Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boodschappen , kinderen mee

15-10-2020 09:07 485 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ontkomt er niet aan.
De boodschappen.
En als je ‘kleine’ kinderen heb kun je die niet thuis laten.

Bezorgen is een optie en dat doen/deden we elke week. Nu wilde ik bestellen en is de eerstvolgende leverdatum ineens volgende week vrijdag pas...

Dus toch zelf boodschappen doen.

Op fb lees ik regelmatig irritaties van mensen die vinden “ kom alleen je boodschappen doen”
Waarom met z’n’ alle?

Mijn man gaat dus dit weekend de grote week boodschappen doen, alleen.
Maar dat betekent wel dat ik toch regelmatig ook naar de winkel moet voor de vergeten dingen, of verse producten etc.
Zowiezo kunnen wij met de grote van ons gezin niet voor de hele week in 1 keer halen. Het zou letterlijk niet in de kasten en koelkast/vriezer passen.

Toch voel ik me nu regelmatig bezwaard wanneer ik met vier kleuters/peuters door de supermarkt loop. Ze luisteren best goed maar ja nog niet altijd natuurlijk, daar zijn het kinderen voor.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Konijn06 schreef:
15-10-2020 10:23
Bah wat veel veroordelende mensen hier zeg! Wat is dat toch dat iedereen elkaar zo de maat neemt de laatste tijd? Kunnen we er niet gewoon vanuit gaan dat iedereen doet wat ie kan? Het zou niet eens in me opkomen om te gaan ergeren aan iemand die zijn kind(eren) meeneemt naar een supermarkt. Zal diegene best een.goede reden voor hebben en zo niet, dan niet, pfff...
daar gaat dit topic niet over hoor.

we hebben een TO, die doet alsof ze een probleem aansnijdt en oplossingen zoekt. Maar ze wil helemaal geen oplossingen, ze wil alleen even vertellen, hoe stom ze alles vindt

dat mag, maar tja, dan krijg je dus lullige reacties
Alle reacties Link kopieren
Konijn06 schreef:
15-10-2020 10:27
En daarom dan gelijk maar iedereen veroordelen die zich volgens jou niet aan de regels houdt?! In wat voor een wereld zijn we terechtgekomen zeg....
In een wereld waar dit soort geneuzel in categorie luxe problemen valt en mensen hier net zolang aan vast blijven houden tot er niets te kiezen meer valt, of heb jij in die bubble van je van je geen toegang tot nieuws en actualiteiten?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:23
Ik vraag met dit topic hoe anderen hier tegenover staan. Vooral omdat ik op feestboek alleen irritaties lees. Maar nooit het tegenovergestelde.
Gisteren werd ik aangesproken door iemand omdat ik twee van mijn jongens bij me had. Ik moest alleen komen. Dat is me vanaf maart nog nooit gebeurd/gezegd.
Heb meneer gevraagd of hij even op ze wil passen de volgende keer zodat ik alleen kon gaan.

Tja. Jij hebt die hele kinderschare genomen. Dat gaat alleen als je goed kan plannen. Zo moeilijk is het niet, om alles voor één week in huis te halen. En anders is je man vast bijv wel om zes uur thuis en kun je daarna nog naar de supermarkt. Of je zegt dat hij moet gaan voor hij thuis komt. Of je leent een ei bij de buurvrouw. Als je dan per se pannenkoeken wil bakken.

Ik vind het écht niet kunnen nu om met vier (!!!!) kinderen boodschappen te doen. Maakt niet uit dat ze het virus niet verspreiden. Het zijn gewoon veel extra mensen in de supermarkt die er in deze tijden even niks te zoeken hebben. Of je moet ze alle vier in een karretje proppen. Maar dan nog.... Het is echt een keuze. Met een goed gevulde voorraadkast en diepvries hoef je echt niet ineens stante pede naar de supermarkt zonder dat je iets voor je kinderen kunt regelen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 10:28
daar gaat dit topic niet over hoor.

we hebben een TO, die doet alsof ze een probleem aansnijdt en oplossingen zoekt. Maar ze wil helemaal geen oplossingen, ze wil alleen even vertellen, hoe stom ze alles vindt

dat mag, maar tja, dan krijg je dus lullige reacties
Eigenlijk niet. Ze vraagt alleen hoe anderen ertegenover staan en zegt niets over wat ze met die info wil doen. Helemaal niks dus, blijkt.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-10-2020 10:30
In een wereld waar dit soort geneuzel in categorie luxe problemen valt en mensen hier net zolang aan vast blijven houden tot er niets te kiezen meer valt, of heb jij in die bubble van je van je geen toegang tot nieuws en actualiteiten?
In mijn bubbel zitten gelukkig niet zoveel mensen die anderen zo veroordelen! :worship:
Alle reacties Link kopieren
Bij de AH kun je een vast bezorgmoment instellen. Dan krijg je altijd je boodschappen op een vast moment geleverd en grijp je dus nooit meer naast een plekje.

Ideaal en je probleem is direct opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Konijn06 schreef:
15-10-2020 10:35
In mijn bubbel zitten gelukkig niet zoveel mensen die anderen zo veroordelen! :worship:
Bof jij even :cheer:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-10-2020 10:37
Bof jij even :cheer:
Zeker! 😁
Eze schreef:
15-10-2020 10:32
Eigenlijk niet. Ze vraagt alleen hoe anderen ertegenover staan en zegt niets over wat ze met die info wil doen. Helemaal niks dus, blijkt.
Hoe ik er tegenover sta: Ik vind het egoïstisch als het wel anders kan maar TO het gewoon zo doet omdat ze dat zo wil. Het komt op mij over alsof ze denkt dat het haar niet kan schelen als andermans oma of vader komt te overlijden. Daarnaast denk ik bij een moeder die er niets van zegt als haar kinderen ondanks corona aan het rennen en schreeuwen zijn dat het een tokkiefamilie is en dat ze vergeten de kinders op te voeden en dat die kinderen het niet makkelijk zullen krijgen als ze later voor het eerst voor een baas moeten werken. Dat is wat ik dan zo ongeveer denk. Of het waar is is een tweede maar dat was de vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen die in de wagen passen: prima, alle grotere kinderen laat je thuis.
En als dat niet lukt dan zoek je een oppas of gaat je man maar na werktijd.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die zei: kinderen spelen geen rol in verspreiding:
Kinderen die door de winkel lopen zorgen er wèl voor dat het moeilijker is om afstand te houden van andere mensen.
AnAppleADay schreef:
15-10-2020 10:43
Voor degene die zei: kinderen spelen geen rol in verspreiding:
Kinderen die door de winkel lopen zorgen er wèl voor dat het moeilijker is om afstand te houden van andere mensen.
Ik zei inderdaad dat kinderen niet 'tellen'. Toen was ik nog in de veronderstelling dat TO echt niet anders kon. Nu weet ik beter. En dat punt van ruimte innemen waardoor afstand houden lastiger is: daar heb je absoluut een punt.
Alle reacties Link kopieren
Konijn06 schreef:
15-10-2020 10:35
In mijn bubbel zitten gelukkig niet zoveel mensen die anderen zo veroordelen! :worship:
dan heb jij een hele kleine bubbel, alleen jijzelf wellicht?
Dat kinderen het virus niet zouden verspreiden daar zijn ze al lang van op terug gekomen. Onderzoek heeft aangetoond dat kinderen grote hoeveelheden virus bij zich kunnen dragen. Kinderen en jongeren met milde symptomen blijken zeer besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
15-10-2020 10:50
Dat kinderen het virus niet zouden verspreiden daar zijn ze al lang van op terug gekomen. Onderzoek heeft aangetoond dat kinderen grote hoeveelheden virus bij zich kunnen dragen. Kinderen en jongeren met milde symptomen blijken zeer besmettelijk.
Bron?
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik in dit topic lees, hoe minder ik ervan begrijp. En uiteindelijk vraag ik mij af, wat wil je nu met dit topic.

Alles is; ja maar ......

Bij een vergeten boodschap, denk ik aan 1 á 2 dingen die niet kunnen wachten tot de volgende dag. In jouw situatie bijvoorbeeld, luiers die op zijn.

Alle andere vergeten boodschappen, zijn toch wel te improviseren. Desnoods vraag je bij je buren een ei, een brood een toiletrol etc.

Het is al een keer genoemd in de reacties, 'omdenken' en in jouw geval: kijk naar mogelijkheden en niet naar beperkingen.
Tsja ik was net ook alleen en er was een vrouw met 2 kleine kinderen.
Ik heb mijn 2 kinderen thuis gelaten.

Ik vind het vooral irritant omdat ze ze niet op de kar houdt/ bij zich houdt maar rond laat struinen/rennen en er loop richtingen zijn dus ze staan dan constant in de weg.

Aan de andere kant to, moet je echt constant voor elk wissewasje naar de winkel? Ik laat ook bezorgen en daarnaast ga ik echt maar max 1 keer naar de winkel als het echt nodig is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 10:48
dan heb jij een hele kleine bubbel, alleen jijzelf wellicht?
Vind jij het serieus normaal om anderen zo te veroordelen dan? Mijn bubbel is zeker niet klein en als ik alles zo lees mag ik blij zijn met van die lieve mensen die anderen niet zo de maat nemen!
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
15-10-2020 09:10
Onzin, kleine kinderen hebben een kleine rol in dit virus neem ze gewoon mee.
.
Inderdaad. Kleine kinderen kunnen het virus hooguit oppikken en verder verspreiden maar zelf hebben ze er (over het algemeen) geen last van.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
ik vond de stoet scholieren die allemaal een karretje mee moesten en daar allemaal slechts 1 frikadelbroodje en een blikje fris in legden veel lastiger
Daar krijg je een file van!

ze deden het keurig trouwens, ook met mondkapjes etc. Maar 7 karren achter elkaar, langs het brood, en daarna langs het fris en richting de kassa, was een flinke optocht :)
Eze schreef:
15-10-2020 10:52
Bron?
https://www.jpeds.com/article/S0022-347 ... 4/fulltext

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/kinderen ... smettelijk
Je hebt 8 kinderen, waarvan minstens 1 een jaar of 17, maar geen 1 kan even naar de winkel?
Is het niet zo dat iedereen het ermee eens is dat je in principe geen kinderen meeneemt, tenzij het echt niet anders kan en tenzij, als het dus echt niet anders kan, je die kinderen dichtbij je houdt? En is het niet zo dat TO wel anders kan?
Ik zie niet zo goed dat reacties van mensen heel onverdraagzaam zijn of veroordelend.
Ik vind er helemaal niets van, TO. Ook ik ga ervan uit dat je jouw hele situatie in acht genomen de beste oplossing zoekt. Laat ze allemaal lekker kletsen hier op het forum; alleen jij kent alle nuances van de situatie.
Ik zou zeggen: sluit een bezorgbundel af bij de AH en reserveer twee vaste bezorgmomenten per week. Dan heb je altijd been bezorgmoment en met zo'n groot gezin zit je vast zo aan 50 euro boodschappen. Lijkt me dat je dan nog maar heel zelden tussendoor naar de supermarkt hoeft als je creatief bent met wat je in huis hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven