Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Booster vaccinatie

13-02-2022 12:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is (helaas) positief getest op Covid.
We zijn 1 huishouden, met meerdere personen en houden afstand van elkaar.
Ik zou morgen mijn booster vaccinatie gaan halen.
Ik probeer te achterhalen of dit gewoon door kan gaan maar ik kom er niet uit.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Mijn thuistest is op dit moment negatief.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je iets aan dit soortgelijke topic

coronavirus-covid-19/kind-positieve-zel ... ges/487270
Je moet in quarantaine en kan niet naar de ggd lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
13-02-2022 12:52
Misschien heb je iets aan dit soortgelijke topic

coronavirus-covid-19/kind-positieve-zel ... ges/487270
Ik ga het even doorlezen. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
13-02-2022 12:55
Je moet in quarantaine en kan niet naar de ggd lijkt me
Dat is een goeie! Had ik nog niet over nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Als je je booster al had, dan had je niet in quarantaine gemoeten. Nu wel. Als je positief test, dan mag je sowieso niet een booster vaccin halen. Dat is echt een overkill voor je immuunsysteem. Dan moet je vooralsnog 3 maanden wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dus beter zo dicht mogelijk bij haar gaan zitten in de hoop dat ze mij besmet.


Zij heeft een essentieel beroep, en zij mag/moet gewoon naar haar werk.
En ik zit thuis in quarantaine 🙈
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
13-02-2022 13:29
Ik kan dus beter zo dicht mogelijk bij haar gaan zitten in de hoop dat ze mij besmet.


Zij heeft een essentieel beroep, en zij mag/moet gewoon naar haar werk.
En ik zit thuis in quarantaine 🙈

Mooi voorbeeld van de kromheid en onlogica van de huidige 'regels'. Zolang geen klachten zou ik niet in quarantaine gaan. Booster sowieso mee wachten. Heeft geen enkele meerwaarde.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Wacht even....die uitzondering met een essentieel beroep is toch alleen wanneer je in quarantaine zou moeten, na bijvoorbeeld contact met een positief getest persoon.
Die uitzondering is er toch niet wanneer je in isolatie moet omdat je zelf corona hebt?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
13-02-2022 14:19
Wacht even....die uitzondering met een essentieel beroep is toch alleen wanneer je in quarantaine zou moeten, na bijvoorbeeld contact met een positief getest persoon.
Die uitzondering is er toch niet wanneer je in isolatie moet omdat je zelf corona hebt?
Ja wel.
Ik hoor het van meer mensen in de zorg. Als je zelf positief getest bent mag/moet je gewoon aan het werk met meer beschermende middelen.
Als mijn dochter echt hondsberoerd is dan hoeft ze natuurlijk niet aan het werk
Maar als het gaat om wat verkoudsklachten dan moet ze met een positieve uitslag gewoon aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
13-02-2022 14:27
Ja wel.
Ik hoor het van meer mensen in de zorg. Als je zelf positief getest bent mag/moet je gewoon aan het werk met meer beschermende middelen.
Als mijn dochter echt hondsberoerd is dan hoeft ze natuurlijk niet aan het werk
Maar als het gaat om wat verkoudsklachten dan moet ze met een positieve uitslag gewoon aan de slag.
Dat klopt niet. Dat mag alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
13-02-2022 14:18
Mooi voorbeeld van de kromheid en onlogica van de huidige 'regels'. Zolang geen klachten zou ik niet in quarantaine gaan. Booster sowieso mee wachten. Heeft geen enkele meerwaarde.
De booster heeft zeker wel meerwaarde. De kans om besmet te worden met Corona neemt af en je kans om in het ziekenhuis te komen met Corona neemt nog meer af.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
13-02-2022 14:46
Dat klopt niet. Dat mag alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.
Wat klopt er niet aan?
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
13-02-2022 14:51
De booster heeft zeker wel meerwaarde. De kans om besmet te worden met Corona neemt af en je kans om in het ziekenhuis te komen met Corona neemt nog meer af.

Dat betwijfel ik zeer.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
13-02-2022 15:01
Wat klopt er niet aan?
https://lci.rivm.nl/lci.rivm.nl/covid-1 ... testbeleid
Alle reacties Link kopieren
Dit geldt voor medewerkers buiten het ziekenhuis.
Mijn dochter werkt in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
13-02-2022 18:13
Dit geldt voor medewerkers buiten het ziekenhuis.
Mijn dochter werkt in het ziekenhuis.
In ziekenhuis is werken met covid ook zeer zeker niet de standaard.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet de standaard,maar bij mijn dochter wel het geval.

Maar het heeft geen zin om hier een discussie over te gaan voeren. Het was ook niet de vraag die ik stelde.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
13-02-2022 15:23
Dat betwijfel ik zeer.
De cijfers tonen dat toch echt aan:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... e-covid-19
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
13-02-2022 20:51
De cijfers tonen dat toch echt aan:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... e-covid-19

Ja, volgens het rivm.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
13-02-2022 22:21
Ja, volgens het rivm.
Ja, dat zijn de officiële Nederlandse cijfers. Welke data baseer jij je dan op?
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
13-02-2022 22:36
Ja, dat zijn de officiële Nederlandse cijfers. Welke data baseer jij je dan op?

De booster campagne is gestart toen RIVM nog in de paniek modus zat en er van uit ging dat omicron even ziekmakend als delta zou zijn.
Dus die cijfers neem ik niet zo serieus.

Met booster worden mensen net zo ziek, zo niet zieker (ik zonder booster was nauwelijks ziek, veel mensen om mij heen met booster waren veel zieker en dus besmettelijker). Met of zonder booster, je bent qua omicron even zo besmettelijk, die cijfers zijn ook bekend. Die booster is voor gezonde jonge mensen van geen enkele meerwaarde als het om omicron gaat.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
14-02-2022 10:30
De booster campagne is gestart toen RIVM nog in de paniek modus zat en er van uit ging dat omicron even ziekmakend als delta zou zijn.
Dus die cijfers neem ik niet zo serieus.

Met booster worden mensen net zo ziek, zo niet zieker (ik zonder booster was nauwelijks ziek, veel mensen om mij heen met booster waren veel zieker en dus besmettelijker). Met of zonder booster, je bent qua omicron even zo besmettelijk, die cijfers zijn ook bekend. Die booster is voor gezonde jonge mensen van geen enkele meerwaarde als het om omicron gaat.


Dat lijkt me desinformatie. Dat in jouw directe omgeving mensen zonder booster minder ziek worden wil niet zeggen dat dit gemiddeld ook zo is. Ik ken een aantal mensen die nu behoorlijk ziek zijn of net geweest zijn met Omikron, zowel met als zonder booster. Het kan nog steeds een ernstige ziekte zijn!
En de vaccins houden nog steeds een deel van de verspreiding tegen, veel minder dan bij eerdere varianten maar nog steeds iets.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
14-02-2022 10:30
De booster campagne is gestart toen RIVM nog in de paniek modus zat en er van uit ging dat omicron even ziekmakend als delta zou zijn.
Dus die cijfers neem ik niet zo serieus.

Met booster worden mensen net zo ziek, zo niet zieker (ik zonder booster was nauwelijks ziek, veel mensen om mij heen met booster waren veel zieker en dus besmettelijker). Met of zonder booster, je bent qua omicron even zo besmettelijk, die cijfers zijn ook bekend. Die booster is voor gezonde jonge mensen van geen enkele meerwaarde als het om omicron gaat.
Cijfers vanuit je eigen omgeving zijn zeer waarschijnlijk niet representatief. Officiële cijfers vanuit meerdere landen tonen aan dat de booster wel je kans op besmetting verlaagt. Ze tonen ook aan dat je kans op ernstig verloop na besmetting (ziekenhuisopname) flink kleiner is vergeleken met alleen basisvaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
14-02-2022 10:30
De booster campagne is gestart toen RIVM nog in de paniek modus zat en er van uit ging dat omicron even ziekmakend als delta zou zijn.
Dus die cijfers neem ik niet zo serieus.

Met booster worden mensen net zo ziek, zo niet zieker (ik zonder booster was nauwelijks ziek, veel mensen om mij heen met booster waren veel zieker en dus besmettelijker). Met of zonder booster, je bent qua omicron even zo besmettelijk, die cijfers zijn ook bekend. Die booster is voor gezonde jonge mensen van geen enkele meerwaarde als het om omicron gaat.
Ah ja, het nieuwste stokpaardje van de anti's. Gevaccineerden die zogenaamd Heel Erg Ziek zijn en ongevaccineerden die nergens last van hebben. Niet onderbouwd met cijfers en komt alleen van de hear-say van wappies.
Wie heeft wetenschap en onderbouwing nodig als je Facebook heb toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven