Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bezoek ontvangen

03-04-2020 14:46 632 berichten
Hoe gaan jullie om met de regel ‘Ontvang zo min mogelijk bezoek, maximaal drie bezoekers’?
In principe is bezoek natuurlijk nooit echt noodzakelijk, maar de regel van het RIVM staat strikt bekeken een sociaal bezoek niet in de weg, mits je 1,5 meter afstand houdt. We hebben er hier in huis onenigheid over, dus ik wil even checken of ik nou raar ben :-)
Hier komt niemand binnen en ik ga bij niemand binnen. Man en kinderen zijn thuis, alleen naar buiten voor sporten (individueel) en boodschappen.
Ik werk nog wel op locatie en houd daar anderhalve meter afstand. Werk in het onderwijs en wij vangen vier/vijf kinderen op van ouders die in de zorg werken.

Kinderen op school zijn uit twee gezinnen en per gezin hebben ze wel contact uiteraard. Eten doen we met zijn allen aan grote tafel in de aula. Kinderen aan de lange tafel. Ene gezin rechts, andere links. Collega en ik zitten dan als koningen ieder aan het hoofd aan de andere grote tafel die anderhalve meter bij de eerste vandaan staat. Kinderen ruimen zelf weer op. Kinderen troosten elkaar, en plakken (indien nodig) pleisters bij elkaar met onze aanwijzingen.

Tussendoor veel handen wassen, niet aan gezicht zitten etc.

Thuis wil ik dat allemaal niet, dus komt er niemand.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen gelukkig in een groot huis met een grote woonkamer. En heel af en toe komt er iemand of hooguit 2 personen op bezoek. En we houden afstand.

Op dit moment zijn er ook 2 schilders/klusjesmannen, voornamelijk buiten. Maar ook een paar klusjes binnen.

Verder volg ik de richtlijnen van het RIVM. Wij wonen in een deel van Nederland waar het virus nog niet heel veel besmettingen heeft veroorzaakt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nou Hamerhaai, dan zijn er toch heel wat verschillende mensen in je huis! Pas maar op. Mijn mening is dat, alhoewel toegestaan, je erg veel risico’s in huis haalt nu. Het is een pandemie en onze ziekenhuizen liggen vol. Mocht je toch besmet raken en hulp nodig hebben dan is dat slechts in beperkte mate aanwezig de komende weken. Al die mensen die nu besmet raken ondanks alles, zijn ook voorzichtig geweest. Vergeet dat niet.

Hier komt niemand binnen.
MinkeDeWit schreef:
03-04-2020 14:59
Zoiets is het dus. Ben blij dat jij het ook nog doet, zijn we samen raar.
Raar?


kerst schreef:
03-04-2020 15:01
Gebruik handgel voordeur heen en terugweg.
Mee eens. Ik gebruik -ook zodra ik toch onverhoopt wat boodschappen moet doen of de post uit de brievenbus haal- elke keer handgel. Ook voor en na een bezoek. Daarnaast draag ik steeds vaker latex handschoenen, omdat ik dan minder snel aan mijn haren of gezicht zit.


Bovendien bezoek ik geen mensen die kwetsbaarder (kunnen) zijn bij een corona besmetting en bezoek ik ook geen mensen met een vitaal beroep. Sommige bezoeken zijn met een glazen wand er tussen.
Ik ben van mening dat, wanneer je je goed aan de richtlijnen houdt, je jezelf niet alleen maar hoeft op te sluiten thuis.
anoniem_63db9301e263a wijzigde dit bericht op 03-04-2020 15:20
9.65% gewijzigd
Als alle bezoek verboden werd dan zou je ook niet meer bij een hulpbehoevend familielid langs kunnen gaan om boodschappen te brengen of even op te ruimen. Zo vat ik ‘noodzakelijk bezoek’ op vs sociaal / vrijwillig bezoek.
Ik heb alleen mijn vader gezien de afgelopen 3 weken. Als hij in huis komt dan is het afstand en geen fysiek contact. 1x per week.
Verder 2 keer een klusjesman in huis gehad voor spoedreparaties.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
03-04-2020 15:20
Als alle bezoek verboden werd dan zou je ook niet meer bij een hulpbehoevend familielid langs kunnen gaan om boodschappen te brengen of even op te ruimen. Zo vat ik ‘noodzakelijk bezoek’ op vs sociaal / vrijwillig bezoek.
Boodschappen bel ik eerst aan en hang dan aan deurklink.
Maar vanwaar die zelfgekozen quarantaine? Hele dagen binnen. Mijn hemel....

Ook niet even een blokje om in je eigen buurt met in achtneming van de regels?

Het mag hè, als je maar afstand houdt..

Hier een newborn en dreumes van bijna 15 maanden, die neem ik toch écht elke dag even mee een blokje om. Frisse neus en vitamine D ophalen. Ik word anders gillend gek.
En ja ik ontvang dus ook mijn ouders en schoonouders die elke week de oudste even een paar uurtjes meenemen zodat ik nog even kan genieten van de newborn zonder dreumes om mij heen en kan herstellen van de keizersnede.

Ik noem mijzelf ook al corona paria...
Alle reacties Link kopieren
In principe geen bezoek hier. Maar ik heb een broer die volop aan het klussen is en een handige man met gereedschap... Dus mijn broer is al een paar keer langs geweest om iets te lenen. Hij komt dan alleen, houdt afstand en is meteen weg.
Sinds net heeft hij de sleutel van onze schuur ;-), is handiger.

Wij gaan 1 x per week kort naar beide ouderstellen met inachtneming van de richtlijnen. Even kijken hoe het daar is en of we nog iets kunnen doen. Zodra iemand van ons begint te snotteren of zoiets dergelijks, houdt dat ook op.
We wonen overigens rustig en zitten niet de hele dag binnen... we zijn veel buiten.

Ik vind dat wij er vrij strikt in zijn (maar wij voelen ons daar het fijnst bij) en kan best begrijpen dat anderen wellicht wat vaker bezoek krijgen / op bezoek gaan. Hopelijk wel altijd volgens de richtlijnen.
Wij (man en ik) zijn op bezoek geweest bij dochter en schoonzoon en ons kleinkind. Als ik daar straks 3 of 4 maanden weg moet blijven kent dat kind ons niet meer. We houden wel afstand ook van kleinkind.
Ze leven zelf ook heel rustig (bijna niemand zien) en wassen vaak hun handen. Dus voor koffiekopjes ben ik niet zo bang.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
03-04-2020 15:27
Wij (man en ik) zijn op bezoek geweest bij dochter en schoonzoon en ons kleinkind. Als ik daar straks 3 of 4 maanden weg moet blijven kent dat kind ons niet meer. We houden wel afstand ook van kleinkind.
Ze leven zelf ook heel rustig (bijna niemand zien) en wassen vaak hun handen. Dus voor koffiekopjes ben ik niet zo bang.
Hoe doe je dat met afstand houden van je kleinkind?

Ik ga dus wel eens langs mijn zus maar dat doe ik alleen als peuter-nichtje slaapt. Want haar zeggen dat ze niet met tante mag knuffelen en spelen terwijl ik wel op de bank zit dat komt niet echt binnen. Dus die zie ik alleen via facetime.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt in een vitaal beroep en ik ben een risicogeval, vandaar niemand hier binnen. Net even samen een stukje gewandeld, dat vind ik al risicovol genoeg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kinderen, ouders en buren komen op bezoek, niet allemaal tegelijk. 1,5 m afstand zal dr niet altijd tussen zitten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Hier komen alleen twee dames van de thuiszorg. Om beurten, drie keer per week. Maar vandaag even niet, want ik heb koorts.

We zijn nog aan het bedenken of onze studerende dochter met de Paasdagen kan komt. Ze zit de hele tijd alleen op haar kamertje. Denk dat het -als iedereen zich tegen die tijd goed voelt- wel kan.
Wij laten niemand binnen en we gaan ook nergens heen. Wat ben ik blij dat m'n verjaardag in deze periode viel, lekker rustig :biggrin:
Gewoon voor de gezelligheid koffie drinken, terwijl je niet alleen woont en dus thuis sociale interacties hebt, vind ik niet nodig.
Ik snap je dochter dus wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
In principe geen bezoek bij mij thuis, daarvoor vind ik mijn huis te klein.

Ik kom wel 1x per week of per 2 weken bij mijn ouders thuis. Ik woon alleen en zonder menselijk contact word ik gillend gek. Ik beperk het dus wel sterk, ik ga niet dagelijks met een andere vriendin thee drinken, hoewel ik dat erg graag zou willen :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
herfstappeltaart schreef:
03-04-2020 15:27
Wij (man en ik) zijn op bezoek geweest bij dochter en schoonzoon en ons kleinkind. Als ik daar straks 3 of 4 maanden weg moet blijven kent dat kind ons niet meer. We houden wel afstand ook van kleinkind.
Ze leven zelf ook heel rustig (bijna niemand zien) en wassen vaak hun handen. Dus voor koffiekopjes ben ik niet zo bang.
Hoe oud is dat kind dan? Mijn dochter is net 3 en ziet haar oma maar 2-3 keer per jaar en ze weet ook gewoon dat zij haar oma is.
Ik snap de mensen die zeggen "Niet" en "Ik laat niemand binnen en ga nergens naartoe" ook niet zo goed.

Doen jullie dan wel boodschappen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet zomaar op de koffie bij iemand en er komt hier ook niemand meer. Waarom zou je bewust dat risico nemen, voor jezelf en voor de ander?
Sommelier schreef:
03-04-2020 15:39
Ik snap de mensen die zeggen "Niet" en "Ik laat niemand binnen en ga nergens naartoe" ook niet zo goed.

Doen jullie dan wel boodschappen?

Wat heeft dat met elkaar te maken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is vorige week bij zijn moeder geweest om iets belangrijks te regelen. Voorlopig hoeft hij er hopelijk niet meer heen. Als ze iemand wil zien loopt ze maar door de buurt.

Ik spreek buurtgenoten op straat en verder niet eigenlijk. De kinderen appen alleen vriendjes.
Sommelier schreef:
03-04-2020 15:39
Ik snap de mensen die zeggen "Niet" en "Ik laat niemand binnen en ga nergens naartoe" ook niet zo goed.

Doen jullie dan wel boodschappen?
Ik zei Niet. Dat betekent geen bezoek.
Ik probeer het risico tot het minimum te beperken. Dus wel boodschappen (want noodzakelijk) maar geen bezoek (niet noodzakelijk). Elk contact meer is meer risico. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Sommelier schreef:
03-04-2020 15:39
Ik snap de mensen die zeggen "Niet" en "Ik laat niemand binnen en ga nergens naartoe" ook niet zo goed.

Doen jullie dan wel boodschappen?
totaal niet vergelijkbaar, boodschappen is een noodzakelijk iets wat heel functioneel kan.

Heel wat anders dan gezellig bij elkaar op bezoek gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven