Mama's gezocht omg. Apeldoorn

16-11-2009 12:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 32 jaar, getrouwd en sinds 7 maanden moeder van een prachtige dochter. Ik mis vriendinnen in de buurt die ook mama zijn. Ik heb wat vrijgezelle vriendinnen hier in de buurt, maar ik merk dat die vriendschap toch anders is geworden nu ik moeder ben.. Vriendinnen met kinderen wonen allemaal buiten Apeldoorn.

Ik zoek dus meiden om gezellig mee te kletsen, kopje thee doen en leuke dingen te ondernemen met de kids. Mijn hobby's zijn lezen, shoppen, films, uitgaan (al gebeurt dat tegenwoordig nog maar af en toe ;) uit eten, dieren,sporten, en m'n dochter natuurlijk!!

Groetjes!!
hoi

ik zag je oproep, ik ben 33 jaar en heb een zoontje van (alweer) 6

de meeste van mijn vriendinnen hebben geen kinderen en dat is toch anders

niet dat je hele tijd over je kindje praat, maar toch even anders

een leuke vriendin erbij met dochter is altijd welkom

ik woon ook in apeldoorn

gr lisa
Hoi,

Ik ben ook 32 en heb een dochter van 19 (bijna 20) maanden oud. Woon in Apeldoorn, maar mijn vriendinnen wonen in het westen van het land.

Mijn hobby's zijn lezen, muziek, films en het gezinnetje.

groetjes,
dan zijn we al met zijn zessen, als k de kindjes meetel
Hey!

Bedankt voor jullie reactie. Leuk!!

Zijn jullie fultime moeder of werken jullie er ook bij? Ikzelf werk 3 dagen als administratief medewerkster. En ik vind die combinatie goed te doen eigenlijk.

Lisa ik begrijp wat je bedoelt, ik wil ook echt niet de hele tijd over m'n dochter praten, maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat ik mezelf niet goed kan zijn, door er niet over te praten, omdat dat hun toch niet echt interesseerd. Verder zijn het prima vriendinnen hoor en misschien ligt het ook wel gewoon aan mij.

Is jouw zoontje nou 6 jaar of 6 maanden? Denk 6 jaar he? Dan is het al een echt ventje natuurlijk!

En vrouwvanM gaat jouw dochter nog naar een creche of hebben jullie de oppas anders geregeld? En kom je zelf oorspronkelijk ook uit het westen van het land?

Nou ik ga m'n dochter uit bed halen en wat te eten geven.

Groetjes!
Ik werk ook drie dagen als secretaresse en dochter gaat 1 dag naar opa en oma en naar het kdv. Ze vindt andere kindjes helemaal geweldig.

Ik kom zelf oorspronkelijk uit de provincie Utrecht dus niet echt het westen.

Hebben jullie ook sinterklaas gevierd?
Ja, wij hebben zeker ook sinterklaas gevierd! We deden het altijd al met m'n ouders, maar nu hebben we helemaal uitgepakt natuurlijk. Al krijgt ze er nog niet veel van mee misschien, wij vonden het in ieder geval geweldig!

Jullie ook Sint gevierd? Jullie meisje is natuurlijk al iets ouder dus die zal het wat meer meekrijgen denk ik??

Wij hebben ook 2x oma als oppas en 1 x papa;)

Waar wonen jullie in Apeldoorn meiden? Wij wonen in de Maten.

Groetjes!
Ja Sinterklaas was leuk. Ze heeft er niet zo heel veel besef van, maar de cadeautjes uitpakken was wel een feestje. En de poppenwagen vindt ze helemaal geweldig. Je koopt al snel teveel voor zo'n kleintje

Wij hebben in de Maten gewoond, nu wonen wij bijna 4 jaar in het Woudhuis.

Ga zo lekker even fietsen (even wat boodschappen doen).

Op welke dagen werken jullie?
ik werk 12 uur per week als huishoudelijke hulp bij gezinnen thuis

wij wonen in apeldoorn noord

ja mijn zoon is alweer 6,jaar echt een heerlijk ventje

hij is nu in de ik ga lezen leren fase, een stuk verder als de kleintjes van jullie dus

hij wil nu trouwens op de laptop

groetjes
Leuk als de kindjes leren lezen. Kan hij ook al een beetje schrijven?

Grappig dat hij op de laptop wil, volgens mij willen veel kinderen dat.

Het is lekker koud buiten, viel wel even tegen gisteren en vandaag dat ik moest krabben, maar ik vind het wel lekker. Morgen geven ze sneeuw op, ben benieuwd.
v
hallo,

Daar was ik ook weer 's. Druk geweest met alle kersttoestanden ;) Ik vond het heerlijk die sneeuw trouwens, vooral toen het er net vers lag. En dan als eerste er doorheen lopen

Leuk dat je zoontje met leren lezen bezig is. Lijkt me ook weer een nieuwe mijlpaal. Ik ben met 4 maanden al begonnen met voorlezen en volgens mij vind ze het wel leuk. haha.

Wat zijn die kleintjes tegenwoordig wijs he, achter de laptop. Ik zag in de speelgoedwinkel ook al laptops voor kleine kinderen...

Ik werk trouwens op dinsdag, woensdag en vrijdag. Wat grappig trouwens VrouwvanM. Wij hebben 5 jaar in Osseveld gewoond en nu dus sinds 2,5 jaar in de Maten. Net andersom.

Gaan jullie nog wat leuks doen met oud en nieuw? Wij weinig bijzonders, we blijven gewoon thuis ivm. de kleine meid. Ik ga alleen s middags even op oudjaarsdag de kroeg in met vriendinnen. Dan is het altijd supergezellig! Ik ben alleen nog oppas aan het zoeken, manlief moet gewoon werken.... maar komt vast goed.

Nou wens jullie een goede jaarwisseling!!

Groetjes!
Hoi Yoki, Shoppen en VrouwvanM,

Ik zag jullie berichtjes en wil graag reageren. Ook ik ben een mama uit Apeldoorn en woon in de Maten! Ik ben 40 jaar en heb twee dochters. De jongste is 10 maanden. Ik heb op zich genoeg vriendinnen, maar de meesten hebben al grotere kinderen en ik vind het toch wel leuk om contact te hebben met andere moeders met (baby)kinderen. Ervaringen uitwisselen en tips misschien (een beetje het idee van: "oh, heb jij dat ook?" of "doet jouw kind dat ook(niet)". Lijkt me leuk om hier met jullie te schrijven.

groetjes,

Standa
Hij die zichzelf overwint, is sterker dan die een stad inneemt
Zo heb een tijdje niet geschreven. Maar iedereen een geweldig 2010.

Standa welkom, schrijf mee zou ik zeggen.

Hier een klein meisje die ziek is (bronchitis). Gelukkig nu aan de beterende hand. Maar even een paar rotdagen achter de rug (hoort er ook bij

Ik werk trouwens op maandag dinsdag en donderdag
Hallo allemaal , hier ook een berichtje van een moeder uit de Maten , 41 jaar en 3 kinderen. Onze jongste is van april 2008. De oudste is 11 jaar. Ik woon sinds 6 jaar in Apeldoorn en mis nog wel wat aansluiting. Ik heb leuke collega's maar nog weinig nieuwe vriendinnen...Ik merk dat het best lastig is om naast een druk gezin daar ook nog aan te werken.
mamaapeldoorn welkom.

Leuk drie kinderen. Heb je jongens en meisjes?
Hallo meiden,

Welkom Standa en Mamaapeldoorn!!

Standa hoe oud is jouw oudste dochter dan? Mijn dochter en jouw jongste schelen niet veel, de mijne wordt dit weekend 9 maanden. Wat gaat dat snel zeg, nog even en ze wordt al een jaar!

MamaApeldoorn, dat zal idd. best een druk gezin zijn, met 3 kinderen. Wel gezellig lijkt me! Hoeveel dagen werk je er nog bij dan?

VrouwvanM hoe gaat het inmiddels met je dochter? Hopelijk is ze weer opgeknapt!

Ben deze week weer naar het babyzwemmen geweest met m'n dochter, we waren al een tijdje niet geweest. Maar ze vond het toch leuk, een heel verschil met een tijdje geleden.

Goed weekend allemaal!

Groetjes!!
Hoi allemaal,

Jullie natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2010 (dat was ik helemaal vergeten in mijn eerste krabbel). Wat leuk zo'n clubje mama's uit Apeldoorn.

VrouwvanM: hoe gaat het nu met je dochter? Zielig als ze ziek zijn he? Hoop dat het weer wat beter met haar gaat. Is ze wel naar het kdv geweest of ben je thuis gebleven? (of bij opa en oma).

Ik werk zelf drie dagen per week: maandag, donderdag en vrijdag. Onze jongste gaat ook een dag naar opa en oma en een dag naar het kdv. Bevalt goed.

Mamaapeldoorn: kan me voorstellen dat het soms moeilijk is met sociale contacten als je drie kinderen hebt en een baan. Ik herken dat wel hoor. Waar heb je hiervoor gewoond? Vond je het lastig om hier te wennen? Leuk dat je ook in de Maten woont. En we zijn van dezelfde leeftijd.

Yoki: onze oudste dochter is 10 jaar. Leuk dat jouw en mijn babydochter bijna even oud zijn! Hoe bevalt het moederschap je?Gaat het goed met je dochter op het gebied van eten, slapen, ontwikkeling? Wat kunnen ze nu al veel he, als je het vergelijkt met toen ze net geboren waren. Het worden nu echt mensjes.

Shoppen: stoer he, als je kind leert/kan lezen?! Leuk dat ie nou ook op de laptop wil.

Nou jongens, ik ga genieten van het weekend na een drukke werkweek. Maar ja, thuis wacht ook het nodige werk... (jullie kennen het wel: wassen, stofzuigen, bedden verschonen, zucht...)

Groetjes, Standa
Hij die zichzelf overwint, is sterker dan die een stad inneemt
Hallo allemaal,

om te reageren op de vragen: ik werk drie en halve dag. Op maandag, dinsdag, donderdag en een halve dag thuis. Ik ben op woensdag en vrijdag als ze wakker is vrij....gelukkig sinds twee maanden een hulp gevonden die het huis kan schoonmaken. Echt super de luxe hoor.

Van oorsprong komen we uit Groningen allebei. Maar ivm werk woonden we 14 jaar onder Rotterdam. Beviel erg goed maar we wilden de kinderen liever in een andere omgeving laten opgroeien. Onze oudste is een jongen dan twee meiden.

Ik zat er aan te denken met de jongste naar muziek op schoot te gaan. In Ugchelen schijn je dit leuk te kunnen doen. Het is een keer of 12 en dan weer klaar.Met de middelste deed ik ouder en kind gym destijds. En dat is me ook goed bevallen. Gezellig even wat samen doen en op stap.Nu eerst dus weekend en kijken of we bij de Eglantier kunnen schaatsen. Onze kinderen willen heel graag....anders wordt het sneeuwschuiven ben ik bang. Goed weekend allemaal!
Hallo allemaal,

Standa, mijn dochter is een goeie slaper en eter (even afkloppen ondertussen ;) ) De ontwikkeling gaat volgens mij ook goed, ze is niet heel vlot denk ik... Ze begint nu net een poging te doen zich te verplaatsen. Ze sleept zichzelf min of meer vooruit, ze doet de beentjes er nog niet echt onder, ze gebruikt het meeste armkracht, haha. Nouja ze komt vooruit, daar gaat het om. Verder kletst ze er rustig op los. Ze is een hele vrolijke meid.Heerlijk!! En het moederschap bevalt me prima. Ik geniet optimaal!!

Hoe doet jouw dochter het? En waar gaat ze naar het kdv? Die van mij gaat niet naar het kdv, maar ik denk dat we het toch 1 dagje in de week gaan doen misschien als ze 1 jaar is. Ze vind andere kindjes zo leuk.

Mamaapeldoorn, wat is muziek op schoot? En hoe oud moeten de kindjes daarvoor zijn? Ik vind het ook erg leuk iets samen met m'n dochter te doen. Daarom doen we babyzwemmen,'t is alleen een heel gedoe voor een half uurtje zwemmen...:s

En heb je kunnen schaatsen bij de Eglantier? M'n neefje is daar door 't ijs gezakt(aan de kant geloof ik..) .

Nou ik kruip nog even bij m'n mannetje op de bank voor de tv!

Jullie werken trouwens allemaal precies op de dagen dat ik vrij ben... hij is fijn :(

Groetjes!
Muziek op schoot is een cursus waarin de leidster allemaal spelletjes doet met muziek met kinderen. ze laat muziek horen of zingt . Mn dochter is dan 22 maanden en dat was prima zei ze om mee te beginnen ( op de website van van de berg muziek educatie in Ugchelen kun je het zien).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven