Wonen in Singapore

18-04-2011 16:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zitten erover te denken om volgend jaar voor ongeveer 2 a 3 jaar in Singapore te gaan wonen.

We zijn allebei op een aangekomen dat we wat nieuws willen, uitdaging en gewoon ons leven willen verrijken.

Begin volgend jaar gaan we eerst rondtrekken door Azie en eindigen we in Singapore. We zijn er dan ook nog niet geweest en hebben nog geen ervaring met dit land.. Alles wat we weten over dit land hebben we van horen/zeggen en verhalen van internet.

Nu zou ik graag verhalen willen horen of informatie krijgen van mensen die in Singapore wonen, hoe het gegaan is met het verhuizen daarnaartoe enz. Wat was voor jullie de reden om daar naartoe te gaan?

Nu heb ik gelezen dat het dagelijkse leven in Singapore net iets goedkoper is dan in Nederland, maar dat dit niet veel scheelt.. klopt dit? En hoe zit het dan met de lonen?

Is het erg moeilijk om werk te vinden, ofwel zelf iets te beginnen?

Ik hoop op vele reacties!

Alvast bedankt,

Liefs Marijke
Toevallig heb ik net een paar maanden een student op kamers gehad, die in Singapore woont. Hij studeert en had een uitwisseling met TU Delft en heeft een jaar in Nederland gewoond.

Als je me mailt, kan ik zijn email geven en dan kun je hem eens mailen met jouw vragen.

banguro@hotmail.com
Mogen we ook vragen stellen? Ik ben namelijk benieuwd waarom jullie voor Singapore hebben gekozen. Het is best klein natuurlijk.
Tuurlijk, vragen en antwoorden zijn welkom

Ons doel was sowieso Azie maar we wisten nog niet precies welk land.

Om in een ander land te wonen is best een grote stap en Singapore is een land wat niet veel verschilt met Nederland qua infrastructuur.

Wij willen onze thuisbasis in deze stad (land) leggen en hier werken. Onze gedachte was dat je van hieruit verder kan 'leven' aangezien dit een mooi centraal punt is.
Hoi Marijke, wij zijn in januari vanuit NL naar SP verhuisd. Man had al een baan, ik heb er hier een gevonden. Voor jezelf beginnen doen ook veel mensen. SP is inderdaad vrij westers en daarom erg vergelijkbaar met NL.

Veel goedkoper is het hier echt niet hoor, levenstijl is hier wel redelijk anders in NL door oa het klimaat. Wat echt heel erg wennen is btw..

Wat wil je nog meer weten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven