Willie Dille

09-08-2018 12:23 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal en wat verdrietig voor haar kinderen.

https://nos.nl/artikel/2245283-haags-pv ... moord.html


Het Haagse PVV-raadslid en voormalig Kamerlid Willie Dille is plotseling overleden. Fractievoorzitter Karen Gerbrands van de Haagse PVV bevestigt dat bericht op Twitter. Haar familie bevestigt tegenover Omroep West dat ze zelfmoord heeft gepleegd.

"Met verslagenheid en intens verdriet hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze collega, strijdmakker en bovenal vriendin Willie Dille", schrijft Gerbrands. "Wat haar is overkomen en vooral de reacties daarop kon zij niet meer dragen. Wij zullen doorstrijden, zodat haar dood niet voor niets is geweest."

—-

Dille plaatste op haar Facebookpagina een filmpje waarin ze zei dat ze in maart 2017 slachtoffer is geworden van een groepsverkrachting door moslims. Volgens Dille wilden die dat ze haar mond zou houden in de Haagse gemeenteraad. In het filmpje zei Dille: "Ik ga stoppen. Ik wil mijn excuses aanbieden aan mijn familie, maar het gaat gewoon niet meer." Wat ze precies bedoelde met 'stoppen' is onduidelijk.

De politie zegt tegen de NOS dat er recent "meerdere intensieve gesprekken" met Dille zijn gevoerd over het voorval en over bedreigingen. Daarbij heeft zij hulp aangeboden gekregen, maar de politie is geen onderzoek begonnen omdat Dille geen aangifte wilde doen. De politie zegt de kwestie hoog op te nemen.

Dille suggereert in het filmpje dat Arnoud van Doorn, een voormalig lid van de PVV die nu in de raad zit voor een islamitische partij, achter de verkrachting zit. Hij ontkende op Twitter. "Ik ben op vakantie, dus bellen heeft geen zin", schreef hij gisteren. "Ik verlaag mij niet tot een inhoudelijke reactie op de aantijgingen. Wel overweeg ik aangifte wegens smaad en laster."

Het filmpje is ondertussen verwijderd van Facebook.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-09-2018 23:47
iemand schreeuwt iets tegen je in het nederlands en dan weet jij dat het een marokkaan is? hoe dan?

Zie filmpje van Lubach dat ik had geplaatst om 13:38 uur en luister naar Ismaël en zijn vrienden. Hij is dan wel Turks en spreekt Nederlands maar toch hoor je een accent.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
11-09-2018 00:00
Zie filmpje van Lubach dat ik had geplaatst om 13:38 uur en luister naar Ismaël en zijn vrienden. Hij is dan wel Turks en spreekt Nederlands maar toch hoor je een accent.
wat een flauwekul, je kan nederlands met een accent niet toeschrijven aan een nationaliteit. marokkanen spreken arabisch net zoals de rest van noordafrika en het middenoosten. aan het accent kan je niet horen of iemand uit tunesie, irak of marokko komt.
Smeds, ik zou iets minder zeker zijn als ik jou was.
Die vrouw had psygische problemen, zeker.
Maar zij werd zeer zeker wel bedreigd, gepest en getreiterd.
Door een groep marrokanen inderdaad.
Vergis je daar niet in
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-09-2018 23:47

iemand schreeuwt iets tegen je in het nederlands en dan weet jij dat het een marokkaan is? hoe dan?

Je verandert van onderwerp.
Het punt was dat Dille helemaal niet gezegd had dat haar verkrachters 'vier Marokkanen' waren.
En vervolgens beweer je ook nog dat deze (niet gedane) uitspraak van Dille 'een zeer relevant detail' is, omdat het bewijst hoe 'volstrekt ongeloofwaardig' Dille is, en dat het haar 'provocatieve motief onthult'.
Je beschuldiging is dus nergens op gebaseerd.

Dat wilde ik even rechtgezet hebben.
Zo. Zeur nu maar verder over wat ze wél gezegd heeft.
noesa wijzigde dit bericht op 11-09-2018 09:44
18.29% gewijzigd
Bryndise schreef:
11-09-2018 01:04
Smeds, ik zou iets minder zeker zijn als ik jou was.
Die vrouw had psygische problemen, zeker.
Maar zij werd zeer zeker wel bedreigd, gepest en getreiterd.
Door een groep marrokanen inderdaad.
Vergis je daar niet in
dat weet je helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 00:07
wat een flauwekul, je kan nederlands met een accent niet toeschrijven aan een nationaliteit. marokkanen spreken arabisch net zoals de rest van noordafrika en het middenoosten. aan het accent kan je niet horen of iemand uit tunesie, irak of marokko komt.

Niet alleen aan het accent, maar vooral datgene wat ze zeiden, kan men veel horen.

"aan het accent kan jij niet horen dat het moslims zijn" (daar ging het om) maar velen kunnen dat wel. Net zoals je een Fries, Brabander, Hagenees Chinees of Surinamer herkend als ze Nederlands praten.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 01:47
dat weet je helemaal niet.

Ik heb de tweets van Arnoud gelezen, en kon opmerken dat hij met weinig woorden voor veel haat kan zorgen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
11-09-2018 08:33
Niet alleen aan het accent, maar vooral datgene wat ze zeiden, kan men veel horen.

"aan het accent kan jij niet horen dat het moslims zijn" (daar ging het om) maar velen kunnen dat wel. Net zoals je een Fries, Brabander, Hagenees Chinees of Surinamer herkend als ze Nederlands praten.
wat zeiden ze dan voor Marokkaanse dingen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 00:07

wat een flauwekul, je kan nederlands met een accent niet toeschrijven aan een nationaliteit.

Tuurlijk wel. Mits iemand met een andere of dubbele nationaliteit niet accentloos Nederlands spreekt, hoor je duidelijk het verschil tussen bv. een Nederlands sprekende Duitser, Fransman, Surinamer, Chinees, Italiaan, Turk, Engelsman of Marokkaan. De verschillende nationaliteiten hebben allemaal hun specifieke accent waarmee ze Nederlands spreken.
noesa wijzigde dit bericht op 11-09-2018 09:49
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 00:07

marokkanen spreken arabisch net zoals de rest van noordafrika en het middenoosten. aan het accent kan je niet horen of iemand uit tunesie, irak of marokko komt.

Eh.. de meeste Marokkanen die hier wonen zijn van Berber-komaf, en die spreken het Tamazight, een Berbertaal. Da's geen Arabisch dus.
En aan het accent waarmee ze Nederlands spreken, kun je wel degelijk horen of iemand een Tamazight danwel een 'Arabisch' accent heeft.
Net zoals je ook duidelijk het verschil hoort tussen een Limburgs en een Gronings accent.
En ook kun je qua accent/tongval in het Nederlands, duidelijk het verschil horen tussen bv. een Arabisch sprekende Marokkaan of een Arabisch sprekende Syriër. Om maar eens wat te noemen.
S-Meds schreef:
10-09-2018 23:47
iemand schreeuwt iets tegen je in het nederlands en dan weet jij dat het een marokkaan is? hoe dan?
#Zo dan.
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... arokkaans/
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
11-09-2018 09:11
wat zeiden ze dan voor Marokkaanse dingen?

Wat heb jij toch met "Marokkaanse" dingen?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Waarom Willie dacht dat Arnoud er achter zat:

https://youtu.be/BUwQ5a-rfto
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Smeds verdiep je even in de partij van Arnoud en zie voor jezelf.
Met je, dat weet jij helemaal niet
Arnoud, onze man in Marokko :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
11-09-2018 08:43
Ik heb de tweets van Arnoud gelezen, en kon opmerken dat hij met weinig woorden voor veel haat kan zorgen.

En nog wel meer dan dat. Hij deinsde er ook niet voor terug om CDA-raadslid Daniëlle Koster impliciet te bedreigen, door op Twitter te verkondigen dat zij 'een vijand van de islam' en 'een gevaar voor de samenleving' is.
En dat het pleiten voor een onderzoek 'een aanval op de hele moslimgemeenschap' is.

Vervolgens postte hij een selectie uit 'honderden steunbetuiging' van moslims die zeiden dat 'alle Marokkanen, Turken en alle moslims' achter hem staan, en dat ze hem allemaal zullen beschermen. Dat het 'een aanval op een compleet geloof' was, enz. enz.
Heel bedreigend en intimiderend allemaal.
Burgemeester Krikke adviseerde haar om aangifte te doen. Ook kreeg ze beveiliging.
Alle reacties Link kopieren
"RECONSTRUCTIE: Geen onderzoek Willie Dille: hoezo te weinig aanknopingspunten?"

https://www.omroepwest.nl/nieuws/369474 ... ingspunten
Noesa schreef:
18-09-2018 09:18
"RECONSTRUCTIE: Geen onderzoek Willie Dille: hoezo te weinig aanknopingspunten?"

https://www.omroepwest.nl/nieuws/369474 ... ingspunten
Toch wel een onderzoek waard lijkt mij.

Het is dan wel weer knap dat er hier in het topic iemand is die zeker weet dat het hele verhaal verzonnen is, raar, dat die meer weet dan de politie.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
18-09-2018 13:25

Toch wel een onderzoek waard lijkt mij.

Lijkt mij ook. En wij zijn niet de enigen die er zo over denken.
Vandaag postte de man van Willie, Caspar Reedijk, een nogal aangrijpend relaas op Facebook, over hoe hij zich in de steek gelaten voelt. Op 20 september is er een speciale bijeenkomst waarin Willie herdacht wordt. Hij was daar uiteraard ook voor uitgenodigd maar hij gaat niet. In zijn post legt hij uit wat daarvan de reden is (zal het stuk zo posten hier).
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
18-09-2018 13:25

Het is dan wel weer knap dat er hier in het topic iemand is die zeker weet dat het hele verhaal verzonnen is, raar, dat die meer weet dan de politie.

Het zijn er twee zelfs.
Ja, inderdaad heel knap. Ik nomineer ze bij deze voor de Glazen Bol Award.🔮
Alle reacties Link kopieren
Hier het relaas dat Caspar Reedijk (man van Willie) gisteren op Facebook zette.

"Mijn antwoord op uitnodiging herdenking Willie in gemeenteraad:

Geachte mevrouw Seuren/Beste Ineke,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van de uitnodiging om aanwezig te zijn bij de herdenking komende donderdag van Willie Dille in de gemeenteraad.

Alhoewel specifiek gevraagd wordt alleen te reageren indien wij als familie van deze uitnodiging gebruik wensen te maken, laat ik u via deze weg toch ook weten dat wij GEEN gebruik van deze uitnodiging wensen te maken.

In onze overweging hier van af te zien hebben wij een aantal zaken onderling besproken. Ik zal u deze niet onthouden opdat er enig inzicht kan ontstaan in onze beweegredenen. Voor de duidelijkheid en ter afscherming van individuele familieleden zal ik namens hen spreken.

Ik vind het een gotspe dat Willie wordt afgeserveerd als fantast en leugenaar en de leugens van de Burgemeester en justitie wel voor waarheid worden aangenomen. Nu zult u wellicht willen ageren tegen mijn vorige zin, maar een onderzoek om dat te kunnen doen is er niet. U weet, Willie heeft ook u van informatie voorzien tenslotte, evenals de Burgemeester waarom er nooit een aangifte is gedaan. Het zich verschuilen achter dit gegeven acht ik zeer laf. Overigens wil ik daarbij nog de opmerking plaatsen dat als je als Burgemeester van een grote stad als Den Haag zegt geen idee te hebben waarom Willie geen aangifte heeft gedaan je zeer naïef bent of gewoon achterbaks, gezien het eerder opgemerkte ga ik voor het laatste.

Dat ook de politie nu zegt dat zij geen aangifte wenste te doen is totale nonsens. In eerste instantie is Willie door de politie verteld dat als zij haar verhaal zou doen justitie zelf zou kunnen besluiten tot onderzoek. Hierbij zou Willie wel de regie kwijtraken over de gang van zaken, daar zij haar familie(lees dochters) niet onnodig angst wilde aanjagen en de houding van de politie als zou het een reguliere verkrachting zijn hebben haar op DAT moment doen besluiten af te zien van aangifte. Daarna is in maart 2018 wederom een gesprek geweest met de politie. Dit gesprek vond plaats naar aanleiding van gerezen twijfel bij Willie om toch aangifte te doen. Het hoofd van de verantwoordelijke afdeling (naam bij mij bekend) heeft haar in dat gesprek te kennen gegeven dat het beter zou zijn geen aangifte te doen. Iedere twijfel die Willie had was verdwenen: GEEN aangifte dus.

Verder acht ik het beter voor mijzelf niet in het Stadhuis te komen zolang De heer Van Doorn daar vrijelijk rond loopt. Alles op een rijtje zettend moet ook ik, net als Willie, concluderen dat hij de drijvende kracht is achter haar dood. In een huis van zogenaamd Vrede en Recht waar dit heerschap haar ook zelf bedreigd heeft kan en wil ik niet zijn.

Hier viel ook de opmerking "rijkelijke laat". Ik ben al enige tijd in de rouw, om dan weer opnieuw een bijeenkomst ter herinnering aan Willie bij te wonen zie ik als een verstoring van het proces dit een plaats te geven. Daarbij heb ik geen behoefte om bijeen te zijn met mensen die Willies leven niet waardevol genoeg vinden om naar haar dood nader onderzoek te doen.

Wat ik u allen wel toe wens tijdens de herdenking van Willie is een moment van bezinning. Wie was Willie nu eigenlijk? Was Willie die collega die al jaren haar werk tot in de puntjes voorbereidde, 7 kinderen opvoedde en aan 12 meervoudig complex gehandicapte kinderen een 2e huis bood? Of was zij die fantast die zomaar een collega beschuldigde van een zedenmisdrijf(overigens niet zijn eerste) en een raar filmpje de wereld in slingerde en om haar onzin verhaal kracht bij te zetten zichzelf het leven ontnam?

OF was het gewoon het eerste en tweede samen, echter is er geen sprake van een onzin verhaal. Denk daar eens goed over na....wellicht komt u tot dezelfde conclusie als ik: Willie is op 15 maart 2017 niet op beestachtige wijze verkracht, maar op beestachtige wijze vermoord!!!!

Caspar Reedijk

partner Willie Dille"

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7854085182
Alle reacties Link kopieren
Goed gesproken Caspar Reedijk. Wat een aangrijpende en indrukwekkende brief.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap alleen niet dat mensen dit soort dingen via Facebook communiceren.
Alle reacties Link kopieren
voor wat het waard is, ik geloof het wel.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
19-09-2018 05:41
Ik snap alleen niet dat mensen dit soort dingen via Facebook communiceren.
Omdat de burgemeester die brief vast niet hardop zou voorlezen, en eerder de schijn zou geven dat haar nabestaanden het wel koek en ei vinden.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven