Zoon in de ban van qanon

26-10-2020 19:57 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is al geruime tijd bezig met qanon, ik hoorde het eerst wat met een half oor aan en dacht het waait wel over. Echter dit weekend was hij bij me, en hij praat eigenlijk er nooit over, maar ik zei dat ik blij was dat dat filmpje van Lange Frans van you tube af was omdat daarin iemand Rutte wil afschieten.

Ik schrok echt van zijn reactie, hij was fel, en heilig overtuigd van dit gebeuren.
Vanochtend heb ik hem echt gezegd hoe ik erover dacht, en er niks meer over wil horen in mijn huis. Ik zei dat hij er over enige tijd wel achter zou komen dat hij fout denkt.
Dan zegt hij dat ik straks er achter kom dat hij gelijk heeft. Het was onaangenaam en dan druk ik me nog zacht uit. Ondanks dat hij er veel minder mee bezig is als eerst verontrust het mij.
Hij is een zachtaardige jongen, maar vindt dat hij gehersenspoeld is door al die troep.

We zijn weer in vrede uit elkaar gegaan vandaag en afgesproken dat we er hier in huis niet meer over praten. Maar het knaagt wel aan me.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
https://www.fatsforum.nl/forums/forum/w ... ergronden/

Verwonder u slechts.....
Yeauheauheau schreef:
27-10-2020 06:53
Wanneer je een aantal documentaires eens bekijkt over de Clintons en hun Clinton Founfation, het in Egypte ontstaan van het Moslim Broederschap enzo dan zullen de meesten van jullie niet zomaar alles meer geloven wat de mainstream media ons voorschoteld. Er zijn een heleboel smerige zaakjes waardoor je denkbeelden toch nooit meer hetzelfde zullen zijn.
Aaaah, het eeuwige "de info is out there, je moet hem zelf vinden en anders zoek je niet genoeg/ben je een schaap/hebben ze je gehersenspoeld"-methode. In gebruik door 99% van de conspiracy-gekken out there.
Volgend jaar in september zal het al 20 jaar zijn dat even grote gekken vanalles proberen te fantaseren bij 911...

De overblijvende 1% zijn de Mark Petersen; die zijn ook gek, maar brengen het tenminste op een gigantisch entertainende manier :D
Alle reacties Link kopieren
@Sinjoren, gekken zijn er ten overvloede in de samenleving, in tegenstelling tot vroeger toen zaten zij gezellig opgesloten in instituten. Was een betere tijd.

De informatie is inderdaad te vinden omdat de mainstream media hun vingers niet willen branden aan dat soort feitelijkheden. Door wie is Epstein vermoord of was hij volgens jou uitgegleden in zijn cel. Er is meer dan het RTL4 nieuws en diepgaander ook nog.
Yeauheauheau schreef:
27-10-2020 21:01
@Sinjoren, gekken zijn er ten overvloede in de samenleving, in tegenstelling tot vroeger toen zaten zij gezellig opgesloten in instituten. Was een betere tijd.

De informatie is inderdaad te vinden omdat de mainstream media hun vingers niet willen branden aan dat soort feitelijkheden. Door wie is Epstein vermoord of was hij volgens jou uitgegleden in zijn cel. Er is meer dan het RTL4 nieuws en diepgaander ook nog.
Er is op dit moment een documentaire op SBS6, het heet The war of the worlds. Zeer interessant.
Yeauheauheau schreef:
27-10-2020 21:01
@Sinjoren, gekken zijn er ten overvloede in de samenleving, in tegenstelling tot vroeger toen zaten zij gezellig opgesloten in instituten. Was een betere tijd.

De informatie is inderdaad te vinden omdat de mainstream media hun vingers niet willen branden aan dat soort feitelijkheden. Door wie is Epstein vermoord of was hij volgens jou uitgegleden in zijn cel. Er is meer dan het RTL4 nieuws en diepgaander ook nog.
Ja hoor :)

En de maandlanding is fake, Bush geeft eigenhandig de WTC-torens naar beneden gehaald, de aarde is plat en Elvis leeft.
Alle reacties Link kopieren
Yeauheauheau schreef:
27-10-2020 06:53
Wanneer je een aantal documentaires eens bekijkt over de Clintons en hun Clinton Founfation, het in Egypte ontstaan van het Moslim Broederschap enzo dan zullen de meesten van jullie niet zomaar alles meer geloven wat de mainstream media ons voorschoteld. Er zijn een heleboel smerige zaakjes waardoor je denkbeelden toch nooit meer hetzelfde zullen zijn.
Op basis van deze reactie kan ik al opmaken dat die documentaire niet veel soeps kan zijn. Het moslimbroederschap is opgericht in 1928 als een soort religieus verzet tegen het Britse kolonialisme. Staat gewoon in simpele geschiedenisboeken en heb ik geen mainstream media - of zolderkamerdocumentaire - voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar daar was de opa van Bill Clinton destijds natuurlijk wel bij betrokken. Dat lees je dan weer niet in die simpele geschiedenisboeken.

Volgens mij is het een combinatie van beperkt denkvermogen en een te groot zelfvertrouwen wat bij die complotgekkies tot dit soort waandenkbeelden leidt. Plus natuurlijk het feit dat er aan sommige zaken gewoon wel een luchtje zit.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat velen van die complotdenkers "kritisch denken" verwarren met "logisch denken". Even doordenken zit er vaak niet in.
Het mechanisme vind ik wel bijzonder. In feite hangen de complottheorieen aan elkaar van logical fallacies. Natuurlijk is Trump niet de redder van de wereld en natuurlijk is bijvoorbeeld #pizzagate een onzinverhaal. Maar de complotdenkers draaien de bewijslast steeds om. Op basis van wat vage geruchten die in een klankkast komen en steeds worden aangedikt en herhaald geloven sommige mensen dit soort verhalen. En vervolgens is het leveren van tegenbewijs nog best ingewikkeld. Want hoe onzinnig een claim ook is, het goed ‘debunken’ is knap lastig. En bovendien zullen complotaanhangers geloven dat je onderdeel van het complot bent wanneer je ze uitdrukkelijk tegenspreekt. Best een interessante psychologische fuik.
Alle reacties Link kopieren
Thoth schreef:
28-10-2020 07:47
Ja, maar daar was de opa van Bill Clinton destijds natuurlijk wel bij betrokken. Dat lees je dan weer niet in die simpele geschiedenisboeken.

Volgens mij is het een combinatie van beperkt denkvermogen en een te groot zelfvertrouwen wat bij die complotgekkies tot dit soort waandenkbeelden leidt. Plus natuurlijk het feit dat er aan sommige zaken gewoon wel een luchtje zit.
Ik denk eerder dat het zit in de grondhouding van mensen. Sommige mensen geloven dat ze altijd benadeeld worden en dat de overheid erop uit is om je te pakken. Als je dat gelooft dan ga je veel makkelijker mee in complotten, denk ik. Ik zie daarentegen werkelijk waar niet wat ‘de overheid’ ermee zou opschieten door mij te benadelen..
Alle reacties Link kopieren
Yeauheauheau schreef:
27-10-2020 21:01
@Sinjoren, gekken zijn er ten overvloede in de samenleving, in tegenstelling tot vroeger toen zaten zij gezellig opgesloten in instituten. Was een betere tijd.

Nah. Vroeger zaten ze op hun zolderkamertjes met radiootjes te spelen en te denken dat ze de enige waren met bizarre denkbeelden.

Maar toen kwam internet, en konden mensen met de meest extreme fetishes, fantasieën en gedachtenkronkels elkaar opeens makkelijk vinden om elkaar vervolgens te bevestigen en te versterken in hun waanideeën. Het ergste is nog dat ze dat opeens geen rare ideeën meer vonden, maar het werd hun nieuwe normaal doordat ze vrijwel alleen nog maar met gelijkgestemden communiceerden.

En toen waren het opeens de 'anderen' die de gekkies waren.

De informatie is inderdaad te vinden omdat de mainstream media hun vingers niet willen branden aan dat soort feitelijkheden. Door wie is Epstein vermoord of was hij volgens jou uitgegleden in zijn cel. Er is meer dan het RTL4 nieuws en diepgaander ook nog.

Dat is een vraag die voor jouw leven net zo relevant is als de vraag of jupiter in 2 of 3 dagen om zn as draait.
Sinjoren schreef:
27-10-2020 21:26
Ja hoor :)

En de maandlanding is fake, Bush geeft eigenhandig de WTC-torens naar beneden gehaald, de aarde is plat en Elvis leeft.
Er beweerd niemand dat bush de torens eigenhandig naar beneden gehaald heeft.
Wel zijn er onzettend vele rare dingen en toevalligheden bij de torens.
De torens storten in door de extreme hitte. De stalen balken smolten gewoon door de intense hitte. Maar ze vinden wel een papierenpaspoort terug van een van de kapers. Gewoon terug te vinden in de officiele verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
28-10-2020 13:16
Er beweerd niemand dat bush de torens eigenhandig naar beneden gehaald heeft.
Wel zijn er onzettend vele rare dingen en toevalligheden bij de torens.
De torens storten in door de extreme hitte. De stalen balken smolten gewoon door de intense hitte. Maar ze vinden wel een papierenpaspoort terug van een van de kapers. Gewoon terug te vinden in de officiele verklaring.

Tsja, na het ontploffen van MH17 lagen de Nederlandse paspoorten ook in de weilanden verspreid.

En als jij het hebt gelezen in de officiële verklaring, zal het dus waar zijn. Heb je daar een linkje van?
roxy89 schreef:
26-10-2020 20:18
Qanon? Leef ik onder een steen?
Ja best wel
niccifrench schreef:
26-10-2020 20:23
Is een beweging met heel veel aanhangers overgewaaid uit Amerika, die pedofielen ontmaskeren, en geloven dat hier in de regering ook pedofielen zitten.
Wel iets meer dan dat.
julius schreef:
28-10-2020 13:37
Tsja, na het ontploffen van MH17 lagen de Nederlandse paspoorten ook in de weilanden verspreid.

En als jij het hebt gelezen in de officiële verklaring, zal het dus waar zijn. Heb je daar een linkje van?
Je kunt het officiele rapport gewoon terug vinden op google.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wel blijven praten als je daar energie voor hebt. Probeer vragen te stellen waardoor hij zelf gaat twijfelen of vraag hem zijn mening over een iets wat volgens jou niet klopt met zijn theorieën.
Haley schreef:
26-10-2020 20:06
Ik zou juist in gesprek proberen te blijven. Hoe oud is hij?

Heel erg dit!! Zéker wèl blijven praten hierover.
Alle reacties Link kopieren
Anton_Chigurh schreef:
28-10-2020 10:46
Het mechanisme vind ik wel bijzonder. In feite hangen de complottheorieen aan elkaar van logical fallacies. Natuurlijk is Trump niet de redder van de wereld en natuurlijk is bijvoorbeeld #pizzagate een onzinverhaal. Maar de complotdenkers draaien de bewijslast steeds om. Op basis van wat vage geruchten die in een klankkast komen en steeds worden aangedikt en herhaald geloven sommige mensen dit soort verhalen. En vervolgens is het leveren van tegenbewijs nog best ingewikkeld. Want hoe onzinnig een claim ook is, het goed ‘debunken’ is knap lastig. En bovendien zullen complotaanhangers geloven dat je onderdeel van het complot bent wanneer je ze uitdrukkelijk tegenspreekt. Best een interessante psychologische fuik.
Dit is inderdaad wat er gebeurt. Je verzint iets, bedenkt er argumenten voor en vervolgens is het verzinsel bijna niet meer te ontkrachten, omdat één van de argumenten is dat je alle informatie moet wantrouwen die iets anders zegt.
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
29-10-2020 10:59
Inderdaad wel blijven praten als je daar energie voor hebt. Probeer vragen te stellen waardoor hij zelf gaat twijfelen of vraag hem zijn mening over een iets wat volgens jou niet klopt met zijn theorieën.
Kan het bijna niet opbrengen, als hij zegt dat Rutte al gearresteerd is en dit een dubbelganger is van Rutte dan houdt het wel op.
Bovendien verwijt hij me van cognitieve dissonantie oid. Ik ben dus de onwetende.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
26-10-2020 22:45
Wat vreselijk voor jou om dit te hebben moeten aanhoren.

Ik heb in mijn omgeving ook wat mensen die tegenwoordig van dit soort rare denkbeelden hebben en ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Een aantal van hen zijn zeer intelligente hoogopgeleide vrouwen en het lijkt wel alsof er steeds meer mensen bijkomen die in complotten geloven.
Ik denk dat er ook een tikkeltje arrogantie bij zit. Zo van: "ik doorzie de wereld wel, en al die normale schapen niet".
Veel van die mensen zeggen graag dat andere mensen dom zijn.
Ddennis schreef:
28-10-2020 13:16
Er beweerd niemand dat bush de torens eigenhandig naar beneden gehaald heeft.
Wel zijn er onzettend vele rare dingen en toevalligheden bij de torens.
De torens storten in door de extreme hitte. De stalen balken smolten gewoon door de intense hitte. Maar ze vinden wel een papierenpaspoort terug van een van de kapers. Gewoon terug te vinden in de officiele verklaring.
:popcorn:

Raar is dat niet; toevallig evenmin. Maar goed, ik ga geen 911-gekken proberen overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
niccifrench schreef:
26-10-2020 21:06
Super blij met jullie reacties.

Ik heb ook gezegd dat er zeker misstanden in de wereld zijn, en misbruik kijk naar Jeffrey Epstein, maar dit gaat verder.
Ik de zomer zei hij dat Rutte binnenkort opgepakt zou worden, ik confronteerde hem hiermee vandaag, zegt hij Rutte is al opgepakt, dit is een andere man.
En mijn zoon is verder heel intelligent maar dit kan ik echt niet aanhoren .
Het zijn vaak juist dr intelligente die er helemaal in opgaan. Ken iemand die hoogbegaafd is en hij gelooft er ook helemaal in. Valt totaal niet mee te praten terwijl hij heel normaal over komt rustig en alles vertelde hij mij ook dat Rutte die er nu op tv zien een clown in die wat wij op tv zien is niet echt. Nou dan kun je uren in discussie maar heeft geen enkele zin. Echt heel erg voor je dat je zoon er zo inzit, want het gaat heel ver allemaal al die complotten. Als je je laat testen op corona krijg je ook een chip in je neus zei hij.
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
05-11-2020 00:12
Het zijn vaak juist dr intelligente die er helemaal in opgaan. Ken iemand die hoogbegaafd is en hij gelooft er ook helemaal in. Valt totaal niet mee te praten terwijl hij heel normaal over komt rustig en alles vertelde hij mij ook dat Rutte die er nu op tv zien een clown in die wat wij op tv zien is niet echt. Nou dan kun je uren in discussie maar heeft geen enkele zin. Echt heel erg voor je dat je zoon er zo inzit, want het gaat heel ver allemaal al die complotten. Als je je laat testen op corona krijg je ook een chip in je neus zei hij.

Erg he?. Ik sprak laatst een collega die er ook van overtuigd is dat het allemaal een complot is, toen ik haar vroeg waarom, zei ze dat het een vooropgezet plan van de rijke mensen was, toen ik door ging met vragen stelde, werd ze geïrriteerd en wilde ze het gesprek snel afkappen. Ik merk dat ik afknap op dit soort mensen, jammer genoeg zijn er steeds meer mensen die in complotten geloven, mensen van verschillende niveaus, ik vind het heel lastig om mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat met Rutte? Ik ken die hele theorie niet, maar waarom zou hij vervangen zijn? En waar is dan de echte gebleven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven