Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Geronimo2 schreef:
11-08-2020 21:11
Gelukkig geen vuiltje aan de lucht en van mij mag dit tot december doorgaan. Ik geniet van de warmte en een keer lange tijd geen regen.
Zit je niet in het verkeerde topic? ;)
Hier wel een buitje en wat bliksem net. Helaas was het snel weer voorbij, het is nog steeds ruim 30 graden binnen.
Hier is het 23 graden buiten.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
11-08-2020 21:22
Zit je niet in het verkeerde topic? ;)
Nou idd :@@: begin een eigen topic “ wij willen nooit meer regen oid” :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Wel geflits in de lucht, maar geen donder of regen, maar gelukkig gaat de temperatuur nu wel naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat regen. Maar het is nu wel lekker afgekoeld. Morgen weer een zonnetje en MuyBien is weer blij
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
11-08-2020 21:11
Gelukkig geen vuiltje aan de lucht en van mij mag dit tot december doorgaan. Ik geniet van de warmte en een keer lange tijd geen regen.
Een lange tijd geen regen? Er is al een lange tijd geen regen. Weet je wel wat de regen voor de natuur doet?
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
11-08-2020 23:54
Een lange tijd geen regen? Er is al een lange tijd geen regen. Weet je wel wat de regen voor de natuur doet?
idd..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Deze kwam ik ook nog tegen.

https://www.weeronline.nl/nieuws/20-5-2 ... it-gemeten
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Meeeeeh. Ik wil ook regen. Het is nog 27 graden buiten.
Alle reacties Link kopieren
Hier flink geregend en onweer, maar het is bar weinig afgekoeld.
Alle reacties Link kopieren
Hier is eigenlijk niets gevallen, minder dan een mm.
De kaart ziet er afschuwelijk uit. Zo te zien zitten wij hier lang niet in het droogste deel van het land:

Afbeelding

Langjarig gemiddelde:

Afbeelding

Afwijking van 'de normaal':

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Aan de maandkaarten van juni en juli te zien zou je in Zuid-Holland, en ook in Noord-Holland en het noorden van het land, kunnen denken dat er weinig aan de hand is behalve een hittegolf nu.

Afbeelding
Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het gisteravond nog wel even geregend maar veel te kort natuurlijk. Ik kan niet wachten tot volgende week dan geven ze toch meer regen op en minder heet, gelukkig.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Hier in het dorp heeft het flink gespookt gisterenavond, de sporen waren goed te zien vandaag.
Ze geven nog meer noodweer op vandaag en morgen. Hopelijk gebeurt dat niet als ik onderweg ben. Nu hoef ik vandaag niet meer de deur uit, maar morgen wel.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft hier aardig geregend. Beetje de hele nacht door. Vanmorgen was het buiten ook nog nat. Gisteravond lekker door de regen en onweer gewandeld. Onweer was toch redelijk ver weg. Het was wel even lekker!
...
Hier geen druppel neerslag en weer bloedje heet. Ik heb wat boodschappen gedaan in de stad vanmorgen en het voelt onaangenaam: klam en verstikkend warm.
die buien mogen wat mij betreft komen, maar liefst geen noodweer.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Zuid Limburg!
Stuur eens wat regen naar het noorden ook :furious:
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
12-08-2020 19:27
Hallo Zuid Limburg!
Stuur eens wat regen naar het noorden ook :furious:
Oh ja en vergeet het oosten niet.. Nog steeds 29 graden geeft de thermometer hier aan buiten.
Ik heb goede hoop voor morgen.. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
12-08-2020 21:09
Oh ja en vergeet het oosten niet.. Nog steeds 29 graden geeft de thermometer hier aan buiten.
Ik heb goede hoop voor morgen.. :lol:
Hier 27 en in het oosten :P laat het aub nog meer afkoelen :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik durf her niet te zeggen, maar het is in het zuiden inderdaad echt redelijk afgekoeld sinds vanmiddag! Wel nog benauwd.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
12-08-2020 21:18
Ik durf her niet te zeggen, maar het is in het zuiden inderdaad echt redelijk afgekoeld sinds vanmiddag! Wel nog benauwd.
Zo jaloers... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
12-08-2020 21:21
Zo jaloers... :cry:
Ik gun het je! En de rest van Nederland ook.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
12-08-2020 21:18
Ik durf her niet te zeggen, maar het is in het zuiden inderdaad echt redelijk afgekoeld sinds vanmiddag! Wel nog benauwd.

Geluksuiltje!
Heb je weer lekker in de regen gewandeld, vanavond ;-D
Hier is het nog zo warm, en elke dag komt er een graad bij, in huis.
Gisteren viel er zelfs 89 mm in Barneveld. 89 :O
Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven