totaal aantal stemmen: 116

Jacco Vonhoff (3%)
Mona Keijzer (19%)
Ronald Plasterk (28%)
Kim Putters (21%)
Johan Remkes (6%)
Fred Teeven (3%)
Anders namelijk: (20%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
13-05-2024 13:11
Hij heeft een eigen consultancybureau en wil, zegt hij, zijn kinderen zien opgroeien.

Dijkhoff is inderdaad echt rechts, vooral op migratie, veel meer dan Rutte (of de gemiddelde VVDer). Aangezien hij gemiddeld behoorlijk populair is in Nederland is hij daarmee Wilders' ergste vijand. Als Dijkhoff premier wordt en een anti-migratiegeluid laat horen dan lopen veel gematigder stemmers weg bij de PVV.
Die eerste reden begrijp ik. Die tweede niet. Hij hoeft toch niet perśe voor een bepaalde partij premier te worden. Dan kan er bij volgende verkiezingen dus ook niet op hem worden gestemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
boontje80 schreef:
13-05-2024 13:16
Die eerste reden begrijp ik. Die tweede niet. Hij hoeft toch niet perśe voor een bepaalde partij premier te worden. Dan kan er bij volgende verkiezingen dus ook niet op hem worden gestemd.
Dijkhoff is VVD-prominent en zou dan zijn lidmaatschap op moeten zeggen (geloofwaardigheid) en een soort garantie moeten geven dat hij nooit meer lid wordt. Ik denk niet dat hij daar zin in heeft, daarnaast zal de VVD hem niet accepteren als premier als hij dat doet denk ik. Je hebt dan een premier die in naam "neutraal" is maar alleen maar tegen je kan werken als partij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ok, ik dacht dat hij al geen VVD lid meer was.

Benieuwd of het voor woensdag uitlekt. Ik zet m'n geld op Rita in.
Nana_Mouskouri schreef:
13-05-2024 11:10
Mona Keijzer zou ik het ergste vinden. Of Henkie Bleker.
Ik mag hopen van niet :-( .
Alle reacties Link kopieren Quote
Blomke schreef:
13-05-2024 13:27
Ik mag hopen van niet :-( .
Bij Henk Bleeker moet ik altijd denken aan die jongen die terug naar Angola werd gestuurd, en waarbij Bleeker hem tijdens een live-talkshow meevroeg naar de voetbal, waarop die jongen zei "nou mooi niet" :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Johanna67 schreef:
13-05-2024 13:06
Waarom is Mona Keijzer zo gehaat hier?
Volgens mij valt dat wel mee hoor, ze is het meest genoemd in de pol samen met Teeven. Ik denk dat veel mensen haar niet capabel genoeg vinden, en dat is inclusief onhandig optreden in de media en losjes omgaan met feiten.
Champoo schreef:
13-05-2024 13:29
Bij Henk Bleeker moet ik altijd denken aan die jongen die terug naar Angola werd gestuurd, en waarbij Bleeker hem tijdens een live-talkshow meevroeg naar de voetbal, waarop die jongen zei "nou mooi niet" :-D
Vreselijke man. Alsof die jongen dan denkt: joepie, ik mag mee, nu maakt het geen reet meer uit dat ik het land uit moet.

Uiteindelijk mocht hij toch blijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou prima kunnen leven met Mona Keijzer. Voormalig cda, ervaren politicus. Zeker geen pvver

Bedenk wel, het is maar voor een paar maandjes he. Dan is het weer voorbij en moeten we weer stemmen
Nouja ze is mss dan wel nog jaren demissionair
Absori schreef:
13-05-2024 13:37
Nouja ze is mss dan wel nog jaren demissionair
Nou inderdaad, demissionair wordt het nieuwe gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
13-05-2024 13:29
Bij Henk Bleeker moet ik altijd denken aan die jongen die terug naar Angola werd gestuurd, en waarbij Bleeker hem tijdens een live-talkshow meevroeg naar de voetbal, waarop die jongen zei "nou mooi niet" :-D
Of deze: Henk Bleker was met het, tegen alle adviezen in, doorzetten van de PAS wetgeving de eigenlijke veroorzaker van de huidige stikstofcrisis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
13-05-2024 12:36
Ik gok een vrouw , bekend patroon… als mannen zelf door hebben, dat het een onhaalbare taak is… krijgt ineens een vrouw de kans op de top job
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zal wel een griezel uit de eigen gelederen worden, Joost Eerdmans of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
13-05-2024 13:37
Ik zou prima kunnen leven met Mona Keijzer. Voormalig cda, ervaren politicus. Zeker geen pvver

Bedenk wel, het is maar voor een paar maandjes he. Dan is het weer voorbij en moeten we weer stemmen
Nouja ze is mss dan wel nog jaren demissionair
Het kan wel, maar dan zou ze een soort "beschermde status" moeten krijgen voor media-optredens. De vakministers moeten dan veel meer het voortouw nemen door bij Nieuwsuur, Pauw e.d. aan te sluiten, of je moet ervoor kiezen om haar alleen nog bij b.v. Vandaag Inside of een soort eigen BBB-online kanaal aan te laten sluiten waar de vragen beter te controleren zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
13-05-2024 13:47
Het zal wel een griezel uit de eigen gelederen worden, Joost Eerdmans of zo.
Die is van J21...
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
13-05-2024 13:50
Die is van J21...
Maar wel een griezel ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe kunnen jullie leven met Mona Keijzer? Heeft niemand dat interview met Jeroen Pauw gezien?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
13-05-2024 14:00
Hoe kunnen jullie leven met Mona Keijzer? Heeft niemand dat interview met Jeroen Pauw gezien?!
Waar ze feiten verdraaide en door Pauw heen bleef praten, terwijl ze zich makkelijk had kunnen herstellen als ze niet boos aan haar eigen niet kloppende cijfers had vastgehouden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
13-05-2024 13:29
Bij Henk Bleeker moet ik altijd denken aan die jongen die terug naar Angola werd gestuurd, en waarbij Bleeker hem tijdens een live-talkshow meevroeg naar de voetbal, waarop die jongen zei "nou mooi niet" :-D
Tijd geleden nog een artikel over gelezen. Gelukkig mocht hij uiteindelijk blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk Bleker :rofl: Dan ga ik echt de barricaden op en zet ik het land in de hens.

Noem die naam eens in een kamer vol ecologen en zie de absolute collectieve traumagestuurde paniekaanval gebeuren... Niemand anders die de natuur zó door en door kapot heeft gemaakt als die oneindige achterlijke griezel.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
13-05-2024 13:50
Die is van J21...
Ja maar was ook een Fortuyn-mannetje. En hoe heet ook alweer die man die de LPF toen aanvoerde?
Hilbrand Nawijn.
kamillet wijzigde dit bericht op 13-05-2024 14:09
4.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
13-05-2024 14:08
Ja maar was ook een Fortuyn-mannetje. En hoe heet ook alweer die man die de LPF toen aanvoerde?
Bedoel je niet Herben van de LPF?

Eerdmans heeft meer partijen versleten dan sokken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
13-05-2024 14:00
Hoe kunnen jullie leven met Mona Keijzer? Heeft niemand dat interview met Jeroen Pauw gezien?!
Dat dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
13-05-2024 14:08
Ja maar was ook een Fortuyn-mannetje. En hoe heet ook alweer die man die de LPF toen aanvoerde?
Hilbrand Nawijn.
Je hebt gelijk.

Je wint een leuke video van minister Nawijn: https://www.facebook.com/typisch2000/vi ... 783019971/
LaFolie schreef:
13-05-2024 14:05
Henk Bleker :rofl: Dan ga ik echt de barricaden op en zet ik het land in de hens.

Noem die naam eens in een kamer vol ecologen en zie de absolute collectieve traumagestuurde paniekaanval gebeuren... Niemand anders die de natuur zó door en door kapot heeft gemaakt als die oneindige achterlijke griezel.
Hij was het ook die een verbod op onverdoofd slachten sabotteerde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verwacht dat Fleur Agema minister van gezondheidszorg wordt. Dat was haar ambitie altijd. Dat zal Wilders wel uitonderhandeld hebben.

Normaal hoop.ik op een vrouw als premier, maar wat Lila Linda al aangeeft, laat het nu ook maar een man doen.

Ik denk ook Kim Putters ofzo of iemand uit het bedrijfsleven

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven