Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Astra zeneca en bijwerkingen

23-02-2021 09:35 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff klagen hoor. Ik heb afgelopen zondag het vaccin gehad en ben nu zo ziek als een hond. Zere arm op de prikplek, hoofdpijn, koude rillingen. En vannacht dreef ik mijn bed uit vd koorts. Spierpijn over mijn hele lichaam, net of ik uitelkaar getrokken ben.

Iemand ook dit vaccin gehad? Hoelang hielden de bijwerkingen aan? Hoor wel meer mensen die ziek zijn geworden vd Astra zeneca. Toch meer als van Pfizer. Moet donderdag weer werken nl. Maar voel mij nu echt een vaatdoek. Heb net twee pcm gehad en dan gaat het redelijk maar jeetje is het eindelijk mooi weer, voel ik mij zo....bah.
60 % bescherming betekent dat 40 % alsnog ziek wordt, waarvan 85 % niet hoeft te worden opgenomen in een ziekenhuis.

Waar hebben ze dan precies naar gekeken? Niet opgenomen worden met als reden een covid infectie?

Maar kijken ze zoals in mijn geval ook naar andere problemen? Misschien word ik mild ziek, maar ontspoort mijn aandoening. Wat is dan de opname indicatie: covid? Of ontregeling auto immuun ziekte door infectie ?

Ik vind het bijzonder dat deze groep mensen een vaccin krijgt, dat minder effectief is.

Ik snap dat het niet mogelijk is, maar ik had graag een keuze gehad. Mijn gezonde jongere broer is ingeënt met pfizer. Hij werkt in de zorg. Ik werk in de zorg en heb een aandoening die onder de risico groep valt. Ik krijg astra zeneca. Ik vind het krom.

Verder vraag ik mij af, hoe het zit met restverschijnselen van die 40 % die dan wel ziek wordt? Ook al is het mild. Ook nu krijgen mensen die milde verschijnselen hebben last van restklachten.
anoniem_130005 wijzigde dit bericht op 26-02-2021 10:12
11.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-02-2021 10:06
60 % bescherming betekent dat 40 % alsnog ziek wordt, waarvan 85 % niet hoeft te worden opgenomen in een ziekenhuis.

Waar hebben ze dan precies naar gekeken? Niet opgenomen worden met als reden een covid infectie?

Maar kijken ze zoals in mijn geval ook naar andere problemen? Misschien word ik mild ziek, maar ontspoort mijn aandoening. Wat is dan de opname indicatie: covid? Of ontregeling auto immuun ziekte door infectie ?

Ik vind het bijzonder dat deze groep mensen een vaccin krijgt, dat minder effectief is.

Ik snap dat het niet mogelijk is, maar ik had graag een keuze gehad. Mijn gezonde jongere broer is ingeënt met pfizer. Hij werkt in de zorg. Ik werk in de zorg en heb een aandoening die onder de risico groep valt. Ik krijg astra zeneca. Ik vind het krom.
Dat lijken me prima vragen voor je behandelend arts.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
26-02-2021 10:10
Dat lijken me prima vragen voor je behandelend arts.

Ja dit dus. Je hebt specifieke gezondheidsproblemen dus daarvoor moet je bij je arts zijn.
Ik hoef er geen antwoord op. Het zet me aan het denken. Als ik de keuze had gehad, koos ik in elk geval niet voor dit vaccin.
mallebeppie schreef:
26-02-2021 10:15
Ik hoef er geen antwoord op. Het zet me aan het denken. Als ik de keuze had gehad, koos ik in elk geval niet voor dit vaccin.

Als je er geen antwoord op wil zijn je twijfels dus onderbuikgevoelens. Zoek het dan ook serieus uit.
herfstappeltaart schreef:
26-02-2021 10:17
Als je er geen antwoord op wil zijn je twijfels dus onderbuikgevoelens. Zoek het dan ook serieus uit.
Daarnaast kloppen de genoemde cijfers niet. AZ beschermt volgens de laatste cijfers 100 procent tegen ziekenhuis opname en bescherming tegen de infectie wanneer er 3 mnd zit tussen beide giften is al opgelopen naar 82,4 %
Alle reacties Link kopieren
Bedankt eurus, goed nieuws dus.
Ik heb nu een geïrriteerde huid, net zoals ik bij de griep altijd heb. En mijn hoofdpijn zeurt nog steeds maar verder gaat het goed. Heb meer last van mijn pms klachten ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou inmiddels weer wat gegeten maar dat viel echt verkeerd. Eerst paracetamol ingenomen maar daarna moest ik toch echt overgeven (ik geef nooit over behalve toen ik zwanger was). Heb nu ook een lichte verhoging. Gelukkig een rustige dag vandaag en lig nu dus ook even op bed.
Alle reacties Link kopieren
Nou,....we gaan het mee maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
23-02-2021 10:26
Ik ga zelf als vaccinatieverpleegkundige aan de slag en heb daarom gisteren de eerste vaccinatie zelf gehad. Astrazeneca. Een zere arm op de plek waar geprikt is en een sluimerend zeurend hoofd.
Prada, fijn dat het goed met je gaat! :hug:
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Weer een uur/ anderhalf geslapen en nu zijn de meeste klachten weg.
Niet meer misselijk, geen geïrriteerde huid.
Alleen nog moe en last van mijn arm.
pausini schreef:
26-02-2021 15:53
Prada, fijn dat het goed met je gaat! :hug:
:lips:
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
26-02-2021 15:22
Nou,....we gaan het mee maken.
Nou en hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend vaccinatie gehad. Vanmiddag had ik 38,8 en nu nog 38,4. Voel me eigenlijk best prima behalve dat ik het warm en koud tegelijkertijd heb. Zere arm valt mee en verder eigenlijk geen klachten. Tot nu toe valt het me mee.
Supersas09 schreef:
26-02-2021 20:50
Vanochtend vaccinatie gehad. Vanmiddag had ik 38,8 en nu nog 38,4. Voel me eigenlijk best prima behalve dat ik het warm en koud tegelijkertijd heb. Zere arm valt mee en verder eigenlijk geen klachten. Tot nu toe valt het me mee.
Dat is ook zo'n beetje hoe voor de meeste mensen corona verloopt.. :)
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
27-02-2021 00:15
Dat is ook zo'n beetje hoe voor de meeste mensen corona verloopt.. :)
Maar niet allemaal... Ik ga geen voorbeelden geven van mijn naaste omgeving hoe Corona ook kan verlopen. Ik kom uit Brabant, voorbeelden te over. En ik heb geen Corona, dus geen quarantaine, afzondering, angst voor rest schade, angst dat ik kwetsbare cliënten heb besmet enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag vanmiddag. Ben benieuwd of ik er last van krijg. Ga er maar vanuit van wel. Maakt me niets uit, ben al lang blij dat ik nu mag.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
27-02-2021 11:28
Ik mag vanmiddag. Ben benieuwd of ik er last van krijg. Ga er maar vanuit van wel. Maakt me niets uit, ben al lang blij dat ik nu mag.
Succes! En houd er inderdaad maar rekening mee, kan het alleen maar meevallen. Inmiddels 1,5 dag verder, vanochtend had ik nog 38,4, paracetamol genomen en nu weinig tot geen last meer. Ook arm voelt een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
27-02-2021 11:47
Succes! En houd er inderdaad maar rekening mee, kan het alleen maar meevallen. Inmiddels 1,5 dag verder, vanochtend had ik nog 38,4, paracetamol genomen en nu weinig tot geen last meer. Ook arm voelt een stuk beter.

Goed om te lezen ook van de arm. Laat ik hem links zetten ivm slapen op rechts :proud:

Heb normaal weinig-geen last bij vaccinaties dus wie weet heb ik mazzel ;-D
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen fris en fruitig opgestaan. Heb voor de verandering wel een keer een hele goede nacht gehad.
Heb alleen een beetje last van mijn arm als ik hem omhoog doe dus mijn man wast vandaag de ramen :p
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanochtend heb ik de eerste dosis AstraZenica in mijn arm zitten. Qua bijwerkingen kom ik nog niet verder dan pijn op de prikplek, zeurend gevoel in mijn hoofd en moe. Koorts of rillingen heb ik (nog) niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2/3 uurtjes wat blauwe plek/beurs gevoel gehad op de prikplek gehad maar dat was het. Voel me verder kiplekker
:yes:

Hopelijk vannacht en morgen ook :)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ugh ik sprak te vroeg. Inmiddels de hele nacht aan het bibberen en klappertanden.

Stiekem beetje blij mee, dacht ja jemig doet het wel iets als ik niets voel? Ja natuurlijk, maar goed. Hopelijk ben ik er vlot doorheen.

:sheep:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook wat te vroeg... Ik voel me koortsig, maar heb geen koorts. Verder hoofdpijn en keelpijn (maar dat heb ik al gauw, zelfs bij een ingegroeide teennagel).
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-02-2021 10:15
Ik hoef er geen antwoord op. Het zet me aan het denken. Als ik de keuze had gehad, koos ik in elk geval niet voor dit vaccin.
Als er in een ideale wereld een oneindige voorraad zou zijn van alles wat we maar wensten ofzo?

Heel gek, maar dat is niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven