Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Sjonges, het rommelt hier behoorlijk en jawel 10 druppels regen!! Allemaal bewaard om bij Zaza naar beneden te vallen, haha.
Ik had hier op gerekend maar nee volgende keer beter dan maar.

Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Aviv, heerlijk joh :cheer2:
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Hier (omgeving Eindhoven) kwam de regen echt met bakken naar beneden.
Zo, hier ook. Nu wordt het pas wat droger. Bij een paar huisgenoten kwam het water in de badkamer omhoog :O
Het onweert nog wat, maar hier lijkt het grotendeels voorbij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier komt het zonnetje weer tevoorschijn.
Ik heb het al eens eerder gezegd maar blijf het toch bijzonder vinden dat op zo'n klein landje als dit het zo verschillend kan zijn qua weer.
Het is wel lekker afgekoeld, heerlijk.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier nog steeds . Prima voor de tuin die regen die gestaag doorgaat
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niks. En de regen die 'beloofd' was (een klein blauw bultje op de grafiek) schoof telkens één of twee uur vooruit, en is nu verdwenen.
Mañana, mañana :frusty:

Afbeelding
nounou
Het is hier inmiddels gaan regenen, nog geen zware onweersbuien.
(Maar die komen wel gezien de lucht net...)
Ik lig al in bed, waar het nog bloedheet is...
Ik kan ook echt nog niet slapen...
Alle reacties Link kopieren
Hier in Den Bosch enorm harde donder en felle fitsen. Regen vooralsnog matig, maar buienradar voorspelt veel goeds!
Alle reacties Link kopieren
Voor Zaza :hug:

Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk :D

en het werkt:

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier (omg. Eindhoven) staat het water kniediep op straat. Mijn zoon zijn feestje is in het water gevallen. Er blijven gasten slapen, omdat hun ouders ons huis niet kunnen bereiken.
Hier heeft het dus flink gehoosd, zelfs toen ik nog in bed lag. Verrassend, want volgens buienradar hadden we het grootste (rode) gedeelte al gehad en zou er nog een grijs plukje komen. Dat grijze plukje was uitgegroeid tot een rode vlek volgens mij.
Het water in de badkamer is gelukkig niet omhoog gekomen.
Hier ook zo te zien. Geen idee of het geonweerd heeft, ik was in slaap gevallen rond 23.30 :proud:

Het is in ieder geval heerlijk afgekoeld, ik heb alles lekker open gezet.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren rond 23.00 onweer en wat regen, viel tegen en was al teleurgesteld, maar rond middernacht en daarna ging het hard regenen, toch wel zo'n 2 uur of zo. En vanmorgen rond 8.00 ook weer. Nu trekt het weer dicht en hoop dat er nog meer komt :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vannacht één of twee millimeter gehad, en zonet een halve.
#dankbaar :cencored:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ja tegenwoordig moet je overal blij mee zijn, net weer een half uurtje geregend :)
Alle reacties Link kopieren
Hier helemaal niks :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ml is 10 druppels, 0,1? Nou dat is hier dus gevallen, bijna al verdampt voordat het neerkwam.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de verschillen nu groot zeg.

Afbeelding

Gemiddeld zitten we nu op de lijn van 1976, het droogste jaar, en als het meezit komen we daar deze week onder.

Afbeelding

Heerlijk zeg, die koele wind. Ook al is hier niet zoveel regen gevallen, alles lijkt te herademen.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het heeft hier een flinke tijd geregend vanmiddag/vanavond, heel fijn! Niet keihard maar gestaag.

Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Dit weer is niet fijn voor sommigen die nu met vakantie in een tent op een camping zitten maar ik vind het heerlijk!

Het KNMI heeft een nieuwe kaart, waar het verschil met de normaal wordt aangegeven. In Oost-Brabant is er nu zoveel gevallen dat het bijna weer 'normaal' is, hier niet bepaald :cry:

Afbeelding
nounou
Ik vind het ook zalig dat zacht tikkende regentje. Vannacht heerlijk slapen!
Alle reacties Link kopieren
Nog even juichen. Alles wordt weer groen, ik ben zo blij!

Afbeelding
nounou
Na de vorige jaren lijkt dit nog eens een normale zomer te worden.
Komende dagen weer regen en eens augustus neemt het aantal regendagen automatisch weer toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven