30 plus en zwanger zijn of worden

03-06-2009 09:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik ben net 34 geworden en ben vorige maand gestopt met de pil. Ik wilde eerst genoeg stabiliteit in mijn relatie en wat betreft baan, geld etc. Ook twijfelden mijn vriend en ik aanvankelijk nog over kinderen. Wie herkent dit, is ook dertig plus en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen of gewoon gezellig te kletsen?
hoi hoi, superherkenbaar!

En dan is het nog maar de vraag of het gaat lukken, want het wordt er niet makkelijker op boven je 30e!

De twijfel blijft altijd een beetje, tenminste bij ons.

Suc6 met zwanger raken...
Hoi Blossom,

Bedankt voor je reactie. Hoe oud ben jij en ben je nu ook bezig voor je eerste? waarom hebben jullie er zo lang mee gewacht?

Die twijfel herken ik ook, die heb ik ook nog steeds, maar ik denk altijd veel na en mijn vriend ook. We zijn beide best twijfelaars en dat maakt het er niet makkelijk op. Als je gewoon "plain" nadenkt zijn er eigenlijk net zoveel voors als tegens. Soms is het ook goed om je gevoel te volgen. Dat gevoel heeft ervoor gezorgd dat ik gestopt ben met de pil in mei.
Hallo Boem

Een maand geleden heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen.

Net als jij wilde ik eerst meer stabiliteit in mijn relatie.

Ik vind niet dat ik lang gewacht heb. Ik ben nu bijna 32 en ik voel dat ik er nu klaar voor ben samen met mijn partner.

Je leest inderdaad dat na je 30e je vruchtbaarheid afneemt, maar ik probeer daar niet zo bij stil te staan en relaxed te blijven en maar gewoon af te wachten. En jij?

Groetjes Ilse
Hoi Ilse 32

Ik vind ook niet dat ik lang gewacht heb, alleen heb ik wat meer onzekerheden: meer kans op een gehandicapt kind, meer kans op miskraam, minder goed herstel van je lichaam, zelf misschien minder flexibel zijn... maar relaxed blijven probeer ik nu ook, zo van we zien wel. Mijn vriend heeft zoiets, gewoon niet over praten dat je gestopt bent en dan zien we wel weer waar het schip strand, tja dat is zijn manier, maar dat is prima. Wanneer kun jij testen, of ben je na het verwijderen van het spiraaltje al ongesteld geworden? Ik heb nog vreselijk last van het ontpillen, mijn hele lichaam lijkt ontregeld na meer dan 10 jaar pilgebruik...
Ik heb trouwens op het forum ook dit topic geopend, aangezien er toch meer 30 plus belangstellenden zijn! Kunnen we samen kletsen!
Hoi Boem

Ik heb mij eergister getest omdat ik 8 dagen overtijd was en gisteren ben ik ongesteld geworden.

Eerlijk gezegd was dit wel een opluchting omdat ik niet wist waar ik aan toe was en nu dus wel.

Ik had allerlei vage klachten, zoals een dikkere buik, opgezette borsten, veel emoties.

Deze klachten kun je hebben als je net zwanger bent en als je ongesteld moet worden, vandaar dat ik best wel in de war was.

Dit is mijn eerste menstruatie na het verwijderen van het spiraaltje.

Wat voor klachten heb je van het ontpillen? Toen ik een jaar geleden stopte met de pil was de grootste verandering eigenlijk wel dat mijn borsten van een goeie cup C (tijdens menstruatie zelfs D!!!) naar een cup A/B gingen haha!

Groetjes Ilse
anoniem_84973 wijzigde dit bericht op 04-06-2009 21:49
Reden: taalfoutje
% gewijzigd
He Ilse,

Wat grappig zo'n grote verandering met je borsten! daar heb ik nooit last van gehad. Tja met dat ontpillen heb ik dus ook alle klachten die op een zwangerschap lijken. Het begon met vreselijke stemmingswisselingen, daarna tot nu een weeig gevoel in mijn buik en steekjes. Opgeblazen gevoel, meer plassen. Ook bij vlagen hoofdpijn en momenteel misselijk. Tja geen touw aan vast te knopen. Ik verwacht gewoon dat het ontpillen is, maar je weet het niet. Wel spannend! Zo te lezen had jij een negatieve test wel verwacht? waarom ben je eigenlijk gestopt met de pil en voor een spiraaltje gegaan?
Hoi hoi

Ik had liever een positieve test gehad natuurlijk.

Ik ben met de pil gestopt omdat ik na een operatie waarbij ik onder narcose moest, mij werd verteld dat het beter was om met de pil te stoppen. Bij mij in de familie komt relatief veel trombose voor vandaar dat dit eigenlijk wel moest.

Ik had trouwens niet zo zeer een negatieve uitslag verwacht,maar ik was gewoon zo opgelucht dat ik eindelijk wist wat ik had.

De klachten die jij had, had ik ook en ik werd er niet goed van...bovendien was ik heel erg moe.

Dat laatste heb ik wel vaker als ik ong. moet worden. En nu ik het eenmaal ben, heb ik weer energie voor 10!

Denk dat een stukje ook wel tussen de oren zit bij mij hoor...

Groetjes Elles
Ja voor mij zal het ook wel voor een deel tussen de oren zitten, want hoe meer ik eraan denk, hoe heviger de klachten worden, bijzonder wat je gedachten met je kunnen doen. 8 dagen overtijd valt nog mee, er zijn vrouwen die veel langer niet ongesteld worden, soms wel een jaar. Man, dan moet je conyinue testen. Hoewel, op een gegeven moment voel je volgens mij ook wel dat je zwanger bent...

In mijn familie komt ook trombose voor, mijn oma is eraan gestorven! Dus voor mij geen pilrotzooi meer. Ik las trouwens laatst dat er een pil op de markt komt met alleen maar natuurlijk spul erin:

http://www.nu.nl/gezondhe ... t-natuurlijk-hormoon.html

Vraag me af of dat nu zoveel beter werkt. Ik had de lichtste pil die er was volgens de arts. Die mag je alleen slikken als je minder dan 60 weegt... hoewel ik dat eigenlijk ook wel een vaag verhaal vindt. Tijd voor een andere huisarts misschien, ha,ha. Is toch al zo'n enge vent...
haha Enge vent zeg je????

Heb jij even geluk dat je geen spiraaltje bij hem hebt laten zetten... Brrrrrr...

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met je... testen pms vage klachten en natuurlijk wanneer t raak is.

Ik was er de eerste maand meer mee bezig dan nu en ik probeer er ook niet meer zo mee bezig te zijn, maar spannend is t natuurlijk wel.
ja had niet verwacht er zo mee bezig te zijn. Ik ben best nerveus om te testen volgende week, normaal heb ik altijd zoiets van komt het niet nu, dan morgen wel ha,ha.

Ik was gister de hele dag misselijk met enorme koppijn en vanmorgen weer behoorlijk misselijk. Wanneer ik dan iets eet, is het wel weg, maar die koppijn blijft. Je kunt er zo geen touw aan vastknopen he, want het zijn zo goed als zeker hormonen, maar welke??? Ik houd je op de hoogte. Wanneer kun jij weer testen?
Heee boem

Hoe is het? Heb je al wat meer duidelijkheid?

Ik kan over een maand weer een test doen hihi! Op dit moment is het dweilen met de kraan open! haha!

Groetjes Ilse
Hee Ilse 32,

Nou vandaag ongesteld geworden, wat een perfecte timing he, excact 28 dagen. teken dat mijn lichaam goed op orde is! Wel ben ik nog steeds misselijk en heb koppijn, normaal had ik nooit last van dit soort klachten voor en tijdens een menstruatie, ook niet voor ik met de pil begon. Wel was ik altijd excact op tijd. Misschien ben ik wel echt aan het afkicken van de pil. Straks een verjaardag, waar ik momenteel helemaaal geen zin aan heb, heb even een hormoondipje, arme vriend, ha,ha.

Hoe is het eigenlijk met jouw vriend, hoe gaat hij om met de hormoonwisselingen en het feit dat jullie hebben gekozen voor een kind?
PS Ik kan nu wel lekker een wijntje nemen. Hmmm misschien wel verstandig, gezien de hormoondip! ;)
Hoi Boem

Wat leuk dat ik weer van je lees.

Misschien is het leuk om via de mail verder te kletsen eventueel? Vind ik persoonlijker wat fijne "kletsen" dan op een forum. Als je zou willen, mag je me wel mailen op:

ilseterwoerd@hotmail.com

Wie weet tot daar.

Groetjes Ilse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven