Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook niet van plan om me te laten testen als ik ergens naar zou willen als dierentuin of Keukenhof. Dan maar niet, wil geen test samenleving.
Ik ook niet. Sympathiek dat ze zo dingen ''eerder open'' willen laten gaan, maar als ik ook maar een beetje kan bijdragen aan een signaal dat we hier als maatschappij niet op zitten te wachten, dan doe ik dat graag.

Erger me sowieso een beetje aan die mensen die zo spastisch lopen te doen. Net zoals met die reis naar Rhodos. Dat zit écht tussen je oren als je dat per sé zo nodig wil. Net zoals die idioterie die straks gaat losbarsten als de terrasjes open gaan.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
14-04-2021 09:59
Ja, ook zoiets. Wat is daarmee gebeurd? Het laatste wat ik heb gelezen was dat ze niet betrouwbaar waren, maar dat bleek te liggen aan een verkeerd gebruik. Toen dat eenmaal was vastgesteld zouden ze "binnenkort" weer volop in gebruik worden genomen. Is alweer maanden geleden en nooit meer wat over gehoord. Daar word je toch moedeloos van?
Staat toevallig net op AD nl dat de blaastesten er aan komen! Voor de kinderen zou dat wel fijn zijn ivm school. Maar dan nog ga ik me niet laten testen als ik naar de dierentuin of uit eten wil. Dan maar niet. Er wordt dus al standaard vanuit gegaan dat je besmet bent, tot je het tegendeel kan bewijzen middels een test.
ca726647543 schreef:
14-04-2021 09:06
Misschien staat er op Funda wel een hutje op de hei te koop.
En dan kappen ze alle bomen en planten ze een windmolenpark in je achtertuin en dan zit je alsnog met een gekmakende constante bromtoon. :steam:

Wat een land mensen, wat een land.
Alle reacties Link kopieren
In die routekaart lees ik bij de horeca overal ‘op voorwaarden’. Ik ga er vanuit dat dat een vaccinatie bewijs of negatieve test is.
En dan stel ik me voor; Je trouwt ergens in juli, je mag 100 gasten uitnodigen. Moeten die zich dan ook allemaal eerst laten testen?
Zou toch van de zotte zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg zo langzamerhand ook een afkeer tegen een vaccinatie, als ik eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
14-04-2021 11:37
Ik krijg zo langzamerhand ook een afkeer tegen een vaccinatie, als ik eerlijk ben.
Mijn man krijgt now as we speak zijn eerste vaccin. Astra. 30 juni de tweede.
yasmijn wijzigde dit bericht op 14-04-2021 11:42
0.21% gewijzigd
Al een account? Log dan hier in.
Mocht er iemand op mijn mening zitten te wachten:

Ik ben net als veel van jullie tegen de testsamenleving. Hoe ver gaat dat straks? Komen we er ooit vanaf?

Mijn hart bloedt voor middelbare scholieren en studenten en jongvolwassenen. Mijn eigen kinderen zitten nog op de basisschool en hebben dus een redelijk normaal leven. Maar geen kamp, schoolreisje, schoolfeest etc. En vooral in je eigen klasse bubbel blijven.

Die vakantie naar Rhodos is natuurlijk een lachertje. Eerst van tevoren 100xtesten. Aldáár mag je niks.niet van het resort en overal masker op je smoel. En bij terugkomst weer 100xtesten en in quarantaine. Wat een onzin @(
coetje schreef:
14-04-2021 09:58
Ja goed idee! En alle kwetsbaren blijven maar binnen. :bye:

Ik vind het gewoon triest voor bv mijn kinderen,in de bloei van hun leven,moeten de wereld ontdekken,de mooiste tijd van hun leven want allebei student.Maar nee hoor,ze zitten al een jaar op hun kamer,online colleges te volgen,medestudenten die ze nog nooit in levende lijven hebben gezien.
En dan "mogen" ze naar een feestje maar wel eerst testen.En ik vind daar wat van ja!!
Ikzelf heb alle festivals in binnen en buitenland al afgelopen,ik hoef niet zo nodig meer.
En dat de jeugd massaal overstag gaat en zich eerst laat testen voordat ze naar een feest mogen/kunnen snap ik heel goed,dat had ik in mijn jongere jaren ook gedaan denk ik.
Weet je waar ik me nou al een jaar het hoofd over breek? De gezapigheid van die generatie. Waar blijft de maatschappijkritiek van de studenten? De strijdbaarheid? Ik hoor ze niet, al een jaar niet. Vroegere generaties bestormden massaal het maagdenhuis, verbrandden bh’s, organiseerden -soms vrij harde- acties tegen kernwapens, kruisraketten en woningnood.

Ok, BLM en klimaat zijn thema’s, maar hoe komt het dat zelfs geen rechtenstudent een maatschappelijk debat lijkt te durven starten over de grondslag van de avondklok, laat staan de noodwet?
Joelle1980 schreef:
14-04-2021 10:55
Staat toevallig net op AD nl dat de blaastesten er aan komen! Voor de kinderen zou dat wel fijn zijn ivm school. Maar dan nog ga ik me niet laten testen als ik naar de dierentuin of uit eten wil. Dan maar niet. Er wordt dus al standaard vanuit gegaan dat je besmet bent, tot je het tegendeel kan bewijzen middels een test.
Sick until proven healthy.
Alle reacties Link kopieren
Nooit dat ik op zo’n testvakantie ga.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
14-04-2021 11:42
Mocht er iemand op mijn mening zitten te wachten:

Ik ben net als veel van jullie tegen de testsamenleving. Hoe ver gaat dat straks? Komen we er ooit vanaf?

Mijn hart bloedt voor middelbare scholieren en studenten en jongvolwassenen. Mijn eigen kinderen zitten nog op de basisschool en hebben dus een redelijk normaal leven. Maar geen kamp, schoolreisje, schoolfeest etc. En vooral in je eigen klasse bubbel blijven.

Die vakantie naar Rhodos is natuurlijk een lachertje. Eerst van tevoren 100xtesten. Aldáár mag je niks.niet van het resort en overal masker op je smoel. En bij terugkomst weer 100xtesten en in quarantaine. Wat een onzin @(
En wat moet je daar in het resort. Het is daar 18 graden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Igoa schreef:
14-04-2021 11:42
Weet je waar ik me nou al een jaar het hoofd over breek? De gezapigheid van die generatie. Waar blijft de maatschappijkritiek van de studenten? De strijdbaarheid? Ik hoor ze niet, al een jaar niet. Vroegere generaties bestormden massaal het maagdenhuis, verbrandden bh’s, organiseerden -soms vrij harde- acties tegen kernwapens, kruisraketten en woningnood.

Ok, BLM en klimaat zijn thema’s, maar hoe komt het dat zelfs geen rechtenstudent een maatschappelijk debat lijkt te durven starten over de grondslag van de avondklok, laat staan de noodwet?
Omdat de invloed van media groter dan ooit is. En wat dat betreft wordt corona PR technisch gewoon goed aangevlogen door de NPO door in te prenten dat pro-coronamaatregelen etc. hoort bij de hoger opgeleiden, en dat de anti-beweging toch meer voor de onnozele mensen is.

En mensen willen natuurlijk bij de ''slimmen'' / goeden horen.

Daarnaast zijn we t.o.v. vroegere generaties denk ik ook minder sociaal geworden. We hebben sociale media, netflix en internet. We kunnen via onze telefoon alles bestellen waar we behoefte aan hebben. Dus het zijn niet meer de jaren '80 waarin een lockdown echt zou betekenen dat we niks konden kopen en niemand konden spreken.

Leidt helaas tot gezapigheid. Enerzijds snap ik wel dat je op dit moment ook weinig anders kunt, want je wil ook je eigen ouders niet laten stikken met een IC die overstroomt. Maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af : ook al duurt dit nog vijf jaar, dan nog heb ik niet het idee dat er een opstand zal komen. De huidige jonge mensen zijn inderdaad een stuk gezapiger dan die van 30 jaar geleden.
anoniem_64afa34a434dc wijzigde dit bericht op 14-04-2021 11:49
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
14-04-2021 11:41
Mijn man krijgt now as we speak zijn eerste vaccin. Astra. 30 juni de tweede.
Ben oprecht blij voor je man, Yas.
Alle reacties Link kopieren
Het is gebeurd en hij voelt zich goed. Nog geen bijwerkingen :P
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
14-04-2021 09:35
Opzich kan dat PR technisch ook goed zijn, als mensen zien dat olympiers zijn ingeent (bij voorkeur met AZ/Janssen), maar alsnog goede prestaties halen. Kan bijdragen aan het vertrouwen.
Die topsporters krijgen Pfizer heb ik gelezen. Ik had liever gezien dat dat in de armen vd kwetsbaren gaat. Mijn ouders van 66 jaar moeten maar wachten en wachten.

In dat artikel stond ook iets over voorang voor de ME.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
14-04-2021 11:42
Mocht er iemand op mijn mening zitten te wachten:

Ik ben net als veel van jullie tegen de testsamenleving. Hoe ver gaat dat straks? Komen we er ooit vanaf?

Mijn hart bloedt voor middelbare scholieren en studenten en jongvolwassenen. Mijn eigen kinderen zitten nog op de basisschool en hebben dus een redelijk normaal leven. Maar geen kamp, schoolreisje, schoolfeest etc. En vooral in je eigen klasse bubbel blijven.

Die vakantie naar Rhodos is natuurlijk een lachertje. Eerst van tevoren 100xtesten. Aldáár mag je niks.niet van het resort en overal masker op je smoel. En bij terugkomst weer 100xtesten en in quarantaine. Wat een onzin @(
Echt he en je mag zelf je bord niet opscheppen in dat resort, er loopt een ober met je mee, dan moet je aanwijzen wat je wil en dan snel terug naar je tafel (met mondkap) en die ober zet het dan op 1,5 meter van je tafel neer.

Oh en over school gesproken: ik bedenk me nu dat ik al meer dan een jaar geen voet meer heb mogen zetten op het schoolplein, laat staan de school in! Wij moeten aan de overkant van de weg halen en brengen. Weet nieteens in welk lokaal mijn zoontjes zitten :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
14-04-2021 11:45
En wat moet je daar in het resort. Het is daar 18 graden.

Een week lang wordt er voor je gekookt, en het is er net even wat warmer dan hier.
Superhuisvrouw schreef:
14-04-2021 12:29
Een week lang wordt er voor je gekookt, en het is er net even wat warmer dan hier.

Voor minder geld en gedoe zet ik hier de verwarming hoger en bestel bij thuisbezorgd :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer te geloven dat we hier dus helemaal niet meer normaal uit gaan komen.

Noem me een pessimist, maar het wordt debieler met de dag en de mensen incl ik zelf worden meer murw met de dag.
Test vakantie nee en voor mezelf een dagje uit is ook niet zo nodig, maar heb een test voor een dagje uit wel over voor de kinderen. Nog geen plannen, maar kan nog wel eens zover komen.
Alle reacties Link kopieren
En dan zijn het ook nog evenementen in de buitenlucht en hopelijk warm en zonnig, vrijwel geen besmettingsrisico's (kijk naar vorig jaar zomer).
Absurd.

Ook met die proefvakanties nu.
Dat is allemaal met de situatie van nu gerekend,terwijl in de zomer de omstandigheden voor zo'n virus heel anders zijn.

Pas na de zomer toen het van de ene op de andere week slecht weer werd ging iedereen weer naar binnen, naar school en werk, toen liepen die besmettingen weer op.

Vorige zomer was dat testen nog niet mogelijk en was dat dus allemaal niet aan de orde buiten en er waren vrijwel 0 besmettingen.

Kon je gewoon buitenzwemmen met tijdsloten, zou raar zijn als je nu elke keer een negatieve test moet laten zien.

Ik denk dat dat alleen voor grote evenementen geldt waar duizenden mensen dichtbij elkaar staan dansen en zingen oid, voetbalstadions vol.

Qua horeca ga ik sowieso niet binnen uit eten of in een kroeg staan voor mijn lol, in coronatijd en lente/zomer.

Voor terrassen zal zoiets dus niet nodig zijn als aan andere maatregelen wordt voldaan.
Maar ja, ook weer zoiets: (kleinere) evenementen toestaan op voorwaarde dat iedereen zit?!

Foodtruckfestivals of eoa brocantemarkt daar draait het juist om rondslenteren, bij div kraampjes en stands langs en niet op 1 plek zitten.
Het lijkt erop dat de overheid bij evenementen denkt aan band-zangoptredens/DJ's en dansende menigten binnen/buiten.

Vorig jaar zomer ook nog geen mondkapjes in winkels en supermarkten en toch alle grafieken zo goed als op 0.

Afstand houden en handen desinfecteren was toen afdoende maatregel.
Dat die testen en mondkapjes inmiddels nu eenmaal geintroduceerd zijn is soort van de standaard geworden en betekent nu opeens "loslaten"/ versoepelen.

Het is een geindoctrineerd soort denken ook bij de overheid geworden, ipv gezond verstand.
Weten jullie nog hoe vorig jaar alsmaar de hoop op de zomer werd uitgesproken, nog even volhouden, bijna griepseizoen over en dan kan weer vanalles?
En dat wás ook zo!

Nu komt de lente helaas later op gang, en daarom iedereen binnen en juist dát is gunstig voor virusoverdracht en dus het besmettingsrisico.

Laat mensen buiten gewoon vrij, dus ook in eigen tuin, stranden, bossen, parken, pleinen, plassen, duinen, meertjes, al die demonstraties buiten hebben ook helemaal geen effect gehad op de cijfers.

(het sluiten van horeca en winkels trouwens hebben het ook niet naar beneden gebracht, sluit je het een, dan raak je wel elders besmet, zoals thuis, op het werk, school, waar je niet ontkomt aan met anderen samen zijn.

En begin nou eens met inenten van mensen die tot de "ziekenhuiskwetsbaren" behoren. Verspreiding onder jongeren is helemaal geen probleem als de risicogroepen zijn gevaccineerd, op een minuscule kans na dat er een jongere in het ziekenhuis belandt en prima behandeld kan worden dan, om dat die niet vol ligt en de IC's ook niet.

En dan kunnen andere behandelingen ook weer opgepakt worden, waar geen grafieken over zijn helaas. Mensen die nu onnodige schade oplopen wegens te late diagnose en/of behandeling en dus onnodig zwaardere behandeling nodig hebben of zelfs vroegtijdig overlijden hierdoor.

Nog los van miljoenen gezonde mensen die nu veel ongezonder leven, niet sporten, zichzelf troosten/oppeppen met drank, snacken of snaaien, drugs, tabak, binnenzitten, enz. Of noodgedwongen goedkope producten moéten eten/drinken omdat ze geen werk/(bij)baan meer hebben en niet kunnen rondkomen.

Hoe kunnen ze nou zeggen: op die en die datum zal de situatie wel van zwaar zorgelijk naar zorgelijk zijn gegaan, of naar waakzaam en dan kan dit of dat wel weer.

Dat is het nadeel van eerst iets instellen, wat je ook weer moet terugdraaien.
Vorig jaar geloofden onze "experts" ook niet in mondkapjes, dus dat hoefde in de zomer ook niet teruggedraaid.

Wat normaal gesproken normaal was, heet nu versoepeling.
@(

Stomme is dat ik (die van uit(eten)gaan houd) helemaal niet zit te wachten of de kroeg/ restaurant open mag, maar met mijn stramme lijf belangrijker vind dat sportscholen en zwembaden enzo open gaan.
Mensen bij mooi weer massaal de fiets pakken naar eoa park of recreatiemogelijkheid in de omgeving.

Oh nee, nu lees ik dat fietsers de meeste kans op (dodelijke) ongelukken lopen, pff :facepalm:
Ook maar afraden: áls je het verkeer in gaat, dan niet op de fiets, jongens!
We kunnen beter maar álle risico's uitsluiten, blijf thuis, blijf binnenzitten, lekker beeldschermen de hele dag voor werk én boodschappen én vermaak, want de sluipende gevolgen van al die ongezonde leefwijzen bij elkaar ook nog eens opgeteld, die na een paar maanden ook nog eens gewoontes worden, komt toch pas over decennia aan het licht, en niet nu in de statistieken, dus dat geeft niet voor nu.

Trouwens, er staat me bij dat de meeste ongelukken nog altijd in en om het huis en in een straal van 10 km gebeuren..

Bah :( :( :(

Gelukkig heb ik het komende week te druk om me hierover op te winden, schijnt de zon en ga ik vanmiddag een uurtje pleinhangen B)
Dan maar staand (op de plek van een voormalig terras) mensen kijken en kletsen.

Elk jaar onder normale omstandigheden heb ik in lente en zomer al een drang om buiten "onder de mensen" te zijn waar reuring is, dus ook een balkon of tuin lost dat niet/maar ten dele op. En niet alleen mensen zien, maar de horizon kunnen zien, ver weg kunnen kijken, naar bomen, zee/ plas/ weiland, de lucht en wolken, bewegingsvrijheid hebben, allemaal dingen die bewezen heel goed voor je zijn en in de winter al moet missen met ons klimaat.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
O ja, geen schoolkamp, ook zoiets.
Zitten elke dag samen op school, spelen samen en binnen en buiten dicht op elkaar, maar op kamp nee hoor, voor iets wat leuk is mag het weer niet.

Wel de plichten maar niet de lolletjes, en dan voor elke leeftijdsgroep.
Liever al die kinderen thuis achter een tablet of laptop/ mobieltje binnenhouden.

Het slaat allemaal zo door en niet alleen bij ons, in het buitenland kan het nog gekker, op strand of terras zitten met mondkapjes op behalve als je een hap of slok neemt?! :facepalm:

Het enige wat ik kan bedenken is dat ál die regeringen wereldwijd doodsbang zijn voor die verantwoordelijkheid, dat mensen hun ooit verantwoordelijk houden of voor de rechter dagen wegens wanbeleid dat dierbaren onnodig aan corona zijn gestorven omdat er te wéinig maatregelen zijn genomen.

Dat zou het kunnen verklaren wat zij "aanvaardbare risico's" vinden, ook omdat die aantallen wereldwijd worden bijgehouden en vergeleken met elkaar, wie het "goed" doet als land en wie niet.

En wat dus niet in de grafieken komt (onnodige zieken en doden door andere oorzaken, waardoor per saldo iédereen ongezonder wordt) zijn niet zichtbaar en kunnen ze dus niet verantwoordelijk gesteld worden.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ook al verdien ik mijn geld normaal met evenementen, ik denk dat meer mensen blij worden van dat normale dagelijkse/wekelijkse dingen opengaan, dan wat ze misschien maar eens of een paar keer per jaar doen zoals een attractiepark bezoeken.

Daar heb je de rest van de tijd nog niks aan.
Liever sportscholen, kinderboerderijen, keukenhof, zwembaden, terras, speeltuintjes, park en andere buitenaktiviteiten open, gewoon wel schoolkamp, dingen die niet gepaard gaan met hele grote aantallen mensen op een beperkte ruimte. En buiten moeten we dat minuscule risicootje dan maar lopen.

Maar ik ga aan het werk, ik ga me verder niet meer druk maken, ik zie het wel wat ze per week verzinnen..
suzy65 wijzigde dit bericht op 14-04-2021 12:55
8.45% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
14-04-2021 12:32
Voor minder geld en gedoe zet ik hier de verwarming hoger en bestel bij thuisbezorgd :proud:
🤣
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven