Eenzame student?

23-08-2010 18:44 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Eenzaamheid onder studenten schijnt vaker voor te komen dan men denkt. Voor een artikel ben ik op zoek naar studentes die een moeilijke start hebben / hebben gehad, liefst uit omgeving Groningen. Het maakt niet uit of je inmiddels een breed sociaal leven hebt of het nog steeds niet zo leuk is.

Uit onderzoek blijkt dat een op de twee studenten wel eens eenzaam is en dat studenten soms eenzamer zijn dan bejaarden. Vooral Eerstejaars hebben het zwaar wanneer ze hun hele leven opnieuw in moeten richten met nieuwe contacten, nieuwe studie, nieuwe woonruimte, etc.

Reageer even op dit oproepje als je je verhaal wilt doen!

Groet,

Koetje
Ik ga over twee weken beginnen op het hbo in een nieuwe stad (helaas niet groningen) en ik vind het best wel eng. Op de middelbare school altijd een vast vertrouwd vriendengroepje (van 8) gehad dat ik elke dag zag. Hiervan gaan er vier studeren in de stad waar ik ook ga studeren, maar ik zal ze wel veel minder vaak gaan zien dan eerst. En zij gaan natuurlijk weer nieuwe vrienden maken. Ik ben best wel bang dat ik geen nieuwe ECHTE vrienden maak op mijn studie, dat ik geen mensen ontmoet die bij me passen. Ik hou bijvoorbeeld niet heel erg veel van stappen (feesten, dansen) maar het is alsof je gek bent als je hier op deze leeftijd niet van houdt ofzo.

Ga nog niet op kamers maar ook dat lijkt me op dit moment behoorlijk eng, vooral voor de eenzaamheid ben ik bang. Je bent toch in je eentje op zo'n kamer zonder de gezelligheid van thuis... En je vrienden kan je ook niet elke middag uitnodigen.

't is inderdaad heel je leven opnieuw inrichten; ik hoop dat het lukt en dat alles goed komt.

Ben ik de enige die deze spanning voelt of zijn er misschien nog meer mensen die zich zo voelen/gevoeld hebben? :p

pfff... en dit voor een aankomend studente toegepaste psychologie.
ik herken het wel in die zin dat ik na een aantal jaren buitenland terug naar NL (terug naar groningen) ging om te studeren maar die eenzaamheid was voornamelijk door groot leeftijdsverschil...ik was 25..de meeste klasgenoten 17-18....dat was weleens eenzaam...ondertussen heb ik een goed sociaal netwerk opgebouwd...maar zeker die eerste maanden (toen ik vriend nog niet had ontmoet) waren erg eenzaam...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven