Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ben ik nou de zeikerd?

18-09-2020 10:30 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me dat enkele mensen in mijn omgeving toch gewoon hun verjaardag willen vieren (hoe belangrijk is dat nou?!?) . Persoonlijk wil ik momenteel niet allemaal verschillende mensen in mijn huis. Maar goed, onlangs had ik dus weer een verjaardag. Het was mooi weer dus konden we in de tuin zitten dus ik ging. Ik feliciteerde de jarige met een elleboogje (wat me al niet echt in dank werd afgenomen) en zocht een plekje op het terras. Omdat iedereen in de schaduw wilde zitten ging al snel de 1,5 meter overboord. Enkele personen schoven pal naast mij waarop ik beleefd vroeg of ze 1,5 meter afstand wilde houden. Er volgde een discussie, dat die 1,5 meter regel toch niet te handhaven is, dat men op het werk zich ook niet aan die 1,5 meter kan houden enz. enz. en dat men dus heeft besloten zich helemaal niet meer aan die regel te houden. Mijn verweer dat ik netjes probeer te doen wat Rutte vraagt, dat dat echt niet zo'n groot offer is, dat ik wel begrijp dat er situaties zijn dat dat niet lukt maar heel vaak ook gewoon wel werd door meerdere personen van tafel geveegd. Eenmaal thuis heb ik me werkelijk afgevraagd: ben ik nu de zeikerd?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Vind ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent dus niet pal in de zon gaan zitten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar jij bent ook niet heel vriendelijk met hoe belangrijk is het nou om je verjaardag te vieren?
Alle reacties Link kopieren
Er is een tweedeling momenteel van mensen die zich eraan willen houden en anderen die er geen heil meer in zien om de regels te volgen

Ik zeg; heb gewoon respect voor de mening van een ander.

Ik geloof ook niet 1,5 meter regel, sterker nog; ik heb geen angst voor corona
MAAR ik vraag altijd aan mensen hoe ze de begroeting doen en als ze 1,5 meter afstand willen, zal ik dat ook respecteren

Ik vind je dus geen zeikerd ondanks dat ik er anders in sta.
Duomarker schreef:
18-09-2020 10:35
Maar jij bent ook niet heel vriendelijk met hoe belangrijk is het nou om je verjaardag te vieren?
Belangrijk genoeg blijkbaar want ze ging zelf ook naar een verjaardag.
Jij hebt het volste recht om ermee om te gaan zoals jij dat wil en anderen dienen dat te respecteren vind ik. Ik persoonlijk vind het gemakkelijk om het beleid te volgen, ook al ben ik het niet met alles eens. Ik doe maar gewoon wat er afgesproken is.

Ik kan me ook voorstellen dat de beslissingen die genomen worden soms weerstand oproepen omdat het over kan komen dat er met twee maten wordt gemeten. Zelf kan ik eventuele weerstand goed parkeren en toch de 'regels' blijven opvolgen. Lukt niet iedereen.
Alle reacties Link kopieren
nee, je bent geen zeikerd. Maar ik begrijp niet, waarom je gegaan bent.
Ga gewoon niet. Of ga naar huis. je hebt je eigen verantwoordelijkheid
lilalinda wijzigde dit bericht op 18-09-2020 10:39
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het WEL een enorm offer, die 1,5 meter. En zo veel mogelijk houd ik me er ook aan. Behalve bij mijn - niet thuiswonende - (schoon)kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat iedereen jouw wens om de 1,5 m aan te houden moet respecteren. Maar in dit geval had ik als ik jou was mijn stoel opgepakt en was ik verder weg gaan zitten. Zij komen te dichtbij, dan kun jij ook weer afstand creëren.
Nee je bent geen zeikerd. Maar je kunt andere mensen niet dwingen zich aan de maatregel te houden.
Dus je had zelf in de zon moeten gaan zitten of naar huis moeten gaan.
lilalinda schreef:
18-09-2020 10:39
nee, je bent geen zeikerd. Maar ik begrijp niet, waarom je gegaan bent.
Ga gewoon niet. Of ga naar huis. je hebt je eigen verantwoordelijkheid


Of dit.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
18-09-2020 10:41
Nee je bent geen zeikerd. Maar je kunt andere mensen niet dwingen zich aan de maatregel te houden.
Dus je had zelf in de zon moeten gaan zitten of naar huis moeten gaan.
Dit is ook wel zo natuurlijk.
Ik vind je geen zeikerd. Ik heb mijn verjaardag ook niet gevierd omdat ik dat ook ongepast vind. Ik was dan trouwens ook wel begin april jarig, toen er nog dagelijks veel mensen stierven aan Corona. Mensen moeten elkaar respecteren vind ik. Ook als iemand die 1,5m regel onzin vindt, respecteer de ander als die om afstand vraagt.
Alle reacties Link kopieren
en qua schaduwplek, was je wel de zeikerd.
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2020 10:39
Ik vind het WEL een enorm offer, die 1,5 meter. En zo veel mogelijk houd ik me er ook aan. Behalve bij mijn - niet thuiswonende - (schoon)kinderen.
Het is een offer inderdaad. Het maakt het leven er niet leuker op. Maar voor nu probeer ik er in mee te gaan, dat is voor mij het makkelijkste. Als ik echt ga nadenken en steeds opnieuw moet beredeneren hoe ik het in elke situatie ga aanpakken, moet ik me er ook veel meer in verdiepen.

Toch ben ik van mening dat mensen die het beleid willen volgen 'voorrang' krijgen op mensen die dat niet willen. Dus als je besluit om het beleid niet te volgen denk ik dat je mensen die dat wel willen daar de kans toe moet bieden.
blijfgewoonbianca schreef:
18-09-2020 10:39
Ik vind het WEL een enorm offer, die 1,5 meter. En zo veel mogelijk houd ik me er ook aan. Behalve bij mijn - niet thuiswonende - (schoon)kinderen.
Ik vind het ook een enorm offer, ik heb mijn zieke moeder al 7 maanden niet geknuffeld. Maar inderdaad, behalve mijn thuiswonende kinderen en mijn inwonende man ;-) heb ik niemand meer aangeraakt en houd ik de 1,5 meter in acht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan af wat het doel is van dit soort topics. Kan toch weinig anders zijn dan "je gelijk halen".

En dan, ga je dan op de volgende verjaardag lopen te tutfiepen dat die afstand écht in acht genomen moet worden want het viva forum.... bla?

Of moet je gewoon even stoom afblazen?
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vrij snel weer naar huis gegaan zijn, maar ik ben dan ook geen gezelligheidsmens die houdt van kringverjaardagen
Alle reacties Link kopieren
Als je er om vraagt moeten mensen het gewoon doen zonder gezeur.

Ik vier trouwens wel verjaardagen, dat mag ook gewoon
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
18-09-2020 10:35
Maar jij bent ook niet heel vriendelijk met hoe belangrijk is het nou om je verjaardag te vieren?
Dat heb ik natuurlijk niet hardop gezegd maar dat is eerlijk gezegd wel wat ik denk.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd gedrag van degene die zo dichtbij ging zitten. Volgende keer gewoon hard over ze heen niezen.

En helaas, als het zo moet heb ik maar twee keuzes, zelf verder weg gaan zitten of toch maar naar huis gaan. En nee ik vind je geen zeikerd. Die moeilijke mensen die beweren dat het niet "kan" wel.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
18-09-2020 10:46
Ik vraag me dan af wat het doel is van dit soort topics. Kan toch weinig anders zijn dan "je gelijk halen".

dat denk ik ook. Niets durven zeggen tijdens zo'n verjaardag. Boos op de fiets naar huis en de volgende ochtend hopen, dat een anoniem forum je gelijk geeft
Terwijl je ook niet had kunnen gaan, of weg had kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
18-09-2020 10:46
Ik vraag me dan af wat het doel is van dit soort topics. Kan toch weinig anders zijn dan "je gelijk halen".

En dan, ga je dan op de volgende verjaardag lopen te tutfiepen dat die afstand écht in acht genomen moet worden want het viva forum.... bla?

Of moet je gewoon even stoom afblazen?
Hahaha, ik heb niet de illusie dat als ik hier op het Viva forum een topic open dat ik dan gelijk ga krijgen. No way... :rofl: :rofl: :rofl:
Een beetje stoom afblazen, meer niet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven