Zaak Demmink

15-03-2014 20:52 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgen meer mensen deze zaak?

Lees net dat Fred de Brouwer, de journalist van de Panorama die samen met Henk Krol in 2003 de eerste onthullingen deed ( maar uiteindelijk is gerectificeerd) is verongelukt in Thailand vandaag.

De zoveelste dood onder bijzondere omstandigheden. Hij zou volgende week in P&W verschijnen om te praten over de zaak.



Het wordt nu wel eng, zeker gezien de getuigenis afgelopen vrijdag in het proces in de zaak Demmink, van voormalig gevangenisdirecteur van Huet en zijn reden om zijn bevindingen vast te leggen bij een notaris: er zijn er wel meer omgevallen in deze zaak, aldus van Huet.



De achtergrond:

http://www.vn.nl/Archief/ ... leving/Demminkcontrol.htm

Wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 23 mei 2015 @ 17:18:

[...]





Ik denk ook niet dat deze zaak tot rust komt. Stel dat dit onderzoek dat nu is gelast totaal niks oplevert bij gebrek aan zinvolle aanknopingspunten. Is Demmink dan af van al deze verdenkingen? Welnee, want voor veel mensen is dat opnieuw bewijs voor een grote doofpot, doorgestoken kaart, hand boven het hoofd houden etc. Het is een beetje als in dat bekende boek van Kafka, als je uitgaat van de schuld van iemand en de bewijslast omkeert, dan is onschuld op een gegeven moment niet meer aan te tonen.



Als dit onderzoek niets opleverd is dat voor de plotters het bewijs dat HET bewijs is weggewerkt en er sprake is van een mega doofpot.

De twee Turkse jongens die misbruikt zouden zijn heeft niemand ooit gesproken maaaaaaaaaaaaaar dat komt omdat de Turkse justitie ze in ruil voor de veroordeling van Hüseyin Baybaşin heeft laten verdwijnen enz.



Dat Demmink geen smaadklacht indient tegen mensen die hem van kindermisbruik beschuldigen wordt ook gezien als bewijs van zijn schuldig zijn, als hij onschuldig was had hij toch een aanklacht ingediend

Dat Demmink misschien wel gaar is van alle rechtszaken en beschuldigingen komt niet in ze op.



Is Demmink ergens schuldig aan? Ik weet het niet maar volgens mij is iemand onschuldig tot zijn schuld is bewezen en hebben wij in Nederland niet zoiets als een volksgerecht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ooh hbg doe toch niet zo dom. De minister van er was niks en er is niks is inmiddels afgetreden. Heb je weleens onderzoek gedaan naar misbruik in Nederland en Europa binnen hoge kringen? Ga het doen en huiver. Jouw megalomane geloof in ons rechtssysteem geeft mij kippenvel. Temee al regelmatig is bewezen dat er heel veel aan schort. Heb jij aandelen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 23 mei 2015 @ 19:56:

[...]



Als je zo weinig van de zaak weet kan je beter je mond houden.



Da's makkelijk... als iemand het niet met je eens is, dan weet die persoon er gewoon te weinig van af, einde discussie.



Ik ga niet in op nog veel grotere complottheorieën, maar ik herhaal nog maar een keer wat ik eerder heb gezegd. Ik volg dit verhaal rondom Demmink al een tijdje, en het valt mij op dat er een kringverwijzing dan wel cirkelredenering is ontstaan die *niet* terug te voeren is op iets wat ook maar in de buurt komt van wat normaal juridisch gesproken als bewijsmateriaal zou kunnen gelden. En dat terwijl een heleboel mensen op eigen houtje al onderzoek hebben gedaan en ook het OM nu (en volgens mij niet voor het eerst) naar deze zaak kijkt en ook niet echt verder komt. Op een gegeven moment kun je ook concluderen: er waren geruchten maar er is geen bewijs, hier stopt het.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Wel de Familie Poot heeft eerlijk toegegeven in de Demmink zaak dat ze daar heel veel geld in hebben gestopt. Micha Kat stond trouwens ook op de payroll. Iets waar de plotterds graag om heen draaien. De Pootjes hadden een geschil over Chipshol, wat vrij duister is, veel geld, veel ruzie en het eindigt nooit. Poot ging volgens de Amerikaanse methode te werk, en dacht vervolgens dat het in Nederland zou werken. Het enige wat gewerkt heeft is dat Poot veel geld is kwijtgeraakt, veel rechtzaken en nog is de zaak niet rond.



Tsja en dan hebben we de Demmink club die geen leven hebben behalve dat Demmink schuldig is, Nederland een banenland, en een topicje verder Wim die zijn boeken maar niet slijten kan. Yep, we leven in een open inrichting.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 23 mei 2015 @ 21:47:





Tsja en dan hebben we de Demmink club die geen leven hebben behalve dat Demmink schuldig is, Nederland een banenland, en een topicje verder Wim die zijn boeken maar niet slijten kan. Yep, we leven in een open inrichting.



Wim Dankbaar smeekt al dagen op zijn website om een reactie van Demmink want inderdaad is dat de enige mogelijkheid om wat publiciteit voor zijn boek te krijgen.





Dit is een van de vele keren dat hij Demmink min of meer uitdaagt te reageren.



Hij schopt en slaat ook naar burgemeesters de justitie top en weet ik wie nog meer in de hoop dat iemand hapt zodat hij zich comfortabel in de slachtoffer rol kan wentelen en roepen: ZE MAKEN ME MONDDOOD OMDAT ZE IETS TE VERBERGEN HEBBEN
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 23 mei 2015 @ 21:47:

Wel de Familie Poot heeft eerlijk toegegeven in de Demmink zaak dat ze daar heel veel geld in hebben gestopt. Micha Kat stond trouwens ook op de payroll. Iets waar de plotterds graag om heen draaien. .Grote onzin. Dit is geen nieuws en ook geen geheim en niemand draait daar omheen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janneke012345 schreef op 23 mei 2015 @ 20:46:

[...]





Da's makkelijk... als iemand het niet met je eens is, dan weet die persoon er gewoon te weinig van af, einde discussie.



Ik ga niet in op nog veel grotere complottheorieën, maar ik herhaal nog maar een keer wat ik eerder heb gezegd. Ik volg dit verhaal rondom Demmink al een tijdje, en het valt mij op dat er een kringverwijzing dan wel cirkelredenering is ontstaan die *niet* terug te voeren is op iets wat ook maar in de buurt komt van wat normaal juridisch gesproken als bewijsmateriaal zou kunnen gelden. .Oh? En waarom is er dan -eindelijk- een strafrechtelijk onderzoek gelast? Omdat de belastende verklaringen zich maar bléven opstapelen. Uit steeds minder omstreden bronnen. Let wel : Gelast. Door het gerechtshof. Omdat justitie het erbij liet zitten.
.
Alle reacties Link kopieren
Klopt het gerechtshof Arnhem heeft het Om verplicht te vervolgen in de zaak van de twee Turkse jongens die misbruikt zouden zijn.



Demmink heeft altijd beweerd in die periode niet in Turkije te zijn geweest,de Turkse justitie zegt van wel.

De discussie is nu dus was Demmink in 1996 in Turkije en heeft hij deelgenomen aan een seksfeest ja of nee Demmink zegt ik ben in die periode niet in Turkije geweest en de Turkse autoriteiten beweren van wel maar zijn, zover ik weet niet met verdere bewijzen voor dat bezoek gekomen.



Zover ik weet heeft gerechtshof ook gevraagd of die TURKSE jongens in Nederland gehoord kunnen worden en dat is volgens mij nog niet gebeurd omdat ze onvindbaar zijn of misschien wel niet bestaan.



Het is inmiddels een zeer gecompliceerde zaak geworden en ik heb tot nu toe alleen maar over van "horen zeggen" getuigen gelezen.

Een voorbeeld daarvan is:



Juni 2013: Bekend wordt dat twee voormalige gevangenisdirecteuren bij de notaris een verklaring hebben afgelegd met beschuldigingen over de pedoseksuele belangstelling van Demmink. Jacob van Huet en Bart Molenkamp zouden hebben gezegd dat ze in 1992 tijdens een dienstreis in Londen een stafmedewerkster van het ministerie hebben horen klagen over Demmink. Ze zou hebben gezegd dat ze “via de telefoon jonge jongens” moest regelen voor Demmink, die overigens niet mee was naar Londen. Demmink verwierp de aantijgingen bij monde van zijn advocaat Haro Knijff.

Bron



Hoe betrouwbaar is het geheugen na 20 jaar? En dan ook nog een "van horen zeggen verklaring"

Buiten dat is het juridisch geen bewijs, JONGE JONGENS kan ook een jongen van 18 / 19 / 20 zijn "jong" is een subjectief begrip.

En seks met een jonge van 18 is niet strafbaar.





Nu neem ik Henk Krol niet al te serieus maar hij zegt dat Demmink slachtoffer is van homohaat





Verder doken er al vanaf het begin verhalen op dat er getuigen zouden zijn betaald om verklaringen tegen Demmink af te leggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Je kent het verhaal van de kwijtgeraakte agenda toch Gijs? En die vervolgens opdook met tippen etc.?
quote:impala schreef op 23 mei 2015 @ 23:57:

[...]





Grote onzin. Dit is geen nieuws en ook geen geheim en niemand draait daar omheen.Als je dan weet dat er flink geld in de zaak is gestoken, en het zo op z'n minst twijfelachtig is, waarom droom je dan door?
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 24 mei 2015 @ 12:11:

[...]





Als je dan weet dat er flink geld in de zaak is gestoken, en het zo op z'n minst twijfelachtig is, waarom droom je dan door?



Ik zette alleen even wat verkeerde informatie recht.

Verder: Als er geld in een zaak wordt gestoken, wil dat niet zeggen dat er geen zaak is. De verdenkingen tegen Demmink zijn al veel ouder dan de inmenging van Poot. Die is de zaak tegen de justitietop (olv Demmink) en Micha gaan steunen omdat hij een eigen appeltje te schillen had met justitie.
.
quote:impala schreef op 24 mei 2015 @ 13:40:

[...]





Ik zette alleen even wat verkeerde informatie recht.

Verder: Als er geld in een zaak wordt gestoken, wil dat niet zeggen dat er geen zaak is. De verdenkingen tegen Demmink zijn al veel ouder dan de inmenging van Poot. Die is de zaak tegen de justitietop (olv Demmink) en Micha gaan steunen omdat hij een eigen appeltje te schillen had met justitie.



Ja Poot wilde justitie chanteren, maar dat is niet gelukt. De Vrij Nederland heeft ook 2 artikelen over Demmink gepubliceerd. Ik den idd dat Arthur Docters van Leeuwen ook onderstreepte dat het ging om een ambtenaar die homo was. Er waren geen foto's of video's of ander bewijs tegen Demmink.

Dat Poot, Micha Kat steunde is een understatement. Een huurling die terroriseerde in neem van Poot komt beter tot z'n recht. Niet voor niets wil Kat niet meer naar Nederland omdat zijn taak 'goed'volbracht heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:billieturf777 schreef op 15 maart 2014 @ 23:04:

Oké andere bron dan

:-)



http://www.katholieknieuw ... -affaire-demmink-baybasin





Hofstede stelt vast dat Turkije ons land in een diplomatieke houdgreep heeft. "Het is de enige verklaring waarom mijn grondrechten ook in Nederland permanent worden geschonden". Bij onderzoek stuit Hofstede op de affaire Demmink en vervolgens op de affaire Baybaşin. De Koerdische activist Hüseyin Baybaşin woonde in 1995 in Engeland en was mede-oprichter van het Koerdisch Parlement in Ballingschap. Hofstede zoekt de man op in de gevangenis, waar hij levenslang zit opgesloten op grond van vervalste telefoontaps. Dit schandaal is momenteel in onderzoek bij de Hoge Raad. Wetenschapsfilosoof Ton Derksen komt binnenkort met een boek"



Ik weet het niet met die Demmink-zaak. Volg het een beetje sinds 2007, maar al het 'bewijs' blijkt los zand en de 'harde' argumenten boterzacht. Dan kun je je diarree met nieuwsbronnen hier uitstrooien maar dat wijst er alleen maar op dat je weer zo'n plottertje bent die denkt dat het aantal lettertekens bijdraagt aan zijn gelijk. Ga een pilletje nemen ofzo! Doe rustig!!



Goede antiplotters website is http://barracudanls.blogspot.nl ! Worden de meeste complottheorieën die te mooi om waar te zijn door tweeën gezaagd!
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
quote:operator_7 schreef op 29 mei 2015 @ 18:15:

[...]





Ik weet het niet met die Demmink-zaak. Volg het een beetje sinds 2007, maar al het 'bewijs' blijkt los zand en de 'harde' argumenten boterzacht. Dan kun je je diarree met nieuwsbronnen hier uitstrooien maar dat wijst er alleen maar op dat je weer zo'n plottertje bent die denkt dat het aantal lettertekens bijdraagt aan zijn gelijk. Ga een pilletje nemen ofzo! Doe rustig!!



Goede antiplotters website is http://barracudanls.blogspot.nl ! Worden de meeste complottheorieën die te mooi om waar te zijn door tweeën gezaagd!http://barracudanls.blogspot.nl



Is inderdaad een top site die veegt de vloer aan met complot-idioten



Plotters komen altijd met boterzachte bronnen, als ze al de moeite nemen een bron te vermelden natuurlijk.

De zinnen beginnen meestal met: IS HET NIET VREEMD / OPVALLEND enz.



Vervolgens een heel verhaal dat: De achterbuurman van Demmink had een neef en die een collega op het werk en daar de huisarts van, nou die is in 1993 met vakantie geweest in Turkije en sprak daar iemand waarvan de achter oom de ramen heeft gelapt van het appartement boven dat van Demmink en die wist een verhaal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 mei 2015 @ 19:06:

[...]





http://barracudanls.blogspot.nl



Is inderdaad een top site die veegt de vloer aan met complot-idioten



Plotters komen altijd met boterzachte bronnen, als ze al de moeite nemen een bron te vermelden natuurlijk.

De zinnen beginnen meestal met: IS HET NIET VREEMD / OPVALLEND enz.



Vervolgens een heel verhaal dat: De achterbuurman van Demmink had een neef en die een collega op het werk en daar de huisarts van, nou die is in 1993 met vakantie geweest in Turkije en sprak daar iemand waarvan de achter oom de ramen heeft gelapt van het appartement boven dat van Demmink en die wist een verhaal.Daarom zijn die verhalen ook altijd zo lang, vermoed ik!
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 24 mei 2015 @ 00:04:

[...]





Oh? En waarom is er dan -eindelijk- een strafrechtelijk onderzoek gelast? Omdat de belastende verklaringen zich maar bléven opstapelen. Uit steeds minder omstreden bronnen. Let wel : Gelast. Door het gerechtshof. Omdat justitie het erbij liet zitten.Dat er een rechtszaak wordt opgestart, al dan niet door het gerechtshof betekent lang niet altijd dat er iets zou zijn of dat iemand schuldig is. In de zaak van Demmink denk ik dat meespeelt, veroorzaakt door overspannen schreeuwtypes als Micha Kat. Maar het feit dat er een gerechtszaak wordt gestart betekent niets.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
Micha Kat invloed ergens op??? Ik denk eerder omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:operator_7 schreef op 30 mei 2015 @ 06:44:

[...]





Dat er een rechtszaak wordt opgestart, al dan niet door het gerechtshof betekent lang niet altijd dat er iets zou zijn of dat iemand schuldig is. In de zaak van Demmink denk ik dat meespeelt, veroorzaakt door overspannen schreeuwtypes als Micha Kat. Maar het feit dat er een gerechtszaak wordt gestart betekent niets.Onzin. Een onderzoek wordt niet gelast omdat iemand hard schreeuwt, maar omdat daar aanleiding toe is. In dit geval een zooitje nieuwe getuigen en dat de Turkije-leugen aantoonbaar was geworden.
.
Alle reacties Link kopieren
Dit:



Zo een lopend onderzoek is ideaal voor de overheid om de zaak te rekken en geen enkele vraag te hoeven beantwoorden. Zowel politiek, media als overheid zwijgen met het mantra “De zaak is onder de rechter of in onderzoek bij het OM. En zolang dat loopt doen we geen uitspraken” Dit overkwam leden van de Tweede Kamer (groep Bontes) op vragen aan de minister. Het overkomt de media die vragen stellen. Het overkomt burgers die hun volksvertegenwoordigers benaderen. Door het onderzoek nooit af te sluiten, worden alle moeilijke vragen voor altijd buiten de deur gehouden. Het meest eenvoudige slot op een doofpot. Zelfs de vraag naar wanneer het onderzoek met resultaten komt, wordt niet beantwoord.



klopt dus gewoon.



Traineren, kleineren, doodzwijgen; allemaal net iets makkelijker te doen voor hen die het voor het zeggen hebben en dan triomfantelijk kraaien "Er is geen bewijs, 't zijn maar geruchten bla bla ".
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 30 mei 2015 @ 12:16:

[...]





Onzin. Een onderzoek wordt niet gelast omdat iemand hard schreeuwt, maar omdat daar aanleiding toe is. In dit geval een zooitje nieuwe getuigen en dat de Turkije-leugen aantoonbaar was geworden.Dus omdat iemand een rechtszaak gelast zou er iets zijn? Kolderredenering! Een aanleiding kan beter zo goed wat ophef zijn om niks. Een rechtszaak zelf leidt niet automatisch tot een veroordeling of enig bewijs van schuld. Bizar dat je dat suggereert.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
quote:operator_7 schreef op 31 mei 2015 @ 08:33:

[...]





Dus omdat iemand een rechtszaak gelast zou er iets zijn? Kolderredenering! Een aanleiding kan beter zo goed wat ophef zijn om niks. Een rechtszaak zelf leidt niet automatisch tot een veroordeling of enig bewijs van schuld. Bizar dat je dat suggereert.Je raaskalt. Niet 'iemand' gelast een onderzoek, maar het gerechtshof.

http://m.nrc.nl/nieuws/20 ... n-voor-seksuele-delicten/

En waar lees jij in vredesnaam dat ik zeg dat een rechtszaak automatisch leidt tot een veroordeling?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 30 mei 2015 @ 12:16:

[...]





Onzin. Een onderzoek wordt niet gelast omdat iemand hard schreeuwt, maar omdat daar aanleiding toe is. In dit geval een zooitje nieuwe getuigen en dat de Turkije-leugen aantoonbaar was geworden.quote:operator_7 schreef op 31 mei 2015 @ 08:33:

[...]





Dus omdat iemand een rechtszaak gelast zou er iets zijn? Kolderredenering! Een aanleiding kan beter zo goed wat ophef zijn om niks. Een rechtszaak zelf leidt niet automatisch tot een veroordeling of enig bewijs van schuld. Bizar dat je dat suggereert.quote:impala schreef op 31 mei 2015 @ 09:59:

[...]





Je raaskalt. Niet 'iemand' gelast een onderzoek, maar het gerechtshof.

http://m.nrc.nl/nieuws/20 ... n-voor-seksuele-delicten/

En waar lees jij in vredesnaam dat ik zeg dat een rechtszaak automatisch leidt tot een veroordeling?Misschien omdat de Turkije-leugen aantoonbaar is geworden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 31 mei 2015 @ 09:59:

[...]





Je raaskalt. Niet 'iemand' gelast een onderzoek, maar het gerechtshof.

http://m.nrc.nl/nieuws/20 ... n-voor-seksuele-delicten/

En waar lees jij in vredesnaam dat ik zeg dat een rechtszaak automatisch leidt tot een veroordeling?Ja dus? Dat betekent nog steeds niet dat je schuldig bent. Dat moet uit die rechtszaak blijken. Als je op voorhand in een procedure al schuldig bent zou het een vreemd rechtssysteem zijn. Maakt dus niet uit wie een onderzoek laat starten. Dat zegt helemaal niks.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
Heb je wat gerookt of kun je gewoon niet lezen?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:operator_7 schreef op 31 mei 2015 @ 11:34:

[...]





Ja dus? Dat betekent nog steeds niet dat je schuldig bent. Dat moet uit die rechtszaak blijken. Als je op voorhand in een procedure al schuldig bent zou het een vreemd rechtssysteem zijn. Maakt dus niet uit wie een onderzoek laat starten. Dat zegt helemaal niks.



Ik lees nog steeds geen bewijzen alleen dat Turkije een stuk heeft overlegd dat Demmink in 1996 WEL in Turkije is geweest, dat kan betekenen dat hij een slecht geheugen heeft (19 jaar is lang) of liegt.



En er zijn 2 Turkse jongens die een Nederlandse advocaat in de arm hebben genomen, het lijkt me zinvol die eens naar nederland te halen want al eerder zijn er in de zaak Demmink getuigen betaald om een belastende verklaring af te leggen.



Overigens heb ik zo mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van getuigen die na bijna 20 jaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven