Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er zo ontzettend klaar mee.

02-02-2021 19:54 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.
Am Yisrael Chai!
tanteslankie schreef:
02-02-2021 20:13
Het is ook Groundhog Day vandaag.

Ik moest gewoon een beetje huilen tijdens de persco en lig nu in bed. Zeg man 'waarom lig je in bed'. Wat moet ik anders?!
Ook zoiets ja. Van ellende en saaiheid slaap ik meer. Wat weer moe maakt. Ik ben totaal niet moe als ik naar bed moet want ik doe niks.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
02-02-2021 20:15
Hahaha dat heb ik in april al gehad, die goeie ouwe tijd, wat rest mij verder nog als zorgheld in de frontlinie? :sick:
Als het aan mij lag een enorme loonsverhoging maar helaas heb ik het niet voor het zeggen... :sigh:
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-02-2021 20:09
En die avondklok kan er gewoon uit. Weg ermee. Helpt geen drol.
Ik had vandaag een offday mbt het thuiswerken en kan mijn motivatie nergens meer uithalen. Ik loop eindeloos rondjes in mijn wijk. Lijkt wel Groundhog day! Alle dagen hetzelfde.
Dit ja, het is werkenetenslapenwerkenetenslapenwerkenetenslapenenz. Echt zo ontzettend demotiverend, ook die rondjes door de wijk, elke dag dezelfde koppen, dezelfde stomme videovergaderingen, elke dag hetzelfde nieuws :frusty:
Alle reacties Link kopieren
En begin gewoon en masse te vaccineren, gedverdemme!!!

Hoe sneller 70 % dat vaccin in zijn arm heeft zitten, hoe sneller deze sh*t over is.

Dus maak gedverdemme dat je bezig bent ipv al weken te doen over 1 à 2 %!
wissewis wijzigde dit bericht op 02-02-2021 20:19
8.82% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
02-02-2021 20:15
Ja, eens. Momenteel is het het middelbaar onderwijs waar ik woest over ben. Ik snap niet dat andere dingen versoepeld worden zonder dat het voortgezet onderwijs perspectief krijgt en dat niemand zich om die kinderen lijkt te bekommeren. Steunpakketten voor het bedrijfsleven staan met stip op twee. Grote bedrijven krijgen miljarden en kleine ondernemers moeten zich in de schulden steken, failliet gaan of interen op geld bedoeld voor hun pensioen. Verder haat ik de avondklok.

Ondertussen worden werkgevers die thuiswerken niet faciliteren nog steeds niet beboet, zijn de grenzen nog steeds niet dicht, is er geen quarantaineplicht en wordt er niet gehandhaafd op clustervorming en samenscholing door volwassenen die beter zouden moeten weten. Gaat het ook nog eens slecht met het vaccineren en worden niet de meest logische groepen eerst ingeënt.

Ik houd mij aan alle maatregelen en ik blijf dat doen, ik dank God op mijn blote knieën dat ik de beslissingen niet hoef te nemen en ik weet zeker dat ik allang gillend in een dwangbuis was afgevoerd als ik in het OMT of kabinet zou zitten, maar ik heb er even helemaal genoeg van.
Woord voor woord met je eens.
Am Yisrael Chai!
Ik heb zelfs inmiddels al geen behoefte meer om met een vriendin af te spreken, want na een kwartier ben ik uitgeluld.
Ja hoor, ik ben het ook kotsbeu. Ik wil gewoon naar huis/ouder kunnen gaan zonder formulier, test, quarantaine... (BE -> NL), ik wil naar de kapper, ik wil naar de stad kunnen om nutteloos met twee te winkelen en daarna ergens lekker te gaan lunchen, ik wil familie en vrienden kunnen bezoeken, ik wil niet overal en altijd een mondmasker moeten dragen en die elke x uur vervangen (in België worden maskers nu aangeraden op de werkvloer, ook bij meer dan 1,5 meter afstand)... enzovoorts enzovoorts. Ja, ik heb nog werk en geen kinderen, maar toch ben ik het ook zat. En toch volg ik netjes de regels en ga ik geen winkels kort en klein slaan of plunderen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh bah ik ben er ook zó klaar mee. Vriend en ik wonen allebei nog thuis (over 3 maanden verhuizen we) en dan zit je dus elk weekend thuis binnen bij 1 van de ouders... En uiteraard zitten de ouders ook de hele dag thuis. Kan wel janken van blijdschap als we straks in ons eigen huisje zitten.

Verder ook er klaar mee omdat mijn baan enorm op de tocht staat als dit door blijft gaan. Het bedrijf gaat het niet redden als de winkels in de landen waar wij verkopen dichtblijven de komende maanden. Allemaal heel leuk dat steunpakket van de overheid, maar daarmee blijven bedrijven echt niet overeind als het maanden en maanden duurt.
juliet64 schreef:
02-02-2021 20:15
Haha, herkenbaar. Ik luister tegenwoordig podcasts terwijl ik loop. Anders wordt het té saai.
En inderdaad, alle dagen lijken op elkaar, en er is ook iets raars met de tijd, lijkt het wel. Alles lijkt eindeloos traag en lang te duren en tegelijkertijd is er iedere keer poefff weer een week voorbij die precies hetzelfde was als de vorige.
Ervaar ik ook zo van die tijd. Weer een dag door het afvoerputje. Een waste of time die toch al kostbaar is.

We zitten vast in ons leven. Dat is het.
En we willen graag nieuwe herinneringen maken maar ja. Het enige wat ik me herinner is telkens die verlengingen en het coronanieuws.
Ben er allang al klaar mee.
Tweede keer dat er geen verjaardag kan worden gevierd.
Dus bijna weer een jaar voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik snap dat klagen op Mark Rutte niet zo. Don't shoot the messenger
Je kan het ook positief bekijken; je hébt tenminste nog een tijd na Corona.. las het laatst nog, een mevrouw die kanker had en binnenkort zou komen te overlijden. Ze kon af en toe zo boos worden om mensen die zeuren over Corona, voor haar is er geen tijd meer na Corona, haar tijd is alleen maar nu..
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook even klaar mee!
Wil mijn huis terug,nu is er overal wat,boven 2 thuiswerkplekken,huiskamer is klaslokaal,mijn slaapkamer een halve revalidatie kamer voor vriend,de keuken is nooit meer opgeruimd overdag omdat iedereen aparte tijden heeft qua pauze en dan wat te eten en drinken pakt en de kasten zijn sneller leeg dan dat ze gevuld zijn!
Zo dat is eruit :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet tegenwoordig om het minste geringste al janken en normaal ben ik echt niet zo. Ik ken mezelf af en toe niet meer. Maak me ook steeds meer zorgen om mijn zoon van 19 die steeds bozer en somberder wordt van de hele situatie. Kutzooi.
Nothing happens for a reason
fashionvictim schreef:
02-02-2021 20:17
Haha, je maakt me gelukkig ook aan het lachen.

Het is toch een groot godvergeten klotedrama in 86 delen. Man man man wat een kutzooi.
Slechtste C film ooit. Met lowbudget gemaakt en niet voor een deel 2 vatbaar.
Karl_Marx schreef:
02-02-2021 20:21
Tja, ik snap dat klagen op Mark Rutte niet zo. Don't shoot the messenger
Eens, hij zou het ook graag anders doen en kan het sowieso nooit goed doen. Welke beslissing er ook genomen wordt
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
02-02-2021 20:18
Oh, daar heb ik toch ook zo'n behoefte aan! Hier, jij ook 1 :hug: .
Hou op hoor, nu moet ik weer :'( .

Ik wil ZINGEN!!!!!! Ik zing in drie verschillende koren en nu al bijna een jaar niet GVD. Zingen is mijn alles, mijn lust en mijn leven. Ik wil winkelen, uiteten, dagjes uit, gewoon naar de bieb, op vakantie, mijn ouders omhelzen, mijn vriendinnen zien, allemaal tegelijk, zwemmen, ik wil, ik wil, zoveel!!!

AAAAAARRRRGGHHHHHHH!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik trek het ook met de dag slechter. Iedere ochtend weer een gevecht om uit bed te komen. Heb de persconferentie dan ook gekeken met een bak ijs op schoot en ik duik straks weer een boek in om me even in een andere wereld te begeven. Kop in 't zand, doei. :P
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-02-2021 20:18
Ook zoiets ja. Van ellende en saaiheid slaap ik meer. Wat weer moe maakt. Ik ben totaal niet moe als ik naar bed moet want ik doe niks.
Ik ben moe van dat passieve. Vroeg naar bed van ellende en niet kunnen slapen. Hopeloos... Ik heb gewoon doorligplekken van het vele liggen.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 02-02-2021 20:24
7.74% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
missfitz schreef:
02-02-2021 20:18
Dit ja, het is werkenetenslapenwerkenetenslapenwerkenetenslapenenz. Echt zo ontzettend demotiverend, ook die rondjes door de wijk, elke dag dezelfde koppen, dezelfde stomme videovergaderingen, elke dag hetzelfde nieuws :frusty:
Ook dat ja. Weeeeer een overleg waarin we met de collega's het hebben over hoe we erbij zitten. Kut!
En dat het workwise allemaal tegenzit.
Geeft energie hoor, not.

Het is dat ik mijn muren alweer geverfd had, maar ik wou dat ik dat had uitgesteld naar lockdown 5.0
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen beiden heel veel praten zonder iets te zeggen, ben Rutte en De Jonge echt spuugzat.

Het is zichtbaar te hoog gegrepen voor ze. Ze stellen constant retorische vragen om te verbloemen dat ze alles aan elkaar bluffen. Hoe kunnen ze met zo weinig denkvermogen en integriteit zoveel verantwoordelijkheid hebben?

Constant van die woordrucjes ook en het Bokitogedrag. Constant het volk bespelen.Wat een naar onbetrouwbaar stel. Rutte is duidelijk met zijn campagne begonnen.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 02-02-2021 20:26
1.55% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Karl_Marx schreef:
02-02-2021 20:21
Tja, ik snap dat klagen op Mark Rutte niet zo. Don't shoot the messenger
Maar jij bent er blijkbaar niet klaar:mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook zo zo ZO ontzettend klaar mee!!! Dat kutvirus en die smerige kutmondkapjes en dat ik niet eens in een winkel een nieuwe pleeborstel kan kopen maar er meteen duur een online moet kopen met ook nog eens verzendkosten. En ik ben er nóg meer klaar mee dat de kinderen nog steeds helemaal niks kunnen en mogen en nog amper een leven hebben. Geen enkel vooruitzicht op verbetering dankzij het slakkentempo van het vaccineren en een derde golf die blijkbaar onvermijdelijk is. We zitten verdomme over een jaar nog steeds zo. Kotsbeu is inderdaad het enige goede woord ervoor 🤮🤮🤮🤮
happyface97 schreef:
02-02-2021 20:21
Je kan het ook positief bekijken; je hébt tenminste nog een tijd na Corona.. las het laatst nog, een mevrouw die kanker had en binnenkort zou komen te overlijden. Ze kon af en toe zo boos worden om mensen die zeuren over Corona, voor haar is er geen tijd meer na Corona, haar tijd is alleen maar nu..
Dat is ook enorm triest en relativeert. Neemt niet weg dat het je soms gewoon enorm frustreert allemaal. Het binnen houden maakt je ziek.
Alle reacties Link kopieren
Hear hear.

Waar ik ook heel erg klaar mee ben is het gezeik van de lerarenbonden (die hopelijk niet representatief zijn voor de gemiddelde leraar) dat het te gevaarlijk is om open te gaan, dat de maatregelen niet werkbaar zijn en dat leerkrachten eerst gevaccineerd moeten worden voordat de scholen open kunnen. Ik, ik, ik in plaats van het belang van het kind. En intussen staan restauranthouder, kappers en kinderopvang te popelen om weer open te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven