Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 15:53
Iedereen moet schipperen en inleveren.
Doen werkende ouders met schoolgaande kinderen al 1.5 jaar, net als veel anderen😉. Ik zit er niet op te wachten op het verschuiven van die vakantie, kan in december en januari zelf ook geen verlof (of dat nou betaald of onbetaald is) opnemen, maar zo heeft iedereen wel wat.
Oh en natuurlijk moet er gewoon veel meer geïnvesteerd in de zorg. Want dat het nu zo nijpend is komt ook doordat er veel minder personeel beschikbaar is dan tijdens de eerste golf. Dus minder bedden.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
26-11-2021 16:08
Ik had je bericht gestaft voor het geval je hier niet meer kwam. Niet omdat er iets mee is maar om de mods te vragen het voor je te verwijderen.
Ah oke dankje Agen.

Ik dacht wel ff; gestaft????? Haha
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
26-11-2021 16:17
Oh en natuurlijk moet er gewoon veel meer geïnvesteerd in de zorg. Want dat het nu zo nijpend is komt ook doordat er veel minder personeel beschikbaar is dan tijdens de eerste golf. Dus minder bedden.
Ze hebben het er mooi op aan laten komen, sorry maar dat vind ik wel.

Maar niet getreurd; het leger heeft nog capaciteit.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
26-11-2021 16:16
Oh fijn dit topic weer actief! Mag ik even ongenuanceerd Zeuren?

Want natuurlijk moeten de scholen niet dicht. Belachelijk om deze kwetsbare groep weer te raken. School is zo'n essentieel onderdeel van de ontwikkeling. Niet alleen het cognitieve gedeelte, maar vooral ook het sociale. Dat kun je op geen enkele wijze met afstandsonderwijs ondervangen.

Veel besmettingen komen inderdaad uit het onderwijs momenteel. Maar kinderen doen geen beroep op de zorg. Ze kunnen via via wel de kwetsbare medemens besmetten. Dus mensen met onderliggend lijden, ouderen en ongevaccineerden. Ik ben echt van mening dat deze groep meer beschermd moet worden. Of meer verantwoordelijkheid moet nemen.

Mijn ouders en schoonouders bedenken uit zichzelf al dat ze zichzelf moeten beschermen. En nemen voorzorgsmaatregelen. En zijn gevaccineerd.

Maar laat het leven voor de kinderen alsjeblieft een beetje doorgaan.

En ja daar zit een stuk eigenbelang in want mijn schoolgaande kinderen hebben al flink te lijden gehad onder de eerste 3 lockdowns.

Jongste is net 7: mama ik kan me al bijna niet meer herinneren hoe het was vóór corona :|
Ik snap echt dat je zo denkt. En voor de kinderen is het ook heel sneu als het weer zou moeten.

Maar ik denk wel dat het niet uit te leggen valt voor mensen in horeca, theater, niet-essentiële winkels etc. etc. dat zij weer moeten inleveren, terwijl de grootste besmettingshaard toegankelijk blijft.
Want kinderen worden inderdaad minder ziek van het virus, ze nemen het wel mee naar huis. En hun ouders gaan nog wel overal naartoe. En die kunnen ook weer andere mensen besmetten.
Yraatje schreef:
26-11-2021 16:21
Ik snap echt dat je zo denkt. En voor de kinderen is het ook heel sneu als het weer zou moeten.

Maar ik denk wel dat het niet uit te leggen valt voor mensen in horeca, theater, niet-essentiële winkels etc. etc. dat zij weer moeten inleveren, terwijl de grootste besmettingshaard toegankelijk blijft.
Want kinderen worden inderdaad minder ziek van het virus, ze nemen het wel mee naar huis. En hun ouders gaan nog wel overal naartoe. En die kunnen ook weer andere mensen besmetten.
Dit topic was bedoeld om even te ventileren.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
26-11-2021 16:25
Dit topic was bedoeld om even te ventileren.
Ja, dat deed ik ook toch?
Alle reacties Link kopieren
Meerdere mensen aangehouden voor oproepen tot rellen.
Echt, het grijpt me naar de keel hoor, zulke oproepen!

Ik voel me onwijs kwetsbaar ofzo, wil een honkbal knuppel kopen voor naast de voordeur. Wil rolluiken voor de enorme ramen die zo in te kegelen zijn. Dat soort ideeen heb ik. Voorbereiden op oorlog in plaats van Sint en Kerst.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
26-11-2021 16:32
Meerdere mensen aangehouden voor oproepen tot rellen.
Echt, het grijpt me naar de keel hoor, zulke oproepen!

Ik voel me onwijs kwetsbaar ofzo, wil een honkbal knuppel kopen voor naast de voordeur. Wil rolluiken voor de enorme ramen die zo in te kegelen zijn. Dat soort ideeen heb ik. Voorbereiden op oorlog in plaats van Sint en Kerst.
Mijn kind moet vanavond de zaak barricaderen ben ik bang. Er komen zeker rellen en dan staan hij en collega’s alles weer te beschermen. Alle kroegen hier zijn voorbereid. 😖Gelukkig is de onderlinge band tussen alle horeca hier heel goed en stevig, iedereen helpt elkaar.

Ik neem vast een borrel. Mijn man komt ook pas laat thuis.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:39
Mijn kind moet vanavond de zaak barricaderen ben ik bang. Er komen zeker rellen en dan staan hij en collega’s alles weer te beschermen. Alle kroegen hier zijn voorbereid. 😖Gelukkig is de onderlinge band tussen alle horeca hier heel goed en stevig, iedereen helpt elkaar.

Ik neem vast een borrel. Mijn man komt ook pas laat thuis.
Sterkte voor je kind. Dit is echt vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
26-11-2021 16:40
Sterkte voor je kind. Dit is echt vreselijk!
Jij woont in mijn stad toch?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Prima als de scholen en kinderopvang open blijven, maar dan hoop ik wel dat ouders nu eens hun zieke kinderen thuis houden inplaats van gewoon te brengen.

Deze week ook weer 6 kinderen met koorts naar de opvang gebracht, maar dus ook 1 met 40gr koorts, kind getest corona en doodziek.

En heel raar ik nu dus ook thuis met corona, plus man en zoon ook besmet.

Krijg gewoon een hekel aan die ouders die de kinderen ziek brengen, zijn altijd dezelfde (ook buiten corona om gebeurde dit). En dit zijn dan ook de ouders die kind niet laten testen want ooo dat is zo zielig voor het kind.
4 man personeel in quarantaine en 12 kinderen. Groep een dag dicht en die ouders staan op hun achterste benen, Hou je zieke kind thuis.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:41
Jij woont in mijn stad toch?
Niet meer. Ben verhuisd naar een dorp.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:39
Mijn kind moet vanavond de zaak barricaderen ben ik bang. Er komen zeker rellen en dan staan hij en collega’s alles weer te beschermen. Alle kroegen hier zijn voorbereid. 😖Gelukkig is de onderlinge band tussen alle horeca hier heel goed en stevig, iedereen helpt elkaar.

Ik neem vast een borrel. Mijn man komt ook pas laat thuis.

Sterkte, ik brand hier een kaars voor de veiligheid van de hulpverleners.

Het rotte voor mijzelf vind ik dat ik het gewoonweg niet meer kan begrijpen. Ruim 85% gevaccineerd, en dan toch zoveel (ernstig) zieken.
Hoe kan dat dan?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
26-11-2021 16:43
Sterkte, ik brand hier een kaars voor de veiligheid van de hulpverleners.

Het rotte voor mijzelf vind ik dat ik het gewoonweg niet meer kan begrijpen. Ruim 85% gevaccineerd, en dan toch zoveel (ernstig) zieken.
Hoe kan dat dan?
Dat heb ik dus ook.
Yraatje schreef:
26-11-2021 16:21
Ik snap echt dat je zo denkt. En voor de kinderen is het ook heel sneu als het weer zou moeten.

Maar ik denk wel dat het niet uit te leggen valt voor mensen in horeca, theater, niet-essentiële winkels etc. etc. dat zij weer moeten inleveren, terwijl de grootste besmettingshaard toegankelijk blijft.
Want kinderen worden inderdaad minder ziek van het virus, ze nemen het wel mee naar huis. En hun ouders gaan nog wel overal naartoe. En die kunnen ook weer andere mensen besmetten.
Dit zijn over het algemeen wel de `brave` mensen he.

Meeste kinderen blijven al thuis zodra er maar een snottebel dreigt. Om de haverklap moet er getest worden.
Ik als ouder ben me bewust dat ik een groter risico ben. Dus ik test regelmatig. Ga al bijna nergens heen. Heb me laten vaccineren. Draag dat vervloekte muilkapje. Houd afstand.
Ik, en vele andere mensen in mijn omgeving, heb er werkelijk alles aan gedaan om onderdeel te zijn van de oplossing. En nóg worden we geraakt. Want ik werk ook in een kleine onderneming die straks weer de deuren moet sluiten.

Samen krijgen we corona eronder.

Zo voelt het voor mij helemaal niet, want heb alleen maar moeten inleveren, schipperen en krom liggen om alles rond te krijgen. Thuis en op de werkvloer.

En dan sta ik nog niet eens aan het bed..

Ik vind het echt uitzichtloos zo. Weer een winter in lockdown. Weer een nieuwe variant.

Ik ben al niet zo'n optimist en nu zie ik het al even helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
De brandhaarden zitten in de scholen, en wat gaan ze doen de horeca en theater en niet essentiële winkels laten sluiten om 17.00
Sluit die scholen ,het is toch bijna kerstvakantie. Als ze in de zomer 6 weken vrij zijn hoor je er ook niemand over. En dan de zomervakantie inkorten naar 4 weken.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
26-11-2021 16:44
Dit zijn over het algemeen wel de `brave` mensen he.

Meeste kinderen blijven al thuis zodra er maar een snottebel dreigt. Om de haverklap moet er getest worden.
Ik als ouder ben me bewust dat ik een groter risico ben. Dus ik test regelmatig. Ga al bijna nergens heen. Heb me laten vaccineren. Draag dat vervloekte muilkapje. Houd afstand.
Ik, en vele andere mensen in mijn omgeving, heb er werkelijk alles aan gedaan om onderdeel te zijn van de oplossing. En nóg worden we geraakt. Want ik werk ook in een kleine onderneming die straks weer de deuren moet sluiten.

Samen krijgen we corona eronder.

Zo voelt het voor mij helemaal niet, want heb alleen maar moeten inleveren, schipperen en krom liggen om alles rond te krijgen. Thuis en op de werkvloer.

En dan sta ik nog niet eens aan het bed..

Ik vind het echt uitzichtloos zo. Weer een winter in lockdown. Weer een nieuwe variant.

Ik ben al niet zo'n optimist en nu zie ik het al even helemaal niet meer.
Het is ook uitzichtloos. Tenminste... zo voelt het voor mij wel. Het moet een keer klaar zijn. Dit kan toch niet nog heel lang zo door gaan?
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
26-11-2021 16:42
Niet meer. Ben verhuisd naar een dorp.
Wel in de buurt?

Maar je kent het gebied rond de kerk.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:46
Wel in de buurt?

Maar je kent het gebied rond de kerk.
Nee, een heel eindje verderop. Ouderlijk huis van vriend.

Ja, dat ken ik zeker. Normaalgesproken erg gezellig. Met dit soort gelegenheden is dat niet zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:39
Mijn kind moet vanavond de zaak barricaderen ben ik bang. Er komen zeker rellen en dan staan hij en collega’s alles weer te beschermen. Alle kroegen hier zijn voorbereid. 😖Gelukkig is de onderlinge band tussen alle horeca hier heel goed en stevig, iedereen helpt elkaar.

Ik neem vast een borrel. Mijn man komt ook pas laat thuis.
Ik ben bijna zover dat ik die honkbalknuppel ook wil inzetten daar waar nodig tégen de relschoppers om je kind te helpen. En alle ondernemers wat dat aangaat. Gewoon zo'n ijshockey outfit aantrekken en kijken wat ik raken kan.

Wat een machteloosheid zeg.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
je-zus schreef:
26-11-2021 16:42
Prima als de scholen en kinderopvang open blijven, maar dan hoop ik wel dat ouders nu eens hun zieke kinderen thuis houden inplaats van gewoon te brengen.

Deze week ook weer 6 kinderen met koorts naar de opvang gebracht, maar dus ook 1 met 40gr koorts, kind getest corona en doodziek.

En heel raar ik nu dus ook thuis met corona, plus man en zoon ook besmet.

Krijg gewoon een hekel aan die ouders die de kinderen ziek brengen, zijn altijd dezelfde (ook buiten corona om gebeurde dit). En dit zijn dan ook de ouders die kind niet laten testen want ooo dat is zo zielig voor het kind.
4 man personeel in quarantaine en 12 kinderen. Groep een dag dicht en die ouders staan op hun achterste benen, Hou je zieke kind thuis.
Belachelijk zulke ouders, echt, wat is er dan mis met je als ouder wanneer je een hartstikke ziek kind naar de opvang of school gaat brengen met 40 graden koort en corona :-|
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
26-11-2021 16:46
Het is ook uitzichtloos. Tenminste... zo voelt het voor mij wel. Het moet een keer klaar zijn. Dit kan toch niet nog heel lang zo door gaan?
Je mag het niet zeggen en vergelijken en ik weet niet eens hoe het voelt, maar in mijn woedt een onbestemd gevoel, een gevoel van oorlog. Je weet niks, allemaal restricties, je weet niet wanneer het eindigt en wat er nog meer te gebeuren staat. Dat artsen in ziekenhuizen moeten gaan kiezen. Beangstigend.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:39
Mijn kind moet vanavond de zaak barricaderen ben ik bang. Er komen zeker rellen en dan staan hij en collega’s alles weer te beschermen. Alle kroegen hier zijn voorbereid. 😖Gelukkig is de onderlinge band tussen alle horeca hier heel goed en stevig, iedereen helpt elkaar.

Ik neem vast een borrel. Mijn man komt ook pas laat thuis.
Verschrikkelijk!!!!!!!!
Dat maakt mij zo enorm kwaad, dat wil je niet weten!!!
Bah, dat tuig dat zo tekeer gaat! Dat heeft totaal niets met C te maken!

Ja borrel maar dan
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:50
Je mag het niet zeggen en vergelijken en ik weet niet eens hoe het voelt, maar in mijn woedt een onbestemd gevoel, een gevoel van oorlog. Je weet niks, allemaal restricties, je weet niet wanneer het eindigt en wat er nog meer te gebeuren staat. Dat artsen in ziekenhuizen moeten gaan kiezen. Beangstigend.
Dat onbestemde gevoel is heel herkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven