Onrust door de Mirena spiraal?

13-03-2014 09:20 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb nu sinds 3/4 weken mijn 2de mirena spiraal. Maar voel me niet meer mezelf de laatste weken, ik ben de eerste 2 weken heel somber geweest, extreme stemmingswisselingen en noem maar op en nu sinds 8 dagen word ik elke ochtend standaard om 07:00uur helemaal onrustig wakker, het is om gek van te worden. Het gevoel is moeilijk te beschrijven maar ik weet me dan geen raad meer met mezelf, alsof ik 10 blikjes redbull op heb. Dit gevoel houd uren lang aan en is niet meer om te doen:( Ben ook heel veel misselijk, vooral de ochtenden. Ik weet niet of iemand iets soortgelijks heeft gehad en of het wel met de mirena te maken kan hebben. Ik wil hem niet zomaar laten verwijderen aangezien ik vorig jaar door de pil heen zwanger ben geraakt en de mirena wel 1 van de veiligste voorbehoedsmiddelen vind.

Hoop dat iemand me raad kan geven, ik kan amper nog functioneren zo
It's the simple things in life we forget
Is dit nou je 1e spiraal na je zwangerschap?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ja klopt ik heb na mijn zwangerschap weer een nieuwe spiraal laten plaatsen.
Heb je de cerazette nog gehad na je bev@lling?

Daar kreeg ik dit nl ook van. Super kort lontje en extreme stemmingswisselingen. Ik kwam tot de conclusie dat ac met alleen progesteron niets us voor mij.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb in de tussentijd geen andere pil meer gehad. Maar ik ben niet bevallen want mijn zwangerschap is helaas misgegaan? daarna even niks gebruikt en toen weer besloten de mirena te plaatsen maar voel me niet meer mezelf nu.
Ik heb zowel de mirena ( zelfs 2x) en cerazette gehad. Mijn klachten waren vergelijkbaar. Bij mij werkte ook alleen progesteron niet. Op een of andere manier raak ik daar volledig van uit balans.
Ja de dokter heeft me gisteren gegarandeerd dat de onrust iig niet van de spiraal kan komen, dus we moeten helaas weer verder zoeken. Baal wel want had liever gewoon de spiraal eruit gehaald dat ik er vanaf was. Maar als mijn stemming zo blijft moet hij er sowieso uit, ben soms echt de duivel, wil helemaal niet zo doen bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven