Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
26-11-2021 14:57
Hoe vervelend ook voor de kinderen en hun ouders, ik denk ook dat de scholen wel dicht moeten op een x moment. Zeker als dat een grote besmettingshaard blijft.
Je kunt het niet verkopen dat de rest allemaal eerder moet sluiten terwijl de grootste besmettingshaard toegankelijk blijft...
Eens.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kun je ervan uit gaan dat school dicht gaat ergens in de komende tijd.
Sinds de cijfers weer oplopen ben ik meer aan het werk om zoveel mogelijk lopend werk, waarvan ik anders denk 'ach dat komt wel' nu echt kwijt te raken. Zodat ik de handen vrij heb voor de schoolsluiting.
Laat de jeugd komende week nog op school. Na Sinterklaas maar nog voor de kerst overgang, 6 december, pas ik er wel een mouw aan. Ben ik creatief en kijk vooruit :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen schoolgaande kids meer maar zeg ik iets heel geks om de kerstvakantie te verlengen en dat compenseren met de zomervakantie?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Mijne zit in de horeca en dat is ook knap beroerd. Heb er buikpijn van 😐
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 15:16
Ik heb geen schoolgaande kids meer maar zeg ik iets heel geks om de kerstvakantie te verlengen en dat compenseren met de zomervakantie?
Er zitten straks niet genoeg weken in de zomervakantie om dat te compenseren :flag:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
O fijn dat dit topic weer omhooggeschopt is!
Ugh, sportscholen ook dicht vanaf 17.00 uur. Daar gaan mijn twee sportavonden in de week :twisted:
En als het nu echt zo was dat dit allemaal maar 3 weken duurde, en dat het daarna weer beter zou gaan, nouja. Maar we weten allemaal dat het hier niet bij blijft, integendeel, dat dit alleen maar de opmaat is voor nog erger. Dat maakt me zo vreselijk moedeloos :"-(
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 15:17
Mijne zit in de horeca en dat is ook knap beroerd. Heb er buikpijn van 😐
Dat lijkt me echt zo vreselijk ruk. Ik baal er alleen maar van als bezoeker, maar je zal maar een restaurant of cafe hebben of er werken.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 15:17
Mijne zit in de horeca en dat is ook knap beroerd. Heb er buikpijn van 😐
Vanmorgen een ondernemer uit mijn Stad, bekend restaurant hier, die echt gelaten haar schouders ophaalde. Ze kon niet eens meer kwaad worden, ze had er de energie niet meer voor. Met lunch en afhaal gaat zij het niet redden. In de aanloop zijn al héél veel partijen en grotere groepen die hebben geannuleerd, Het publiek is veel gereserveerder en rustiger, de sfeer is eruit.

Zo zie je maar dat wij sociale wezens zijn, die gewoon ons hele leven lang plezier, vermaak en vertier nódig hebben om een goed leven te kunnen leiden.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
parkietmeniet schreef:
26-11-2021 14:53
Echt hoe-dan dat ze alles om 17u dichtgooien. Zo gaan mensen alleen maar meer op elkaar de kerstinkopen doen. En de horeca moet weer bloeden.
Wie gaat er nou doordeweeks voor 17u naar de bioscoop? Echt belachelijk. Gooi dan die scholen maar dicht.
Tja, ik ga dan maar ‘s avond meer werken en overdag wat langer pauze om leuke dingen te doen. Parttime dag deel ik door tweeen zodat ik nog een keertje naar de bios kan of brunchen. Nee, het zet -denk ik- weinig zoden aan de dijk.

Lullig voor wederom de horeca en cultuursector.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen kinderen. Dat is in dit geval ook een geluk omdat ik er geen zorgen om heb. Maar ik merk ook wel dat ik daardoor ook heel makkelijk kan denken: Gooi die scholen dicht! Terwijl dat voor mensen met kinderen natuurlijk helemaal niet zo makkelijk is.

Wat ik nog wel het allerergst vind aan deze hele situatie is de tweedeling in de maatschappij.

Ik vind bijvoorbeeld van nature dat iedereen zelf moet weten wat hij qua gezondheid doet. Dus ook zelf beslissen of je je wel of niet laat vaccineren. Ik heb in mijn omgeving ook wel mensen die niet gevaccineerd zijn. Het zijn geen wappies. Maar ik merk dat ik steeds meer begin te denken dat ze (=overheid) dan maar onderscheid moeten gaan maken tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. En ik vind dat heel lastig. Want er is ook nog zoiets als lichamelijke integriteit waardoor het iemand vrij staat om iets wel of niet te laten inspuiten.
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het heel erg voor alle ondernemers die nu weer geraakt worden. Ik heb het geluk dat ik thuis kan werken, maar ik vind het wel vreselijk voor al die mensen die hun inkomen weer zien slinken. Of die misschien failliet gaan omdat het gewoon echt niet meer uit kan.
@Yraatje, eens. Ik probeer me een beetje te onttrekken aan die tweedeling. Zo ken ik mensen (oa mijn moeder 60+, hart- en longpatient met AZ vaccin) die echt boos zijn op de ongevaccineerden.

En dan weer de andere kant. Vandaag sprak ik een jongen in de boekhandel die zich niet wil conformeren aan alle regels en ongevaccineerd blijft. Geen zin om tegenin te gaan want ook hij heeft voor zichzelf een punt, hoewel ik bij IC opname het niet heel erg zou vinden als ongevaccineerden een deel van de rekening betalen. Maar ik baal al dat ik dat laatste schrijf.

En ik, zonder kinderen, denk ook meteen ‘waarom gaan de scholen niet dicht?’ en dan luister je naar de stress die het ouders oplevert en ja, ook die begrijp ik.

Klaar mee, zoals iedereen.

Oké, 1 voordeel. Het wordt weer wat rustiger op straat en in het verkeer. Dat vond ik best lekker, de aanleiding natuurlijk minder.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 15:16
Ik heb geen schoolgaande kids meer maar zeg ik iets heel geks om de kerstvakantie te verlengen en dat compenseren met de zomervakantie?
Zou ik verre van enthousiast worden: zomervakantie is al geboekt (Ivm vouchers) en dan kan ik dus enerzijds fluiten naar de geplande zomervakantie en verlof gaan gebruiken voor die verlengde kerstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
26-11-2021 15:47
Zou ik verre van enthousiast worden: zomervakantie is al geboekt (Ivm vouchers) en dan kan ik dus enerzijds fluiten naar de geplande zomervakantie en verlof gaan gebruiken voor die verlengde kerstvakantie.
Iedereen moet schipperen en inleveren.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
01-06-2021 10:55
*weg*
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
26-11-2021 15:55
Je hebt per ongeluk je bericht gequote ipv ge-edit. Het oorspronkelijke bericht staat er nog.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doen we niet zoals Engeland?
Die leven inmiddels weer normaal en met Corona.
Je moet toch wat op den duur.
Zo kan het ook niet nog weer 2 jaar doorgaan toch?
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
26-11-2021 16:03
Waarom doen we niet zoals Engeland?
Die leven inmiddels weer normaal en met Corona.
Je moet toch wat op den duur.
Zo kan het ook niet nog weer 2 jaar doorgaan toch?
Dat roep ik ook steeds.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
26-11-2021 16:01
Je hebt per ongeluk je bericht gequote ipv ge-edit. Het oorspronkelijke bericht staat er nog.
Ja zag t, nou ja is ook niet zo erg...
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-11-2021 16:05
Dat roep ik ook steeds.
Zullen we dan beiden nóg harder gaan roepen?
Want ze horen ons blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
Super voor mijn Nederlandse collega’s in het theater ook… die kunnen zaterdag en zondag (en eventueel woensdag) een Matinee spelen, de rest van de week arbeidstijdverkorting, maar kunnen overdag wel gewoon nog alle “leuke” dingen doen, zoals bios, funshoppen of uit eten.

(Dit is natuurlijk sarcastisch bedoeld)
s7rin wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:09
0.47% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
26-11-2021 16:06
Ja zag t, nou ja is ook niet zo erg...
Ik had je bericht gestaft voor het geval je hier niet meer kwam. Niet omdat er iets mee is maar om de mods te vragen het voor je te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
26-11-2021 16:03
Waarom doen we niet zoals Engeland?
Die leven inmiddels weer normaal en met Corona.
Je moet toch wat op den duur.
Zo kan het ook niet nog weer 2 jaar doorgaan toch?
Wat doet Engeland dan ? Meer boosterprikken of geen Corona patiënten meer op de ic leggen ?
Alle reacties Link kopieren
Het kan niet zo blijven als het nu elke keer gaat.
Ik merk dat ik er ongelukkig van word.

En ik merk dat ik me opvreet wanneer mensen dan roepen: Ikke, ikke, ikke...
Ja, denk ik dan. Ik leef maar een keer en ik wil graag dat ik aan het eind van mijn leven (dat hopelijk nog erg lang duurt) kan terugkijken op een ontzettend leuk leven zonder al te veel beperkingen. En niet dat ik de helft van mijn leven praktisch continue bezig ben geweest met nadenken of ik wel genoeg afstand van anderen heb gehouden.
Of wanneer mensen me veroordelen wanneer ik wel bijvoorbeeld kerst met dierbaren vier. Mag ik? Ik kan thuiswerken en ik heb het geluk dat ik een partner heb waarmee ik samen in één ruimte kan zitten zodat we toch wat aanspraak hebben overdag. Maar 's avonds hebben we elkaar wel minder te vertellen dan voor Corona. Alles maken we live mee.
Ik heb dus, zoals gezegd, geen kinderen... en ik wil ook wel graag wat leuke dingen blijven doen met anderen. Anders wordt het leven wel heel kaal en saai.

Dinsdag zei ik al tegen mijn vriend dat dit wel een keer afgelopen moet zijn. Hij maakte een grap met "7 vette jaren, 7 magere jaren". Als dit nog ruim 5 jaar moet duren.... nou, dan doe me maar een spuitje want dat trek ik niet, zei ik tegen hem.

Ik wil heel graag weer terug naar normaal. Of beter gezegd naar zo normaal mogelijk.
Oh fijn dit topic weer actief! Mag ik even ongenuanceerd Zeuren?

Want natuurlijk moeten de scholen niet dicht. Belachelijk om deze kwetsbare groep weer te raken. School is zo'n essentieel onderdeel van de ontwikkeling. Niet alleen het cognitieve gedeelte, maar vooral ook het sociale. Dat kun je op geen enkele wijze met afstandsonderwijs ondervangen.

Veel besmettingen komen inderdaad uit het onderwijs momenteel. Maar kinderen doen geen beroep op de zorg. Ze kunnen via via wel de kwetsbare medemens besmetten. Dus mensen met onderliggend lijden, ouderen en ongevaccineerden. Ik ben echt van mening dat deze groep meer beschermd moet worden. Of meer verantwoordelijkheid moet nemen.

Mijn ouders en schoonouders bedenken uit zichzelf al dat ze zichzelf moeten beschermen. En nemen voorzorgsmaatregelen. En zijn gevaccineerd.

Maar laat het leven voor de kinderen alsjeblieft een beetje doorgaan.

En ja daar zit een stuk eigenbelang in want mijn schoolgaande kinderen hebben al flink te lijden gehad onder de eerste 2 lockdowns.

Jongste is net 7: mama ik kan me al bijna niet meer herinneren hoe het was vóór corona :|
anoniem_390724 wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:20
Reden: het waren `slechts` 2 lockdowns
0.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven