Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok deel 2

24-01-2021 08:34 1183 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan hier verder over de avondklok.
Vind je het een goed idee of niet?

Hoe werkt het bij jou in de praktijk?
Blijven je buren braaf binnen?

Ter info de avondklokken in de omringende landen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-01-2021 21:51
Al meerdere winkels geplunderd. De Mediamarkt kwamen ze niet in.
Man man man. Ze hebben steeds meer shotjes nodig voor hun kick.
Echt bizar, ik zei eergisteren nog dat een pandemie op de televisie altijd is met lijken op straat, overal brandjes en geplunderde winkels en dat het in het echt heel anders is. Ik zal dat van die lijken op straat nog maar even heel hard afkloppen, voor de rest is het te laat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-01-2021 21:29
21.26 Zeeland: zes arrestaties

De politie in Zeeland heeft maandag in Goes en Kattendijke in totaal zes mensen aangehouden in een onderzoek naar het aanzetten tot rellen op social media.

In Goes werden vier jongemannen in de leeftijd van 18, 19 (2x) en 21 jaar, allen afkomstig uit Goes, gearresteerd.

In Kattendijke werden twee mannen van 21 en 54 jaar aangehouden. De 21-jarige wordt ervan verdacht te hebben opgeroepen tot rellen. Toen de politie bij hem aanbelde, deed de 54-jarige man de deur open. Hij bedreigde de agenten met een jachtgeweer.

De agenten richtten hun pistolen op de man en sommeerden hem om het wapen te laten vallen. Aanvankelijk weigerde hij mee te werken. Uiteindelijk wisten de agenten het wapen van de man af te pakken. Het bleek te gaan om een luchtdrukgeweer. In de woning zijn ook wapens gevonden.
Wat een geduld hebben die agenten. Chapeau.

Wat zijn dat voor figuren allemaal in dat soort dorpen. Wheretf is Kattendijke? En dan zeggen ze iets over de Randstad O_o
zonmuis wijzigde dit bericht op 25-01-2021 21:56
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
louchantez schreef:
25-01-2021 21:52
Het ziet er naar uit dat ondanks alle oproepen op social media, het bij ons toch rustig is gebleven. Gelukkig.

Maar de beelden wat je nu voorbij ziet komen in o.a Rotterdam en Geleen! Het maakt me zooo ontzettend kwaad!!!
Ik hoor dat ze hier vuurwerk afsteken maar ze laten de winkels met rust en steken ook niets in brand zoals op andere plekken.
Vuurwerk afsteken is ook uitdagen natuurlijk, maar liever dat, dan dat ze alles slopen
.
Ik vind het ook de omgekeerde wereld nu met die rellen. Je durft bijna de straat niet meer op als je weet dat men op social media weer eens oproept om ergens te rellen. Hond extra vroeg uitlaten voor het geval dat, het late rondje maar in de tuin. Zet nog maar even niet de container aan de straat want je weet maar nooit. En nog snel even een rondje wandelen om 8 uur laat maar zitten want straks kom je in rel terecht...
Alle reacties Link kopieren
Pisnijdig word ik ervan en dat is nog heel zacht uitgedrukt.

Echt dat gaat je toch aan het hart als je een kapper ziet staan wiens zaakje compleet aan gort is gemept door een stel kansloze losers in slechtzittende joggingleggingbroeken (of wat het ook moet voorstellen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In Den Bosch hebben ze winkels leeggeroofd. De ici paris, primark en Jumbo. Mediamarkt kregen ze niet open schijnbaar. Omwonenden zijn heel erg bang, zie op twitter meerderen die niet weten wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat doen deze mensen in het dagelijkse leven.. hebben die morgen geen school , moeten ze niet naar hun werk?

Dit gaat sowieso nog weken door zo want je ziet overduidelijk dat die relschoppers er echt plezier aan beleven
.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
25-01-2021 22:02
In Den Bosch hebben ze winkels leeggeroofd. De ici paris, primark en Jumbo. Mediamarkt kregen ze niet open schijnbaar. Omwonenden zijn heel erg bang, zie op twitter meerderen die niet weten wat te doen.
Vreselijk! Als ik een winkel of restaurant had, had ik het compleet dicht getimmerd. Hoe erg dat ook is maar zodat plunderen moeilijker gaat
.
Ik zie op de filmpjes dat de politie de aso's vooral verdrijft en niet oppakt. Ik zou er zo veel mogelijk arresteren, maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn.
Yavanna schreef:
25-01-2021 22:02
In Den Bosch hebben ze winkels leeggeroofd. De ici paris, primark en Jumbo. Mediamarkt kregen ze niet open schijnbaar. Omwonenden zijn heel erg bang, zie op twitter meerderen die niet weten wat te doen.
Ik zou dan ook doodsbang zijn want je weet gewoon dat die gekken tot alles in staat zijn. Bij die oproep van de politie om beeldmateriaal dacht ik echt van no way dat ik ga filmen als ze hier in de straat aan het huishouden zijn. Stel je voor dat ze het zien en je huis afbreken of in de fik steken. Nee dan hoop ik op het beste en dat ze snel doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
25-01-2021 22:02
In Den Bosch hebben ze winkels leeggeroofd. De ici paris, primark en Jumbo. Mediamarkt kregen ze niet open schijnbaar. Omwonenden zijn heel erg bang, zie op twitter meerderen die niet weten wat te doen.
Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Er was een dag dat ik dit soort beelden over Parijs op tv zag. “Gelukkig is het ver weg en zal dat hier niet gebeuren”.... ik zeg nooit meer iets... jezus wat triest allemaal. Ik schaam me DIEP voor m’n eigen volk....
TsumTsum schreef:
25-01-2021 21:48
Ja dat zijn de leukste filmpjes. :whip: Oppakken, boete en een leuk strafblad de rest van je leven. Succes met je toekomst! :bye:

Dat wist je voordat je ging rellen, toch?
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
25-01-2021 22:03
Vreselijk! Als ik een winkel of restaurant had, had ik het compleet dicht getimmerd. Hoe erg dat ook is maar zodat plunderen moeilijker gaat
In mijn stad hebben ze dat ook gedaan. Echt een bizar gezicht, winkels met dicht getimmerde ramen. Noodbevel ingevoerd en het is gelukkig rustig gebleven. Ik heb het zo te doen met al die winkeliers, restaurants en bewoners van de plekken waar nu weer zo gereld wordt.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
25-01-2021 22:04
Ik zie op de filmpjes dat de politie de aso's vooral verdrijft en niet oppakt. Ik zou er zo veel mogelijk arresteren, maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn.
Ik heb er al een aantal wat politie busjes in zien gaan gelukkig.. op instagram / dumpert etc.
En ze worden ook goed omver getrapt en geslagen met een wapenstok. Totaal geen medelijden mee.
.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
25-01-2021 22:06
Ik zou dan ook doodsbang zijn want je weet gewoon dat die gekken tot alles in staat zijn. Bij die oproep van de politie om beeldmateriaal dacht ik echt van no way dat ik ga filmen als ze hier in de straat aan het huishouden zijn. Stel je voor dat ze het zien en je huis afbreken of in de fik steken. Nee dan hoop ik op het beste en dat ze snel doorlopen.
Hier loopt de zelfbenoemde F-side van een niet nader te noemen voetbalclub rond met geleende viervoeters en go-pro cameraatjes. Soort hondenbrigade avant la lettre.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Andersom schreef:
25-01-2021 22:08
Dat wist je voordat je ging rellen, toch?
Ik neem aan van wel. Maar het zou me ook niks verbazen als sommigen nog te dom zijn om te poepen bij wijze van.
Alle reacties Link kopieren
Stephanie05 schreef:
25-01-2021 22:08
Er was een dag dat ik dit soort beelden over Parijs op tv zag. “Gelukkig is het ver weg en zal dat hier niet gebeuren”.... ik zeg nooit meer iets... jezus wat triest allemaal. Ik schaam me DIEP voor m’n eigen volk....
Ik verwacht vanaf morgen rellen te zien a la Londen. Waarin winkeleigenaren gewoon een honkbalknuppel pakken of een biljartkeu en hun zaak beschermen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
25-01-2021 21:37
Laten zien dat je het er oneens mee bent?

En dat je na 11 maanden Corona ook nood hebt aan afleiding.
Die fucking morons die nu zo achterlijk doen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. Waarschijnlijk flink doorgesnoven en alleen maar plunderen en rellen omdat anderen het ook doen. Gewoon waterkanon erop met water van net boven het vriespunt, zodat ze de komende weken lekker kunnen creperen. En geen recht op zorg.
lemoos2 schreef:
25-01-2021 21:58
Pisnijdig word ik ervan en dat is nog heel zacht uitgedrukt.

Echt dat gaat je toch aan het hart als je een kapper ziet staan wiens zaakje compleet aan gort is gemept door een stel kansloze losers in slechtzittende joggingleggingbroeken (of wat het ook moet voorstellen).
Als ik schrijf wat ik hiervan vind krijg ik direct een ban. Hoe ga je mensen (winkeliers) wie het water al aan de lippen staat nog even verder het slijk in trappen en hoezo heeft dit ook maar iets met onze grondrechten te maken? Van mij mogen ze ze allemaal oppakken en brommen maar.
lemoos2 schreef:
25-01-2021 22:11
Ik verwacht vanaf morgen rellen te zien a la Londen. Waarin winkeleigenaren gewoon een honkbalknuppel pakken of een biljartkeu en hun zaak beschermen.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, dat ondernemers bij hun onderneming gaan bivakkeren en voor eigen rechter gaan spelen. Mag niet maar ik snap het volkomen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 22:14
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-01-2021 22:11
Ik verwacht vanaf morgen rellen te zien a la Londen. Waarin winkeleigenaren gewoon een honkbalknuppel pakken of een biljartkeu en hun zaak beschermen.

En dat is ze goed recht! Potdikkeme je hele ziel en zaligheid dubbel naar de klote. Al maanden dicht en dan denk je dichtbij een evt opening te zijn; is je hele zaak naar de haaien. Van mij mogen ze zichzelf beschermen met rubberen kogels.
Alle reacties Link kopieren
Het zal je fiets of je auto zijn die je met je zuurverdiende spaarcenten hebt betaald... In een fractie van een paar seconden vernield of in de fik gestoken door van god los geslagen prachtjeugd. Ik wil er ontzettend hard van gaan vloeken.
Dit is nog dieper dan dieptriest.
...
Calamitycat schreef:
25-01-2021 21:47
De chaos wordt veroorzaakt door de relschoppers.
En niets waar zijn we mee bezig met de maatregelen, beter vraag je je af waar dat schorem mee bezig is.

Het grootste deel van de Nederlanders houdt zich keurig aan die avondklok. Een klein deel vindt dat zij boven de wet staan en vernielen en plunderen. Dat is simpelweg crimineel en schofterig gedrag. Deze losgeslagen bende protesteert helemaal niet tegen de avondklok, die rellen om het rellen. En ze geven geen ene moer om dat virus en de gevolgen voor o.a. de middenstand anders deden ze niet wat ze nu aan het doen zijn.
Keurig aan een avondklok houden. JA leuk ik zou mij erook aan houden..
Maar dat is mijn punt.. Waar zijn we mee bezig? willen we deze kant op van avondklok en de ene helft die tegen is de ander helft die het prima vindt want tja.. mutatie uit Egypte komt eraan en wie weet??


Misschien even weer beetje normaal doen. Het gaat echt de verkeerde kant op met die maatregelen.

Men dacht oh nou vaccinatie komt eraan. 2021 top jaar..
Mensen worden gerevaccineerd. en de cijfers lopen al sinds december terug..

Vervolgens introduceert men nog meer maatregelen.
Het is op een gegeven natuurlijk ook niet meer te volgen. 1/3e cijfers van maart vorig jaar op het hoogte punt. Meer immuniteit. vaccinaties...

en maatregelen worden telkens meer... Dt kan gewoon niet..
OK ik neem het terug, er zijn toch nog best veel mensen op straat rond deze tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven