Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er zo ontzettend klaar mee.

02-02-2021 19:54 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.
Am Yisrael Chai!
Moon-Alisa schreef:
02-02-2021 20:28
Ik geloof dat ik zondag aan mijn moeder iets vertelde wat ik de week ervoor ook al had verteld. En ik had het denk ik ook al geappt. Heb ik vaker, dan wil ik iets vertellen maar dan weten ze het al.... ik weet niet eens meer wat ik app inmiddels. Ik heb maar twee onderwerpen :-?

Hoe zou het zijn om eens lekker hutje mutje tussen allemaal zweterige mensen in een kroeg te staan.... gewoon eens nieuwe gezichten te zien... dat lijkt me zo leuk!
Hahahaha zo herkenbaar. Elke week mijn moeder bellen en dan is het altijd hetzelfde. Wanhopig zoekend naar iets leuks of nieuws te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
02-02-2021 20:29
Als jij denkt dat hij slechts de messenger is, begrijp ik dat je het niet snapt.

Hij is niet slechts te messenger. Hij is de leider. Dan is het probleem..
Ja.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
02-02-2021 20:31
Ik ben vooral ook benieuwd naar jullie verkiezingen.

Ik ga dit jaar - als Belgje - die maar eens héél intens volgen :-D.
Bij gebrek aan beter.

Voor een deel van Nederland lijkt hij "de held van 't jaar", voor een deel moet niemand er nog van weten.
Benieuwd welk deel van Nederland wint.
Nou, kijk eens hoeveel zetels de VVD in de peiling heeft, zou ik zeggen.

https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/ ... jfers.html
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik klaag mee. Ik klaag mee over dat ik bijna een jaar terug besmet ben geraakt naar nu via toeval blijkt, door mijn kind.
Mijn enige onderliggend lijden zijn wat onbetekenende allergieën. Ik heb nu maanden achter de rug dat ik als een 80-jarige door mijn dagen kruip. Heb maanden achter de rug dat ik mijn dag perfect in moest delen omdat ik maar 1x per dag kruipend de trap af kon en 1x per dag op kon. Ik kan nu wel 5 hele minuten wandelen ipv 50 m. Ja, ik ga vooruit, nee, ik heb net niet in het ziekenhuis gelegen. Ik heb dagen gehad dat ik zo moe was dat ik op de bank tijdens praten/gillen/weet ik veel wat voor gedrag van mijn kinderen wegzakte.
Nee joh, we moeten gewoon meer mensen laten besmetten.
K*tcorona heeft tot nu toe 1 jaar van mijn leven heel letterlijk verziekt en er komt er waarschijnlijk nog wel eentje bij.
Ik kan niet naar de kapper, red ik niet. Ik kan niet naar een terras, red ik niet. Noem maar op, we mogen het niet, maar ik kan het al een jaar niet.
En hiervoor fietste ik 4 x per week naar mijn werk, 30min heen en 30 terug. Als hobby lange wandelingen maken, een uurtje was niks. Vanaf 5 uur werd het leuk.
En weet je, je weet niet van te voren hoe ziek je wordt.
Maar geloof me, hiervan wordt je schijtziek.
Meerkat schreef:
02-02-2021 20:29
Ik wissel tussen totale wanhoop en intense woede. Ik woon alleen, ik heb geen werk en geen inkomen en sinds een week of twee begint ook mijn totale inkomen voor dit jaar te verdwijnen. Ik kan met niemand knuffelen, ik kan nergens heen, ik verdien niks, ik vind het elke morgen moeilijker om mijn bed uit te komen: waarvoor in godesnaam?
Enorm kut voor je. Echt, dit is haast niet meer te dragen. Ik hoop dat je snel een baan kunt vinden. Al was het maar om collega's te hebben en uiteraard weer inkomen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Zoom. En dat iemand dan een berichtje stuurt om gezellig bij te praten. Echt, als ik om de hoek woonde en de koffie stond klaar zou ik meteen komen. Maar gezellig zoomen.... nee bah.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
02-02-2021 20:33
Ik blijf me ook maar afvragen : hoe was het gelopen als er (zoals overigens begin 2020 de verwachting was) nog lang geen vaccin beschikbaar zou zijn? Waren we dan ook min of meer permanent in lockdown gebleven?

Ergens baal ik ervan dat die aanwezigheid van het vaccin het kabinet/de maatschappij lui heeft gemaakt om niet meer creatief te denken. Het is nu gewoon de boel op slot gooien en wachten tot men is gevaccineerd. Het had anders gekund en wat mij betreft ook gemoeten.
Ja, ook al eens.

En dat vaccinatiebeleid is ook om te huilen zo slecht. Gisteren zei Barbara Baarsma bij Jinek daarover hele zinnige dingen.
Am Yisrael Chai!
Boarn schreef:
02-02-2021 20:33
Het is niet dat Rutte en de Jonge dit zelf maar bedenken. Kijk naar Duitsland, VK, België, Frankrijk. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. En gelukkig hebben we geen avondklok vanaf 18:00 uur, en geen plicht om je alleen max 5 km rondom je huis te mogen begeven. Geen nog strengere potloden die er in het VK aan zit te komen. Dit is wereldwijd. En alle overheden hebben een plicht om dit tot hun beste kunnen te doen. Het is niet dat wij in NL het alleen zwaar hebben he. En ja ik baal ook, maar het is zoals het is...En hopelijk komen we er snel vanaf.
pcies, om ons heen zijn de regels en lockdowns nog veel strenger.

Maar goed, daarom mogen we best wel flink balen en even de frustratie eruit schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijna triest zo blij als ik ben dat de basisscholen en opvang weer open gaan. Ik ben zo klaar met alle ballen in de lucht houden. Man en ik werken beiden in de zorg, hij ook nachtdiensten. En daarnaast thuis les op de dagen tussen het onregelmatige werken door. Op het werk is het giga druk door zieke collega's. En als je dan met barstende koppijn thuis komt stuiteren de kinderen nog gillend rond want bakken energie over. En de enkele keer dat de oudste naar de noodopvang kan omdat we allebei werken is dat drama want andere juf, andere kinderen en andere klas en daar wordt ze super gespannen van. Het huis is een ontplofte chaos en het bos in de buurt ken ik nu ook al van binnen en van buiten dus waar heen om alles even te ontvluchten. Vooral behoefte aan gewoon even rust.
Bloem1970 schreef:
02-02-2021 20:34
Ik klaag mee. Ik klaag mee over dat ik bijna een jaar terug besmet ben geraakt naar nu via toeval blijkt, door mijn kind.
Mijn enige onderliggend lijden zijn wat onbetekenende allergieën. Ik heb nu maanden achter de rug dat ik als een 80-jarige door mijn dagen kruip. Heb maanden achter de rug dat ik mijn dag perfect in moest delen omdat ik maar 1x per dag kruipend de trap af kon en 1x per dag op kon. Ik kan nu wel 5 hele minuten wandelen ipv 50 m. Ja, ik ga vooruit, nee, ik heb net niet in het ziekenhuis gelegen. Ik heb dagen gehad dat ik zo moe was dat ik op de bank tijdens praten/gillen/weet ik veel wat voor gedrag van mijn kinderen wegzakte.
Nee joh, we moeten gewoon meer mensen laten besmetten.
K*tcorona heeft tot nu toe 1 jaar van mijn leven heel letterlijk verziekt en er komt er waarschijnlijk nog wel eentje bij.
Ik kan niet naar de kapper, red ik niet. Ik kan niet naar een terras, red ik niet. Noem maar op, we mogen het niet, maar ik kan het al een jaar niet.
En hiervoor fietste ik 4 x per week naar mijn werk, 30min heen en 30 terug. Als hobby lange wandelingen maken, een uurtje was niks. Vanaf 5 uur werd het leuk.
En weet je, je weet niet van te voren hoe ziek je wordt.
Maar geloof me, hiervan wordt je schijtziek.
Jij recht recht op klagen. Want dit sucks big time. Ik hoop dat je iig herstellende bent en kunt opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook zo klaar mee. Zo klaar! Ik kan niet meer en ik stik er bijna in. Ik kan niet meer tegen al die meningen van iedereen en overal. Het gaat maar door en door en door. Blablabla Corona blablabla Corona. Er is geen ontsnappen meer aan. Ik werk in een sector die enorme klappen krijgt. In april baan kwijtgeraakt. In oktober mocht ik weer terugkomen, maar ondertussen grote reorganisaties aan de gang dus ben bang dat ik weer kan gaan.
Inmiddels zuig ik alles wat er gebeurt enorm op. Ben ik bang en boos en verdrietig en overprikkeld en onderprikkeld tegelijk. Ik slaap slecht, ik maak me zorgen over alles, maar dan ook echt alles. Ik kan het nieuws niet meer loslaten. Wat voor nieuws dan ook. Corona, verkiezingen, toeslagenaffaire alles komt knetterhard binnen.
Ik maak me boos over dat vaccinatiebeleid. We gaan te langzaam, we gaan sneller, oh nee verkeerd geteld. We gaan voortaan aantallen schatten. Ik ben er klaar mee!
Moon-Alisa schreef:
02-02-2021 20:36
Oh ja Zoom. En dat iemand dan een berichtje stuurt om gezellig bij te praten. Echt, als ik om de hoek woonde en de koffie stond klaar zou ik meteen komen. Maar gezellig zoomen.... nee bah.
Daar haal je geen energie uit en kost het alleen maar.
Een lekker stuk wandelen en kletsen geeft energie.
Alle reacties Link kopieren
O heerlijk, eindelijk een topic om gewoon ongegeneerd te bitchen zonder de overstap naar Kamp Wappie te moeten maken. Ik snap wat er aan de hand is, ik snap de maatregelen maar

AAAAAAARGGGGHHHHHHHH TIEF TOCH OP ACHTERLIJK TYFUSKLOTEKONTBIPSCORONAKUTVIRUS!!!ZOUT OP MET JE MUTATIES EN STEEK DIE DERDE GOLF IN JE HOL!!!!!! AAAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!!!
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
02-02-2021 20:22
Eens, hij zou het ook graag anders doen en kan het sowieso nooit goed doen. Welke beslissing er ook genomen wordt

Dat is dus niet waar. Hij is totaal niet betrokken bij zijn werk. Hij kickt op de status, verder maakt hij zich nergens druk om in dit land. O jawel, hij heeft zijn stinkende best gedaan voor zijn vriendjes bij Unilever en 130 km kunnen rijden. Tot dusver Rutte's inspanningen!!

Weet iemand nog iets waar Rutte zich voor heeft ingezet?? Nopes nada nakkes.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Meerkat schreef:
02-02-2021 20:29
Ik wissel tussen totale wanhoop en intense woede. Ik woon alleen, ik heb geen werk en geen inkomen en sinds een week of twee begint ook mijn totale inkomen voor dit jaar te verdwijnen. Ik kan met niemand knuffelen, ik kan nergens heen, ik verdien niks, ik vind het elke morgen moeilijker om mijn bed uit te komen: waarvoor in godesnaam?
Heb je geen recht op bijstand? Wij komen er nu in te zitten. Duurt wel 8 weken voor de aanvraag rond is.. Ook geen werk meer en lukt niet echt om iets te vinden in deze tijd.
Ik ben er ook eindelijk helemaal klaar mee.

Heel 2020 vond ik het tot daaraan toe, ik ben een huismus, heb geen grote sociale kring, ik vond het op zich allemaal wel te doen.

Maar nu, waarschijnlijk is het doordat het nu 2021 is (toch een mentale grens), de belofte van eindelijk vaccincaties, dat ik er echt HELEMAAL klaar mee ben. Ik wil naar de kapper, ik wil uit eten (jaar niet geweest, ook niet toen het 'mocht' in de zomer), ik wil niet als een viruswappie klinken maar ik vind inmiddels ook dat de maatregelen niet meer proportioneel zijn als je ziet wat het voor andere schade veroorzaakt.
Bah.
Heb echt het idee dat ik kostbare jaren van mijn nog jonge leven aan het weggooien ben, wat natuurlijk ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
02-02-2021 20:13
Het is ook Groundhog Day vandaag.

Ik moest gewoon een beetje huilen tijdens de persco en lig nu in bed. Zeg man 'waarom lig je in bed'. Wat moet ik anders?!
Dat is waar ook! 2 februari.... hoe is het mogelijk. Misschien zijn we daarom en masse wel zo somber :'(
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
02-02-2021 20:38
Daar haal je geen energie uit en kost het alleen maar.
Een lekker stuk wandelen en kletsen geeft energie.
Ik ben nochtans ook zo klaar met dat hele "ga wandelen" en "je mag toch nog wandelen".

Ik ben allergisch voor wandelen.
Ik haat het.


Praat ik nog liever tegen de muren.
wissewis wijzigde dit bericht op 02-02-2021 20:40
4.49% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
02-02-2021 20:29
Ik wissel tussen totale wanhoop en intense woede. Ik woon alleen, ik heb geen werk en geen inkomen en sinds een week of twee begint ook mijn totale inkomen voor dit jaar te verdwijnen. Ik kan met niemand knuffelen, ik kan nergens heen, ik verdien niks, ik vind het elke morgen moeilijker om mijn bed uit te komen: waarvoor in godesnaam?
Ik vind het heel rot voor je en herken je gevoelens. Ik zou willen zeggen "hou vol", maar inmiddels vraag ik me ook steeds vaker af: waarvoor eigenlijk?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bloem dat klinkt ellendig. Van een ander kaliber als dat ik het een sleur vind.... sterkte!
Julus schreef:
02-02-2021 20:33
Hahahaha zo herkenbaar. Elke week mijn moeder bellen en dan is het altijd hetzelfde. Wanhopig zoekend naar iets leuks of nieuws te vertellen.
Mijn ouders vertellen nu over de boodschappen. Wat er nog wel was, wat niet, dat ze toen maar naar een andere winkel gingen, en wat ze daar gekocht hebben. Vorige keer een verhaal van drie kwartier over een tasje met 5 kinderboeken dat ze hadden besteld. En dat de winkel ze alle vijf apart had ingepakt. Dat ophalen was het uitje van het jaar :rofl:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon kut kut kut (6) >:-( :thunder: :'(
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2021 15:16
Reden: provoceren
96.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
02-02-2021 20:38
O heerlijk, eindelijk een topic om gewoon ongegeneerd te bitchen zonder de overstap naar Kamp Wappie te moeten maken. Ik snap wat er aan de hand is, ik snap de maatregelen maar

AAAAAAARGGGGHHHHHHHH TIEF TOCH OP ACHTERLIJK TYFUSKLOTEKONTBIPSCORONAKUTVIRUS!!!ZOUT OP MET JE MUTATIES EN STEEK DIE DERDE GOLF IN JE HOL!!!!!! AAAAAAARRRRRRGGGHHHH!!!!!
:puh: :cheer:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
02-02-2021 20:39
Dat is waar ook! 2 februari.... hoe is het mogelijk. Misschien zijn we daarom en masse wel zo somber :'(
Trouwdag van Wim Lex en Max ook nog volgens mij. Ik denk dat ik dat maar ga vieren vanavond.
Je kunt méér.
meisje22 schreef:
02-02-2021 20:38
Ik ben er ook zo klaar mee. Zo klaar! Ik kan niet meer en ik stik er bijna in. Ik kan niet meer tegen al die meningen van iedereen en overal. Het gaat maar door en door en door. Blablabla Corona blablabla Corona. Er is geen ontsnappen meer aan. Ik werk in een sector die enorme klappen krijgt. In april baan kwijtgeraakt. In oktober mocht ik weer terugkomen, maar ondertussen grote reorganisaties aan de gang dus ben bang dat ik weer kan gaan.
Inmiddels zuig ik alles wat er gebeurt enorm op. Ben ik bang en boos en verdrietig en overprikkeld en onderprikkeld tegelijk. Ik slaap slecht, ik maak me zorgen over alles, maar dan ook echt alles. Ik kan het nieuws niet meer loslaten. Wat voor nieuws dan ook. Corona, verkiezingen, toeslagenaffaire alles komt knetterhard binnen.
Ik maak me boos over dat vaccinatiebeleid. We gaan te langzaam, we gaan sneller, oh nee verkeerd geteld. We gaan voortaan aantallen schatten. Ik ben er klaar mee!
Het is mentaal zeer uitputtend ja. Ik slaap ook slecht, zuig alle info op en zit me schuldig te voelen omdat ik veel minder werk dan zou moeten. Het werk is er niet. Je zit jezelf gruwelijk in de weg. En dan die dagelijkse overkill aan berichten die je niet wil missen, maar kan missen als kiespijn.

Snelkookpan is het en er is geen escape.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven