Intercultureel groepje

20-05-2012 13:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om in Leiden eo een intercultureel groepje samen te stellen. Gewoon, om gezellige dingen mee te doen/beleven. Denk aan hapje, drankje, terasje, film, theater, musea...of gewoon gezellig kletsen met een pot thee in de tuin!

Waarom intercultureel? Ik houd van gemixte groepjes en breid mijn referentiekader graag uit. Ik ben zelf 29 jaartjes, maar leeftijd is absoluut geen issue.

Lijkt het je leuk, dan moet je even posten op dit topic!
En je moet van verkleinwoorden houden?
Ah Feeks,

Wat verfrissend, zo een heerlijk constructieve bijdrage van je!!
Het staat ook wel erg kinderachtig, al die verkleinwoorden
Er staat er maar één. Tjonge jonge, het is overdrijfdag. Hapje drankje en terrasje zijn normaal gebruikte woorden.
Groepje, hapje, drankje, terrasje, groepjes, jaartjes.

6 verkleinwoorden, waarvan alleen jaartjes echt afschuwelijk is. De rest wordt in die context altijd zo gebruikt.
Maar het lijkt jullie niet leuk?
Maar hoe ga je die interculturaliteit dan waarborgen?

Als er nou teveel kaaskoppen zijn komt er dan een selectiecommissie?
[.
Ik vind de reacties echt sneu voor de TO hoor!

Ik vind het een leuk initiatief en als ik niet zover weg woonde, sloot ik me graag aan!

Ik hoop op veel leuke reacties TO!
Helemaal met je eens annepompoen. De ' veiligheid' van achter de eigen computer zitten lijkt voor veel 'dames' hier op het viva forum de reden om maar alles en iedereen af te zeiken. Dingen die ze in het normale leven als een collega of vriendin zo'n voorstel doet niet durven zeggen.Maar achter de computer wel stoer iedereen afzeiken, want niemand kan ze zien of weet wie ze zijn. Volwassen hoor. (not).

Maar goed, met meiden die zo kinderachtig en zielig doen zou ik zelf ook niet eens vriendinnen willen zijn. Dat soort reacties zegt meer dan genoeg over degenen die ze plaatsen.

Succes newoldme, ik hoop dat je ook gewoon normale reacties krijgt.
Whoootjes...wat een reactietjes op mijn topicje:-)!!

Maar geen inhoudelijke vragen. Jammer!

Badmeester...vind je het heel erg als mijn antwoord is: Iemand die zichzelf of een ander kaaskop noemt wordt uitgesloten van deelname? Hoe dan ook, dat is mijn antwoord. Ik houd niet van kokerkijken en verwacht dat ook van mensen waar ik "vrijwillig" mee omga. Er zijn natuurlijk altijd wat collega's, buren Viva-leden die zich schuldig maken aan een summier referentiekader, maar daar moet men maar mee leven:-).
Nou ik stelde wel een inhoudelijke vraag!:-)

Nee ik vind jouw antwoord niet erg hoor. Het siert je dat je niet houdt van koker kijken.

Maar puur technisch gezien doen we dat dan beide wel als ik " kaaskop" zeg en jij juist met nadruk " interculturelen", of niet?

Mijn vraag was in ieder oprecht bedoeld en niet kwaaraardig.
Sorry Badmeester, je stelde inderdaad een inhoudelijke vraag:-).

Om de wereld een beetje te kunnen overzien moet je op een bepaalde manier in hokjes denken, toch? Nee vanwaar de interculturaliteit. Ik vind het echt fijn om in een groepje te zitten waar allerlei verschillende soorten mensen uit allerlei culturen deel van uitmaken. Hiermee doel ik trouwens echt op afkomst. Ik denk dat er dan een mooie dynamiek ontstaat tussen mensen, die dus niet koker-kijken (weet niet eens of dit een goed woord is...).

Teveel mensen van Nederlandse komaf is niet erg, maar daarmee is mijn doel van intercultureel niet gehaald. Ik zou niemand verbannen. Maar vertel...vanwaar je interesse?

Trouwens, ik heb geen enkele vraag op dit topic als "kwaadaardig" opgevat. Enig geloop leert mij dat Feeks altijd als een Feeks reageert en Slempie (verkleinwoord) doet ook niet erg haar best om de nuance erin te houden:-).
Interesse? Nou omdat ik me serieus afvraag hoe je dat zou doen.

Stel er reageren 6 viva vrouwen van het forum en ze blijken allemaal autochtonen etc (kaaskop zal ik maar niet meer zeggen) te zijn, dat is niet helemaal waar je naar op zoek bent lijkt me

Zeg je dan sorry maar ik hoef geen contact met je? Of?

Snap je?
Ha Badmeester,

Maar van oorsprong Nederlandse mensen zijn toch hartstikke welkom? Helemaal leuk vind ik dat. Sterker, die moeten erbij aanwezig zijn, anders is het niet leuk.

Ik weet eigenlijk niet of je een beetje bekend bent met de dynamiek waar ik het over heb. Het is bepaalde interactie die je niet hebt als er alleen Nederlandse mensen deel uitmaken van een groep. Dit zeg ik trouwens zonder groepen te willen stigmatiseren:-)

Weet je een beetje wat ik bedoel?
Niet echt.

Ik werk in een hele multiculti omgeving en qua vrienden is dat ook zo en woon in een wijk waar ik als kaaskop een minderheid van 20% ben maar nee ik merk dat niet zo nee. Zegt dat wellicht iets over mijn orientatie?
Leuk idee! Dus bij deze meld ik me aan.

Ik ben ook van de doelgroep multiculti en uit den haag.

Laat je niet gek maken door onnozel reacties van anderen. Je kunt het niet iedereen naar haar zin maken!!

Ik hoor graag wanneer jullie afspreken

powervriendin
Klinkt goed!

Ik ben 24 en woon sinds kort in Leiden.

Overigens, ben ik ook een kaaskop...

Ik hoor het graag.

Groetjes
Dit klinkt echt leuk!! Ik ben afkomstig uit Curacao en ik woon in Den Haag.

Wie, wat, waar, wanneer? Ben niet zo van het lang emailen.. Reactie is actie!!
Leuk idee! Mijn e-mailadres is: parisparisparis92@hotmail.com, jullie mogen me mailen voor meer info :)
Ha Marieker, Nicolletjuhhhh en Parisparisparis...

Wat leuk, jullie reacties. Kunnen jullie even een berichtje sturen naar vivaviva39@gmail.com ? Dan heb ik jullie mailadres kunnen we wellicht iets afspreken:-)

Gezellig!
Powervriendin had jou over het hoofd gezien. Sorry...

Bij deze: Welkom!

Waarom eigenlijk vooraf veel mailen...Hoe zitten jullie in de week van 6, 7 of 8 juni?
De 7e kan ik wel....

Ben benieuwd! Leuk die enthousiaste reacties..
Niet veel response over de 7e. Om die reden denk ik niet dat het doorgaat Marieker. Jammer:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven